Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
4
4
3
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. komercdarbības veidi klientu apkalpošanas nozarēs;
1.2. Eiropas Savienības konvencija par personas datu aizsardzību;
1.3. iepirkuma procedūras;
1.4. metodika informācijas iegūšanai.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. organizācijas sadarbības partneri un konkurenti;
2.2. produkta virzības tehnoloģiskais process;
2.3. lietvedība;
2.4. grāmatvedība;
2.5. arhīva lietu pamatprincipi;
2.6. patērētāju tiesību aizsardzība;
2.7. finanšu pirmdokumentu aprite;
2.8. organizācijas pārvaldes dokumenti;
2.9. norēķinu veidi un iespējas;
2.10. vides aizsardzība;
2.11. darba tiesiskās attiecības;
2.12. organizācijas psiholoģijas pamati;
2.13. personības attīstības teorija;
2.14. profesionālie termini valsts valodā, angļu vai vācu un krievu valodā.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. komercreģistrs;
3.2. informācijas iegūšanas veidi par produktu klāstu;
3.3. klientu pieņemšanas un apkalpošanas organizācija;
3.4. lietišķā saskarsme;
3.5. profesionālā ētika;
3.6. dialoga norises posmi;
3.7. valsts valoda;
3.8. angļu vai vācu un krievu valoda saziņas līmenī;
3.9. produktu katalogu veidi un izmantošana;
3.10. prezentāciju veidošanas un pasniegšanas principi;
3.11. datorprogrammas, to pielietošana;
3.12. biroja tehnika un tās pielietošanas iespējas;
3.13. specializētas datubāzes datorprogrammas;
3.14. finanšu pirmdokumentu noformēšana;
3.15. elektronisko karšu veidi;
3.16. elektronisko karšu apstrādes tehnoloģija;
3.17. sniegto produktu dokumentācija;
3.18. darba izvērtēšanas veidi;
3.19. darba aizsardzība;
3.20. ergonomikas principi.
1. Sniegt pamatinformāciju par uzņēmuma struktūru un uzņēmuma darba virzienu.
2. Orientēties uzņēmuma darba specifikā.
3. Ievērot uzņēmuma darbību reglamentējošos dokumentus.
4. Sniegt profesionālu informāciju par uzņēmuma produktiem.
5. Sniegt informāciju par produktu izcenojumiem un apmaksas kārtību.
6. Sadarboties ar uzņēmuma darbiniekiem, partneriem un darbiniekiem.
7. Ievērot profesionālo ētiku un vispārpieņemtās pieklājības normas.
8. Reģistrēt klientus.
9. Palīdzēt klientiem izvēlēties piemērotākos pakalpojuma veidus un produktus.
10. Uzturēt lietišķus kontaktus ar klientiem.
11. Pārvaldīt valsts valodu.
12. Pārvaldīt angļu vai vācu un krievu valodu saziņas līmenī.
13. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā, angļu vai vācu un krievu valodā.
14. Strādāt ar dažādiem informācijas izklāsta veidiem (piemēram, uzņēmuma mājas lapa internetā, izdrukas veidā, prezentācijās, bukletos) un piedāvāt tos klientiem.
15. Noformēt anketas un aptaujas un apstrādāt tajās iegūto informāciju.
16. Lietot specializētās datubāzes.
17. Veidot prezentācijas.
18. Apgūt jaunākās informācijas tehnoloģijas un pielietot tās praksē.
19. Noformēt pārvaldes dokumentus atbilstoši lietvedības normatīvajiem aktiem.
20. Ievērot komercinformācijas aizsardzību un konfidencialitāti.
21. Veikt lietišķo saraksti ar klientiem.
22. Sadarboties ar citām uzņēmuma struktūrvienībām.
23. Organizēt sapulču un konferenču dokumentēšanu.
24. Nodrošināt dokumentu apriti klientu apkalpošanas procesā.
25. Noformēt sniegto pakalpojumu dokumentus.
26. Veikt pakalpojumu uzskaiti.
27. Aizpildīt finanšu pirmdokumentus.
28. Aizpildīt preču pasūtīšanas un pieņemšanas dokumentus.
29. Strādāt ar specializētajām grāmatvedības datorprogrammām.
30. Pārbaudīt informāciju par pircējiem un piegādātājiem komercreģistrā.
31. Izstrādāt un kontrolēt preču piegādes grafikus.
32. Sniegt informāciju par produkta krājumiem, saņemšanas iespējām.
33. Veikt skaidras un bezskaidras naudas norēķinus ar klientiem.
34. Veikt norēķinus ar elektroniskajām norēķinu kartēm.
35. Strādāt ar kases aparātu/sistēmu.
36. Ievērot darba aizsardzības noteikumus.
37. Ievērot ugunsdrošības noteikumus.
38. Lietot datortehniku un biroja aprīkojumu.
39. Ievērot biroja tehnikas lietošanas noteikumus.
40. Plānot un organizēt savu darbu.
41. Veikt darbu patstāvīgi un komandā.
42. Ievērot uzņēmuma noteikto informācijas un dokumentu aprites kārtību.
43. Risināt problēmsituācijas.
1. Spēja atbildīgi un patstāvīgi veikt klientu apkalpošanas speciālista pienākumus.
2. Spēja kvalitatīvi pildīt darba uzdevumus saskaņā ar amata aprakstu, ievērojot normatīvo aktu prasības un uzņēmuma iekšējās kārtības noteikumus.
3. Spēja plānot un organizēt savu darbu un darba vietu, strādājot patstāvīgi un komandā, lai precīzi un radoši pildītu darba uzdevumus, ievērojot uzņēmuma pamatvērtības.
4. Spēja izprast uzņēmuma struktūru un darbību, orientēties uzņēmuma piedāvātajos produktu veidos un to pamatīpašībās, lai sniegtu klientiem informāciju atbilstoši pieprasījumam.
5. Spēja iegūt, pārbaudīt, izvērtēt darba uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un sniegt to klientiem.
6. Spēja organizēt laipnu klientu pieņemšanu un sniegt patiesu, korektu, viegli saprotamu profesionālu informāciju par uzņēmumu un tā produktiem.
7. Spēja ar pozitīvu attieksmi piesaistīt jaunus klientus un pārliecināt viņus par uzņēmuma stabilitāti un piedāvāto produktu kvalitāti.
8. Spēja sadarboties ar klientiem, izzināt viņu vajadzības, noteikt svarīgāko, lai izvērtētu un piedāvātu labāko risinājumu no uzņēmuma piedāvātajiem produktiem.
9. Spēja sazināties ar klientu mutvārdos, lietišķajā sarakstē, elektroniski, pa telefonu.
10. Spēja popularizēt un pārdot uzņēmuma produktus, sniedzot profesionālu informāciju par to klāstu, izcenojumiem un apmaksas kārtību.
11. Spēja savas atbildības līmenī, izmantojot tirgus izpētes rezultātus, pastāvīgi aktualizēt informāciju par uzņēmuma produktiem.
12. Spēja pilnvērtīgi izmantot biroja lietojumprogrammas kvalitatīvai un patstāvīgai profesionālo pienākumu veikšanai.
13. Spēja patstāvīgi uzturēt un papildināt datubāzi par klientiem, to vajadzībām un pieprasījumiem.
14. Spēja izmantot biroja tehniku un elektroniskos sakaru līdzekļus precīzai uzdevumu izpildīšanai.
15. Spēja pareizi noformēt uzņēmuma pārvaldes dokumentus, ievērojot komercinformācijas aizsardzības un konfidencialitātes principus.
16. Spēja patstāvīgi noformēt speciālos dokumentus (līgumi, reklamācijas) klientu apkalpošanas procesā, ievērojot patērētāju tiesības.
17. Spēja veikt pārvaldes un speciālo dokumentu apriti (kārtošanu, uzskaiti, nodošanu arhīvā) klientu apkalpošanas procesā savas kompetences līmenī.
18. Spēja atbilstoši grāmatvedības normatīvo aktu prasībām noformēt, precīzi aizpildīt finanšu pirmdokumentus un nodot tos apritei, kā arī izmantot specializētās datorprogrammas.
19. Spēja patstāvīgi sagatavot, sekot un apkopot informāciju par finanšu operācijām klientu apkalpošanā.
20. Spēja patstāvīgi strādāt ar elektroniskajām kartēm un tām atbilstošu aprīkojumu, veicot norēķinu operācijas klientu apkalpošanas procesā.
21. Spēja sazināties valsts valodā, angļu vai vācu un krievu valodā.
4
4
3
Komerczinības un administrēšana (34)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Sekretariāta un biroja darbs (346)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Klientu apkalpošanas speciālists plāno, organizē un sadarbojas ar esošajiem un potenciālajiem klientiem. Izstrādā nepieciešamos dokumentus un sistēmas, nodrošina pārvaldības un speciālo dokumentu apriti, noformē finanšu pirmdokumentus klientu apkalpošanas procesā. Ievēro personas datu aizsardzības likumu.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 02.04.2024
Ievietots: 07.05.2016