Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
4
4
3
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. uzņēmuma struktūrvienības, to pamatfunkcijas;
1.2. iekārtu izvietošanas principi;
1.3. elektrisko shēmu uzbūve;
1.4. darba vides risku vērtēšana;
1.5. saskarsmes pamati.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. izejvielu un materiālu veidi šokolādes un saldumu izstrādājumu ražošanā;
2.2. pamatzināšanas tehniskajā grafikā, tehniskie apzīmējumi;
2.3. kvalitātes prasības;
2.4. izejvielu rotācijas princips („pirmais iekšā, pirmais ārā” princips);
2.5. iekšējās kontroles sistēmas ieviešanas pārtikas uzņēmumā pamatprincipi;
2.6. kvalitātes kritisko punktu būtība un monitorings;
2.7. laba ražošanas prakse;
2.8. organoleptiskā produkta novērtēšanas teorija;
2.9. ražošanas procesa un iekārtu reglamentētie parametri;
2.10. ķīmijas pamatzināšanas;
2.11. tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas pamatprincipi;
2.12. vispārējās higiēnas prasības atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem;
2.13. pirmās palīdzības sniegšana;
2.14. iekārtu elektrodrošības noteikumi;
2.15. ugunsdrošības noteikumi;
2.16. profesionālie termini valsts valodā un vienā svešvalodā;
2.17. grāmatvedības un uzskaites pamatprincipi;
2.18. tālākizglītības iespējas profesijā.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. ražošanas plānošanas pamatprincipi;
3.2. higiēnas prasības pārtikas uzņēmumos;
3.3. tehnoloģisko iekārtu darbības pamatprincipi;
3.4. speciālās tehnoloģijas kakao, šokolādes, saldumu, cukurotu (piemēram, marmelāde, zefīrs, dražejas) un miltu (piemēram, vafeles, cepumi) izstrādājumu ražošanā;
3.5. personīgās higiēnas prasības;
3.6. darba aizsardzība;
3.7. valsts valoda;
3.8. viena svešvaloda saziņas līmenī;
3.9. mikrobioloģijas pamati;
3.10. informācijas tehnoloģiju izmantošana;
3.11. darba tiesiskās attiecības;
3.12. vides aizsardzība.
1. Izvērtēt prioritātes konkrētā darba veikšanai.
2. Orientēties izejvielu nodrošinājuma iespējās.
3. Izprast konkrētā procesa uzdevumu, metodes un paņēmienus tā izpildei.
4. Pieņemt lēmumus atbilstoši kompetencei.
5. Izvērtēt izmantojamo izejvielu un materiālu atbilstību izvirzītajām kvalitātes prasībām.
6. Pielietot iekārtas un kontrolēt to pielietošanu atbilstoši to funkcijām un ekspluatācijas instrukcijām izstrādājumu izgatavošanas procesā.
7. Izvērtēt tehnoloģiskās iekārtas piemērotību procesā noteiktā uzdevuma veikšanai.
8. Orientēties tehniskajā dokumentācijā un iekārtu darbības shēmās.
9. Prast režīmu ieregulēšanu.
10. Izvērtēt parametru vai režīmu neievērošanas riskus.
11. Veikt vienkāršus ķīmiskos vai fizikālos mērījumus.
12. Novērtēt produktu organoleptiski.
13. Noņemt paraugus kontrolei.
14. Uzskaitīt zudumus procesā.
15. Pielietot informācijas tehnoloģijas.
16. Novērtēt vizuāli iekārtu tīrību.
17. Izvērtēt un pielietot atbilstošus tīrīšanas, mazgāšanas un dezinfekcijas līdzekļus, ievērojot darba aizsardzības prasības saskarē ar ķīmiskām vielām.
18. Noņemt virsmas tīrības paraugus mikrobioloģisko analīžu veikšanai.
19. Ievērot minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumos.
20. Ievērot darba aizsardzības, elektrodrošības un ugunsdrošības noteikumus.
21. Kontrolēt piemērotu un atbilstošu individuālo darba aizsardzības līdzekļu izvēli kādā no ražošanas posmiem.
22. Sniegt pirmo palīdzību.
23. Izpildīt vides aizsardzības prasības.
24. Novērtēt iespējamo apdraudējumu videi kādā no ražošanas posmiem.
25. Argumentēt savu viedokli un sadarboties.
26. Ievērot darba ētikas principus.
27. Analizēt savu rīcību.
28. Uzklausīt citu speciālistu viedokli.
29. Prast piekāpties un atrast kompromisu.
30. Pārvaldīt valsts valodu.
31. Pārvaldīt vienu svešvalodu saziņas līmenī.
32. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.
33. Pielietot kolēģu pozitīvo darba pieredzi.
34. Prast orientēties informācijas iegūšanas avotos nozarē.
1. Spēja organizēt darba procesu, ievērojot prioritātes.
2. Spēja veikt izejvielu un palīgmateriālu novērtēšanu atbilstoši kvalitātes prasībām.
3. Spēja pieņemt un novērtēt izejvielas un palīgmateriālus ražošanas procesam.
4. Spēja izvērtēt un paredzēt iespējamos riskus droša galaprodukta radīšanai tehnoloģiskajā procesā.
5. Spēja piedalīties jaunu izstrādājumu gatavošanas tehnoloģiskā procesa organizēšanā.
6. Spēja pielietot atbilstošas ražošanas tehnoloģiskās un iekārtu ekspluatācijas instrukcijas.
7. Spēja pielietot atbilstošus tīrīšanas, mazgāšanas un dezinficēšanas līdzekļus.
8. Spēja piemērot darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības noteikumus.
9. Spēja ar datora palīdzību veikt uzskaiti izstrādājuma ražošanas procesā.
10. Spēja novērtēt un kontrolēt izstrādājuma paraugus organoleptiski.
11. Spēja novērtēt un kontrolēt ražošanas procesa tehnoloģisko parametru novirzes.
12. Spēja strādāt komandā, sadarbojoties un ievērojot darba ētikas principus.
13. Spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību.
14. Spēja ievērot ražošanas un personīgās higiēnas prasības.
15. Spēja sazināties valsts valodā un vienā svešvalodā.
16. Spēja rūpēties par profesionālās kvalifikācijas pilnveidošanu.
17. Spēja sekot jauninājumiem nozarē, profesionāli izvērtēt savu un kolēģu pieredzi profesijā.
18. Spēja piedalīties jaunu izstrādājumu izgatavošanas iekārtu apguvē, tehnoloģiju izstrādēs un novērtēšanā.
19. Spēja izvēlēties vidi saudzējošu darbību, ievērojot vides aizsardzības prasības.
4
4
3
Ražošana un pārstrāde (54)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Pārtikas ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana (541)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Vēsturiska kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 17.01.2020
Ievietots: 17.01.2020