Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

1

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– Ir daudzveidīga mācību pieredze.
– Spēj patstāvīgi mācīties, meklējot un rodot risinājumus praktiskām problēmām.
– Prot patstāvīgi plānot un organizēt mācīšanās procesu.
– Prot mācību procesā izmantot dažādu veidu informāciju, konsultēties, atrast palīdzību.
– Prot saskatīt kopsakarības starp zinātņu sasniegumiem, tehnoloģijām un cilvēku.
– Prot lietot apgūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā.
– Ir izpratne par sabiedrības uzbūvi un attīstību.
– Ir patstāvīga, loģiska, bez pretrunām, motivēta, kritiska un produktīva domāšana.
– Prot radoši izteikt savas domas tekstā un runā.
– Prot publiski uzstāties, formulēt un pamatot savu viedokli.
– Prot uzklausīt un respektēt dažādus viedokļus.
– Ir izpratne par valodas un saskarsmes kultūru, un to nozīmi starpkultūru dialoga veidošanā.
– Spēj pieņemt lēmumu un uzņemties atbildību par tā īstenošanu.
– Ir izpratne par cilvēka tiesībām uz vienlīdzību.
– Prot sadarboties ar citiem un strādāt komandā.
– Prot atbildīgi rīkoties konfliktsituācijās un ekstremālās situācijās.
– Spēj rūpēties par savu un citu cilvēku drošību, nepieciešamības gadījumā meklējot palīdzību.
– Prot atbildīgi izmantot modernās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas informācijas iegūšanai, apstrādei un analīzei, kas pielietojamas dažādās dzīves situācijās un mācību priekšmetu apguvē.
– Prot patstāvīgi, radoši un argumentēti interpretēt pagātnes un mūsdienu notikumus sabiedrībā un pasaulē.
– Izjūt nepieciešamību atbildīgi rūpēties par vides, savas un citu cilvēku veselības kvalitātes saglabāšanu un uzlabošanu.
– Saprot un apzinās tehnoloģiju izraisītās sekas uz vidi.
– Izjūt personisku atbildību pret savas valodas kultūru un nacionālās identitātes saglabāšanu.
– Spēj pilsoniski līdzdarboties demokrātiskā sabiedrībā, sekmējot sabiedrības ilgtspējīgu attīstību.
– Spēj rīkoties ikdienas situācijās, saskaņā ar tikumiskajām vērtībām.

Galdnieka palīgs

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. fizikas pamati;
    1.2. līmes un līmēšanas tehnoloģijas;
    1.3. apdares materiāli un tehnoloģijas;
    1.4. datora lietošana.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. materiālmācība;
    2.2. kokapstrādes tehnoloģija;
    2.3. zāģmateriāli un plātņu materiāli;
    2.4. vienkāršu rasējumu lasīšana un tehniskie mērījumi;
    2.5. kokapstrādes darbmašīnas un griezējinstrumenti;
    2.6. mērvienības (garuma, platuma, masas, t° u.c.);
    2.7. vienkārši ar kokapstrādi saistīti termini, simboli valsts valodā un vienā svešvalodā.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. koksnes makroskopiskā uzbūve un stumbra griezumi;
    3.2. koksnes vainas;
    3.3. zāģmateriāli;
    3.4. plātņu materiāli;
    3.5. vienkāršākie līmes un apdares materiāli;
    3.6. koksnes apstrādes pamati;
    3.7. kokapstrādes darbmašīnas un instrumenti;
    3.8. koksnes apstrādes darbarīki;
    3.9. kokapstrādes tehnoloģija;
    3.10. līmes un vienkāršākie līmēšanas paņēmieni;
    3.11. koksnes aizsardzības materiāli un aizsardzības tehnoloģija;
    3.12. vienkāršu kokizstrādājumu konstrukcijas;
    3.13. elementāru matemātisku aprēķinu veikšana (laukuma, tilpuma, daudzuma aprēķināšana);
    3.14. izpratne elementārā fizikā (kustība, pretestība, elektrība);
    3.15. valsts valoda;
    3.16. darba aizsardzība;
    3.17. darba tiesiskās attiecības;
    3.18. vides aizsardzība;
    3.19. saskarsme.

  • Prasmes

    1. Izprast vienkāršu konstrukciju kokizstrādājumu un sagatavju rasējumus.
    2. Atšķirt kokmateriālus un ražošanā pielietotās koku sugas.
    3. Vizuāli izvērtēt koksnes un koksnes materiālu kvalitāti.
    4. Izgatavot koka savienojumus un vienkāršus koka izstrādājumus (līstes, grīdas dēļus, soliņus u.tml.).
    5. Strādāt un kopt rokas instrumentus un vienkāršus rokas elektroinstrumentus.
    6. Atšķirt galvenās kokapstrādes pozīciju tipa darbmašīnas.
    7. Veikt koksnes mehāniskās apstrādes palīgdarbus ar darbmašīnām (ripzāģmašīnām; lentzāģmašīnām; garenfrēzmašīnām; slīpmašīnām u.c.).
    8. Veikt darbus, kas saistīti ar darbmašīnu un iekārtu kopšanu un tīrīšanu.
    9. Veikt koksnes apstrādi ar darba rīkiem un vienkāršiem rokas elektriskajiem instrumentiem.
    10. Organizēt savu darba vietu un veikt darbus atbilstoši darba aizsardzības, elektrodrošības un ugunsdrošības prasībām.
    11. Pārvaldīt valsts valodu.
    12. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.

  • Kompetences

    1. Spēja atšķirt kokmateriālus un ražošanā izmantotās koku sugas.
    2. Spēja lasīt vienkāršu kokizstrādājumu konstrukciju un sagatavju rasējumus.
    3. Spēja vizuāli izvērtēt koksnes un koksnes materiālu kvalitāti.
    4. Spēja veikt koksnes mehāniskās apstrādes darbus ar darbam sagatavotām pozīcijas tipa darbmašīnām.
    5. Spēja izgatavot vienkāršus koka izstrādājumus, ievērojot izstrādājumu un detaļu rasējumus.
    6. Spēja strādāt ar darbarīkiem un vienkāršiem rokas elektriskajiem instrumentiem un kopt tos.
    7. Spēja veikt kokapstrādes darbmašīnu un darba vietas sakopšanu.
    8. Zināt un ievērot darba aizsardzības prasības, ievērot elektrodrošības, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasības darba vietā un strādājot pie darbmašīnām, pielietot drošus darba paņēmienus.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Bez iepriekšējās izglītības ierobežojuma
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1-3 gadi
Papildinformācija 

Profesionālās kvalifikācijas “Galdnieka palīgs”cits nosaukums “Koksnes materiālu apstrādātājs”

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Profesionālās izglītības kompetences centrs "Rīgas Valsts tehnikums"

- Valmieras tehnikums

Speciālās izglītības iestāde:

Likvidēta/Reorganizēta/Mainīts nosaukums un/vai tips:

- Dzirciema internātpamatskola

- Tukuma internātpamatskola

- Baltinavas Kristīgā internātpamatskola

- Ezersalas speciālā pamatskola

- Liepājas speciālā internātpamatskola

- Piejūras internātpamatskola

- Daugavpils 1. speciālā pamatskola

- Mazirbes internātpamatskola

- Vaidavas internātpamatskola

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

1

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Ražošana un pārstrāde (54)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Kokapstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana (543)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Pamatizglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Kokrūpniecības (mežsaimniecība, kokapstrāde) nozare

Kvalifikācijas tips:

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 31.08.2021

Ievietots: 07.05.2016