Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
4
4
3
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. ekonomikas pamati;
1.2. vizuālās saziņas līdzekļi;
1.3. krāsu psiholoģija;
1.4. darba tiesiskās attiecības;
1.5. autortiesības;
1.6. saskarsmes psiholoģija.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. virtuālās modelēšanas un maketēšanas tehnoloģijas (datortehnoloģijas);
2.2. projektu funkcionālā analīze;
2.3. vide un arhitektūras pamati;
2.4. kultūrvēstures likumsakarības;
2.5. dizaina vēsture;
2.6. profesionālie termini valsts valodā un vienā svešvalodā;
2.7. izmaksu tāmju veidošanas principi;
2.8. komercdarbības pamati;
2.9. darba aizsardzība;
2.10. vides aizsardzība.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. mākslas vēsture;
3.2. ergonomika;
3.3. stilu analīze;
3.4. projektēšana;
3.5. 2D, 3D kompozīcija;
3.6. krāsu teorijas pamati un koloristika;
3.7. formu maketēšana;
3.8. tektonika;
3.9. zīmēšana (konstruktīvā, tonālā);
3.10. skicēšana;
3.11. gleznošana;
3.12. lietišķā informātika;
3.13. materiālu apstrādes tehnoloģijas;
3.14. laikmetīgā dizaina tendences un aktualitātes;
3.15. valsts valoda;
3.16. viena svešvaloda saziņas līmenī;
3.17. pirmā palīdzība.
1. Izprast savstarpēji saistīto darba procesu izpildes secību un to racionālo organizāciju.
2. Pārzināt mākslas valodas pamatus un prast izmantot un pielietot tos projektēšanas procesā.
3. Lietot ar nozari saistīto dokumentāciju.
4. Pārzināt attiecīgās nozares izstrādājumu izgatavošanas materiālu daudzveidību un orientēties to pielietojumā un tehnoloģiskās apstrādes atšķirībās.
5. Pārzināt izstrādājumu izgatavošanas tehnoloģiskās iespējas nozarē.
6. Saskaņot izstrādājumu estētisko un funkcionālo risinājumu.
7. Ievērot ergonomikas likumsakarības.
8. Ievērot formu tektonikas likumsakarības.
9. Izprast proporciju nozīmi izstrādājumu dizaina veidošanā.
10. Izprast vispārējos dizaina attīstības virzienus, vēstures stilus.
11. Prast pielietot nozares tehnoloģiskās iekārtas un instrumentus.
12. Prast pielietot atbilstošos palīgmateriālus.
13. Pārzināt mākslas valodas pamatus un prast izmantot un piemērot tos projektēšanas procesā.
14. Pielietot nozares tehniskos standartus.
15. Lietot nozares estētiskos standartus.
16. Saudzēt apkārtējo vidi.
17. Lietot pieejamos profesionālās informācijas avotus.
18. Veikt darba uzdevuma profesionālo analīzi, darba uzdevuma formulējuma precizēšanu un saskaņošanu starp pasūtītāja prasībām un konkrētas realizēšanas tehnoloģijas iespējām.
19. Lietot laikmetīgas un tradicionālas izstrādājumu dizaina etalona izgatavošanas tehnoloģijas.
20. Prast prezentēt projekta materiālus tradicionālās tehnikās, kā arī mūsdienu tehnoloģijās un komentēt tos ieinteresētajai auditorijai.
21. Izstrādāt projekta tāmi.
22. Plānot projekta realizācijas laiku.
23. Veikt darbu individuāli.
24. Sadarboties un strādāt grupā dizaina projekta realizācijas gaitā.
25. Rast radošus, netradicionālus risinājumus.
26. Organizēt, vadīt, kontrolēt savus izpildāmos darbus.
27. Lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus.
28. Pārliecināt citus un argumentēt savu viedokli.
29. Analizēt un pilnveidot sava darba rezultātu.
30. Ievērot profesionālos un vispārīgos ētikas principus.
31. Ievērot darba aizsardzības un higiēnas prasības.
32. Pārvaldīt valsts valodu.
33. Pārvaldīt vienu svešvalodu saziņas līmenī.
34. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.
35. Sekot jaunākajām aktualitātēm un tendencēm materiālu dizainā.
1. Spēja realizēt estētiski un mākslinieciski vērtīgu dizaina objektu un etalonu izgatavošanu, izmantojot atbilstošas tehnoloģijas.
2. Spēja veikt darba uzdevuma profesionālo analīzi, informācijas apstrādi un darba uzdevuma formulējuma precizēšanu un saskaņošanu starp pasūtītāja prasībām un konkrētas realizēšanas tehnoloģijas iespējām.
3. Spēja izprast nozares projektu īstenošanas ietekmi uz apkārtējo vidi un mērķauditoriju.
4. Spēja izvēlēties un pielietot uzdevumam atbilstošus materiālus un to apstrādes tehnoloģijas.
5. Spēja plānot darba uzdevumus, ievērojot pasūtītāja prasības.
6. Spēja piedalīties lēmumu pieņemšanā.
7. Spēja risināt projekta problēmsituācijas un sniegt nepieciešamo risinājumu.
8. Spēja organizēt savu darba vietu.
9. Spēja apkopot informāciju par realizējamo dizaina objektu vai izstrādājumu etalona ieceres risinājuma veidiem un paņēmieniem.
10. Spēja izstrādāt objekta vai izstrādājuma dizaina projektu.
11. Spēja noteikt un pielietot atbilstošu kompozicionālo risinājumu, tonālo risinājumu, tektonisko risinājumu, stilistisko risinājumu objekta vai izstrādājuma etalona dizaina veidošanai.
12. Spēja sastādīt orientējošu projekta izmaksu tāmi, izpildes plānu.
13. Spēja analizēt projekta realizācijas gaitu, kritiskos punktus un apkopot rezultātus.
14. Spēja izprast vides un dizaina vērtības estētiskā, etniskā un kultūrvēsturiskā kontekstā.
15. Spēja prezentēt dizaina projektu un etalonu.
16. Spēja veikt projekta realizācijas autoruzraudzību.
17. Spēja sadarboties ar citu profesiju speciālistiem.
18. Spēja patstāvīgi pilnveidot profesionalitāti, sekojot līdzi jaunākajām aktualitātēm un tendencēm nozares izstrādājumu dizainā un radniecīgajās jomās.
19. Spēja ievērot darba aizsardzības normatīvos aktus un vides aizsardzības prasības.
20. Spēja veikt darbu individuāli, sadarboties komandā vai grupā.
21. Spēja plānot un organizēt izpildāmos darbus un noteikt to prioritātes.
22. Spēja lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus.
23. Spēja pārliecināt citus un argumentēt savu viedokli, risināt darba gaitā konfliktsituācijas.
24. Spēja ievērot profesionālos un vispārīgos ētikas principus.
25. Spēja sazināties valsts valodā un vienā svešvalodā.
26. Spēja sistemātiski pilnveidot profesionalitāti.
27. Spēja izprast dizaina likumsakarīgo nozīmi tirgus ekonomikā.
4
4
3
4
Mākslas (21)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Dizains (214)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 28.10.2024
Ievietots: 07.05.2016