Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– Spēj veikt intelektuālu darbību zināšanu, izpratnes, lietošanas un vienkāršas analīzes līmenī.
– Izmanto zināšanas un teorētisko izpratni plaša spektra kompleksā darbībā.
– Prot patstāvīgi iegūt un novērtēt informāciju.
– Izmanto plaša diapazona zināšanas un prasmes labi formulētu, bet nepazīstamu un neprognozējamu problēmu risinājumā.
– Ir detalizētas teorētiskās zināšanas un izpratne atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Ir plaša diapazona prasmes, profesijai būtiskās prasmes un meistarība atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Spēj patstāvīgi veikt izpildītāja darbu, ietverot veicamā darba plānošanu un pārraudzību.
– Zina un prot lietot atbilstošās tehnoloģijas.
– Prot izmantot informācijas ieguves un apstrādes tehnoloģijas profesionālajā darbībā.
– Izkopta latviešu valodas prasme un pilnveidota svešvalodas(-u) prasme.
– Zina un izprot sava novada, Latvijas, Eiropas un pasaules vēsturiskās attīstības kopsakarības.
– Prot lietot matemātikas zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā.
– Prot izmantot zināšanas par dabaszinātņu faktiem un likumiem profesionālajā darbībā.
– Spēj vērtēt dabā un sabiedrībā notiekošos procesus un aptvert tos sistēmā un attīstībā.
– Izprot ekoloģiskās telpas vienotības principu un profesionālajā darbībā ievēro vides aizsardzības prasības.
– Izprot tirgus ekonomikas darbības pamatprincipus.
– Prot atrast savu vietu sabiedrības ekonomiskajās struktūrās un darboties tajās.
– Izprot darba devēja un darba ņēmēja ekonomiskās attiecības un zina attiecīgos tiesību aktus.
– Ir priekšstats par Eiropas Savienības politisko uzbūvi, kā arī par vienotās ekonomiskās telpas un darbaspēka mobilitātes principiem.
– Adekvāti novērtē savas spējas.
– Plāno darbību atbilstoši apstākļiem, iespējām un savām spējām.
– Plāno laiku saskaņā ar uzdevumu.
– Prot izdarīt pamatotu izvēli un patstāvīgi pieņemt lēmumu pazīstamos un mazpazīstamos apstākļos.
– Spēj atbildēt par savas profesionālās darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rezultātu, uzņemas daļēju atbildību par citu veikumu.
– Darbībā ir mērķtiecīgs, sistemātisks un racionāls.
– Ir rūpīgs un precīzs.
– Spēj uzņemties iniciatīvu.

Finanšu darbinieks

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Kvalitātes vadība.
    Izpratnes līmenī:
    1. Finanšu iestādes darbības principi.
    2. Lietišķo attiecību psiholoģija.
    3. Informācijas klasificēšanas principi.
    4. Makroekonomikas pamati. Mikroekonomika.
    5. Informācijas atlases kritēriji.
    6. Projektu vadība.
    7. Lietišķā informātika.
    8. Matemātiskās un statistiskās datu apstrādes un analīzes metodes.
    9. Finanšu instrumenti.
    10. Finanšu risku procedūras.
    11. Finanšu atskaišu moduļi.
    12. Valūtu maiņas kursi.
    13. Finanšu tirgu tendences.
    14. Uzņēmumā izstrādātie finanšu piedāvājumi.
    15. Pakalpojumu cenu veidošanās pamatprincipi.
    16. Atlaižu piemērošanas pamatprincipi.
    Lietošanas līmenī:
    1. Jautājumu uzdošanas tehnika.
    2. Profesionālā ētika.
    3. Lietišķā sarakste.
    4. Interneta meklēšanas rīki.
    5. Datu bāzu programmatūras.
    6. Datu auditēšanas metodes.
    7. Datu apkopošanas metodes.
    8. Datu bāzu lietojumprogrammas.
    9. Sadarbības metodes.
    10. Statistiskās lietojumprogrammas.
    11. Finanšu matemātika un statistika.
    12. Finanšu pārskatu veidošanas metodes.
    13. Finanšu datu pārbaudes metodes.
    14. Finanšu pakalpojumu būtība.
    15. Finanšu instrumentu pielietošana.
    16. Finanšu risku vadība.
    17. Dokumentu pārvaldība.
    18. Finanšu datu analīze.
    19. Efektīvas komunikācijas metodes.
    20. Skaidras naudas darījumi.
    21. Bezskaidras naudas darījumi. Grāmatvedības attaisnojuma dokumentu noformēšanas prasības.
    22. Nodokļu aprēķināšana.
    23. Skaidras un bezskaidras naudas darījumu operācijas.
    24. Darījumu limiti.
    25. Valūtas atpazīšana.
    26. Valūtas konvertācija.
    27. Neparastu un aizdomīgu finanšu darījumu pazīmes.
    28. Finanšu darījumu vērtēšana un analīze.
    29. Naudas īstuma pazīmes.
    30. Naudas zīmju un bankas norēķinu dokumentu viltojumu atklāšanas metodes.
    31. Naudas zīmju (banknošu un monētu) drošības pazīmes.
    32. Naudas zīmju pārbaudes tehniskā aprīkojuma veidi un lietošana.
    33. Prezentācijas izveides pamatprincipi.
    34. Mārketinga metodes.
    35. Argumentēšanas metodes.
    36. Finanšu izziņas.
    37. Informācijas pasniegšanas kanāli un veidi.
    38. Informācijas apkopošanas metodes.
    39. Saziņas dokumentēšanas paņēmieni.

    40. Klientu attiecību lietojumprogrammu (CRM).
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Tiesiskās attiecības.
    2. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    3. Sociālo attiecību dažādība. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra
    4. Ekonomikas pamatprincipi un ekonomiskie procesi.
    5. Komercdarbības veidi.
    6. Tirgzinības procesa būtība.
    Izpratnes līmenī:
    1. Starpkultūru mijiedarbības principi. Lietišķās psiholoģijas pamati
    2. Darba aizsardzības, elektrodrošības un vides aizsardzības normatīvie akti.
    3. Ergonomikas pamatprasības.
    4. Veselības riska faktori.
    5. Cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    6. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    7. Indivīda tiesības, pienākumi un atbildība.
    8. Profesionālās karjeras izaugsme un tās nozīme.
    9. Vārdu krājums.
    10. Gramatikas un valodas funkcijas.
    11. Verbālās un neverbālās mijiedarbības veidi. Valodas stili un intonācijas iezīmes. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    12. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    13. Sadarbības veicināšanas principi.
    14. Komandas veidošana. Konfliktu novēršana.
    15. Biznesa plāna loma uzņēmējdarbībā.
    Lietošanas līmenī:
    1. Reglamentējošie normatīvie akti finanšu jomā.
    2. Pārrunu veikšanas tehnoloģijas.
    3. Efektīvas komunikācijas principi.
    4. Konfliktu risināšanas tehnikas. Klientu attiecību vadības pamatprincipi.
    5. Vispārējās un profesionālās ētikas normas.
    6. Darba aizsardzības, elektrodrošības un vides aizsardzības normatīvie akti.
    7. Ergonomikas pamatprasības.
    8. Veselības riska faktori.
    9. Cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    10. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    11. Darba tiesību normas. Iekšējās kārtības noteikumi.
    12. Darba higiēna un kultūra.
    13. Mācīšanās stratēģijas.
    14. Pašvērtējuma principi.
    15. Valsts valoda
    16. Svešvalodas.
    17. Starpkultūru mijiedarbība.
    18. Matemātikas un modelēšanas metodes un instrumenti.
    19. Lietojumprogrammas dokumentu sagatavošanā.
    20. Darbs ar biroja tehniku.
    21. Datoru drošības programmas.
    22. Informācijas sistēmu drošība. Laika plānošanas paņēmieni.
    23. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni. Stresa vadība.
    24. Konfliktu pazīmes, risināšanas metodes.
    25. Darbu secības plānošana.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    1. Noformulēt precīzus jautājumus informācijas iegūšanai.
    2. Dokumentēt faktus un saņemtās atbildes.
    3. Precīzi klasificēt iegūto informāciju pēc būtības.
    4. Skaidrot finanšu pakalpojumu un finanšu instrumentu specifiku, iesakot iespējamās alternatīvas konkrētu jautājumu risināšanai.
    5. Veikt lietišķo saraksti darbam nepieciešamajā līmenī.
    6. Saglabāt datus elektroniskajos datu nesējos.
    7. Ievērot konfidencialitāti, strādājot ar datiem.
    8. Uzturēt atgriezenisko saikni ar klientu.
    9. Patstāvīgi pielietot informācijas meklēšanas un atlases rīkus atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem.
    10. Iegūt finanšu informāciju no dažādiem avotiem.
    11. Apkopot informāciju atbilstošajās formās, precīzi ievadot datus.
    12. Salīdzināt datus ar kontrolējošo institūciju publiskotajām un pieejamajām datu bāzēm.
    13. Pārbaudīt iegūto klienta finanšu datu atbilstību/ticamību un sakritību.
    14. Patstāvīgi darboties ar informācijas reģistrēšanas programmnodrošinājumu.
    15. Ievadīt datus nepieciešamajā apjomā.
    16. Ievērot finanšu projekta principus un termiņus.
    17. Uzturēt klientu datu bāzes.
    18. Patstāvīgi pielietot datu apstrādes un analīzes metodes.
    19. Labot/atjaunināt ievadītos datus.
    20. Patstāvīgi izmantot piemērotākās statistikas u.c. analīzes metodes efektīvai datu apkopošanai.
    21. Aizpildīt veidlapas manuāli vai automātiski.
    22. Analizēt finanšu datu pārskatus, tostarp, naudas plūsmas būtību un saturu.
    23. Atrast kopsakarības apkopotajos datos.
    24. Objektīvi salīdzināt dažādus datus, to avotus un atbilstību/ticamību.
    25. Izvērtēt atskaitē iekļaujamo datu lietderību salīdzinot to ar atskaites būtību.
    26. Ievērot atskaites struktūru un sagatavošanas termiņus.
    27. Precīzi sagatavot finanšu datu kopsavilkumus.
    28. Pārbaudīt finanšu datu ticamību kopumā.
    29. Savlaicīgi nosūtīt/nodot klientam vai vadībai sagatavoto atskaiti.
    30. Ievērot riska kontroles procedūras.
    31. Patstāvīgi atpazīt riska kontroles procedūru pārkāpumus.
    32. Informēt tiešo vadītāju par riska procedūru pārkāpumiem.
    33. Analizēt apkopotos finanšu darbības rezultātus, izdarot secinājumus.
    34. Noteikt kopsakarības dažādos atskaišu moduļos un sagatavošanas etapos.
    35. Ievērot termiņus sadarbībā finanšu atskaites sagatavošanā iesaistītajām pusēm.
    36. Precīzi uzskaitīt naudas līdzekļus.
    37. Aizpildīt naudas iemaksas/izmaksas dokumentus, ievērojot procedūras.
    38. Sagatavot ikdienas finanšu atskaites par veiktajām darbībām.
    39. Aizpildīt skaidras un bezskaidras naudas darījumu dokumentus vai elektroniskās formas.
    40. Ievērot naudas darījumu limitus.
    41. Nekļūdīgi atpazīt darbā izmantojamās valūtas.
    42. Veikt skaidras naudas iemaksu un izmaksu operācijas.
    43. Ievērot normatīvos dokumentus un procedūras, kas reglamentē neparastu un aizdomīgu finanšu darījumu pazīmes.
    44. Identificēt aizdomīgus finanšu darījumus un neatbilstības.
    45. Informēt tiešo vadību par aizdomīgiem finanšu darījumiem.
    46. Atpazīt viltotas naudas zīmes (banknotes un monētas) un banku norēķinu dokumentus.
    47. Izņemt viltotas naudas zīmes (banknotes un monētas) un banku norēķinu dokumentus, ievērojot procedūras.
    48. Rīkoties ar atbilstošo naudas zīmju pārbaudes tehnisko aprīkojumu.
    49. Apzināt klienta vai darījuma partnera / kolēģa vēlmes.
    50. Atbildīgi prezentēt finanšu uzņēmuma sniegto pakalpojumu iespējas.
    51. Definēt galvenos klienta ieguvumus/ priekšrocības.
    52. Ieinteresēt klientu konkrēta finanšu pakalpojuma izmantošanā.
    53. Efektīvi komunicēt dažādās vidēs mērķtiecīgi un precīzi apkopojot informāciju.
    54. Prezentēt uzņēmuma izstrādātos piedāvājumus.
    55. Informēt klientu par galvenajiem līguma nosacījumiem.
    56. Argumentēt ieguvumus, skaidrojot piedāvātā pakalpojuma izmaksas.
    57. Objektīvi izvērtēt finanšu darījumu iespējamās alternatīvas.
    58. Piemērot atbilstošāko informācijas pasniegšanas kanālu, veidu un laiku.
    59. Sagatavot standarta izziņas.
    60. Faktoloģiski precīzi dokumentēt jebkuru saziņu ar klientu.
    61. Reģistrēt informāciju atbilstošos informācijas nesējos.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Piemērot nozarei saistošos reglamentējošos aktus.
    2. Atbildīgi realizēt uzraugošās iestādes noteiktās darbību reglamentējošās prasības.
    3. Regulāri sekot līdzi normatīvo aktu un noteikumu izmaiņām, kas ietekmē attiecības un darījumus ar klientiem.
    4. Izvēlēties konkrētai situācijai atbilstošus jautājumus un sarunas struktūru.
    5. Veidot pozitīvu uzņēmuma tēlu komunikācijas procesā.
    6. Argumentēti un skaidri sniegt klientiem informāciju par finanšu pakalpojumiem.
    7. Izteikties skaidri, nepārprotami.
    8. Ievērot starpkultūru mijiedarbības principus.
    9. Novērtēt darba riska faktoru ietekmi uz veselību.
    10. Organizēt savu darba vietu un darbu, atbilstoši darba aizsardzības un drošības prasībām.
    11. Ievērot vides aizsardzības jomu reglamentējošos normatīvos aktus.
    12. Ievērot ugunsdrošības noteikumus.
    13. Identificēt iespējamos ugunsdrošības noteikumu pārkāpumus.
    14. Patstāvīgi rīkoties ugunsgrēka gadījumā, precīzi ievērojot uzņēmumā noteikto kārtību.
    15. Nepieciešamības gadījumā sniegt pirmo palīdzību.
    16. Piemērot Darba likumu un citus normatīvos aktus, kas regulē darba tiesiskās attiecības.
    17. Ievērot darba devēja un darbinieka pienākumus un tiesības.
    18. Ievērot iekšējās kārtības noteikumus.
    19. Informēt tiešo vadītāju par sasniegtajiem rezultātiem.
    20. Izpildīt uzņēmuma/organizācijas iekšējo kārtību.
    21. Ievērot darba higiēnas prasības.
    22. Novērtēt savu profesionālo pieredzi un savas karjeras izaugsmes iespējas.
    23. Piedalīties kvalifikācijas pilnveidošanas pasākumos.
    24. Sekot nozares aktualitātēm.
    25. Sazināties valsts valodā.
    26. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā.
    27. Sazināties mutiski un rakstiski divās svešvalodās.
    28. Lietot profesionālo terminoloģiju divās svešvalodās.
    29. Lietot matemātikas pamatprincipus un paņēmienus.
    30. Modelēt finanšu uzdevuma risinājuma gaitu.
    31. Lietot datoru un biroja tehniku.
    32. Sagatavot finanšu atskaites un izziņas, izmantojot lietojumprogrammas.
    33. Patstāvīgi atrast nepieciešamo informāciju interneta resursos un datu nesējos.
    34. Sazināties izmantojot komunikāciju tehnoloģijas.
    35. Ievērot IT drošības un personas datu aizsardzības prasības.
    36. Kritiski izvērtējot, ievadīt apkopoto informāciju.
    37. Sistemātiski strādāt ar liela apjoma informāciju.
    38. Sadarboties komandā, apzinoties savu atbildību kopējā darba veikšanā.
    39. Kritiski un radoši domāt.
    40. Identificēt stresa rašanās cēloņus.
    41. Risināt konfliktsituācijas.
    42. Personīgi iesaistīties jaunu ideju radīšanā, izrādot iniciatīvu.
    43. Racionāli izmantot resursus.
    44. Racionāli plānot savu laiku, nosakot prioritātes.
    45. Izvērtēt ekonomiskos riskus.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences:
    1. Spēja iegūt informāciju par klienta vēlmi klātienē un attālināti, ievērojot konfidencialitāti un uzturot atgriezenisko saikni ar klientu.
    2. Spēja analizēt iegūto finanšu informāciju un pārbaudīt iegūto klienta finanšu datu atbilstību/ticamību un sakritību, izmantojot informācijas tehnoloģijas.
    3. Spēja reģistrēt sistēmā klientu/finanšu projektu, uzturot klientu datu bāzes un ievērojot finanšu projekta principus un termiņus.
    4. Spēja apstrādāt finanšu informāciju un datus, pielietojot statistikas un analīzes metodes.
    5. Spēja sagatavot strukturētas individuālās atskaites, precīzi sagatavojot finanšu rezultātu kopsavilkumu.
    6. Spēja ievērot finanšu riska procedūras un atpazīt riska kontroles procedūru pārkāpumus.
    7. Spēja saskaņot kopējā finanšu pārskatā integrētos datus, sadarbojoties ar iesaistītajām pusēm.
    8. Spēja noformēt skaidras un bezskaidras naudas darījumu dokumentus, veikt skaidras un bezskaidras naudas darījumu operācijas un sagatavot ikdienas finanšu atskaites par veiktajām darbībām.
    9. Spēja pārbaudīt finanšu darījumu atbilstību drošu darījumu kritērijiem, identificējot aizdomīgus finanšu darījumus un neatbilstības.
    10. Spēja pārbaudīt banknošu, monētu un banku norēķinu dokumentu īstumu, izmantojot atbilstošu tehnisko aprīkojumu.
    11. Spēja sniegt klientam patiesu un pilnīgu informāciju par pieejamiem finanšu pakalpojumiem un noteikto kārtību, prezentējot uzņēmuma izstrādātos piedāvājumus un definējot klienta ieguvumus.
    12. Spēja iepazīstināt klientus ar pakalpojumu cenrādi un apkalpošanas noteikumiem, argumentējot un skaidrojot piedāvātā pakalpojuma ieguvumus un izmaksas.
    13. Spēja informēt klientu par pieņemtiem lēmumiem, izvēloties atbilstošāko informācijas pasniegšanas kanālu, veidu un laiku.
    14. Spēja reģistrēt komunikāciju ar klientu, izmantojot klientu attiecību lietojumprogrammas.
    VISPĀRĒJĀS kompetences:
    1. Spēja ievērot ārējos un iekšējos reglamentējošos normatīvos aktus, veicot finanšu darījumus.
    2. Spēja veidot pozitīvu komunikāciju ar klientu, argumentēti un skaidri sniedzot klientam informāciju par finanšu pakalpojumiem, ievērojot vispārējās un profesionālās ētikas principus.
    3. Spēja organizēt darba vietu un darbu, ievērojot darba aizsardzības, vides aizsardzības un ugunsdrošības noteikumus.
    4. Spēja rīkoties ekstremālās situācijas un sniegt pirmo palīdzību.
    5. Spēja veikt darba uzdevumus, ievērojot prasības darba tiesisko attiecību jomā.
    6. Spēja plānot un pieņemt lēmumus savas profesionālās karjeras veidošanā.
    7. Spēja izteikt un interpretēt jēdzienus, domas, faktus un viedokli gan mutiski, gan rakstiski valsts valodā.
    8. Spēja sazināties un lietot profesionālo terminoloģiju vismaz divās svešvalodās.
    9. Spēja piemērot matemātisko domāšanu, modelējot darba situācijas un plānojot darba uzdevuma izpildi.
    10. Spēja pārliecinoši un droši lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    11. Spēja efektīvi iesaistīties komandas darbā, veidojot un kritiski analizējot mijiedarbību ar citiem cilvēkiem.
    12. Spēja elastīgi risināt konfliktsituācijas.
    13. Spēja radīt jaunas idejas, efektīvai darba veikšanai.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1,5 gads

Kvalifikācijas dokuments

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Finanses, banku lietas un apdrošināšana (343)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Uzņēmējdarbības, finanšu, grāmatvedības, administrēšanas (vairumtirdzniecība, mazumtirdzniecība un komerczinības) nozare

Finanšu darbinieks veic pilnu finanšu operāciju uzskaiti uzņēmumos un pārbauda dokumentu noformēšanas pareizību, analizē finansiālo darbību rādītājus, seko bankas finanšu resursu stāvoklim, nodrošina valūtas darījumu grāmatvedības darbību, veic jebkura veida dokumentu norēķinus starptautiskā tirdzniecībā, nodrošina kvalitatīvu pamata finanšu pakalpojumu sniegšanu, palīdz klientiem izvēlēties piemērotākos finanšu pakalpojumu veidus, veic to dokumentāro noformēšanu un uzskaiti, gatavo finanšu pārskatus. Ievēro personas datu aizsardzības likumu.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Grāmatvedis , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Grāmatvedis , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Grāmatvedis

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 02.09.2021

Ievietots: 07.05.2016