Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– Spēj veikt intelektuālu darbību zināšanu, izpratnes, lietošanas un vienkāršas analīzes līmenī.
– Izmanto zināšanas un teorētisko izpratni plaša spektra kompleksā darbībā.
– Prot patstāvīgi iegūt un novērtēt informāciju.
– Izmanto plaša diapazona zināšanas, un prasmes labi formulētu, bet nepazīstamu un neprognozējamu problēmu risinājumā.
– Ir detalizētas teorētiskās zināšanas un izpratne atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Ir plaša diapazona prasmes, profesijai būtiskās prasmes un meistarība atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Spēj patstāvīgi veikt izpildītāja darbu, ietverot veicamā darba plānošanu un pārraudzību.
– Zina un prot lietot atbilstošās tehnoloģijas.
– Prot izmantot informācijas ieguves un apstrādes tehnoloģijas profesionālajā darbībā.
– Izkopta latviešu valodas prasme un pilnveidota svešvalodas(-u) prasme.
– Zina un izprot sava novada, Latvijas, Eiropas un pasaules vēsturiskās attīstības kopsakarības.
– Prot lietot matemātikas zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā.
– Prot izmantot zināšanas par dabaszinātņu faktiem un likumiem profesionālajā darbībā.
– Spēj vērtēt dabā un sabiedrībā notiekošos procesus un aptvert tos sistēmā un attīstībā.
– Izprot ekoloģiskās telpas vienotības principu un profesionālajā darbībā ievēro vides aizsardzības prasības.
– Izprot tirgus ekonomikas darbības pamatprincipus.
– Prot atrast savu vietu sabiedrības ekonomiskajās struktūrās un darboties tajās.
– Izprot darba devēja un darba ņēmēja ekonomiskās attiecības un zina attiecīgos tiesību aktus.
– Ir priekšstats par Eiropas Savienības politisko uzbūvi, kā arī par vienotās ekonomiskās telpas un darbaspēka mobilitātes principiem.
– Adekvāti novērtē savas spējas.
– Plāno darbību atbilstoši apstākļiem, iespējām un savām spējām.
– Plāno laiku saskaņā ar uzdevumu.
– Prot izdarīt pamatotu izvēli un patstāvīgi pieņemt lēmumu pazīstamos un mazpazīstamos apstākļos.
– Spēj atbildēt par savas profesionālās darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rezultātu, uzņemas daļēju atbildību par citu veikumu.
– Darbībā ir mērķtiecīgs, sistemātisks un racionāls.
– Ir rūpīgs un precīzs.
– Spēj uzņemties iniciatīvu.

Mācīšanās rezultātus vispārējos mācību priekšmetos nosaka valsts profesionālās vidējās izglītības un valsts arodizglītības standartā definētie izglītības programmu stratēģiskie mērķi un uzdevumi. Vairāk informācijas skatīt Ministru kabineta noteikumos Nr.211 „Noteikumi par valsts profesionālās vidējās izglītības standartu un valsts arodizglītības standartu” (pieņemti 27.07.2000.): Lasīt standartu Mācīšanās rezultātus profesionālajos mācību priekšmetos veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu: Profesiju standartu reģistrs

Transportbūvju būvtehniķis

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas
    Izpratnes līmenī:
    1. Būvniecības nozares (transportbūvju) likumdošana un standarti (LVS).
    2. Darbu veikšanas projekta sastāvs.
    3. Transportbūvju veidi, ierīkošanas specifika.
    4. Būvdarbu veidi transportbūvēs.
    5. Būvdarbu veikšanas etapi transportbūvēs.
    6. Būvdarbu tāmēšana transportbūvēm.
    7. Sakaru sistēmas uzbūves un lietošanas noteikumi.
    8. Elektrosistēmu uzbūves un lietošanas noteikumi.
    9. Ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu uzbūve un lietošanas noteikumi.
    10. Darba laika uzskaites normatīvais regulējums.
    11. Beramkravu uzskaites īpatnības.
    12. Materiālu atbilstības un ekspluatācijas īpašību deklarāciju saturs.
    13. Būvdarbu tāmes specifika
    Lietošanas līmenī:
    1. Būvdarbu veidi, tehnoloģijas un organizācija.
    2. Būvmateriālu un būvizstrādājumu veidi un to izmantošanas tehnoloģijas.
    3. Būvprojekta apzīmējumi.
    4. Būvniecības nozares terminoloģija.
    5. Būvprojekta apzīmējumi, kartogrāfiskie un topogrāfiskie apzīmējumi.
    6. Ģeodēziskā tīkla apzīmējumi transportbūvēs.
    7. Ģeodēzisko instrumentu veidi un lietošana.
    8. Inženierkomunikāciju veidi un to aizsargjoslas.
    9. Būvdarbu un būvmateriālu veidi, tehnoloģijas un organizācija.
    10. Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasības.
    11. Būvmateriālu veidi, to novietošanas, uzglabāšanas un iestrādes prasības transportbūvēs.
    12. Būvdarbu tehnoloģija un organizācija transportbūvēs.
    13. Būvizstrādājumu veidi un pielietojamība transportbūvēs.
    14. Būvtehnikas, instrumentu un iekārtu pielietojums transportbūvju izbūves darbos.
    15. Elektrības un sakaru pieslēgumu tehniskie noteikumi.
    16. Ūdensapgādes un kanalizācijas pieslēgumu tehniskie noteikumi.
    17. Būvmateriālu veidi, to novietošanas, uzglabāšanas un iestrādes prasības.
    18. Būvmateriālu raksturlielumi un to īpašības.
    19. Ceļa zīmju un satiksmes aprīkojuma veidi.
    20. Ceļa zīmju un satiksmes aprīkojuma uzstādīšanas noteikumi.
    21. Darba vietas aprīkošanas uz ceļiem normatīvais regulējums.
    22. Ceļu satiksmes noteikumi.
    23. Kartogrāfiskie un topogrāfiskie apzīmējumi.
    24. Ģeodēzijas tehniskās precizitātes klases instrumentu lietošana.
    25. Specializētas ģeodēzijas lietojumprogrammas.
    26. Kartogrāfiskie un topogrāfiskie apzīmējumi.
    27. Ģeodēzijas tehniskās precizitātes klases instrumentu lietošana.
    28. Inženiertehniskā personāla darba vietas aprīkojuma prasības.
    29. Higiēnas prasības būvniecībā.
    30. Būvniecības tehnoloģijas.
    31. Būvmašīnu un darba rīku veidi un izmantošanas tehnoloģijas.
    32. Būvizstrādājumu un būvmateriālu pielietojamība transportbūvēs.
    33. Būvniecības tehnoloģijas transportbūvēs.
    34. Darba laika uzskaites veidi.
    35. Mērierīču veidi un to izmantošana.
    36. Izpildīto darbu apjoma uzmērīšanas metodes.
    37. Būvizstrādājumu un būvmateriālu pielietojamība transportbūvēs.
    38. Būvizstrādājumu un būvmateriālu kvalitātēs un atbilstības novērtēšanas metodes.
    39. Būvmateriālu kvalitātes un atbilstības laboratorisko pārbaužu tiesiskā reglamentācija.
    40. Būvmateriālu atbilstību apliecinošie dokumenti.
    41. Mērierīces un kvalitātes kontroles ierīces un to lietošana.
    42. Būvmateriālu kvalitātes un atbilstības pārbaužu tiesiskā reglamentācija.
    43. Būvizstrādājumu atbilstības novērtēšanas sistēmas.
    44. Būvmateriālu raksturlielumi transportbūvēs.
    45. Statistiskās vērtēšanas pamatprincipi.
    46. Mērinstrumentu un mērierīču veidi un izmantošana.
    47. Materiālu pavaddokumentu veidi.
    48. Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasības.
    49. Kartogrāfiskie un topogrāfiskie apzīmējumi.
    50. Segto darbu izpildi regulējošie normatīvie akti.
    51. Rasēšanas pamati.
    52. Būvdarbu apjomu sertifikātu noformēšanas prasības.
    53. Prasības būvobjekta izpilddokumentācijas sējumu komplektācijā.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Tiesiskās attiecības.
    2. Latvijas Republikas Satversmē ietvertās normas tiesiskas un pilsoniskas sabiedrības kontekstā.
    3. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    4. Plānošanas un lēmumu pieņemšanas principi.
    Izpratnes līmenī:
    1. Valsts valodas un svešvalodas vārdu krājums, gramatikas un valodas funkcijas, verbālās mijiedarbības veidi. Valsts valodas un svešvalodas stili, intonācijas iezīmes un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    2. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    3. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    4. Indivīda tiesības, pienākumi un atbildība.
    5. Darba tiesību pamatjautājumi.
    6. Pilsoniskās sabiedrības būtība.
    7. Komandas izveide.
    8. Sadarbības veicināšanas principi.
    9. Darbinieka motivēšanas un talantu attīstīšanas nozīme darba kvalitātes paaugstināšanā
    Lietošanas līmenī:
    1. Valsts valoda.
    2. Viena svešvaloda.
    3. Starpkultūru mijiedarbība.
    4. Matemātikas metodes un instrumenti.
    5. Matemātiskie aprēķini un darbs ar tabulām.
    6. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    7. Darbs ar biroja tehniku.
    8. Informācijas sistēmu drošība.
    9. Datoru drošības programmas.
    10. Datu aizsardzības pasākumi.
    11. Darba līguma sastāvs.
    12. Ugunsdrošības un elektrodrošības prasības darba vietā.
    13. Darba aizsardzības prasības darba vietā.
    14. Individuālo un kolektīvo darba aizsardzības līdzekļu pielietojums un veidi.
    15. Darba aizsardzības līdzekļu un drošības ierīču tehniskā stāvokļa kontrole.
    16. Ergonomiskie darba paņēmieni un aprīkojums.
    17. Veselību ietekmējošo riska faktoru grupas, to iedarbība, preventīvie pasākumi risku novēršanai vai mazināšanai.
    18. Vides aizsardzības prasības atbilstošajā nozarē.
    19. Vides aizsardzības pasākumi, to realizācijas līdzekļi.
    20. Rīcība dažādu apdraudējumu gadījumā.
    21. ABC shēmas principi un to pielietošana.
    22. Pirmās palīdzības sniegšanas metodes un līdzekļi.
    23. Prasības veselība stāvoklim konkrētu darba pienākumu izpildē.
    24. Veselību ietekmējošo riska faktoru grupas, to iedarbība, preventīvie pasākumi risku novēršanai vai mazināšanai.
    25. Darba vides riska faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    26. Veselības veicināšanas pasākumi darba vietā.
    27. Laika plānošanas paņēmieni.
    28. Efektīvas saskarsme un sadarbības paņēmieni.
    29. Lietišķās komunikācijas process.
    30. Mācīšanās stratēģijas.
    31. Pašvērtējuma principi.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes
    1. Lasīt būvprojektu.
    2. Atpazīt apzīmējumus rasējumos.
    3. Apsekot esošās inženierkomunikācijas objektā.
    4. Lasīt kartogrāfisko un topogrāfisko dokumentāciju.
    5. Atpazīt transportbūves būvobjekta ģeodēzisko pagaidu tīklu.
    6. Precīzi rīkoties ar tehniskās klases ģeodēziskiem instrumentiem.
    7. Saskaņot rakšanas un cita veida darbu atļaujas atbildīgajās institūcijās.
    8. Informēt zemes īpašniekus par būvdarbu uzsākšanu.
    9. Piedalīties transportbūves izbūves tehnoloģiju un metožu izvēlē.
    10. Plānot materiālu novietnes transportbūves objektā.
    11. Noteikt darbu tehnoloģiju, darbietilpību un izpildes termiņus.
    12. Apzināt nepieciešamos materiāltehniskos resursus.
    13. Noteikt būvizstrādājumu resursu izvietošanu atbilstoši noteiktajiem darbu izpildes etapiem.
    14. Apzināt saistīto darbu secību objektā.
    15. Piedalīties objekta plānošanas sapulcēs.
    16. Iepazīstināt izpildītājus ar pielietojamiem būvdarbu paņēmieniem un metodēm (t.sk.
    17. būvtehnikas, instrumentu un iekārtu pielietošana).
    18. Noteikt nepieciešamo inženiertehnisko komunikāciju pieslēguma veidus un to lietošanas kārtību.
    19. Sagatavot sakaru līdzekļu un elektrības pieslēguma pagaidu infrastruktūru.
    20. Sagatavot ūdensapgādes un kanalizācijas pieslēguma pagaidu infrastruktūru.
    21. Noteikt piebraucamo ceļu uzturēšanas kārtību.
    22. Noteikt transporta kustības regulēšanas kārtību.
    23. Piemērot satiksmes organizēšanu atbilstoši apstiprinātajai shēmai.
    24. Atrast ģeodēziskā pamatojuma punktus dabā.
    25. Ierīkot atbalsta tīkla punktus.
    26. Reģistrēt atbalsta tīkla punktus izpilddokumentācijā.
    27. Veikt nepieciešamos aprēķinus transportbūves parametru nospraušanai.
    28. Izpildīt transportbūves parametru nospraušanu.
    29. Organizēt mobilā biroja un pārvietojamo dzīvojamo moduļu uzstādīšanu un pievienošanu inženierkomunikācijām.
    30. Organizēt sanitāro, ugunsdrošības un elektrodrošības prasību izpildei nepieciešamo aprīkojuma elementu uzstādīšanu.
    31. Izvēlēties darba spēka un tehniskos resursus darba izpildei.
    32. Racionāli izmantot tehniskos un darba spēka resursus.
    33. Noteikt nepieciešamus un tehnoloģijai atbilstošus būvmateriālus, būvizstrādājumus, mehānismus un iekārtas.
    34. Kontrolēt darbu izpildi atbilstoši dotajam uzdevumam.
    35. Organizēt būvmateriālu un būvizstrādājumu pārvietošanu būvobjektā.
    36. Saskaņot savu darbību ar citiem procesa dalībniekiem.
    37. Uzskaitīt būvdarbu izpildītāju darba laiku.
    38. Sagatavot atskaites par būvdarbu izpildītāju darba laiku.
    39. Uzmērīt izpildītos būvdarbus.
    40. Veikt izpildīto būvdarbu apjomu aprēķinus.
    41. Dokumentēt veiktos uzmērījumus un apjoma aprēķinus.
    42. Novērtēt izpildīto būvdarbu atbilstību kvalitātes prasībām.
    43. Izvērtēt būvizstrādājumu un būvmateriālu atbilstību būvprojektā noteiktajām prasībām.
    44. Novērst darba izpildes procesā pieļautās neatbilstības.
    45. Piedalīties būvmateriālu paraugu noņemšanā un/vai pārbaudēs.
    46. Dokumentēt būvmateriālu kvalitātes un atbilstības pārbaužu norisi.
    47. Novērtēt neatbilstību apjomu un būtiskumu.
    48. Ziņot par pārbaužu rezultātiem vadītājam.
    49. Novērtēt materiāla atbilstību pavaddokumentiem.
    50. Uzskaitīt būvmateriāla apjomu.
    51. Sagatavot būvmateriālu plūsmas atskaites.
    52. Izvērtēt kvalitātes dokumentu atbilstību piegādātajiem materiāliem.
    53. Sistematizēt materiālu pavaddokumentus.
    54. Lasīt projektu un izpildshēmas.
    55. Salīdzināt projektētos un izbūvētos lielumus.
    56. Sagatavot segto darbu aktus un atzinumus.
    57. Noformēt segto darbu aktu pielikumus.
    58. Saskaitīt uzrādāmos un izbūvētos apjomus.
    59. Noformēt uzrādāmos apjomus būvdarbu sertifikātā.
    60. Sakārtot izpilddokumentāciju noteiktā secībā.
    61. Iesniegt izpilddokumentāciju vadītājam saskaņošanai.
    VISPĀRĒJĀS prasmes
    1. Sazināties valsts valodā.
    2. Sazināties mutiski un ar rakstiski vienā svešvalodā.
    3. Veidot sakarības.
    4. Modelēt plānotā uzdevuma risinājuma gaitu.
    5. Mērķtiecīgi apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotāko risinājumu.
    6. Atbildīgi apmainīties ar informāciju.
    7. Veikt datu aizsardzības pasākumus.
    8. Sagatavot patstāvīgi dokumentus un organizēt to plūsmu izmantojot lietojumprogrammas.
    9. Atrast patstāvīgi nepieciešamo informāciju interneta resursos, datu nesējos.
    10. Izvērtēt kritiski informācijas ticamību.
    11. Ievērot darba likumdošanas prasības.
    12. Ievērot uzņēmuma darba iekšējās kārtības noteikumus.
    13. Apzināties savu atbildību pilsoniskas sabiedrības kontekstā.
    14. Apzinīgi veikt darbu atbilstoši amata aprakstam.
    15. Uzraudzīt elektroiekārtu drošu lietošanu.
    16. Kontrolēt ugunsdrošības noteikumu ievērošanu.
    17. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības prasībām.
    18. Nodrošināt aizsardzības līdzekļu pielietošanu.
    19. Kontrolēt aizsardzības līdzekļu atbilstību.
    20. Izmantot videi draudzīgas tehnoloģijas.
    21. Veikt pasākumus enerģijas un citu resursu patēriņa un atkritumu apjoma samazināšanai.
    22. Izvērtēt ārkārtas situāciju.
    23. Organizēt negadījumu cēloņu novēršanu.
    24. Sniegt pirmo palīdzību.
    25. Novērtēt garīgās pārslodzes, fiziskās un psihiskās veselības saistību.
    26. Kontrolēt savas veselības stāvokli un darba vides riska faktoru ietekmi uz to.
    27. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    28. Sadarboties komandā apzinoties savu atbildību kopējā uzdevuma veikšanā.
    29. Racionāli plānot savu un komandas laiku.
    30. Komunicēt ar darbu procesā iesaistītajām personām un institūcijām.
    31. Izvērtēt profesionālo pieredzi un savas karjeras izaugsmes iespējas.
    32. Kritiski izvērtēt un izmantot iegūto informāciju profesionālajā darbībā.
    33. Pielietot dažādas mācīšanās stratēģijas.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences
    1. Spēja izprast būvprojektu, tehniskās shēmas, būvniecības nozares likumdošanu un standartus transportbūvēm.
    2. Spēja noteikt precīzu transportbūves atrašanās vietu dabā un novērtēt objekta pašreizējo stāvokli.
    3. Spēja kārtot rakšanas un cita veida darbu veikšanas atļaujas konkrētajam būvprojektam.
    4. Spēja saistīt transportbūves projekta ieceri ar resursu plānošanu.
    5. Spēja efektīvi plānot resursus atbilstoši būvnormatīviem, veicamā darba apjomam un reālajai situācijai objektā.
    6. Spēja nodrošināt secīgu saistīto darbu izpildi transportbūves objektā atbilstoši projektam.
    7. Spēja patstāvīgi organizēt nepieciešamo pagaidu infrastruktūru transportbūves būvdarbu un uzturēšanas darbu veikšanai objektos.
    8. Spēja efektīvi plānot un veikt materiāltehnisko resursu izvietošanu objektā.
    9. Spēja patstāvīgi organizēt un uzturēt transporta satiksmi transportbūves būvdarbu un uzturēšanas darbu objektos.
    10. Spēja organizēt ģeodēziskā atbalsta tīkla izveidi transportbūves objektā, izmantojot ģeodēziskās un citas mērīšanas ierīces un instrumentus.
    11. Spēja vadīt un uzraudzīt transportbūves uzmērīšanas un nospraušanas darbus objektā atbilstoši būvprojektam.
    12. Spēja organizēt nepieciešamo būvobjekta aprīkojuma elementu uzstādīšanu un pievienošanu komunikācijām, ievērojot higiēnas, ugunsdrošības un elektrodrošības prasības.
    13. Spēja organizēt transporbūves izbūves darbus, racionāli izmantojot pieejamos resursus darba izpildei atbilstoši izvēlētajam darbu tehnoloģiju veidam.
    14. Spēja nodrošināt transportbūves izbūves tehnoloģisko procesu gaitu.
    15. Spēja veikt būvdarbu izpildītāju darba laika uzskaiti transportbūves objektā atbilstoši noteiktajam darba laika uzskaites veidam.
    16. Spēja novērtēt izpildīto darbu apjomu un kvalitāti un novērst darba izpildes procesā pieļautās neatbilstības.
    17. Spēja organizēt un novērtēt būvmateriālu kvalitātes un atbilstības laboratoriskās pārbaudes.
    18. Spēja veikt precīzu būvmateriālu uzskaiti izvēloties atbilstošus mērinstrumentus un aprēķinu metodes.
    19. Spēja apkopot un sistematizēt piegādāto materiālu apjomu un kvalitāti apliecinošos dokumentus.
    20. Spēja pārbaudīt izpildshēmas atbilstību projekta dokumentācijai, fiksējot pieļautās novirzes.
    21. Spēja sagatavot segto darbu aktus atbilstoši normatīvajam regulējumam.
    22. Spēja sagatavot precīzu un pamatotu būvdarbu apjoma sertifikātu.
    23. Spēja laicīgi sagatavot būvobjekta izpilddokumentāciju un uzturēt pieprasīto dokumentu apriti.
    VISPĀRĒJĀS kompetences
    1. Spēja sazināties mutiski un rakstiski valsts valodā.
    2. Spēja sazināties vienā svešvalodā.
    3. Spēja piemērot matemātisko domāšanu, modelējot darba situācijas un plānojot darba uzdevuma izpildi.
    4. Spēja pārliecinoši un droši izvēlēties un lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    5. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    6. Spēja pārraudzīt ugunsdrošības un elektrodrošības prasības darba vietā.
    7. Spēja pārraudzīt darba aizsardzības pasākumu ievērošanu objektā.
    8. Spēja izpildīt darba uzdevumus, ievērojot vides aizsardzības prasības.
    9. Spēja atbildīgi rīkoties ārkārtas situācijās un nepieciešamības gadījumā sniegt pirmo palīdzību.
    10. Spēja uzņemties atbildību par savām darba spējām, izvērtējot veselības riska faktorus.
    11. Spēja noteikt darba vides apstākļu kaitīgo ietekmi uz veselību.
    12. Spēja efektīvi iesaistīties komandas darbā.
    13. Spēja patstāvīgi plānot laiku veicot uzdevumu individuāli vai komandā.
    14. Spēja sadarboties ar darba procesā iesaistītajām personām un institūcijām.
    15. Spēja plānot un pieņemt lēmumus savas profesionālās karjeras veidošanā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Izdevējiestādes:

- Saldus tehnikums

- Smiltenes tehnikums

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI PK līmenis:

Kas ir LKI?2

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai atbilstoša teorētiskā un praktiskā sagatavotība, kuru raksturo attiecīgajā līmenī sasniedzamie mācīšanās rezultāti, kas dod iespēju veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

4

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Arhitektūra un būvniecība (58)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Būvniecība un civilā celtniecība (582)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Būvniecības nozare

Transportbūvju būvtehniķis organizē un veic transportbūvju izbūves vai uzturēšanas darbus ceļu, tiltu un citu transportbūvju būvobjektā vai ceļu uzturēšanas iecirknī, pamatojoties uz tehnisko dokumentāciju un/vai būvdarbu vadītāja norādījumiem.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Ceļu būvtehniķis , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Ceļu būvtehniķis , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs* , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju Metāla būvkonstrukciju montētājs. Dzelzbetona būvkonstrukciju montētājs. Stikloto būvkonstrukciju montētājs. Koka būvkonstrukciju montātājs* , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju, dzelzbetona būvkonstrukciju montētājs* , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju, koka būvkonstrukciju montātājs* , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju, metāla būvkonstrukciju montētājs* , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju, stikloto būvkonstrukciju montētājs , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Hidrobūvju būvtehniķis , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Hidrobūvju būvtehniķis* , PIRMĀ LĪMEŅA PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Būvdarbu vadītājs* , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Būvniecības un ceļu būves mašīnu tehniķis , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Būvniecības un ceļu būves mašīnu tehniķis

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 29.10.2024

Ievietots: 21.04.2021