Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Spēkā līdz 01.09.2024. paralēli jaunajiem “Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības programmu paraugiem (MK noteikumi Nr. 416), kas stājas spēkā ar 01.09.2020.

– Ir praktiskā un patstāvīgā darba iemaņas un prasmes atbildīgā informācijas lietošanā, iegūšanā, apstrādē un veidošanā.
– Spēj izmantot dažādas metodes un tehnoloģijas problēmu risinājumiem un uzdevumu izpildei.
– Spēj darboties individuāli un komandā.
– Spēj piedalīties dažāda veida komunikācijā, risinot problēmsituācijas, formulējot spriedumus un sniedzot pamatojumus.
– Spēj veidot karjeru interesējošās zinātņu jomās atbilstoši savām spējām, interesēm un sabiedrības attīstības tendencēm.
– Prot izmantot gūtās zināšanas un prasmes dažādās zinātņu jomās ikdienā, standarta un nestandarta situācijās.
– Ir līdzatbildīga attieksme sabiedrības ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā.
– Ir izpratne par pilsoniskās līdzdalības nozīmi sabiedrības un valsts veidošanā, tiesiskuma lomu valstu un indivīdu savstarpējās attiecībās.
– Spēj atbildīgi un, cienot ētiskās vērtības, veidot savu dzīvi un attiecības sabiedrībā.
– Prot lietot latviešu literāro valodu saziņā, mūžizglītībā un starpkultūru dialogā.
– Prot izmantot svešvalodu zināšanas un prasmes sociokultūru kontekstā informācijas ieguvei, atlasei un tālākai nodošanai.
– Izprot Latvijas, Eiropas un pasaules vēstures procesus.
– Prot iesaistīties Latvijas un pasaules kultūras procesos.
– Izprot veselīga dzīvesveida vērtību.
– Ir motivēts ievērot emocionālās, garīgās un fiziskās veselības labklājības principus.
– Prot pašpilnveidoties un turpināt mācīties.
– Prot rūpīgi plānot darbu, risinājumus un rezultātus atbilstoši spējām un situācijai.
– Prot īstenot plānoto.
– Spēj uzraudzīt citu darbu un darbības, uzņemoties atbildību par rezultātu kvalitāti un kvantitāti.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Arodizglītības atestāts ar profesionālo kvalifikāciju
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1 gads

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Jelgavas Amatu vidusskola

- Profesionālās izglītības kompetences centrs "Liepājas Valsts tehnikums"

- Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums"

- Daugavpils būvniecības tehnikums

- Daugavpils tehnikums

- Rīgas Stila un modes tehnikums

Vispārējās izglītības iestāde:

Likvidēta/Reorganizēta/Mainīts nosaukums un/vai tips:

- Rīgas Stila un modes profesionālā vidusskola

- Aizkraukles Vakara (maiņu) vidusskola

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Vispārizglītojošā (01)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Vispārizglītojoša virziena izglītības programmas (011)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Vispārējās vidējās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 17.05.2022

Ievietots: 07.05.2016