Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
4
4
3
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī par Latvijas tūrisma produktu.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.2. ugunsdrošības noteikumi;
2.3. iekārtu elektrodrošības noteikumi;
2.4. pirmās palīdzības sniegšana;
2.5. tūrisma ģeogrāfijas pamati;
2.6. Latvijas vēstures un kultūras svarīgākie notikumi;
2.7. psiholoģijas pamati;
2.8. tūrisma mītņu klasifikācija;
2.9. tūrisma mītņu organizatoriskās struktūras;
2.10. tirgvedības nozares pamati;
2.11. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās;
2.12. dokumentu noformēšanas tehniskās prasības;
2.13. tūrisma mītņu vadības datorprogrammu darbības pamatprincipi.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. lietišķā etiķete un protokols;
3.2. dienestu iedalījums un to darbība viesmīlības uzņēmumos;
3.3. darba un personīgās higiēnas prasības;
3.4. viesmīlības pamati;
3.5. saskarsmes psiholoģijas pamatprincipi;
3.6. viesu uzņemšanas dienesta speciālista atbildība saistībā ar pārējiem dienestiem;
3.7. norēķini ar viesi;
3.8. valsts valoda;
3.9. vismaz divas svešvalodas profesionālajā saziņas līmenī;
3.10. tūrisma mītnes vadības datorprogramma;
3.11. informācijas iegūšana, rezervācijas veikšana, apstrāde un analīze, izmantojot datoru;
3.12. biroja tehnikas lietošana;
3.13. runas un kustību kultūra;
3.14. uzņēmuma vēsture un tā produkta piedāvājums;
3.15. ētikas un estētikas pamatprincipi apkalpošanas kultūrā;
3.16. darba aizsardzība;
3.17. darba tiesiskās attiecības;
3.18. vides aizsardzība.
1. Radīt labvēlīgu un pozitīvu pirmo iespaidu.
2. Sekmēt uzņēmuma pozitīva tēla veidošanu.
3. Veidot uzņēmuma popularitāti sabiedrībā.
4. Izmantot viesmīlības uzņēmuma profesionālo tehniku.
5. Izmantot biroja tehniku un aprīkojumu.
6. Strādāt ar kases aparātu.
7. Lietot datoru, izmantojot specializētās programmas.
8. Norēķināties ar viesiem, izmantojot skaidras un bezskaidras naudas norēķinus.
9. Ievērot darba aizsardzības, vides aizsardzības un higiēnas noteikumus.
10. Saudzēt apkārtējo vidi.
11. Rīkoties atbilstoši viesmīlības un saskarsmes pamatprincipiem.
12. Prast izmantot tūrisma zināšanas.
13. Uzņemt un reģistrēt viesus.
14. Piedāvāt un pārdot uzņēmuma un tūrisma produktus un pakalpojumus.
15. Veikt viesu pastāvīgu uzskaiti un glabāt to atbilstoši uzņēmumā noteiktajām prasībām.
16. Pieņemt un koordinēt pasūtījumus.
17. Izzināt viesu vajadzības un risināt viesu problēmas, kas radušās uzturēšanās laikā.
18. Plānot izpildāmos darbus un noteikt to prioritātes.
19. Pārbaudīt tūrisma mītnes telpu un apkārtnes kārtību.
20. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
21. Pārvaldīt valsts valodu.
22. Pārvaldīt divas svešvalodas.
23. Patstāvīgi organizēt savu darbu.
24. Paaugstināt profesionālo meistarību un pakalpojumu kvalitāti.
25. Sadarboties ar viesiem, darba devēju un citiem darbiniekiem.
26. Ierosināt inovatīvus risinājumus un izrādīt iniciatīvu to ieviešanā.
27. Ievērot savstarpējās kultūras un uzvedības normas.
28. Sekmēt viesu labsajūtu, uzturot labvēlīgu mikroklimatu.
29. Izprast un mācēt sazināties par valstī notiekošo sporta, politikas un izklaides jomā.
30. Ievērot konfidencialitāti informācijā par viesiem un uzņēmumu.
31. Orientēties viesu uzņemšanas jomas normatīvajos aktos.
32. Ievērot lietišķās etiķetes prasības saskarsmē ar viesi un kolēģiem.
1. Spēja plānot, organizēt un koordinēt savu darbu viesu uzņemšanas dienestā viesmīlības uzņēmumā, nodrošinot visu resursu pilnvērtīgu izmantošanu.
2. Spēja organizēt viesiem uzņēmuma pakalpojumus un aktivitātes sadarbībā ar uzņēmuma dienestiem un komersantiem.
3. Spēja sadarboties ar citām uzņēmuma struktūrvienībām.
4. Spēja strādāt individuāli un komandā.
5. Spēja pieņemt lēmumus, lietojot saskarsmes un lietišķās etiķetes pamatprincipus.
6. Spēja piedāvāt pastāvīgas un noturīgas kvalitātes pakalpojumus.
7. Spēja izvērtēt sava darba kvalitāti.
8. Spēja uzturēt un būt atbildīgam par viesmīlīgu atmosfēru, organizējot kvalitatīvu viesu apkalpošanu.
9. Spēja risināt viesu problēmas viņu uzturēšanās laikā uzņēmumā.
10. Spēja uzņemt viesus, pieņemt pasūtījumus un veikt norēķinus.
11. Spēja noformēt dokumentus atbilstoši normatīvajiem aktiem un lietvedības noteikumiem.
12. Spēja pārzināt un sastādīt norēķinu, inventarizācijas un atskaites dokumentāciju un to lietot darba procesā.
13. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, lietot profesionālo terminoloģiju.
14. Spēja nepārtraukti pilnveidot svešvalodu un profesionālās terminoloģijas lietošanu.
15. Spēja ievērot uzvedības, kultūras un pieklājības normas.
16. Spēja tiekties uz kopēju uzņēmuma mērķu sasniegšanu, izmantojot vispārējās un profesionālās zināšanas.
17. Spēja sekmēt uzņēmuma apgrozījuma palielināšanu, aktīvi iesaistoties uzņēmuma pakalpojumu pārdošanā.
18. Spēja ievērot uzņēmuma iekšējās kārtības noteikumus.
19. Spēja izmantot drošus darba paņēmienus, praktiski lietot darba un vides aizsardzības zināšanas un ievērot tehnoloģisko iekārtu un inventāra lietošanas noteikumus.
20. Spēja nodrošināt normatīvo dokumentu un valsts kontrolējošo institūciju norādījumu izpildi.
21. Spēja sniegt pirmo palīdzību atbilstoši nepieciešamībai.
22. Spēja pilnveidot profesionālo kvalifikāciju atbilstoši darba devēja prasībām.
23. Spēja apgūt jaunas racionālas profesionālas iemaņas, iepazīstoties ar jaunāko profesionālo informāciju un piedaloties pieredzes apmaiņas programmās.
24. Spēja lietot jaunākās datoru tehnoloģijas darba procesā.
25. Spēja adekvāti un profesionāli reaģēt stresa un nestandarta situācijās.
4
4
3
Individuālie pakalpojumi (81)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Viesnīcu un restorānu serviss (811)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Viesu uzņemšanas dienesta speciālists nodrošina pieprasījumu un pasūtījumu apstiprināšanu, viesu istabu rezervēšanu, viesu reģistrāciju un viesu konsultēšanu par papildu pakalpojumiem, kā arī apkopo informāciju par viesu izmantotajiem pakalpojumiem.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 12.01.2023
Ievietots: 23.11.2018