Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– Spēj veikt intelektuālu darbību zināšanu, izpratnes, lietošanas un vienkāršas analīzes līmenī.
– Izmanto zināšanas un teorētisko izpratni plaša spektra kompleksā darbībā.
– Prot patstāvīgi iegūt un novērtēt informāciju.
– Izmanto plaša diapazona zināšanas, un prasmes labi formulētu, bet nepazīstamu un neprognozējamu problēmu risinājumā.
– Ir detalizētas teorētiskās zināšanas un izpratne atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Ir plaša diapazona prasmes, profesijai būtiskās prasmes un meistarība atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Spēj patstāvīgi veikt izpildītāja darbu, ietverot veicamā darba plānošanu un pārraudzību.
– Zina un prot lietot atbilstošās tehnoloģijas.
– Prot izmantot informācijas ieguves un apstrādes tehnoloģijas profesionālajā darbībā.
– Izkopta latviešu valodas prasme un pilnveidota svešvalodas(-u) prasme.
– Zina un izprot sava novada, Latvijas, Eiropas un pasaules vēsturiskās attīstības kopsakarības.
– Prot lietot matemātikas zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā.
– Prot izmantot zināšanas par dabaszinātņu faktiem un likumiem profesionālajā darbībā.
– Spēj vērtēt dabā un sabiedrībā notiekošos procesus un aptvert tos sistēmā un attīstībā.
– Izprot ekoloģiskās telpas vienotības principu un profesionālajā darbībā ievēro vides aizsardzības prasības.
– Izprot tirgus ekonomikas darbības pamatprincipus.
– Prot atrast savu vietu sabiedrības ekonomiskajās struktūrās un darboties tajās.
– Izprot darba devēja un darba ņēmēja ekonomiskās attiecības un zina attiecīgos tiesību aktus.
– Ir priekšstats par Eiropas Savienības politisko uzbūvi, kā arī par vienotās ekonomiskās telpas un darbaspēka mobilitātes principiem.
– Adekvāti novērtē savas spējas.
– Plāno darbību atbilstoši apstākļiem, iespējām un savām spējām.
– Plāno laiku saskaņā ar uzdevumu.
– Prot izdarīt pamatotu izvēli un patstāvīgi pieņemt lēmumu pazīstamos un mazpazīstamos apstākļos.
– Spēj atbildēt par savas profesionālās darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rezultātu, uzņemas daļēju atbildību par citu veikumu.
– Darbībā ir mērķtiecīgs, sistemātisks un racionāls.
– Ir rūpīgs un precīzs.
– Spēj uzņemties iniciatīvu.

Ainavu būvtehniķis

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Ceļu un laukumu seguma veidi.
    2. Darba rīku, inventāra un mehānismu utilizēšanas veidi.
    Izpratnes līmenī:
    1. Lietvedības pamati.
    2. Loģistikas pamati.
    3. Darbinieka motivēšanas un talantu attīstīšanas nozīme darba kvalitātes paaugstināšanā
    4. Augu veidi.
    5. Mērniecības instrumentu pārzināšana
    6. Augsnes sastāvs un īpašības.
    7. Ceļu, laukumu segumu izbūves materiālu veidi.
    8. Arhitektūras mazo formu, sporta un rotaļu ierīču un aprīkojumu izbūves un montāžas materiālu veidi.
    9. Ūdens malu un tilpņu izbūves materiālu veidi.
    10. Laistīšanas un drenāžas sistēm materiālu veidi.
    11. Stādāmā materiāla piegādes termiņi.
    12. Piegādes transporta veidi.
    13. Augu fizioloģijas īpatnības.
    14. Pretslīdes materiālu veidi un īpašības.
    15. Augsnes agrotehnika.
    16. Nezāļu veidi.
    17. Mehānismu un detaļu savienojuma veidi.
    18. Arhitektūras mazo formu funkcijas un pielietojums.
    19. Sporta un rotaļu laukumu segumu kvalitātes rādītāji.
    20. Ūdens fizikālās īpašības.
    21. Remontmateriālu veidi un lietošana.
    22. Labiekārtojuma elementu remonta darbi.
    23. Virsmu sagatavošana apdarei.
    24. Krāsošanas darbu metodes.
    25. Būvkalumu un stiprinājumu veidi.
    26. Krāsu veidi.
    27. Atkritumu apsaimniekošanas pamatprincipi.
    28. Augu aizsardzības un mēslošanas līdzekļu uzglabāšanas veidi.
    29. Augu aizsardzības un mēslošanas līdzekļu veidi.
    Lietošanas līmenī:
    1. Būvprojekta sastāvs un apzīmējumi.
    2. Mērniecības pamatzināšanas.
    3. Labiekārtošanas darbu tehnoloģijas.
    4. Foto fiksācijas metodes.
    5. GPS lietošana.
    6. Darba drošības prasības darba vietā.
    7. Konfliktu novēršana.
    8. Darba organizācija objektā.
    9. Darba vietas aprīkojums ainavu ierīkošanas darbiem.
    10. Atkritumu un to utilizācijas veidi.
    11. Rokas instrumentu lietošana.
    12. Herbicīdu lietošana.
    13. Traktortehnikas lietošana.
    14. Mērinstrumentu lietošana.
    15. Motorinstrumentu lietošana.
    16. Ceļu pamatnes un segumu izbūves tehnoloģijas.
    17. Būvstiprinājumu veidi.
    18. Montāžas tehnoloģijas.
    19. Droši smaguma pārvietošanas paņēmieni.
    20. Ūdens malu un tilpņu izbūves un montāžas tehnoloģijas.
    21. Elektroinstrumentu lietošana.
    22. Laistīšanas un drenāžas sistēmu materiālu savienošanas veidi.
    23. Laistīšanas un drenāžas sistēmu montāžas tehnoloģijas.
    24. Jumta dārzu ierīkošanas tehnoloģijas.
    25. Augu nosaukumi latīņu valodā.
    26. Stādu saiņošanas materiāli.
    27. Veicamo darbu tehnoloģija.
    28. Augu stādīšanas īpatnības.
    29. Mēslojumu veidi un lietošana.
    30. Substrātu veidi.
    31. Stādu ieziemošanas metodes.
    32. Augu aizsardzība.
    33. Augu stādīšanas secība.
    34. Augu kvalitātes kritēriji.
    35. Mulčēšanas materiāli.
    36. Zālienu veidi.
    37. Zālienu sējas tehnoloģijas.
    38. Paklājzāliena ieklāšanas tehnoloģija.
    39. Hidrosējas tehnoloģija.
    40. Augsnes sagatavošanas tehnoloģija.
    41. Kokaugu sugas.
    42. Kokaugu vainagu veidošana, zaru zāģēšana, griešana.
    43. Lakstaugu sugas.
    44. Pļaušanas tehnikas lietošana un regulēšana.
    45. Mēslošanas tehnikas lietošana un regulēšana.
    46. Vertikuliera lietošana un regulēšana.
    47. Aeratora lietošana un regulēšana.
    48. Piesējas tehnikas lietošana un regulēšana.
    49. Zāliena kopšanas tehnoloģijas.
    50. Zāliena sēklas materiāls.
    51. Augsnes prasības zālieniem.
    52. Automātiskās laistīšanas sistēmas principi, vadība, regulēšana.
    53. Segumu veidi.
    54. Automātiskās laistīšanas un drenāžas sistēmas apkope, pārbaude, sagatavošana ziemošanai.
    55. Labiekārtojuma elementu remonta darbu organizēšana.
    56. Darba rīku un mehānismu uzbūve un darbības principi.
    57. Iekšdedzes dzinēju (4 un 2 taktu) darbības principi.
    58. Iekšdedzes dzinēju motoru lietošanas un uzturēšanas atšķirības.
    59. Mehānismu un darba rīku efektīva lietošana atbilstoši veicamajam darbam.
    60. Iekārtu uzbūve, darbības principi un ražība.
    61. Iekārtu veiktspēja un darbības principi.
    62. Labiekārtošanas darbu tehnoloģijas.
    63. Rokas, motora, elektro un akumulatoru iekārtu lietošanas principi.
    64. Akumulatoru uzlāde un uzglabāšana.
    65. Motorinstrumentu un iekārtu pielietošanas jomas un iespējas.
    66. Rokas, motora, elektro un akumulatoru iekārtu defektu noteikšana
    67. Inventāra uzskaites pamatprincipi un metodes.
    68. Inventāra un mehānismu īslaicīga un ilglaicīga uzglabāšana.
    69. Droši iekšdedzes dzinēju degvielu un eļļu uzpildes paņēmieni.
    70. Biodegradējošu eļļu un degvielu lietošana.
    71. Motorinstrumentu, degvielu, eļļu transportēšana un glabāšana.
    72. Avārijas seku likvidēšanas paņēmieni.
    73. Augu aizsardzības un mēslošanas līdzekļu un darba instrumentu, mehānismu lietošans instrukcijas.
    74. Laikapstākļu ietekme uz miglošanas, mēslošnanas darbiem.
    75. Pesticīdu utilizēšanas pasākumi.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Plānošanas un lēmumu pieņemšanas principi.
    2. Efektīvas komunikācijas priekšnosacījumi.
    3. Latvijas Republikas Satversmē ietvertās normas tiesiskas un pilsoniskas sabiedrības kontekstā.
    4. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    Izpratnes līmenī:
    1. Valsts valodas un vismaz vienas svešvalodas vārdu krājums, gramatikas un valodas funkcijas, verbālās mijiedarbības veidi, stili un intonācijas iezīmes, valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    2. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    3. Datora un biroja tehnikas darbības
    4. Ekonomiskie resursi un ekonomikas pamatproblēmas
    5. Sadarbības veicināšanas principi.
    6. Komandas izveide.
    7. Konfliktu novēršana.
    8. Sabiedrību vienojošas vērtības.
    9. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    10. Darba tiesību būtība, nozīme un normas.
    11. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    12. ABC shēma.
    13. Droši darba paņēmieni.
    14. Ergonomikas pamati.
    Lietošanas līmenī:
    1. Valsts valoda.
    2. Svešvaloda/as.
    3. Starpkultūru mijiedarbība.
    4. Matemātikas metodes un instrumenti.
    5. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    6. Darbs ar biroja tehniku.
    7. Informācijas sistēmu drošība.
    8. Datoru drošības programmas.
    9. Laika plānošanas paņēmieni.
    10. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni.
    11. Lietišķās komunikācijas process.
    12. Komandas izveide.
    13. Darbu secības plānošana.
    14. Nepieciešamo resursu aprēķināšana.
    15. Tirgzinības pamati.
    16. Organizatoriskās iemaņas un to spēju pamati.
    17. Personāla darba organizēšanas.
    18. Klientu vēlmju un interešu izpētes metodes.
    19. Ētikas normas.
    20. Komunikācijas metodes.
    21. Darba vides riska faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    22. Darba aizsardzības un vides aizsardzības normatīvie akti.
    23. Individuālo un kolektīvo darba aizsardzības līdzekļu pielietojums un veidi.
    24. Darba aizsardzība strādājot augstumā.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes:
    1. Lasīt būvprojektu.
    2. Novērtēt objekta situāciju.
    3. Noteikt ģeolokāciju, izmantojot globālo pozicionēšanas sistēmu (GPS).
    4. Aizpildīt darba vietas lapu.
    5. Pasūtīt nepieciešamos resursus
    6. Nodrošināt racionālu nepieciešamo resursu piegādi, t.sk. paša spēkiem.
    7. Apstrādāt pavaddokumentus.
    8. Veikt instruktāžu objektā.
    9. Apmācīt darbiniekus konkrēto darba uzdevumu veikšanai.
    10. Aprīkot darba vietu atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    11. Nodrošināt kārtību un tīrību objektā.
    12. Uzraudzīt piegādāto resursu novietošanu un uzglabāšanu objektā.
    13. Organizēt apstādījumu ierīkošanas priekšdarbu veikšanu.
    14. Racionāli izvēlēties atbilstošos mehānismus un instrumentus.
    15. Izvēlēties atbilstošas tehnoloģijas darba veikšanai.
    16. Organizēt atkritumu savākšanu objektā un utilizāciju.
    17. Nodrošināt saglabājamo elementu aizsardzību objektā.
    18. Organizēt apstādījumu elementu nospraušanas darbus objektā.
    19. Precīzi veikt mērījumus horizontālā un vertikālā plaknē.
    20. Kontrolēt mērījumu veikšanu dabā.
    21. Organizēt efa izveidošanu.
    22. Izvelēties atbilstošu tehniku, mehānismus, instrumentus darbu veikšanai.
    23. Pārzināt pamatnes veidošanas tehnoloģijas.
    24. Organizēt ceļu un laukumu, sporta un rotaļu laukuma segumu izbūvi.
    25. Uzraudzīt izbūves procesu atbilstoši konstruktīvajam risinājumam.
    26. Organizēt arhitektūras mazo formu, sporta un rotaļu ierīču, aprīkojuma, norobežojošo elementu izbūvi.
    27. Organizēt materiālu izkraušanu un iekraušanu.
    28. Pielietot arhitektūras mazo formu, sporta un rotaļu ierīču un aprīkojuma izbūves tehnoloģijas.
    29. Organizēt ūdens malu un tilpņu izbūvi.
    30. Lietot izbūves materiālus.
    31. Pielietot ūdens malu, tilpņu un nogāžu nostiprināšanas tehnoloģijas.
    32. Pielietot laistīšanas un drenāžas sistēmas montāžas un izbūves tehnoloģijas.
    33. Pārzināt pielietojamos izbūves materiālus.
    34. Pielietot laistīšanas un drenāžas sistēmas montāžas un izbūves tehnoloģijas.
    35. Lietot atbilstošu tehniku, mehānismus un instrumentus.
    36. Organizēt jumta dārza izbūvi.
    37. Atbildīgi veikt materiālu sagādes, iekraušanas un izkraušanas darbus objektā.
    38. Pielietot jumta dārzu ierīkošanas tehnoloģijas.
    39. Atlasīt nepieciešamo stādāmo materiālu.
    40. Orientēties stādāmo materiālu sortimentā.
    41. Noteikt stādāmā materiāla kvalitāti.
    42. Veikt racionālu un kvalitatīvu stādāmā materiāla piegādi.
    43. Apmācīt darbiniekus iekraut, izkraut stādāmo materiālu.
    44. Nostiprināt stādāmo materiālu transportēšanai.
    45. Izvēlēties atbilstošu stādāmā materiāla piegādes un transporta veidu.
    46. Aprēķināt nepieciešamo materiālu daudzumu.
    47. Veidot nepieciešamo reljefu pēc projekta.
    48. Rakt stādbedres.
    49. Papildināt stādbedres ar atbilstošu substrātu.
    50. Izkliedēt augu zemi zāliena ierīkošanai.
    51. Uzglabāt stādāmo materiālu līdz stādīšanai atbilstoši auga fizioloģijas īpatnībām.
    52. Sagatavot stādāmo materiālu stādīšanai.
    53. Ieziemot neiestādītos stādus.
    54. Pārbaudīt stādu kvalitāti.
    55. Izvietot stādus saskaņā ar projektu.
    56. Nodrošināt stādu pagaidu nostiprināšanu.
    57. Kvalitatīvi sastādīt stādus, atbilstoši to augšanas prasībām.
    58. Apgriezt augus pēc nepieciešamības un atbilstoši prasībām.
    59. Nostiprināt augus atbilstoši projektam vai auga īpatnībām.
    60. Laistīt augus stādīšanas laikā un pēc tās.
    61. Mulčēt augus ar projektā paredzēto materiālu.
    62. Sagatavot augsni atbilstoši projektam un izbūves tehnoloģijai, t.sk. ar traktortehniku.
    63. Sēt zālienu.
    64. Ieklāt paklājzālienu.
    65. Laistīt zālienu.
    66. Organizēt ceļu un laukumu sakopšanas darbus.
    67. Izvēlēties darbarīkus un tehnoloģijas atbilstoši sezonai un darbu veidam.
    68. Apstrādāt (miglot) ar herbicīdiem ceļu un laukumu segumus.
    69. Organizēt kokaugu stādījumu kopšanas darbus.
    70. Veidot kokaugu vainagu.
    71. Veidot dzīvžogus.
    72. Mēslot kokaugus.
    73. Apkarot kaitēkļus un slimības.
    74. Organizēt lakstaugu kopšanas darbus.
    75. Izrakt sīpolpuķes.
    76. Pārstādīt ziemcietes.
    77. Dalīt augu cerus.
    78. Mēslot lakstaugus.
    79. Sagatavot sīpolpuķes pārziemošanai.
    80. Pārbaudīt detaļu savienojuma un stiprinājuma vietas.
    81. Organizēt kopšanas darbu veikšanu.
    82. Kontrolēt arhitektūras mazo formu kvalitāti un atbilstību drošai lietošanai.
    83. Organizēt zālienu kopšanas darbus.
    84. Izvēlēties darbu veidam un apjomam atbilstošus darba rīkus un mehānismus.
    85. Pļaut zālienus.
    86. Mēslot zālienus.
    87. Laistīt zālienu.
    88. Vertikulēt zālienus.
    89. Aerēt zālienus.
    90. Noņemt augsnes paraugu.
    91. Veikt auglīgā slāņa apskati, izpēti.
    92. Piesēt zālienus.
    93. Organizēt sporta un rotaļu laukumu kopšanas darbus.
    94. Kontrolēt segumu kvalitāti un atbilstību drošai lietošanai.
    95. Organizēt laistīšanas un drenāžas sistēmas kopšanas darbus.
    96. Pārbaudīt laistīšanas sistēmas darbību.
    97. Iztukšot laistīšanas sistēmu.
    98. Sagatavot laistīšanas sistēmu ziemošanai.
    99. Palaist laistīšanas sistēmu pavasarī.
    100. Konstatēt bojājuma vietas.
    101. Krāsot elementu detaļas.
    102. Labot bojājumu vietas.
    103. Nomainīt kustīgās detaļas.
    104. Labot bojājumus zālienā.
    105. Pārstādīt augus.
    106. Iepazīties ar darba rīku, inventāra, mehānismu un tehnikas lietošanas instrukcijām.
    107. Apgūt drošus darba paņēmienus.
    108. Apmācīt darbiniekus darba rīku, inventāra, mehānismu un tehnikas lietošanā.
    109. Uzraudzīt darba rīku, inventāra, mehānismu un tehnikas lietošanu.
    110. Orientēties rīcībā esošo darba rīku, inventāra, mehānismu un tehnikas klāstā.
    111. Noteikt darba rīku, inventāra, mehānismu un tehnikas piemērotību darbu veikšanai.
    112. Iedarbināt motora un elektrorinstrumentus.
    113. Droši pielietot instrumentus un mehānismus atbilstoši darba uzdevumam.
    114. Novērtēt nepieciešamību pēc ikdienas vai lielākiem remontiem.
    115. Uzlādēt elektroinstrumentu akumulatorus.
    116. Noteikt darba rīku, inventāra, mehānismu tehnisko stāvokli.
    117. Pārbaudīt ikdienas apkopju kvalitāti.
    118. Nodot utilizēšanai nolietotos darba rīkus, inventāru, mehānismus.
    119. Izvēlēties servisa pakalpojumu sniedzēju.
    120. Aprakstīt konstatētos defektus.
    121. Pārbaudīt veikto remontu kvalitāti.
    122. Organizēt transportēšanu uz servisa iestādi un atpakaļ.
    123. Izvēlēties glabāšanai piemērotu vietu un stāvokli.
    124. Kontrolēt novietošanu īslaicīgai un ilglaicīgai glabāšanai.
    125. Veikt saņemto instrumentu uzskaiti.
    126. Sniegt atskaiti par lietošanā esošajiem, pazaudētiem un/vai nolietotiem instrumentiem.
    127. Ievērot motorinstrumentu lietošanas prasības.
    128. Nepiesārņot apkārtējo vidi ar degvielām, eļļām vai citiem darba šķīdumiem.
    129. Kontrolēt darbiniekus lietojot motorinstrumentus.
    130. Kontrolēt motorinstrumentu glabāšanas noteikumu izpildi.
    131. Orientēties augu aizsardzības līdzekļu veidos.
    132. Lietot augu aizsardzības līdzekļus atbilstoši instrukcijām.
    133. Kontrolēt darbiniekus, lietojot augu aizsardzas līdzekļus.
    134. Izvēlēties atbilstošus meteroloģiskos apstākļus darbu veikšanai.
    135. Utilizēt pesticīdu pārpalikumus.
    136. Informēt sabiedrību par darbu veikšanu un nepieciešamo nogaidīšanas laiku.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Sazināties valsts valodā.
    2. Sniegt mutisku un rakstisku informāciju klientiem, personālam un pakalpojuma sniedzējiem.
    3. Sazināties mutiski un rakstiski vienā svešvalodā.
    4. Veidot sakarības.
    5. Modelēt plānotā uzdevuma risinājuma gaitu.
    6. Mērķtiecīgi apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotāko risinājumu.
    7. Pārbaudīt drošības konfigurāciju un sistēmas ierīcēm un/vai lietojumprogrammām, kuras izmanto.
    8. Sagatavot patstāvīgi dokumentus un organizēt to plūsmu izmantojot lietojumprogrammas.
    9. Atrast patstāvīgi nepieciešamo informāciju interneta resursos, datu nesējos.
    10. Izvērtēt kritiski informācijas ticamību.
    11. Sastādīt laika grafiku.
    12. Organizēt plānveidīgu materiālu sagādi.
    13. Racionāli plānot savu un komandas laiku.
    14. Izvērtēt ekonomiskos riskus.
    15. Efektīvi plānot resursus.
    16. Noformēt darba organizēšanas plānu.
    17. Komunicēt ar iesaistītajām personām.
    18. Vadīt darbiniekus.
    19. Ievērot laika grafiku.
    20. Lietot atvēlētos resursus.
    21. Kontrolēt kvalitatīvu uzdevumu izpildi.
    22. Apkopot informāciju par veiktajiem darbiem.
    23. Sagatavot atskaites atbilstoši uzņēmuma vadības un uzskaites sistēmai.
    24. Piemērot ētikas normas.
    25. Izmantot uzvedības un saskarsmes likumsakarības.
    26. Efektīvi komunicēt darba procesā.
    27. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    28. Rīkoties atbilstoši situācijai.
    29. Piemērot darba tiesisko attiecību normas.
    30. Ievērot darba un vides aizsardzības prasības.
    31. Izvēlēties atbilstošus individuālos darba aizsardzības līdzekļus un drošības ierīces.
    32. Sekot līdz darba aizsardzības līdzekļu un drošības ierīču tehniskajam stāvoklim.
    33. Pielietot ABC-shēmu viskritiskāko stāvokļu novēršanai, dzīvības saglabāšanai un uzturēšanai.
    34. Izprast individuālās rīcības un lēmumu ietekmi uz savu personīgo un citu cilvēku drošību.
    35. Sniegt pirmo palīdzību un izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību.
    36. Kontrolēt ergonomisku darba paņēmienu lietošanu.
    37. Apmācīt darbiniekus ergonomisku darba paņēmienu un inventara lietošanā.
    38. Lietot pacēlāju.
    39. Kontrolēt inventāra un pacēlāja tehnisko stāvokli.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences
    1. Spēja lietojot būvprojektu un apzinoties situāciju objektā, saprast darba uzdevumu.
    2. Spēja precīzi aizpildīt darba lapu, precīzi nosakot objekta adresi.
    3. Spēja pielietot racionālu pieeju darba izpildei nepieciešamo resursu nodrošināšanā objektā.
    4. Spēja nodrošināt personāla gatavību ainavu ierīkošanas darbu izpildei.
    5. Spēja racionāli organizēt darba vietu, nodrošinot kārtību un tīrību objektā.
    6. Spēja racionāli sagatavot teritoriju labiekārtojuma izbūvei, izvēloties atbilstošus mehānismus un instrumentus.
    7. Spēja izmantojot būvprojektu, veikt precīzu nospraušanu labiekārtojuma izbūvei objektā.
    8. Spēja pārzinot pamatnes veidošanas tehnoloģijas, organizēt pamatnes reljefa izbūves darbus, izvēloties atbilstošu tehniku un mehānismus.
    9. Spēja organizēt celiņu un laukumu, sporta un rotaļu laukumu segumu izbūves darbus un veikt darbu izpildes kontroli.
    10. Spēja organizēt, pārraudzīt un kontrolēt arhitektūras mazo formu, sporta un rotaļu ierīču un aprīkojuma izbūves darbus.
    11. Spēja organizēt, pārraudzīt un kontrolēt ūdens malu un tilpņu izbūves darbus, t.sk. nogāžu nostiprināšanas darbus.
    12. Spēja organizēt, pārraudzīt un kontrolēt laistīšanas un drenāžas sistēmu izbūves darbus.
    13. Spēja organizēt, pārraudzīt un kontrolēt jumta dārzu izbūves darbus.
    14. Spēja izvēlēties stādāmo materiālu apstādījumu izbūvei atbilstoši projektam un darba uzdevumam.
    15. Spēja racionāli organizēt stādāmā materiāla piegādi, izvēloties atbilstošu transportēšanas metodi.
    16. Spēja sagatavot augsnes substrātu atbilstoši plānoto apstādījumu izbūvei
    17. Spēja atbilstoši augu fizioloģiskajām īpatnībām saglabāt stādāmā materiāla kvalitāti un dzīvotspēju.
    18. Spēja izvietot stādus saskaņā ar projekta dokumentāciju un atbilstoši iecerei.
    19. Spēja kvalitatīvi un savlaicīgi veikt stādījumu izbūvi.
    20. Spēja nodrošināt kvalitatīvu dažādu veidu zālienu ierīkošanas darbus, izmantojot atbilstošu tehnoloģiju un aprīkojumu.
    21. Spēja nodrošināt dažādu segumu uzturēšanu atbilstoši sezonai, lietojot piemērotu tehnoloģiju un materiālus.
    22. Spēja nodrošināt dažāda veida kokaugu un lakstaugu stādījumu kopšanu atbisltoši to mērķim, fizioloģiskajām un estētiskajām prasībām.
    23. Spēja nodrošināt arhitektūras mazo formu kopšanu, saglabājot tās lietošanai drošā un vizuāli kvalitatīvā stāvoklī.
    24. Spēja nodrošināt dažāda veida un platību zālienu, sporta un rotaļu laukumu kopšanu atbilstoši to lietošanas mērķim
    25. Spēja uzturēt darba kārtībā laistīšanas un drenāžas sistēmas.
    26. Spēja nodrošināt labiekārtojuma un apstādījumu elementu funkcionalitāti, estētiskumu un drošību.
    27. Spēja apmācīt darbiniekus lietot darba rīkus, inventāru, mehānismus un tehniku droši un efektīvi.
    28. Spēja no rīcībā esošo darba rīku, inventāra, mehānismu un tehnikas klāsta izvēlēties atbilstošāko konkrētajam labiekārtošanas darbu veidam.
    29. Spēja droši un produktīvi pielietot darba rīkus, mehānismus un inventāru darba uzdevuma veikšanai.
    30. Spēja nodrošināt darba rīku, inventāra un mehānismu uzturēšanu lietošanas kārtībā.
    31. Spēja operatīvi organizēt darba rīku, inventāra, mehānismu bojājumu novēršanu un atgriešanu lietošanā.
    32. Spēja nodrošināt īslaicīgu un ilglaicīgu darba rīku, inventāra, mehānismu uzskaiti un uzglabāšanu, saglabājot to darboties spēju visā glabāšanas periodā.
    33. Spēja atbildīgi strādāt un kontrolēt darbiniekus strādājot ar motorinstrumentiem un augu aizsardzības un mēslošanas līdzekļiem, ievērojot to lietošanas instrukcijas un glabāšanas noteikumus, ievērojot vides aizsardzības prasības.
    VISPĀRĒJĀS kompetences
    1. Spēja sazināties mutiski un rakstiski valsts valodā.
    2. Spēja sniegt informāciju klientiem un citām iesaistītajām pusēm valsts valodā.
    3. Spēja sazināties vienā svešvalodā.
    4. Spēja piemērot matemātisko domāšanu, modelējot darba situācijas un plānojot darba uzdevuma izpildi.
    5. Spēja pārliecinoši un droši izvēlēties un lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    6. Spēja novērtēt un izmantot resursus darba uzdevuma izpildei, izstrādāt darba organizācijas plānu un laika grafiku.
    7. Spēja precīzi, ievērojot projekta un darba uzdevuma prasības, organizēt konkrēto darbu veikšanu.
    8. Spēja sagatavot veikto darbu dokumentāciju un organizēt tās plūsmu.
    9. Spēja veicot darba pienākumus, efektīvi komunicēt nepārkāpjot ētikas normas, uzvedības un saskarsmes principus.
    10. Spēja novērtēt un mazināt iespējamos riskus darba uzdevuma izpildes laikā, ievērojot darba aizsardzības prasības.
    11. Spēja nodibināt un ievērot darba tiesiskās attiecības.
    12. Spēja veikt darba uzdevumus ievērojot darba aizsardzības un vides aizsardzības prasības.
    13. Spēja sekot līdzi un kontrolēt individuālo, kolektīvo aizsardzības līdzekļu un drošības ierīču lietošanu objektā, kontrolējot to tehnisko stāvokli.
    14. Spēja rīkoties atbilstoši normatīvo aktu un darba izstrukciju prasībām, sniedzot pirmo palīdzību.
    15. Spēja atbildīgi lietot un instruēt darbiniekus ergonomisku darba paņēmienu lietošanā.
    16. Spēja veikt darbus augstumā, paredzot iespējamos darba riskus, izvēloties tehniskā kārtība esošu kapšanas inventaru un aprīkojumu, precīzi izpildot darba aizsardzības prasības darbam augstumā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1,5, 2 vai 3 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Bulduru Dārzkopības vidusskola"

- Daugavpils būvniecības tehnikums

Izdevējiestādes:

- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību Bulduru Tehnikums

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI PK līmenis:

Kas ir LKI?2

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai atbilstoša teorētiskā un praktiskā sagatavotība, kuru raksturo attiecīgajā līmenī sasniedzamie mācīšanās rezultāti, kas dod iespēju veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

4

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Arhitektūra un būvniecība (58)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Būvniecība un civilā celtniecība (582)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Būvniecības nozare

Ainavu būvtehniķis organizē, īsteno un pārrauga teritorijas labiekārtojuma un apstādījumu izbūves un uzturēšanas darbus publiskās un privātās teritorijās, pamatojoties uz tehnisko dokumentāciju un/vai darbu vadītāja norādījumiem.

Kvalifikācijas tips:

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 25.10.2024

Ievietots: 02.12.2019