Zināšanas:
Studiju programmas apguves rezultātā studējošie būs apguvuši vispusīgas un specializētas fitnesa trenera profesijai atbilstošas faktu, teoriju, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas un izpratni, kas ļaus;
– definēt jēdzienus saistītus ar cilvēka veselību, veselīgu dzīvesveidu un veselības sportu un nosaukt galvenos faktorus, no kuriem ir atkarīga cilvēka veselība;
– raksturot dažādu vecuma grupu (bērnu, pusaudžu, jauniešu, vecākās paaudzes) morfoloģiskās, anatomiski fizioloģiskās un funkcionālās īpatnības un izklāstīt cilvēka fiziskās attīstības noteikšanas un novērtēšanas metodes;
– pamatot fizisko vingrinājumu nozīmi veselības nostiprināšanā un slimību profilaksē un raksturot fizisko aktivitāšu specifiku dažāda vecuma grupu cilvēkiem (bērniem, pusaudžiem, jauniešiem un senioriem);
– raksturot pirmās palīdzības metožu būtību un aprakstīt to pielietošanas iespējas dažādās neatliekamās situācijās;
– pamatot didaktisko metožu izvēli dažādās sporta nodarbībās un raksturot sporta pedagoģijas īpatnības, kustību mācīšanas likumsakarības un veselības sportā izmantojamos nodarbību veidus;
– nosaukt biežākos slimību riska faktorus, ietekmējamo riska faktoru mazināšanas iespējas, ieteicamās fiziskās aktivitātes slimību profilaksē,
– pamatot slodzes dozēšanas principus atkarībā no funkcionālajām spējām un veselības problēmām;
– izprast profesionālo ētiku, saskarsmes psiholoģiju;
– raksturot pareiza uztura principus un izklāstīt par sabalansēta uztura nozīmi organisma funkcionēšanā.
Prasmes un iemaņas:
Studiju programmas apguves rezultātā studējošie spēs:
– izvērtēt cilvēka fizisko attīstību, organisma funkcionālās spējas, darba spējas un fiziskās sagatavotības līmeni un atbilstoši izveidot un novadīt veselības sporta treniņa programmas, demonstrējot savas zināšanas un iemaņas sporta pedagoģijā un treniņu metodēs, ieviest praksē dažādas treniņu teorijas;
– izvērtēt klientu muskuļu garumu, pielietot muskuļu stiepšanas metodes, noteikt muskuļu disbalansu un raksturot disbalansa mazināšanas principus, novērtēt klientu stāju un gaitu un ieteikt vingrinājums stājas un gaitas uzlabošanai;
– komunicēt ar fitnesa iestāžu klientiem, saviem kolēģiem un vadību, loģiski noformulējot un pamatojot savu viedokli un izprotot klientu intereses un mērķus;
– plānot treniņu procesu, veidot veselības sporta programmas, organizēt un tās vadīt dažāda vecuma indivīdiem ar kopējo mērķi nostiprināt iedzīvotāju fizisko veselību;
– lietot zinātniskās datu bāzes, apkopot un analizēt informāciju, veikt pētniecisko darbu, pielietot mūsdienu informācijas tehnoloģijas;
– lietot zinātniskās datu bāzes, apkopot un analizēt informāciju, veikt pētniecisko darbu;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– vadīt savas turpmākās izglītošanās procesu, izmantojot specializētos informācijas avotus, pilnveidot savas kompetences, kas nepieciešamas pilnvērtīgai profesionālai darbībai un personības pilnveidei;
– raksturot pareiza uztura principus un izklāstīt par sabalansēta uztura nozīmi organisma funkcionēšanā.
Kompetence:
Studiju programmas apguves rezultātā studējošie spēs:
– izstrādāt darbības plānu un rīcības taktiku attiecībā uz fitnesa klubu klientiem ar veselības problēmām; vajadzības gadījumā saskaņot to ar ģimenes ārstiem, sporta ārstiem, fizioterapeitiem;
– formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas fitnesa trenera profesijā, atlasīt nepieciešamo informāciju;
– izvirzīt darbības prioritātes un strukturēt darba uzdevumus tā, lai to izpilde, izmantojot pieejamos resursus,
– pēc iespējas īsākā laikā praktisku un izmērāmu rezultātu veidā uzlabotu fitnesa klubu klientu fizisko sagatavotību un veselības stāvokli;
– spēs veicināt veselīgu sportu un popularizēt veselības sportu un veselības nozares attīstību, sekmēs sabiedrības veselības nostiprināšanu un profilaksi.