Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– Spēj veikt intelektuālu darbību zināšanu, izpratnes, lietošanas un vienkāršas analīzes līmenī.
– Izmanto zināšanas un teorētisko izpratni plaša spektra kompleksā darbībā.
– Prot patstāvīgi iegūt un novērtēt informāciju.
– Izmanto plaša diapazona zināšanas un prasmes labi formulētu, bet nepazīstamu un neprognozējamu problēmu risinājumā.
– Ir detalizētas teorētiskās zināšanas un izpratne atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Ir plaša diapazona prasmes, profesijai būtiskās prasmes un meistarība atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Spēj patstāvīgi veikt izpildītāja darbu, ietverot veicamā darba plānošanu un pārraudzību.
– Zina un prot lietot atbilstošās tehnoloģijas.
– Prot izmantot informācijas ieguves un apstrādes tehnoloģijas profesionālajā darbībā.
– Izkopta latviešu valodas prasme un pilnveidota svešvalodas(-u) prasme.
– Zina un izprot sava novada, Latvijas, Eiropas un pasaules vēsturiskās attīstības kopsakarības.
– Prot lietot matemātikas zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā.
– Prot izmantot zināšanas par dabaszinātņu faktiem un likumiem profesionālajā darbībā.
– Spēj vērtēt dabā un sabiedrībā notiekošos procesus un aptvert tos sistēmā un attīstībā.
– Izprot ekoloģiskās telpas vienotības principu un profesionālajā darbībā ievēro vides aizsardzības prasības.
– Izprot tirgus ekonomikas darbības pamatprincipus.
– Prot atrast savu vietu sabiedrības ekonomiskajās struktūrās un darboties tajās.
– Izprot darba devēja un darba ņēmēja ekonomiskās attiecības un zina attiecīgos tiesību aktus.
– Ir priekšstats par Eiropas Savienības politisko uzbūvi, kā arī par vienotās ekonomiskās telpas un darbaspēka mobilitātes principiem.
– Adekvāti novērtē savas spējas.
– Plāno darbību atbilstoši apstākļiem, iespējām un savām spējām.
– Plāno laiku saskaņā ar uzdevumu.
– Prot izdarīt pamatotu izvēli un patstāvīgi pieņemt lēmumu pazīstamos un mazpazīstamos apstākļos.
– Spēj atbildēt par savas profesionālās darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rezultātu, uzņemas daļēju atbildību par citu veikumu.
– Darbībā ir mērķtiecīgs, sistemātisks un racionāls.
– Ir rūpīgs un precīzs.
– Spēj uzņemties iniciatīvu.

Veterinārārsta asistents

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Līgumu veidi, to sastādīšanas pamatprincipi.
    2. Zāļu izvēles pamatprincipi.
    3. Izplatītāko zāļu grupu savstarpējā iedarbība.
    Izpratnes līmenī:
    1. Dzīvnieku normālā un patoloģiskā anatomija,fizioloģija.
    2. Cenu veidošanās principi.
    3. Veterinārā darba organizācija.
    4. Nozares normatīvie akti.
    5. Atskaišu veidi.
    6. Veterinārās prakses iekārtu ekspluatācijas prasības.
    7. Neatliekamās palīdzības pazīmes.
    8. Rindu veidošanas principi.
    9. Biežāk pielietojamo procedūru ilgums.
    10. Veterinārārstu ētikas kodekss.
    11. Veterinārmedicīnas likums.
    12. Nozari regulējoši ministru kabineta noteikumi.
    13. Normatīvo aktu prasības recepšu noformēšanā un aizpildīšanas kārtībā.
    14. Zāļu izsniegšanas kārtība.
    15. Ārstniecisko barību veidi un to pielietošana.
    16. Mikroelementu nozīme ārstēšanas, atveseļošanās un profilakses nodrošināšanā.
    17. Blakusparādības izplatītākajām zāļu grupām.
    18. Izplatītākās zāļu darbīgās vielas.
    19. Zāļu apriti reglamentējoši normatīvie akti un to prasības.
    20. Normatīvo aktu prasības un anotāciju norādes par zāļu uzglabāšanu.
    21. Biodrošības un sterilitātes nodrošināšanas pamatprincipi dažādām prakses telpām.
    22. Veterinārā aprīkojuma veidi.
    23. Dzīvnieku sagatavošanas metodes diagnostisko un ārstniecisko procedūru veikšanai.
    24. Šķirņu un sugu īpatnības.
    25. Dzīvnieku signāli.
    26. Dzīvnieku uzvedības izmaiņas stresa situācijās.
    27. Biežāk sastopamo infekcijas un parazitāro slimību klīniskās pazīmes.
    28. Dzīvnieku fizioloģija un to signāli.
    29. Apsēklošanas metodes.
    30. Grūsnības pazīmes.
    31. Dabīgu dzemdību norise un apgrūtināto dzemdību pazīmes.
    32. Piekļuves ierobežošanas sistēmu veidi un ekspluatācijas prasības.
    33. Pacientu saskarsmes ierobežošanas veidi un iespējas.
    Lietošanas līmenī:
    1. Biežāk pielietotās dzīvnieku procedūras un pēcprocedūru aprūpe.
    2. Saziņas līdzekļu veidi un to pielietojums.
    3. Pakalpojumu veidi un to izmaksas.
    4. Veterinārārsta prakses instrumenti, materiāli un to pielietojums.
    5. Informācijas ievadīšanas prasības datu bāzēs.
    6. Veterinārārsta asistenta un klienta tiesības un pienākumi.
    7. Receptēs lietojamie saīsinājumi.
    8. Zāļu grupas.
    9. Dzīvnieka fizioloģiskā stāvokļa nozīme papildbarības izvēlē.
    10. Farmakoloģijas pamati.
    11. Anotācijas uzbūve un lietotā terminoloģija.
    12. Zāļu devu koncentrācijas aprēķināšanas principi.
    13. Normatīvo aktu aizpildīšanas prasības.
    14. Dokumentu noformēšanas tehniskās prasības.
    15. Inventarizācijas veikšanas principi.
    16. Zāļu uzskaites un reģistrēšanas metodes.
    17. Telpu dezinfekcijas līdzekļi un iekārtas, metodes.
    18. Deratizācijas līdzekļi un metodes
    19. Instrumentu tīrīšanas, mazgāšanas metodes, aprīkojums un tā lietošana.
    20. Instrumentu dezinfekcijas un sterilizācijas līdzekļi un iekārtas, metodes.
    21. Veterinārā aprīkojuma ekspluatācijas prasības.
    22. Sugai raksturīgās fiksācijas un ķeršanas metodes.
    23. Dzīvnieku ķeršanas aprīkojums un tā lietošana.
    24. Dzīvnieku sagatavošanas metodes dažādu manipulāciju veikšanai.
    25. Dzīvnieku uzvedības novērtēšanas metodes.
    26. Operācijas laukuma sagatavošanas kārtība un metodes.
    27. Zāļu ievadīšanas veidi, tehnika, instrumenti un aprīkojums un to praktiskais pielietojums.
    28. Ķirurģiskie instrumenti un aprīkojums.
    29. Operācijas gaita, metodes.
    30. Brūču apkopšanas veidi.
    31. Pārsēju, apsēju veidi un metodes.
    32. Dzīvnieku pozicionēšanas un fiksācijas metodes diagnosticēšanas laikā.
    33. Diagnostisko izmeklējumu veidi un to veikšanas metodes.
    34. Īpašās darba drošības prasības darbam ar veterināro diagnostikas aprīkojumu prakses vietā.
    35. Labturības prasības un higiēnas normas.
    36. Vesela un slima dzīvnieka ēdināšana.
    37. Piespiedu ēdināšanas, slimu dzīvnieku kopšanas, fizioterapijas un piespiedu kustību nodrošināšanas metodes.
    38. Nagu apkopšanas metodes lolojumdzīvniekiem un lauksaimniecības dzīvniekiem.
    39. Prasības dzīvnieku prezentācijai.
    40. Apsēklošanas aprīkojuma, bioloģiskā materiāla sagatavošana un izmantošanas metodes.
    41. Dabiska atnešanās procesa pazīmes, kā arī pazīmes, kad nepieciešama veterinārārsta palīdzība.
    42. Higiēnas un labturības prasības.
    43. Paraugu ņemšanas instrumentu un aprīkojuma pielietošanas iespējas.
    44. Paraugu noņemšanas un izmeklēšanas metodes, marķēšana, pavaddokumentu noformēšanas kārtība.
    45. Paraugu uzglabāšanas kārtība.
    46. Patoloģisko audu vērtēšanas metodes kautuvēs.
    47. Pacientu sugu savstarpējās saskarsmes īpatnības.
    48. Pacientu konfliktu rašanās cēloņi un to novēršanas iespējas.
    49. Pacientu saskarsmes ierobežošanas aprīkojuma lietošanas prasības.
    50. Specifiskās darba drošības prasības manipulāciju veikšanai pacientiem ar netipiskas uzvedības pazīmēm.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Sociālo attiecību dažādība.
    2. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    3. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    4. Uzņēmējdarbību regulējošie normatīvie akti.
    5. Plānošanas un lēmumu pieņemšanas principi.
    Izpratnes līmenī:
    1. Vārdu krājums.
    2. Gramatikas un valodas funkcijas.
    3. Verbālās mijiedarbības veidi.
    4. Latviešu valodas stili un intonācijas iezīmes.
    5. Latviešu valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    6. Sadarbības veicināšanas principi.
    7. Komandas izveides priekšnosacījumi.
    8. Konfliktu novēršanas iespējas.
    9. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    10. Datora un biroja tehnikas darbības principi
    11. Darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības, dabas un vides aizsardzības normatīvie akti.
    12. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    13. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    14. Ugunsdrošības aizsardzības līdzekļi un to pielietošana.
    15. Ergonomikas pamatprincipi.
    16. Darba vides riska faktori un novērtēšanas metodes.
    17. Atkritumu šķirošanas nepieciešamība.
    18. Ekonomiskie resursi un ekonomikas pamatproblēmas.
    19. Komercdarbības veidi.
    20. Biznesa plāna loma uzņēmējdarbībā.
    21. Darbinieka motivēšanas un talantu attīstīšanas nozīme darba kvalitātes paaugstināšanā.
    Lietošanas līmenī:
    1. Valsts valoda.
    2. Svešvalodas.
    3. Starpkultūru mijiedarbība.
    4. Laika plānošanas paņēmieni.
    5. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni.
    6. Lietišķās komunikācijas process.
    7. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    8. Biroja tehnikas darbības principi.
    9. Informācijas sistēmu drošība.
    10. Datoru drošības programmas.
    11. Darba vides riska faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    12. Normatīvie akti darba aizsardzības jomā.
    13. Elektrodrošības noteikumi.
    14. Drošības signāli un zīmes.
    15. Darba aizsardzības līdzekļi un to pielietošanas paņēmieni.
    16. Individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu lietošanas prasības.
    17. Droši un ergonomiski darba paņēmieni.
    18. Pirmā palīdzības sniegšanas ABC – shēma.
    19. Rīcība ārkārtas situācijā.
    20. Matemātisku darbību sakarības.
    21. Mērvienības un formas.
    22. Matemātikas metodes un instrumenti.
    23. Uzņēmuma darba organizācija.
    24. Tirgzinības pamati.
    25. Mācīšanās stratēģijas.
    26. Pašvērtējuma principi.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes:
    1. Sagaidīt klientu.
    2. Komunicēt ar klientu attālināti.
    3. Ievākt anamnēzi.
    4. Sniegt konsultācijas.
    5. Izsniegt dzīvnieku, konsultējot klientu par tālāko ārstēšanu.
    6. Lietot saziņas līdzekļus analīžu un citas informācijas nosūtīšanai.
    7. Sagatavot tāmi, saskaņā ar cenrādi.
    8. Sagatavot līgumus.
    9. Sagatavot nozarei specifiskās atskaites.
    10. Uzskaitīt veterinārārsta prakses instrumentus un materiālus, to izlietojumu.
    11. Sekot līdzi iekārtu un aprīkojuma ekspluatācijas prasībām un pārbaužu, apkopju termiņiem.
    12. Reģistrēt klientus rindā.
    13. Ievadīt un atrast informāciju datu bāzēs.
    14. Orientēties veterinārā darba regulējošos normatīvajos aktos.
    15. Pielietot atrasto informāciju.
    16. Lasīt receptes.
    17. Rakstīt recepti.
    18. Orientēties zāļu grupās.
    19. Orientēties ārstniecisko barību sortimentā.
    20. Izvēlēties papildbarību atbilstoši dzīvnieku fizioloģiskam stāvoklim.
    21. Lasīt zāļu anotāciju.
    22. Saprast zāļu mijiedarbību un kontrindikācijas.
    23. Paskaidrot iespējāmās blakusparādības.
    24. Aizvietot zāles ar vienādu darbīgo vielu.
    25. Paskaidrot veterināro zāļu lietošanas ierobežojumus produktīvajiem dzīvniekiem.
    26. Aprēķināt zāļu devu, koncentrāciju.
    27. Orientēties zāļu aprites dokumentācijas aizpildīšanas kārtībā.
    28. Veikt dokumentācijas aizpildīšanu, atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
    29. Veikt esošo krājumu inventarizāciju.
    30. Pasūtīt zāles.
    31. Sekot līdzi zāļu uzglabāšanas apstākļiem un derīguma termiņiem.
    32. Uzkopt veterinārās prakses darba vietu.
    33. Veikt telpu dezinfekciju.
    34. Nodrošināt telpu deratizācijas profilakses pasākumus.
    35. Tīrīt un mazgāt instrumentus.
    36. Dezinficēt un sterilizēt instrumentus.
    37. Veikt aprīkojuma tehnisko monitoringu.
    38. Sagatavot aprīkojumu darbībai.
    39. Sagatavot dzīvnieku klīniskai izmeklēšanai.
    40. Sagatavot dzīvnieku ķirurģiskām manipulācijām.
    41. Sagatavot dzīvnieku procedūru veikšanai.
    42. Sagatavot dzīvnieku zāļu ievadīšanai.
    43. Ievadīt zāles veterinārārsta vadībā.
    44. Veikt dzīvnieku signālu monitoringu.
    45. Ķert klaiņojošos dzīvniekus.
    46. Novērtēt dzīvnieku pirms kaušanas veselības stāvokli kautuvē.
    47. Izvēlēties atbilstošu aprīkojumu un instrumentus operācijai.
    48. Veikt manipulācijas un uzdevumus pēc veterinārārsta norādījuma.
    49. Pozicionēt dzīvnieku diagnostiskajam izmeklējumam.
    50. Veikt diagnostisko izmeklējumu.
    51. Ievērot drošības prasības strādājot ar diagnostikas iekārtām.
    52. Kopt veselus dzīvniekus.
    53. Kopt slimus dzīvniekus.
    54. Kopt dzīvniekus pēcoperācijas periodā.
    55. Noteikt meklēšanās pazīmes.
    56. Organizēt lecināšanas procesu.
    57. Veikt mākslīgo apsēklošanu.
    58. Sekot grūsnības norisei.
    59. Noteikt dzemdību tuvošanās pazīmes.
    60. Radīt atbilstošu vidi dzemdību procesam.
    61. Sekot dzemdību procesam.
    62. Izvērtēt veterinārārsta palīdzības nepieciešamību.
    63. Noņemt paraugu laboratoriskai izmeklēšanai.
    64. Sagatavot uzglabāšanai paraugu un nosūtīt to uz laboratoriju.
    65. Izmeklēt paraugus kompetences ietvaros.
    66. Sagatavot materiālu veterinārajai ekspertīzei kautuvē.
    67. Ierobežot piekļuvi dienesta telpām nepiederošām personām.
    68. Novērst konfliktu rašanos pacientu starpā.
    69. Ierobežot pacientu saskarsmi savā starpā manipulāciju veikšanas vietā.
    70. Ievērot darba drošības prasības darbā ar pacientiem.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Sazināties valsts valodā.
    2. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā.
    3. Sazināties mutiski un rakstiski svešvalodās.
    4. Lietot profesionālo terminoloģiju vismaz divās svešvalodās.
    5. Sadarboties komandā ievērojot profesionālās ētikas un komunikācijas principus.
    6. Efektīvi sadarboties dažādās vidēs un situācijās, veicot profesionālos pienākumus.
    7. Kritiski un radoši domāt.
    8. Racionāli plānot savu laiku.
    9. Identificēt stresa rašanās cēloņus.
    10. Apzināties savu atbildību kopējā uzdevuma veikšanā.
    11. Lietot datoru un biroja tehniku.
    12. Mērķtiecīgi apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotāko risinājumu.
    13. Atbildīgi apmainīties ar informāciju.
    14. Patstāvīgi sagatavot profesionālos dokumentus un organizēt to plūsmu, izmantojot lietojumprogrammas.
    15. Atrast nepieciešamo informāciju interneta resursos, datu nesējos.
    16. Izvērtēt kritiski informācijas ticamību.
    17. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasībām.
    18. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    19. Ievērot darba likumdošanas prasības.
    20. Ievērot uzņēmuma darba iekšējās kārtības noteikumus.
    21. Pielietot ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektrodrošība noteikumus, veicot veterinārārsta asistenta pienākumus.
    22. Pielietot ugunsdrošības aizsardzības līdzekļus.
    23. Ievērot ergonomikas prasības darba vietas iekārtošanā.
    24. Sagatavot darba vietu drošai darba veikšanai.
    25. Pielietot ABC – shēmu viskritiskāko stāvokļu novēršanai, dzīvības saglabāšanai un uzturēšanai.
    26. Sniegt pirmo palīdzību aroda negadījumos.
    27. Pielietot matemātiskos aprēķinus materiālu uzskaitē.
    28. Veidot tehnisko dokumentāciju, nepieciešamības gadījumā matemātiski pamatojot aprēķinus.
    29. Kritiski un radoši domāt.
    30. Personīgi iesaistīties jaunu ideju radīšanā veicinot uzņēmuma atpazīstamību.
    31. Argumentēti definēt prioritātes.
    32. Efektīvi plānot pieejamos resursus, savas kompetences robežās.
    33. Izvērtēt ekonomiskos riskus.
    34. Pieņemt lēmumus par problēmu risinājumu konkrētās situācijās.
    35. Izvērtēt profesionālo pieredzi un savas karjeras izaugsmes iespējas.
    36. Kritiski izvērtēt un izmantot iegūto informāciju profesionālajā darbībā.
    37. Pielietot dažādas mācīšanās stratēģijas.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences:
    1. Spēja, saņemot un nododot pacientu, nodrošināt saziņu ar klientu, lai ievāktu anamnēzi un sniegtu konsultācijas par tālāko pacienta ārstēšanu.
    2. Spēja pārzinot veterinārārsta prakses darba organizāciju, aizpildīt nepieciešamo dokumentāciju un līgumus.
    3. Spēja patstāvīgi uzturēt kārtībā dzīvnieku un nozarei aktuālas datubāzes.
    4. Spēja ievērot un pielietot darbā veterinārās prakses regulājošos normatīvos aktus.
    5. Spēja orientēties zāļu grupās, lasīt un saprast izrakstīto recepti un tirgot veterinārās zāles.
    6. Spēja pārzinot ārstniecisko un papildbarību sortimentu, tos izvēlēties atbilstoši dzīvnieku fizioloģiskam stāvoklim.
    7. Spēja izmantojot zināšanas farmakoloģijas pamatos, lasīt un skaidrot zāļu anotācijas, aizvietot zāles un sniegt konsultācijas par zāļu pielietošanu.
    8. Spēja orientējoties zāļu aprites dokumentācijā un spēkā esošajos normatīvajos aktos, aizpildīt to.
    9. Spēja uzraudzīt zāļu derīguma termiņus, veikt inventarizāciju un pasūtīt zāles.
    10. Spēja veikt telpu uzkopšanu, dezinfekciju un nepieciešamības gadījumā deratizāciju, sagatavot telpas darbam.
    11. Spēja rūpīgi sekot instrumentu tīrībai, tīrīt, mazgāt un dezinficēt tos.
    12. Spēja sagatavot veterināro aprīkojumu un sekot tā darbībai.
    13. Spēja ievērojot sugu un šķirņu īpatnības, dzīvnieka uzvedības izmaiņas, sagatavot to mainpulāciju veikšanai.
    14. Spēja izvēlēties atbilstošu aprīkojumu un instrumentus operācijai un veikt manipulācijas un uzdevumus pēc veterinārārsta norādījuma.
    15. Spēja pozicionēt dzīvnieku diagnostiskajam izmeklējumam, veikt diagnostisko izmeklējumu un ievērot drošības prasības strādājot ar veterinārajām iekārtām.
    16. Spēja kopt slimus un veselus dzīvniekus un kopt tos pēcoperācijas periodā.
    17. Spēja noteikt meklēšanās un dzemdību tuvošanās pazīmes, organizēt lecināšanas procesu, veikt mākslīgo apsēklošanu, sekot grūsnības norisei, radīt atbilstošu vidi dzemdību procesam un izvērtēt veterinārārsta palīdzības nepieciešamību.
    18. Spēja noņemt, sagatavot un uzglabāt paraugus laborotoriskiem izmeklējumiem, kā arī kompetences ietvaros izmeklēt tos un sagatavot materiālu veterinārajai ekspertīzei kautuvē.
    19. Spēja nodrošināt vispārējo drošību, ņemot vērā pacientu savstarpējās saskarsmes īpatnības un ierobežojot piekļuvi dienesta telpām.
    20. Spēja nodrošināt darba vides drošību, ierobežojot pacientu saskarsmi savā starpā un veikt manipulācijas ar netipiskas uzvedības pacientiem.
    VISPĀRĒJĀS kompetences:
    1. Spēja izteikt un interpretēt jēdzienus, domas, faktus un viedokli valsts valodā gan mutiski, gan rakstiski.
    2. Spēja sazināties vismaz divās svešvalodās.
    3. Spēja efektīvi iesaistīties komandas darbā, ievērojot profesionālās ētikas un komunikācijas principus.
    4. Spēja pārliecinoši un droši izvēlēties un lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas profesionālo darba uzdevuma veikšanai.
    5. Spēja ievērot darba tiesību, darba, vides, ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektrodrošības noteikumus, ievērojot normatīvo aktu prasības.
    6. Spēja noteikt darba vides apstākļu kaitīgo ietekmi uz veselību.
    7. Spēja sniegt pirmo palīdzību un rīkoties ārkārtas situācijā.
    8. Spēja pielietot matemātiskos aprēķinus darba uzdevuma veikšanai.
    9. Spēja radīt jaunas idejas un pieņemt pamatotus lēmumus konkrētās situācijās savas profesionālās darbības jomā.
    10. Spēja plānot un pieņemt lēmumus savas profesionālās karjeras veidošanā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Smiltenes tehnikums

Vispārējās izglītības iestāde:

- Bebrenes vispārizglītojošā un profesionālā vidusskola

Izdevējiestādes:

- Smiltenes tehnikums

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Veterinārija (64)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Veterinārija (640)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Lauksaimniecības nozare

Veterinārārsta asistents izprot un identificē novirzes no vesela dzīvnieka veselības stāvokļa kritērijiem, īsteno neārstnieciskas operācijas un manipulācijas, sniedz pirmo palīdzību pēc veterinārārsta norādījumiem. Īsteno ciltsdarbu atbilstoši programmai.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Lopkopības Tehniķis , Veterinārārsts* (LBTU)

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 02.04.2024

Ievietots: 07.05.2016