Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Konditors

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Nozares iekšējie un ārējie normatīvie akti.
    2. Mikrobioloģiskās, fizikālās un ķīmiskās vērtēšanas metodes.
    3. Maizes daudzveidība un iedalījums (t.sk. bezglutēna izstrādājumi).
    4. Normatīvo akti par materiāliem un izstrādājumiem, kas paredzēti saskarē ar pārtiku.
    5. Iepakojuma nozīme produkta nekaitīguma nodrošināšanā.
    Izpratnes līmenī:
    1. Labas higiēnas prakses vadlīnijas.
    2. Minimālās higiēnas prasības pārtikas rūpniecības uzņēmumā.
    3. Kvalitātes standartu prasības.
    4. Ražošanas plūsmas principi.
    5. Noliktavu saimniecības raksturojums.
    6. Tehnoloģisko iekārtu veidi.
    7. Konditorejas ceha ražošanas telpu iedalījums.
    8. Tehnoloģiskās instrukcijas, receptūras.
    9. Matemātiskie aprēķini.
    10. Izejvielu, produktu un piedevu sagatavošanas raksturojums un veidi.
    11. Maizes gatavošanas laikā notiekošie procesi.
    12. Maizes uzturvērtība.
    13. Profesionālā terminoloģija svešvalodās.
    14. Iepakojamā materiāla marķējums.
    15. Iesaiņojamā un iepakojamā materiāla funkcijas.
    16. Temperatūras režīmi.
    17. Risku analīze.
    18. Marķēšanas noteikumi sasaldētiem un saldētiem produktiem.
    19. Iepakojuma materiālu veidi, to raksturojums un izvēle.
    20. Noliktavu saimniecības raksturojums.
    21. Noliktavu raksturojums.
    Lietošanas līmenī:
    1. Uzņēmuma un darba vides resursi – to raksturojums.
    2. Ražošanas plūsmas.
    3. Racionāla darba procesa paņēmieni.
    4. Darba plānu un grafiku veidošana.
    5. Darbu secības plānošana.
    6. Konditorejas izstrādājumu gatavošanas tehnoloģiskie procesi.
    7. Darba drošības prasības.
    8. Tehnoloģisko iekārtu veidi, raksturojums un ekspluatācijas noteikumi.
    9. Personīgās higiēnas prasības
    10. Personālhigiēnas prasības uzņēmumā. Individuālo aizsardzības līdzekļu lietošanas prasības.
    11. Laika plānošana.
    12. Darba plāns un uzdevumi.
    13. Tehnoloģiskie un ražošanas procesi.
    14. Tehnoloģiskā dokumentācija.
    15. Atskaites veidlapas.
    16. Dokumentu pārvaldība.
    17. Dokumentu aprites kārtība uzņēmumā.
    18. Produktu grupas, to raksturojums.
    19. Sensorās vērtēšanas metodes.
    20. Produktu pieņemšanas kontroles kritēriji.
    21. Paškontroles sistēmas prasības (HACCP).
    22. Mērinstrumentu veidi un to izmantošana.
    23. Profesionālā terminoloģija.
    24. Svaru mērvienības.
    25. Produktu un izejvielu pirmapstrādes veidi.
    26. Tehnoloģiskais aprīkojums un inventārs.
    27. Pirmapstrādes svara zudumi produktiem un izejvielām.
    28. Higiēnas noteikumi.
    29. Produktu un izejvielu kvalitātes rādītāji.
    30. Uzglabāšanas prasības, režīmi un termiņi.
    31. Produktu grupu saderība.
    32. Produktu raksturojošās īpašības.
    33. Sensorās vērtēšanas rādītāju raksturojums.
    34. Izejvielu un produktu raksturojums.
    35. Izejvielu un produktu sagatavošanas veidi un paņēmieni.
    36. Izejvielu un produktu uzglabāšanas prasības.
    37. Izejvielu un produktu realizācijas termiņi.
    38. Produktu aprites un darba laika plānošana.
    39. Tehnoloģisko instrukciju prasības.
    40. Ražošanas procesa kontroles metodes.
    41. Tehnoloģisko iekārtu ekspluatācijas noteikumi.
    42. Aprīkojuma un inventāra veidi, pielietošana.
    43. Dažādu veidu un sarežģītības konditorejas izstrādājumu ražošanas.
    44. Ražošanas tehnoloģiskā procesa secība.
    45. Bioloģiskā, ķīmiskā vai fizikālā piesārņojuma riski.
    46. Kontroles pierakstu veikšana.
    47. Sensorās vērtēšanas metodes.
    48. Sensoro vērtēšanu ietekmējošie faktori.
    49. Gatavo produktu kvalitātes raksturojums un kritēriji.
    50. Maizes gatavošanas tehnoloģiskās iekārtas un to ekspluatācijas noteikumi.
    51. Specifiskais aprīkojums, piederumi un to pielietojums.
    52. Izejvielu, produktu un piedevu maizei un izstrādājumiem sagatavošanas tehnoloģiskie procesi.
    53. Maizes gatavošanas un ražošanas pamata un papildu izejvielas.
    54. Maizes ražošanas receptūras t.sk. klasisko Latvijas rudzu maizes receptūras.
    55. Plaucējuma, ierauga, iejavas un mīklas gatavošanas paņēmieni. Ierauga, plaucējumu un mīklas kvalitātes prasības.
    56. Maizes ražošanas tehnoloģisko procesu režīmi/parametri.
    57. Mīklu gatavošanas tehnoloģijas un paņēmieni.
    58. Mīklas izstrādājumu gatavošanas tehnoloģiskie procesi un režīmi.
    59. Izstrādājumu veidi un to gatavošanas tehnoloģijas.
    60. Tehnoloģiskās instrukcijas.
    61. Termiskās apstrādes veidi.
    62. Cepšanas režīmi un veidi.
    63. Apstrādes metodes, materiāli un tehnoloģijas.
    64. Kvalitatīvi izceptas maizes un tās izstrādājumu kvalitatīvie rādītāji un to raksturojums.
    65. Pēcapstrādes paņēmieni.
    66. Mīklu izejvielu raksturojums.
    67. Mīklu veidi.
    68. Mīklas ražošanas un gatavošanas tehnoloģijas.
    69. Atbilstošie mīklu gatavošanas tehnoloģiskie procesi un režīmi.
    70. Dažādu mīklu gatavošanā izmantojamās tehnoloģiskās iekārtas, to veidi, pielietojums.
    71. Starpproduktu veidi.
    72. Starpproduktu gatavošanas metodes.
    73. Apdares krēmu un pildījumu izejvielu grupu raksturojums.
    74. Apdares krēmu un pildījumu gatavošanas tehnoloģijas un metodes.
    75. Apdares krēmu un pildījumu gatavošanas tehnoloģiskie procesi un režīmi.
    76. Tehnoloģisko procesu norise starpproduktos to sagatavošanas laikā termiskajai apstrādei.
    77. Starpproduktu (pirms termiskās apstrādes) paņēmieni.
    78. Apstrādes materiāli un tehnoloģijas.
    79. Termiskajā apstrādē noritošie ķīmiskie procesi.
    80. Termiskās apstrādes un dabiskie zudumi.
    81. Dažādu mīklu starpproduktu svara zudumi termiskās apstrādes laikā.
    82. Izmaiņas termiskās apstrādes laikā.
    83. Temperatūras režīma izvēle atbilstoši starpproduktu un mīklas veidam.
    84. Dažādu mīklu, gatavo izstrādājumu sensorie un kvalitātes rādītāji.
    85. Pēcapstrādes paņēmieni
    86. Noformēšanas un apdares materiālu raksturojums un apstrādes paņēmieni.
    87. Noformēšanas dažādi elementi.
    88. Dabas velšu pielietošana konditorejas izstrādājumu noformēšanā.
    89. Pārtikas krāsvielu, t.sk. aromatizētāju raksturojums un iedalījums.
    90. Pārtikas piedevu nekaitīgums un raksturojums.
    91. Palīginventāra pielietošana noformēšanā.
    92. Gatavo izstrādājumu noformēšanas prasības.
    93. Gatavo izstrādājumu sagriešanas veidi un paņēmieni.
    94. Noformēšanas materiāli, t.sk. netradicionālie (svaigie ziedi, utt.).
    95. Desertu veidi un to raksturojums.
    96. Tehnoloģiskā dokumentācija.
    97. Temperatūras režīmi.
    98. Aukstumiekārtu veidi, to raksturojums.
    99. Termiskās apstrādes iekārtu veidi, to raksturojums.
    100. Konditorejas iekārtu palīgaprīkojumu veidi un lietošana.
    101. Desertos izmantojamie izejvielas un produkti, to raksturojums.
    102. Papildus materiālu atbilstība desertu veidam.
    103. Termiskās apstrādes veidi.
    104. Higiēnas noteikumi.
    105. Saldēto desertu gatavošanas tehnoloģiskais process.
    106. Saldēto desertu pasniegšanas prasības un noteikumi.
    107. Pasaules klasikas desertu gatavošanas tradīcijas un to variācijas.
    108. Latvijas, t. sk. reģionu klasikas desertu izejvielu izvēle un to raksturojums.
    109. Desertu gatavošanas procesu tehnoloģiskais process.
    110. Kvalitātes rādītāju izmaiņas ražošanas laikā.
    111. Noformēšanas materiāli un veidi. Noformēšanā izmantojamais palīginventārs.
    112. Dabas velšu pielietošana desertu noformēšanā.
    113. Desertu trauki.
    114. Netradicionāls (materiāli, elementi, u.c.) noformējums.
    115. Higiēnas prasības iepakojamajiem un iesaiņojamajiem materiāliem.
    116. Mērinstrumentu lietošana.
    117. Sasaldēto un saldēto produktu un starpproduktu marķējumu īpašās prasības.
    118. Sasaldēto un saldēto starpproduktu un gatavo izstrādājumu uzglabāšanas noteikumi.
    119. Vakuuma iepakojumu vai speciālo iepakojumu veidi un pielietojums.
    120. Dokumentu pārvaldība.
    121. Pavaddokumentācijas sagatavošana.
    122. Uzglabāšanas režīmi un termiņi konditorejas izstrādājumiem.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Sociālo attiecību dažādība.
    2. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    3. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    4. Uzņēmējdarbību regulējošie normatīvie akti.
    5. Plānošanas un lēmumu pieņemšanas principi.
    Izpratnes līmenī:
    1. Vārdu krājums.
    2. Gramatikas un valodas funkcijas.
    3. Verbālās mijiedarbības veidi.
    4. Valodas stili un intonācijas iezīmes.
    5. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    6. Sadarbības veicināšanas principi.
    7. Komandas izveide.
    8. Konfliktu novēršana.
    9. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    10. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    11. Darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības, dabas un vides aizsardzības normatīvie akti.
    12. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    13. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    14. Ugunsdrošības aizsardzības līdzekļi un to pielietošana.
    15. Ergonomikas pamatprincipi. Darba vides riska faktori un novērtēšanas metodes.
    16. Atkritumu šķirošanas nepieciešamība.
    17. Ekonomiskie resursi un ekonomikas pamatproblēmas.
    18. Komercdarbības veidi.
    19. Biznesa plāna loma uzņēmējdarbībā.
    20. Darbinieka motivēšanas un talantu attīstīšanas nozīme darba kvalitātes paaugstināšanā.
    Lietošanas līmenī:
    1. Laika plānošana.
    2. Valsts valoda.
    3. Svešvalodas.
    4. Starpkultūru mijiedarbība.
    5. Laika plānošanas paņēmieni.
    6. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni.
    7. Lietišķās komunikācijas process.
    8. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    9. Darbs ar biroja tehniku.
    10. Informācijas sistēmu drošība.
    11. Datoru drošības programmas.
    12. Darba vides riska faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    13. Normatīvie akti darba aizsardzības jomā.
    14. Elektrodrošības noteikumi.
    15. Drošības signāli un zīmes.
    16. Darba aizsardzības līdzekļi un to pielietošana.
    17. Individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu lietošanas prasības.
    18. Droši un ergonomiski darba paņēmieni.
    19. Pirmā palīdzība.
    20. Rīcība ārkārtas situācijā.
    21. Rēķināšana.
    22. Mērvienības un formas.
    23. Matemātikas metodes un instrumenti.
    24. Uzņēmuma darba organizācija.
    25. Tirgzinības pamati.
    26. Mācīšanās stratēģijas.
    27. Pašvērtējuma principi.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes:
    1. Atbildīgi izvērtēt visu resursu pieejamību.
    2. Novērtēt darba vidi.
    3. Organizēt darba vietu konditorejas cehā.
    4. Ievērot telpu, iekārtu un personīgās higiēnas prasības darba uzdevuma veikšanā.
    5. Izstrādāt dienas plānu un laika grafiku.
    6. Izvēlēties tehnoloģisko aprīkojumu un inventāru atbilstoši darba uzdevumam.
    7. Izvērtēt tehnoloģiskā aprīkojuma, inventāra tehnisko stāvokli un gatavību darbam.
    8. Piemērot personīgās higiēnas prasības.
    9. Ievērot personālhigiēnas prasības.
    10. Lietot darbā individuālos aizsardzības līdzekļus, t.sk. aizsargtērpu.
    11. Veikt regulāru veselības stāvokļa pārbaudi.
    12. Plānot darbus atbilstoši dienas plānam un pasūtījumam.
    13. Veikt profesionālos darba uzdevumus, ievērojot racionālu laika sadalījumu.
    14. Ievērot kvalitātes standartu prasības.
    15. Precīzi lasīt tehnoloģiskās receptūras un tehnoloģisko dokumentācijas informāciju.
    16. Ievērot un kontrolēt tehnoloģisko procesu izpildes prasības.
    17. Veidot atskaites par saražoto produkciju.
    18. Ievērot dokumentu aprites prasības uzņēmumā.
    19. Precīzi aizpildīt kontroles un mērījumu tabulas.
    20. Izvērtēt sensori izejvielas un produktus.
    21. Pieņemt izejvielas un produktus atbilstoši pavaddokumentiem.
    22. Ievērot izejvielu un produktu pieņemšanas kontroles kritērijus.
    23. Lasīt receptūras un citu saistošo tehnoloģisko dokumentāciju.
    24. Precīzi svērt produktus un izejvielas.
    25. Precīzi dozēt produktus un izejvielas.
    26. Izvēlēties atbilstošu pirmapstrādes veidu.
    27. Sagatavot pirmapstrādes tehnoloģiskās iekārtas un aprīkojumu.
    28. Atbildīgi ievērot higiēnas prasības veicot pirmapstrādi.
    29. Ievērot izejvielu uzglabāšanas režīmus.
    30. Kontrolēt produktu un izejvielu kvalitāti uzglabāšanas laikā.
    31. Novērtēt sensori dažādu produktu raksturojošās īpašības un kvalitātes rādītājus.
    32. Izvērtēt produktu kvalitātes rādītāju novērtējumus.
    33. Sagatavot visas izejvielas, produktus, piedevas un materiālus atbilstoši receptūrai un dienas plānam.
    34. Gatavot starpproduktus.
    35. Ievērot sagatavoto izejvielu un starpproduktu uzglabāšanas prasības un nosacījumus.
    36. Ievērot ražošanas plūsmas un to secību.
    37. Kontrolēt izejvielu apriti ražošanas procesā un laikā.
    38. Ievērot tehnoloģisko instrukciju prasību izpildi izstrādājumu ražošanā.
    39. Kontrolēt tehnoloģisko instrukciju ievērošanu ražošanas procesā.
    40. Uzraudzīt racionālu tehnoloģisko iekārtu, aprīkojuma un inventāra lietošanu.
    41. Izvēlēties izstrādājumu veidam atbilstošās tehnoloģiskās iekārtas un aprīkojumu.
    42. Uzraudzīt racionālu tehnoloģisko iekārtu, aprīkojuma un inventāra lietošanu.
    43. Iestatīt parametrus tehnoloģiskajās iekārtās atbilstošo izstrādājumu gatavošanai.
    44. Ievērot izstrādājumu ražošanas procesa tehnoloģiskās prasības.
    45. Piemērot atbilstošus tehnoloģiskos režīmus atbilstoši konditorejas izstrādājumu veidiem un sarežģītībai gatavošanai.
    46. Nodrošināt kvalitatīvu tehnoloģiskā procesa izpildi.
    47. Analizēt potenciālos riska cēloņus katrā ražošanas tehnoloģiskā procesa posmā.
    48. Dokumentēt ražošanas procesa kontroles laikā iegūto informāciju.
    49. Atbildīgi izvērtēt produktu un izstrādājumu kvalitātes rādītājus.
    50. Piemērot sensorās vērtēšanas kritērijus.
    51. Veikt atbilstošās korektīvās darbības izstrādājuma kvalitātes uzlabošanai.
    52. Novērtēt tehnoloģisko iekārtu, aprīkojuma un piederumu atbilstību maizes veidam un specifikai.
    53. Sagatavot specifisko aprīkojumu un piederumus.
    54. Veikt tehnoloģisko iekārtu, aprīkojuma un inventāra ikdienas apkopi.
    55. Noteikt izejvielu, produktu un piedevu atbilstību, ievērojot tehnoloģisko instrukciju norādījumus.
    56. Precīzi sagatavot izejvielu, produktu un piedevu apjomu atbilstoši receptūrai.
    57. Izvēlēties mīklām atbilstošās pamata un papildus izejvielas:
    − rudzu maizei;
    − kviešu maizei;
    − jaukto miltu maizei;
    − speciālai/īpašai maizei (griķu, kukurūzas u.c.).
    58. Gatavot plaucējumus, iejavas un ieraugus.
    59. Gatavot mīklas dažādos veidos/paņēmienos atbilstoši receptūrai.
    60. Apstrādāt dažādas mīklas.
    61. Veidot dažādu miltu maizes mīklu izstrādājumus.
    62. Veidot dažādu mīklu starpproduktus.
    63. Izvērtēt ražošanas procesu tehnoloģiskās norises.
    64. Ievērot tehnoloģiskajā kartē atbilstošo/noteikto cepšanas režīmu.
    65. Uzraudzīt un nodrošināt atbilstošo cepšanas režīmu atbilstoši maizes veidam un izstrādājumam.
    66. Sekot /pārraudzīt mīklu un starpproduktu kvalitātes rādītāju izmaiņām cepšanas laikā.
    67. Apstrādāt gatavos izstrādājumus pēc cepšanas/termiskās apstrādes.
    68. Noformēt gatavos izstrādājumus (maizes
    klaipi/kukuļi, kliņģeri, cepumi, smalkmaizītes u.c.).
    69. Rūpīgi veikt pēcapstrādi.
    70. Novērtēt izstrādājumu kvalitātes rādītājus.
    71. Gatavot mīklas ar dažādiem paņēmieniem: bez rauga mīklas; rauga mīklas; smilšu mīklas; mīklas bez glutēna; plaucētās mīklas; biskvīta mīklas; piparkūku mīklas u.c.
    72. Ievērot dažādu mīklu gatavošanas tehnoloģiskos procesus.
    73. Rūpīgi izvērtēt mīklu kvalitātes radītājus.
    74. Veidot dažādu mīklu starpproduktus.
    75. Gatavot, ievērojot receptūru: sāļos apdares krēmus un pildījumus, masas; šokolādes apdares krēmus un pildījumus, masas; cukura apdares materiālus; sauso izejvielu pildījumus, krēmus; olbaltuma krēmus un pildījumus, masas; piena produktu krēmus un pildījumus, masas.
    76. Precīzi ievērot gatavo apdares materiālu, pildījumu un krēmu uzglabāšanas režīmus un termiņus.
    77. Lietot tehnoloģisko aprīkojumu un/vai inventāru atbilstoši uzdevumam.
    78. Veidot starpproduktus.
    79. Vizuāli novērtēt starpproduktu gatavību cepšanai.
    80. Apstrādāt starpproduktus pirms termiskās apstrādes.
    81. Precīzi pielāgot temperatūras režīmu atbilstoši starpproduktu un mīklas veidam.
    82. Apstrādāt gatavos izstrādājumus pēc termiskās apstrādes.
    83. Vizuāli un sensori novērtēt gatavos izstrādājumus.
    84. Piemērot izstrādājuma veidam atbilstošus materiālus un izejvielas.
    85. Pielietot dabas veltes konditorejas izstrādājumu noformēšanā.
    86. Atbildīgi izvēlēties un dozēt izstrādājuma noformēšanai atbilstošu pārtikas krāsvielu.
    87. Gatavot dažādus noformēšanas elementus.
    88. Veidot un apstrādāt cukura masas izstrādājumus.
    89. Radoši izstrādāt un noformēt gatavos konditorejas izstrādājumus: cepumus; piparkūkas; smalkmaizītes; plātsmaizes; kūkas; tortes u.c.
    90. Sagatavot realizācijai gatavos izstrādājumus.
    91. Lasīt tehnoloģisko dokumentāciju un/vai receptūru.
    92. Precīzi ievērot tehnoloģiskās dokumentācijas un/vai receptūru prasības.
    93. Izvēlēties tehnoloģiskās iekārtas, aprīkojumu un inventāru dažādu deserta pagatavošanai.
    94. Nodrošināt atbilstošu temperatūras un laika režīmus tehnoloģiskajās iekārtās.
    95. Ievērot higiēnas noteikumus.
    96. Atbildīgi izvēlēties atbilstošās izejvielas un materiālus dažādiem desertiem.
    97. Izvēlēties atbilstošos desertu noformēšanas materiālus.
    98. Izvēlēties atbilstošu apstrādes veidu desertu gatavošanai: ar termisko apstrādi; bez termiskās apstrādes; saldētajiem desertiem; specializētajiem desertiem; Latvijas klasiskiem desertiem; pasaules klasikas desertiem.
    99. Precīzi gatavot desertu atbilstoši receptūras nosacījumiem.
    100. Ievērot produktu saderību.
    101. Izvērtēt gatavošanas procesu tehnoloģisko gaitu.
    102. Izvērtēt desertu kvalitātes rādītāju izmaiņas ražošanas.
    103. Sagatavot desertu noformēšanai atbilstošus inventāru un aprīkojumu.
    104. Izvēlēties noformēšanas izejvielas un materiālus atbilstoši deserta veidam un receptūras prasībām.
    105. Pielietot noformēšanai atbilstošo palīginventāru.
    106. Pielietot dabas veltes desertu noformēšanā.
    107. Analizēt sensoros rādītājus.
    108. Izvēlēties atbilstošu iepakojamu veidu starpproduktiem un gatavajiem izstrādājumiem.
    109. Atbildīgi sagatavot iepakojumu un materiālus atbilstoši noteiktajām prasībām.
    110. Piemērot katram starpproduktam un gatavajam izstrādājumam atbilstošo sasaldēšanas režīmus.
    111. Izvērtēt sasaldēšanas temperatūru gatavo izstrādājumu un starpproduktu uzglabāšanas laikā ar atbilstošiem mērinstrumentiem.
    112. Ievērot starpproduktu un gatavo izstrādājumu saldēšanas prasības.
    113. Piemērot saldēto starpproduktu un gatavo izstrādājumu uzglabāšanas temperatūras režīmu un laiku.
    114. Sagatavot starpproduktus un gatavos izstrādājumus iepakošanai vakuumā vai speciālajos iepakojumos.
    115. Pārbaudīt iepakojamā materiāla atbilstību paredzētajam pielietojumam.
    116. Iepakot produktu atbilstoši tehnoloģiskai instrukcija un iekārtu ekspluatācijas instrukcijai.
    117. Komplektēt gatavos izstrādājumus atbilstoši pasūtījumiem.
    118. Sagatavot pavaddokumentāciju realizācijai.
    119. Nodot uzglabāšanai noliktavās vai realizācijai.
    120. Ievērot gatavo izstrādājumu un starpproduktu uzglabāšanas temperatūru un termiņu.
    121. Kontrolēt produktu un starpproduktu kvalitāti uzglabāšanas laikā.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Plānot darbus atbilstoši dienas plānam.
    2. Veikt darbus, ievērojot racionālu laika sadalījumu.
    3. Sazināties valsts valodā.
    4. Lietot profesionālo terminoloģija valsts valodā.
    5. Sazināties mutiski un rakstiski svešvalodās.
    6. Lietot profesionālo terminoloģiju vismaz divās svešvalodās.
    7. Sadarboties komandā ievērojot profesionālās ētikas un komunikācijas principus.
    8. Efektīvi sadarboties dažādās vidēs un situācijās, veicot profesionālos pienākumus.
    9. Kritiski un radoši domāt.
    10. Racionāli plānot savu un komandas laiku.
    11. Identificēt stresa rašanās cēloņus.
    12. Apzināties savu atbildību kopējā uzdevuma veikšanā.
    13. Lietot datoru un biroja tehniku.
    14. Mērķtiecīgi apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotāko risinājumu.
    15. Atbildīgi apmainīties ar informāciju.
    16. Patstāvīgi sagatavot profesionālos dokumentus un organizēt to plūsmu, izmantojot lietojumprogrammas.
    17. Atrast nepieciešamo informāciju interneta resursos, datu nesējos.
    18. Izvērtēt kritiski informācijas ticamību.
    19. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasībām.
    20. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    21. Ievērot darba likumdošanas prasības.
    22. Ievērot uzņēmuma darba iekšējās kārtības noteikumus.
    23. Pielietot ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektrodrošība noteikumus, veicot konditora pienākumus.
    24. Pielietot ugunsdrošības aizsardzības līdzekļus.
    25. Piemērot ergonomikas prasības darba vietas iekārtošanā.
    26. Sagatavot darba vietu drošai darba veikšanai.
    27. Uzturēt patstāvīgā darba kartībā darba vietu un aprīkojumu.
    28. Ievērot ergonomikas prasības darba vietas iekārtošanā.
    29. Sagatavot darba vietu drošai darba veikšanai.
    30. Pielietot ABC-shēmu viskritiskāko stāvokļu novēršanai, dzīvības saglabāšanai un uzturēšanai.
    31. Sniegt pirmo palīdzību aroda negadījumos.
    32. Pielietot matemātiskos aprēķinus izejvielu uzskaitē.
    33. Veidot tehnoloģisko dokumentāciju, matemātiski pamatojot aprēķinus.
    34. Kritiski un radoši domāt.
    35. Personīgi iesaistīties jaunu ideju radīšanā veicinot uzņēmuma atpazīstamību.
    36. Argumentēti definēt prioritātes.
    37. Efektīvi plānot resursus.
    38. Izvērtēt ekonomiskos riskus.
    39. Pieņemt lēmumus par problēmu risinājumu konkrētās situācijās.
    40. Izvērtēt profesionālo pieredzi un savas karjeras izaugsmes iespējas.
    41. Kritiski izvērtēt un izmantot iegūto informāciju profesionālajā darbībā.
    42. Pielietot dažādas mācīšanās stratēģijas.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences:
    1. Spēja plānot un veikt savu darbu, racionāli izmantojot saistītos resursus.
    2. Spēja atbildīgi novērtēt tehnoloģiskā aprīkojuma un inventāra gatavību ražošanas procesiem.
    3. Spēja ievērot personīgās higiēnas un personālhigiēnas prasības ražošanas procesos, atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    4. Spēja atbildīgi sadarboties ar kolēģiem darba un laika plānošanā uzdevumu izpildei.
    5. Spēja ievērot tehnoloģiskās prasības ražošanas procesos un kopējā ražošanas plūsmā.
    6. Spēja veidot dokumentus atbilstoši uzņēmuma un dokumentu pārvaldības prasībām.
    7. Spēja atbildīgi pieņemt izejvielas un produktus.
    8. Spēja precīzi svērt un dozēt produktus un izejvielas, ievērojot receptūru nosacījumus.
    9. Spēja atbildīgi izvēlēties un veikt produktu un izejvielu pirmapstrādi, ievērojot tehnoloģisko procesu.
    10. Spēja ievērot un kontrolēt katras produktu grupas uzglabāšanas režīmus un kvalitāti dažādos termiņos.
    11. Spēja atbildīgi izvērtēt izejvielu un produktu kvalitāti, izmantojot sensorās vērtēšanas metodes.
    12. Spēja atbildīgi sagatavot izejvielas un produktus ražošanas procesam.
    13. Spēja ievērot izejvielu aprites secību un ražošanas plūsmas saistību ievērošanu ražošanas procesos.
    14. Spēja precīzi ievērot un nodrošināt tehnoloģisko instrukciju prasību ievērošanu konditorejas produktu un izstrādājumu ražošanas procesā.
    15. Spēja patstāvīgi sagatavot tehnoloģiskās iekārtas un aprīkojumu, kā arī iestatīt atbilstošus parametrus izstrādājumu ražošanai.
    16. Spēja patstāvīgi nodrošināt produktu ražošanas tehnoloģisko procesu, kontrolējot izstrādājumu kvalitātes rādītāju izmaiņām ražošanas laikā.
    17. Spēja novērtēt gatavos izstrādājumus, pielietojot sensorās vērtēšanas metodes.
    18. Spēja sagatavot tehnoloģiskās iekārtas, aprīkojumu un piederumus atbilstošā maizes veida cepšanai.
    19. Spēja precīzi sagatavot izejvielas, produktus, materiālus un piedevas atbilstoši maizes veidam.
    20. Spēja gatavot dažādu miltu maizes mīklas, ievērojot receptūras nosacījumus.
    21. Spēja veidot dažādas sarežģītības un dažādu veidu maizi un tās izstrādājumus.
    22. Spēja piemērot un nodrošināt katram maizes un tās izstrādājuma veidam atbilstošo cepšanas režīmu, kontrolējot kvalitātes rādītāju izmaiņas cepšanas laikā.
    23. Spēja apstrādāt un noformēt gatavos maizes izstrādājumus, novērtējot izstrādājumu kvalitāti.
    24. Spēja gatavot dažādas mīklas atbilstoši receptūrai.
    25. Spēja veidot dažādu mīklu starpproduktus, izvērtējot mīklas kvalitātes rādītājus.
    26. Spēja gatavot dažādus apdares krēmus un pildījumus un precīzi ievērot gatavo izstrādājumu uzglabāšanas prasības.
    27. Spēja sagatavot starpproduktus termiskajai apstrādei.
    28. Spēja cept dažādu mīklu gatavos izstrādājumus ievērojot temperatūras režīmu.
    29. Spēja sagatavot konditorejas izstrādājumu noformēšanā dažādus izmantojamos materiālus.
    30. Spēja radoši noformēt gatavos konditorejas izstrādājumus dažādos veidos.
    31. Spēja piemērot tehnoloģiskās iekārtas un aprīkojumu dažādu desertu gatavošanai, precīzi ievērojot tehnoloģiskās dokumentācijas prasības.
    32. Spēja atbildīgi izvēlēties dažādu desertu gatavošanai produktus, izejvielas un materiālus.
    33. Spēja gatavot un noformēt dažādas sarežģītības desertus, ievērojot tehnoloģiskās dokumentācijas nosacījumus.
    34. Spēja sagatavot atbilstošo iepakojumu un materiālu atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    35. Spēja sasaldēt un saldēt starpproduktus un gatavos konditorejas izstrādājumus.
    36. Spēja iepakot uzglabāšanai vakuumā un speciālajos iepakojumos starpproduktus un gatavos izstrādājumus.
    37. Spēja sagatavot pasūtījumus un nodrošināt to nodošanu noliktavā vai realizācijai.
    38. Spēja nodrošināt gatavo izstrādājumu un starpproduktu kvalitāti uzglabāšanas laikā.
    VISPĀRĒJĀS kompetences:
    1. Spēja sadarboties ar kolēģiem darbu plānošanā un izpildē.
    2. Spēja izteikt un interpretēt jēdzienus, domas, faktus un viedokli gan mutiski, gan rakstiski.
    3. Spēja sazināties vismaz divās svešvalodās profesionālo darba uzdevumu veikšanai.
    4. Spēja efektīvi iesaistīties komandas darbā, ievērojot profesionālās ētikas un komunikācijas principus.
    5. Spēja pārliecinoši un droši izvēlēties un lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas profesionālo darba uzdevuma veikšanai.
    6. Spēja ievērot darba tiesību, darba, vides, ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektrodrošības noteikumus, ievērojot normatīvo aktu prasības.
    7. Spēja noteikt darba vides apstākļu kaitīgo ietekmi uz veselību.
    8. Spēja sniegt pirmo palīdzību un rīkoties ārkārtas situācijā.
    9. Spēja pielietot matemātiskos aprēķinus darba uzdevuma veikšanai.
    10. Spēja radīt jaunas idejas un pieņemt pamatotus lēmumus konkrētās situācijās savas profesionālās darbības jomā.
    11. Spēja plānot un pieņemt lēmumus savas profesionālās karjeras veidošanā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām) vai Formāls (caur ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procesu, kārtojot kvalifikācijas eksāmenu profesijā)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 640 vai ne mazāk kā 960 stundas (640 st. nozīmē 2. PKL, 960 st. atbilst 3. PKL)
Papildinformācija 

Profesionālā kvalifikācija “Konditors” sākot ar 2018.gada 21.martu tiek īstenota atbilstoši 4 LKI līmenim. 

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

- Profesionālās tālākizglītības centrs "Restorānu servisa skola"

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Restorānu servisa skola

- Profesionālās izglītības kompetences centrs "Liepājas Valsts tehnikums"

- Ogres tehnikums

- Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums"

Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde:

- Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde "BRUS"

Izdevējiestādes:

- Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums

- Liepājas Valsts tehnikums

- Smiltenes tehnikums

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Individuālie pakalpojumi (81)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Viesnīcu un restorānu serviss (811)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 02.04.2024

Ievietots: 20.03.2019