Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Studiju programmas absolventi:    
– spēj analizēt un novērtēt starptautisko ekonomisko, politisko un kultūras vidi, kā arī orientējas un izprot vietējā un starptautiskā tirgus attīstības tendences;   
– zina un izprot valsts likumdošanas un  normatīvos aktus, kā arī starptautiskos nolīgumus, konvencijas, regulas, u.c. starptautisko darbību reglamentējošos aktus;    
– izprot un orientējas Eiropas Savienības struktūrā un politikas pamatvirzienos, kā arī eksporta politikā un attiecību veidošanā starpvalstu līmenī;    
– izprot uzņēmuma, valsts vai nevalstiskās institūcijas darbības principus un saimnieciskās darbības rādītājus;    
– spēj definēt uzņēmuma, valsts vai nevalstiskās institūcijas ārējo un starptautisko sakaru mērķus un attīstības virzienus, izstrādāt un realizēt starptautiskās sadarbības plānu un virzienus;    
– spēj vadīt un līdzdarboties starptautisko sakaru struktūrvienības darbā, kā arī sadarboties ar citām struktūrvienībām un vadību;   
– prot iegūt, apstrādāt, analizēt un izmantot informāciju;   
– izprot darba tiesisko attiecību reglamentējošo normatīvo aktu prasības un nodrošina to izpildi savu kompetenču ietvaros;   
– pārvalda valsts valodu un kompetences ietvaros spēj sazināties vismaz divās svešvalodās;    
– spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību starptautisko sakaru jomā;    
– spēj identificēt un definēt problēmas, pieņemt pamatotus lēmumus;   
– pielieto informāciju tehnoloģijas izvirzīto uzdevumu veikšanai;    
– spēj publiski uzstāties un prezentēt sava darba rezultātus, argumentēti aizstāvēt viedokli;   
– izprot un darbojas saskaņā ar profesionālās ētikas normām un vispārpieņemtiem etiķetes un saskarsmes principiem.    

 

Ārējo sakaru struktūrvienības vadītājs

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. ekonomikas pamatteorijas;
    1.2. praktiskā filozofija;
    1.3. globalizācija;
    1.4. dokumentu izveide.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. komercdarbība;
    2.2. valsts pārvalde;
    2.3. starptautiskās ekonomiskās attiecības;
    2.4. finanšu vadība un grāmatvedība;
    2.5. kvalitātes vadības sistēmas;
    2.6. starptautiskās publiskās tiesības;
    2.7. starptautiskās privātās tiesības;
    2.8. korporatīvā sociālā atbildība;
    2.9. psiholoģija;
    2.10. diskusijas un manipulācijas;
    2.11. lobēšana;
    2.12. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. organizācijas vadība;
    3.2. personāla vadība;
    3.3. projektu vadība;
    3.4. tirgzinība;
    3.5. komunikācijas vadība;
    3.6. reputācijas vadība;
    3.7. sabiedriskās attiecības;
    3.8. starpkultūru saskarsme;
    3.9. starppersonu saskarsme;
    3.10. prezentācijas māksla;
    3.11. lietišķā etiķete un protokols;
    3.12. profesionālā ētika;
    3.13. valsts valoda;
    3.14. divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.15. informācijas tehnoloģijas;
    3.16. darba aizsardzība;
    3.17. vides aizsardzība;
    3.18. darba tiesiskās attiecības.

  • Prasmes

    1. Analizēt un izvērtēt vietējo un starptautisko politisko un ekonomisko situāciju.
    2. Analizēt un izvērtēt uzņēmuma darbības kopsakarības.
    3. Novērtēt uzņēmuma ārējo sakaru kvalitāti, ārējo sakaru struktūrvienības darba kvalitāti un to atbilstību uzņēmuma mērķa sasniegšanai.
    4. Radoši un inovatīvi plānot un vadīt uzņēmuma ārējos sakarus.
    5. Sadarboties ar citiem vietējiem un ārvalstu uzņēmumiem.
    6. Vadīt ārējo sakaru struktūrvienības darbu.
    7. Strādāt psiholoģiski sarežģītās situācijās un risināt problēmas.
    8. Izstrādāt un vadīt sadarbības projektus.
    9. Veidot struktūrvienības budžetu, projektu tāmes un citus finanšu plānus.
    10. Ievērot lietišķo etiķeti starppersonu saskarsmē multikulturālā sabiedrībā.
    11. Mutiski un rakstiski sazināties, veidot dokumentus un tulkot tos.
    12. Piemērot ārējo sakaru jomas normatīvos aktus, profesionālās ētikas normas un rīkoties atbilstoši tām.
    13. Pielietot jaunākās darba organizācijas formas un informācijas tehnoloģijas.
    14. Sagatavot un prezentēt pārskatus par ārējo sakaru darbu.
    15. Pārvaldīt valsts valodu.
    16. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
    17. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    18. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.
    19. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības noteikumus.

  • Kompetences

    1. Spēja analizēt un novērtēt vietējo un starptautisko ekonomisko, politisko un kultūras vidi, tirgus attīstības tendences.
    2. Spēja izprast uzņēmuma darbības principus un rādītājus.
    3. Spēja definēt uzņēmuma ārējo sakaru mērķus un attīstības virzienus, izstrādāt un realizēt ārējo sakaru plānu.
    4. Spēja prognozēt ārējo sakaru darba rezultātus.
    5. Spēja vadīt ārējo sakaru struktūrvienības darbu, sadarbojoties ar citām uzņēmuma struktūrvienībām un vadību.
    6. Spēja iegūt, apstrādāt un izmantot informāciju.
    7. Spēja izprast darba tiesisko attiecību reglamentējošo normatīvo aktu prasības un nodrošināt to izpildi.
    8. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.
    9. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību ārējo sakaru jomā.
    10. Spēja prezentēt un publiskot plānu, zinātnisko pētījumu un ārējo sakaru darba rezultātus.
    11. Spēja definēt problēmu un pieņemt lēmumu.
    12. Spēja izprast attiecības ar kolēģiem un sadarbības partneriem dažādās kultūrās un izvērtēt tās kā mijiedarbības sistēmu.
    13. Spēja veidot pozitīvu darba vidi.
    14. Spēja nodrošināt darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasību izpildi.
    15. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
160
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Vadība un administrēšana (345)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2021

Pēdējie labojumi: 15.09.2021

Ievietots: 07.05.2016