Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Profesionālajai kvalifikācijai “Skaņu operators” 2018. gadā izstrādāts profesijas standarts.

Mācīšanās rezultātus vispārējos mācību priekšmetos nosaka valsts profesionālās vidējās izglītības un valsts arodizglītības standartā definētie izglītības programmu stratēģiskie mērķi un uzdevumi. Vairāk informācijas skatīt Ministru kabineta noteikumos Nr.211 „Noteikumi par valsts profesionālās vidējās izglītības standartu un valsts arodizglītības standartu” (pieņemti 27.07.2000.): Lasīt standartu Mācīšanās rezultātus profesionālajos mācību priekšmetos veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu: Profesiju standartu reģistrs

Skaņu operators

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas
    Priekšstata līmenis
    1. Multimediju dizaina pamati.
    2. Multimediju darbības pamatprincipi.
    3. Pasākumu scenārija veidošanas pamatprincipi.
    4. Mūzikas stili.
    5. Mūzikas termini.
    Izpratnes līmenī:
    1. Informācijas analizēšanas pamatprincipi.
    2. Nozares tehnoloģiju un to pielietošanas attīstības tendences.
    3. Mūzikas žanru veidi.
    4. Audio sistēmu kompetentu savietojumu specifikācijas sastādīšana.
    5. Mehānikas principu pielietošana darbā ar skaņu tehniku.
    6. Skaņu tehnikas defektu novēršanas metodes.
    7. Skaņu iekārtu darbības pamatprincipi.
    8. Statika.
    9. Dinamika.
    10. Kinemātika.
    11. Loģistikas pamatprincipi.
    12. Skaņu pults programmēšanas pamatprincipi.
    13. Skaņas režija.
    14. Apskaņošanas ierīču darbības principi.
    15. Skaņu partitūras izveides principi.
    Lietošanas līmenī:
    1. Telpas platības aprēķināšana.
    2. Telpas akustikas noteikšanas metodes.
    3. Skaņu tehnikas veidi un to pielietojums.
    4. Skaņu tehnikas, to vienību un citu tehnisko resursu plānošana un skaita aprēķināšana.
    5. Risku veidi un to novērtēšanas principi.
    6. Iespējamo risku novēršanas metodes.
    7. Elektriskie lielumi un to mērvienības.
    8. Elektrības pieslēguma veidi.
    9. Ar elektrību saistītie tehniskie apzīmējumi.
    10. Mērierīces sprieguma noteikšanai.
    11. Elektro mērierīču veidi un darbības principi.
    12. Kinētika.
    13. Skaņu tehnikas palīgierīču veidi un to pielietojums.
    14. Skaņu iekārtu tehniskā stāvokļa novērtēšanas paņēmieni.
    15. Bateriju/akumulatoru derīguma pārbaudes metodes.
    16. Kravu nostiprināšanas principi.
    17. Skaņu iekārtu tehniskā stāvokļa pārbaudīšanas metodes.
    18. Elektriskās jaudas aprēķināšanas principi.
    19. Elektrosaslēgumu veidi.
    20. Skaņu pults saslēguma pamatprincipi.
    21. Skaņas avoti un to veidi.
    22. Mikrofonu veidi un to pielietojums.
    23. Mikrofonu izvietošanas principi.
    24. Skaņas fizikālās īpašības.
    25. Scenogrāfijas pamati.
    26. Skandu veidi un to darbības principi.
    27. Iekštelpas un ārtelpas akustisko parametru mērīšana.
    28. Iekštelpas un ārtelpas akustika un akustiskās sistēmas.
    29. Cilvēka dzirdes īpatnības.
    30. Svārstību frekvence (HzSpēja hercs).
    31. Skaņu pultis, to veidi un pielietojums.
    32. Biežāk lietojamie vadu saslēgumu veidi.
    33. Skaņu iekārtu tehniskās iespējas.
    34. Skaņu ieraksta iekārtu veidi un darbības principi.
    35. Skaņu ieraksta palīgierīces.
    36. Skaņu ieraksta pamatprincipi.
    37. Datu nesēju veidi un to pielietojums.
    38. Atskaņošanas ierīču veidi.
    39. Skandas, to veidi un pielietojums.
    40. Apskaņošanas pamatprincipi.
    41. Mākslinieciskie izteiksmes līdzekļi.
    42. Skaņu ieraksta kontroles iekārtu veidi un pielietošana.
    43. Skaņas mērvienības.
    44. Skaņu trokšņu slāpēšanas ierīču veidi.
    45. Frekvences saskaņošanas pamatprincipi.
    46. Skaņu ieraksta iekārtu specifika.
    47. Bezvadu mikrofonu darbības principi.
    48. Skaņu ieraksta materiāla atlases principi.
    49. Ārējie datu nesēju veidi.
    50. Skaņas apstrādes pamatlikumi.
    51. Skaņas apstrādes datorprogrammas.
    52. Skaņas režijas pamatprincipi.
    53. Digitālās apstrādes tehnoloģijas.
    54. Skaņas ieraksta, montāžas un saglabāšanas formāti.
    55. Skaņas regulēšanas veidi.
    56. Skaņu signālu rediģēšanas, signāla miksēšanas un māsterēšanas datorprogrammas.
    57. Skaņu ierakstu noformēšana.
    58. Skaņas regulēšanas veidi.
    59. Audio faila formāti un to standarti.
    60. Audio failu saglabāšanas standarti.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    2. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    3. Darba tiesību normas.
    Izpratnes līmenī:
    1. Avārijas un pirmsavārijas situācijas.
    2. Apdegumi, to veidi un pakāpes.
    3. Elektrības ietekme uz cilvēka ķermeni.
    4. Elektriskās strāvas iedarbības noteicošie faktori.
    5. Vides aizsardzības noteikumi.
    6. Vides piesārņojums.
    7. Atkritumi un to utilizācija.
    8. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    9. Valodas stili un intonācijas iezīmes.
    10. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    11. Informācijas sistēmu drošība.
    12. Žurnālistikas pamati.
    13. Indivīda tiesības, pienākumi un
    14. atbildība.
    15. Autortiesību likums.
    16. Juridiskās pamatiemaņas
    17. Uzņēmējdarbības pamati.
    18. Finanšu aprēķinu veidi.
    19. Finanšu likumdošana.
    20. Preventīvo pasākumu nozīme.
    21. Personālvadības pamati.
    22. Mācīšanās stratēģijas.
    23. Profesionālās karjeras izaugsme un tās nozīme.
    24. Autortiesību likums.
    25. Juridiskās pamatiemaņas.
    26. Laika plānošanas principi.
    27. Specifiskie skaņu iekārtu ekspluatācijas noteikumi.
    28. Skaņu tehnikas lietošanas un uzglabāšanas nosacījumi pie dažādiem laika apstākļiem.
    29. Darba plānošana.
    30. Darba organizācijas principi.
    31. Cilvēku resursu vadība.
    32. Nozares informācijas avoti.
    33. Nozares informācijas analīze un nepieciešamo vai aktualizējamo zināšanu un prasmju noteikšana.
    34. Mācību un karjeras plānošana.
    Lietošanas līmenī:
    1. Skaņas izolācijas veidi.
    2. Darba aizsardzības noteikumi.
    3. Objekta evakuācijas plāns.
    4. Darba drošības noteikumi.
    5. Individuālie un kolektīvie darba aizsardzības līdzekļi.
    6. Drošības zīmes un signāli.
    7. Pirmās palīdzības ABC.
    8. Fizikas pamatlikumi darbā ar skaņu tehniku.
    9. Ugunsdrošības noteikumi.
    10. Rīcība ārkārtas situācijās.
    11. Ugunsdrošības riski.
    12. Ugunsdzēsības līdzekļi.
    13. Elektrodrošības noteikumi.
    14. Brīdinājuma zīmes.
    15. Elektrotraumas un rīcība elektrotraumu gadījumos.
    16. Veselībai un videi droši darba paņēmieni.
    17. Valsts salodas funkcijas.
    18. Vārdu krājums valsts valodā un vienā svešvalodā.
    19. Profesionālā terminoloģija valsts valodā un vienā svešvalodā.
    20. Svešvalodas lietojums.
    21. Starpkultūru mijiedarbība.
    22. Datorprogrammas dokumentu sagatavošanā.
    23. Datoru drošības programmas.
    24. Darbs ar biroju tehniku.
    25. Profesionālās un vispārējas ētikas pamatprincipi.
    26. Saskarsmes psiholoģija.
    27. Profesionālās saskarsmes principi.
    28. Juridisko dokumentu sagatavošanas pamatprincipi.
    29. Konflikti un to risinājumi.
    30. Psiholoģijas pamati.
    31. Iekšējās darba kārtības noteikumi.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes
    1. Analizēt saņemto uzdevumu darba procesam.
    2. Noskaidrot skaņas aparatūras izvietošanas nianses telpā atbilstoši pasākuma scenārijam un norisei.
    3. Piedāvāt tehniskos risinājumus atbilstoši pasūtītāja iecerei.
    4. Noskaidrot pasākuma mērķauditoriju.
    5. Izvērtēt vides specifiku veiksmīgai darba uzdevuma izpildei.
    6. Noskaidrot pasākuma vietas plānojumu un parametrus.
    7. Apzināt pasākuma vietas akustiku.
    8. Apzināt skaņdarba žanra īpatnības atbilstoši darba uzdevumam.
    9. Apzināt nepieciešamos skaņu tehnikas resursus atbilstoši darba uzdevumam.
    10. Aprēķināt nepieciešamo skaņu tehnikas vienību skaitu.
    11. Izvērtēt iespējamos ar darba uzdevuma izpildi saistītos tehnoloģiskos, vides, sociālos un juridiskos riskus.
    12. Novērst radušos riskus.
    13. Sazināties ar objekta atbildīgo personu par pieejamo elektrotīkla jaudu pasākuma vietā.
    14. Lietot mērierīces sprieguma noteikšanai.
    15. Izvēlēties piemērotāko skaņu tehniku atbilstoši darba uzdevumam.
    16. Apzināt nepieciešamās palīgierīces un papildaprīkojumu.
    17. Sagatavot skaņu tehnikas palīgierīces un papildaprīkojumu.
    18. Novērtēt skaņu iekārtu tehnisko stāvokli.
    19. Novērst skaņu tehnikas defektus iespēju robežās.
    20. Pārbaudīt bateriju/akumulatoru gatavību darbam.
    21. Salikt skaņu tehniku transportēšanai.
    22. Izvēlēties piemērotāko transportēšanas veidu.
    23. Nostiprināt skaņu tehniku drošai transportēšanai.
    24. Veikt skaņu tehnikas montāžu un demontāžu transportēšanai.
    25. Ievērot drošu skaņu tehnikas transportēšanu.
    26. Pārbaudīt skaņu iekārtu tehnisko stāvokli pēc transportēšanas.
    27. Novērst iespējamos tehniskos defektus pēc transportēšanas savas kompetences ietvaros.
    28. Izvēlēties skaņu tehnikai atbilstošu elektropieslēgumu.
    29. Aprēķināt jaudu drošam elektrosaslēgumam.
    30. Pieslēgt atbilstošās jaudas elektrokabeļus elektrotīklam.
    31. Saslēgt skaņu pulti ar skaņas pastiprinošām iekārtām.
    32. Saslēgt skaņu pulti ar mikrofoniem, instrumentiem u.c.
    33. Izvēlēties mikrofonu veidus atbilstoši pasākuma scenārijam un norisei.
    34. Izvietot izvēlētos mikrofonus pasākuma vietā.
    35. Uzstādīt un pārbaudīt radio mikrofonu sistēmu frekvences (raidītājam un uztvērējam).
    36. Pārbaudīt mikrofonu sagatavotību darbam.
    37. Izvēlēties skandu izvietošanas vietu pasākuma vietā atbilstoši darba uzdevumam.
    38. Izvēlēties skaņas monitoru izvietošanas vietu atbilstoši scenogrāfijai.
    39. Pārbaudīt skandu kopējo skanējumu, iekštelpas un ārtelpas akustiku.
    40. Lietot skaņas sadalītāju pēc vajadzības.
    41. Lietot ierakstu aparatūras.
    42. Lietot frekvenču joslu regulatoru.
    43. Pārbaudīt ieraksta ierīču gatavību darbam.
    44. Izvēlēties skaņu pulti atbilstoši darba uzdevumam.
    45. Sagatavot skaņu pulti un tās uzstādījumus atbilstoši darba uzdevumam.
    46. Programmēt skaņu pulti, nepieciešamības gadījumā.
    47. Pārbaudīt skaņu pults gatavību darbam.
    48. Pārbaudīt skaņas līmeni un kvalitāti.
    49. Racionāli izmantot skaņu pults iespējas.
    50. Izvēlēties dotajam uzdevumam atbilstošas skaņu ieraksta ierīces.
    51. Izvērtēt skaņu ieraksta fizikālās īpašības.
    52. Novērtēt skaņu iekārtu tehniskās iespējas.
    53. Lietot piemērotāko mikrofonu atbilstoši dotajam uzdevumam.
    54. Noteikt informācijas nesēju un akumulatoru atbilstību darba uzdevumam.
    55. Pārbaudīt skaņu ieraksta iekārtu gatavību un atbilstību dotajam uzdevumam.
    56. Izvēlēties dotajam uzdevumam atbilstošāko atskaņošanas ierīci un veidu.
    57. Izmantot ārējos datu nesējus.
    58. Izvēlēties dotajam uzdevumam atbilstošākās apskaņošanas ierīces.
    59. Izvietot apskaņošanas ierīces atbilstoši vides akustiskajām īpatnībām.
    60. Racionāli izmantot skaņu pults dotās iespējas.
    61. Ar elektroniskiem līdzekļiem sabalansēt akustisko skanējumu, saglabājot māksliniecisko ieceri.
    62. Emocionāli un intelektuāli iedziļināties muzikālā darba tematikā.
    63. Radoši pielietot mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus.
    64. Pielietot skaņas partitūru.
    65. Nepieciešamības gadījumā izveidot augstvērtīgu skaņas partitūru atbilstoši darba uzdevumam.
    66. Lietot skaņu ieraksta kontrolei paredzētās ierīces.
    67. Kontrolēt skaņas tīrību.
    68. Saskaņot frekvences starp uztvērēju un raidītāju.
    69. Kontrolēt radio frekvences.
    70. Lietot skaņas trokšņu slāpēšanas ierīces.
    71. Izvērtēt skaņu ieraksta iekārtu specifiku.
    72. Pārbaudīt bezvadu mikrofona raidītāja un uztvērēja iestatījumus.
    73. Analizēt skaņu ieraksta materiālus atbilstoši dotajam darba uzdevumam.
    74. Atlasīt skaņu ieraksta materiālus atbilstoši dotajam darba uzdevumam.
    75. Izvērtēt estētisko un māksliniecisko skaņu ieraksta kvalitāti.
    76. Izmantot datu nesējus.
    77. Pārnest datus no dažādiem datu nesējiem uz montāžas iekārtu.
    78. Analizēt skaņas kvalitāti, izmantojot nepieciešamās skaņu apstrādes datorprogrammas.
    79. Izmantot nepieciešamos skaņas regulēšanas veidus atbilstoši darba uzdevumam.
    80. Sabalansēt skaņas līmeņus starp dažādiem skaņas avotiem.
    81. Ievērot audio faila saglabāšanas standartus atbilstoši darba uzdevumam.
    82. Saglabāt audio failu darba uzsākšanai un turpmākai izmantošanai.
    VISPĀRĒJĀS prasmes
    1. Iekārtot pasākuma vietu atbilstoši darba drošības prasībām.
    2. Nostiprināt elektrības vadus drošai darba videi.
    3. Veikt preventīvos pasākumus trokšņu novēršanai.
    4. Ievērot uz drošības zīmes un signālus.
    5. Lietot atbilstošos individuālos un kolektīvos aizsardzības līdzekļus.
    6. Sniegt pirmo palīdzību.
    7. Izvērtēt ugunsdrošības riskus.
    8. Rīkoties ugunsgrēka gadījumā atbilstoši instrukcijai un evakuācijas plānam.
    9. Izmantot ugunsdzēsības līdzekļus.
    10. Ievērot brīdinājuma zīmes.
    11. Atbildīgi rīkoties ar elektriskām iekārtām un ierīcēm atbilstoši elektrodrošības prasībām.
    12. Novērtēt elektroierīci un konstatēt tās bojājumus.
    13. Veikt pasākumus elektrotraumu nepieļaušanai.
    14. Lietot veselībai un videi drošus darba paņēmienus.
    15. Saudzēt apkārtējo vidi.
    16. Novērtēt vides piesārņojuma risku.
    17. Veikt pasākumus vides piesārņojuma mazināšanai.
    18. Nodrošināt darba procesā radīto atkritumu utilizāciju.
    19. Skaidri un saprotami sazināties latviešu valodā.
    20. Ievērot lietišķās komunikācijas principus latviešu valodā rakstos un mutvārdos.
    21. Lietot profesionālo terminoloģiju.
    22. Sazināties mutiski un rakstiski vienā svešvalodā.
    23. Lietot profesionālo terminoloģiju vienā svešvalodā.
    24. Lietot datoru un biroja tehniku.
    25. Sagatavot pēc parauga dokumentus, izmantojot datorprogrammas.
    26. Sazināties, izmantojot informācijas tehnoloģijas.
    27. Izmantot datora lietošanas drošības programmas.
    28. Lietot informācijas datu nesējus.
    29. Noskaidrot pasūtītāja vēlmes un intereses.
    30. Izteikties skaidri un nepārprotami.
    31. Ievērot profesionālo ētiku.
    32. Ievērot pieklājību.
    33. Sadarboties ar darba komandu, citiem dienestiem un institūcijām.
    34. Sagatavot pakalpojuma līgumu.
    35. Ievērot profesionālās saskarsmes principus.
    36. Noskaidrot konflikta būtību.
    37. Rast piemērotu risinājumu.
    38. Novērst radušos konfliktsituāciju.
    39. Savaldīties konfliktsituācijas laikā.
    40. Piemērot Darba likumu un citus normatīvos aktus, kas regulē darba tiesiskās attiecības.
    41. Ievērot darba devēja un darbinieka pienākumus un tiesības.
    42. Ievērot iekšējās darba kārtības noteikumus.
    43. Saskaņot tiesības veikt skaņu ierakstu.
    44. Saskaņot audio faila izmantošanu ar autoru vai autora pārstāvjiem.
    45. Veikt darba izpildei nepieciešamos finanšu aprēķinus.
    46. Sastādīt tāmi.
    47. Pārskatīt sastādīto tāmi.
    48. Veikt korekcijas finanšu resursu plānojumā.
    49. Izstrādāt darba laika grafiku, paredzot darba uzdevuma izpildi ar laika rezervi.
    50. Iekļauties noteiktajos termiņos.
    51. Prognozēt atsevišķu darbu laikietilpību.
    52. Sagatavot skaņu tehnikas rezerves komplektu.
    53. Izmantot rezerves komplektus.
    54. Paredzēt meteoroloģisko laika apstākļu ietekmi uz skaņu tehniku.
    55. Ievērot skaņu iekārtu specifiskos ekspluatācijas nosacījumus dažādos apstākļos.
    56. Izveidot komandu skaņošanas darba veikšanai.
    57. Sekot uzdevuma izpildei.
    58. Uzņemties atbildību.
    59. Izvērtēt uzdevumus un tos atbilstoši deleģēt.
    60. Izprast citu iesaistīto darbinieku lomu darba procesā.
    61. Novērtēt darbinieku ieguldījumu.
    62. Sekot līdzi normatīvo aktu izmaiņām u.c.
    63. aktualitātēm nozarē.
    64. Apgūt kvalifikācijas uzturēšanai un pilnveidošanai nepieciešamās zināšanas un prasmes.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences
    1. Spēja noskaidrot doto darba uzdevumu un tā specifiku.
    2. Spēja izvērtēt vidi un skaņdarba žanra īpatnības, nodrošinot darba uzdevumu izpildi.
    3. Spēja plānot nepieciešamos skaņu tehnikas resursus.
    4. Spēja izvērtēt ar darba procesiem saistītos riskus un iespēju robežās novērst radušos riskus.
    5. Spēja noskaidrot objektā pieejamo elektrisko jaudu.
    6. Spēja nokomplektēt skaņu tehniku atbilstoši darba uzdevumam un pārbaudīt to gatavību darbam.
    7. Spēja sagatavot un vadīt skaņu tehnikas transportēšanas procesu.
    8. Spēja izvēlēties atbilstošāko elektrosaslēgumu skaņu tehnikai.
    9. Spēja izveidot atbilstošus skaņu tehnikas savstarpējos saslēgumus.
    10. Spēja nodrošināt mikrofonus darba uzdevuma izpildei, tos atbilstoši izvietojot un uzstādot atbilstoši scenārijam.
    11. Spēja izvietot skandas un skaņas kontroles monitorus atbilstoši darba uzdevumam.
    12. Spēja izmantot nepieciešamās papildierīces un papildaprīkojumu darba uzdevuma izpildes gaitā.
    13. Spēja izmantot skaņu pults iespējas atbilstoši darba uzdevumam.
    14. Spēja izvēlēties un izmantot nepieciešamo skaņu tehniku atbilstoši darba uzdevumam.
    15. Spēja veikt skaņas regulāciju, lai nodrošinātu mākslinieciski augstvērtīgu skanējumu.
    16. Spēja pielietot skaņas partitūru atbilstoši darba uzdevumam.
    17. Spēja atpazīt un novērst skaņas kvalitātes defektus.
    18. Spēja veikt izmantojamā skaņu ieraksta materiāla atlasi atbilstoši darba uzdevumam.
    19. Spēja apstrādāt skaņu ieraksta materiālus.
    20. Spēja apstrādāt skaņas kvalitāti, pielietojot skaņas apstrādes datorprogrammas.
    21. Spēja sagatavot audio failu darba uzsākšanai, ievērojot audio faila saglabāšanas standartus.
    VISPĀRĒJĀS kompetences
    1. Spēja ievērot darba aizsardzības noteikumus un lietot atbilstošus darba aizsardzības līdzekļus, kā arī nepieciešamības gadījumā sniegt pirmo palīdzību.
    2. Spēja veikt darba pienākumus, ievērojot ugunsdrošības un elektrodrošības noteikumus.
    3. Spēja veikt darba pienākumus, ievērojot vides aizsardzības prasības.
    4. Spēja sazināties mutiski un rakstiski valsts valodā, lietojot profesionālo terminoloģiju.
    5. Spēja sazināties un lietot profesionālo terminoloģiju vienā svešvalodā.
    6. Spēja droši lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    7. Spēja saprotami un toleranti sazināties ar darba procesā iesaistītajām personām, lietojot profesionālo terminoloģiju.
    8. Spēja sadarboties ar darba procesā iesaistītajām personām.
    9. Spēja rast piemērotāko risinājumu konfliktsituāciju gadījumos un atbildīgi novērst radušos konfliktsituāciju.
    10. Spēja veikt darba uzdevumus, ievērojot darba tiesisko attiecību normas.
    11. Spēja veikt darba uzdevumus, ievērojot Autortiesību likumu.
    12. Spēja plānot nepieciešamos finanšu resursus.
    13. Spēja patstāvīgi plānot nepieciešamo laiku darba uzdevuma izpildei.
    14. Spēja veikt nepieciešamos pasākumus risku novēršanai.
    15. Spēja organizēt darbu procesu un vadīt komandas darbu.
    16. Spēja noteikt un izvērtēt profesionālo pienākumu veikšanā nepieciešamās zināšanas un prasmes, pastāvīgi uzturēt un pilnveidot profesionālo kvalifikāciju.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Profesionālās izglītības kompetences centrs "Ventspils Mūzikas vidusskola"

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Mākslas (21)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Mūzika un skatuves māksla (212)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Mākslas nozares dizaina un radošo industriju sektors

Skaņu operators sagatavo un nodrošina elektroniskās aparatūras izvietošanu, strādā ar mikrofoniem, skaņas pastiprinātājiem, skaņu pultīm un skaņu ieraksta iekārtām, nosaka skaņas ieraksta iekārtu gatavību un atbilstību dotajam uzdevumam.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Video operators

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 20.05.2020

Ievietots: 20.03.2019