Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– apgūt teorētiskās zināšanas, prasmes un kompetenci valodniecībā un lietišķajā valodniecībā un biznesa studijās, apgūt zināšanas par modernajās valodās runājošo valstu kultūru;
– apgūt zināšanas par pētniecības metodēm valodniecībā un iegūt prasmes tās izmantot, izstrādājot un aizstāvot bakalaura darbu lietišķajā valodniecībā. BSP „Moderno valodu un biznesa studijas” mērķis:
– sagatavot bakalaura līmenim atbilstošus, kompetentus un konkurētspējīgus valsts un privāto iestāžu un uzņēmumu darbiniekus, kuri izprot uzņēmējdarbības vidi un spēj integrēti pielietot iegūtās valodu, kultūru un biznesa zināšanas un prasmes, darbojoties Latvijas un ārvalstu uzņēmumos;
– sagatavot turpmākām studijām maģistrantūrā.

BSP „Moderno valodu un biznesa studijas” uzdevumi:
– piedāvāt laikmetīgas un kvalitatīvas moderno valodu un biznesa studijas, lai sagatavotu studējošos veiksmīgai konkurencei darba tirgū;
– veicināt studējošos apgūt mūsdienu darba tirgū pieprasītas prasmes un iemaņas – darbu komandā, pētnieciskā un praktiskā darba iemaņas, spēju kritiski domāt un analizēt problēmas, uzņemties atbildību, saskarsmes prasmes, uzņēmējdarbības prasmes u.c.;
– sniegt studējošajiem vispusīgas zināšanas un izpratni par valodu lomu biznesā, par uzņēmējdarbību dažādās kultūrās, par ekonomiskās sistēmas funkcionēšanu;
– nodrošināt, lai iegūtās zināšanas ļautu izprast un tālāk analizēt uzņēmuma vietu starptautiskajā uzņēmējdarbības vidē;
– veidot zinātniskā darba prasmes, vispārīgās un specifiskās priekšmeta kompetences, kas būtiskas pētīšanā, un pielietot tās zinātniski pētnieciskajā darbā atbilstoši bakalaura studiju programmu prasībām;
– veidot praktiskās iemaņas un prasmes, balstītas uz teorētiskajām atziņām, lai sagatavotu studentus nākotnē kļūt par darba devējiem un iemācītu elastīgi reaģēt uz darba tirgus prasībām;
– nodrošināt bakalaura grāda ieguvi atbilstoši Augtākās izglītības likumam, veicināt studējošo radošo spēju attīstību un virzīt spējīgākos studentus akadēmiskās izglītības turpināšanai maģistrantūrā.

Zināšanas:
– izpratni par svarīgākajiem jēdzieniem un likumsakarībām valodniecības teorijās, ekonomikā un vadībzinātnē; zināšanas par angļu valodas lietojumu biznesā;
– valodas zināšanas vienā no izvēlētajām modernajām valodām un pamatzināšanas trešajā svešvalodā;
– izpratni par ekonomikas subjektu rīcības cēloņiem un sekām tautsaimniecībā, par tirgvedības būtību, tirgvedības vidi un tirgvedības darbību uzņēmumos; zināšanas, kā veikt uzņēmējdarbību Eiropas Savienībā (ES); par akadēmisko ētiku.

Spēju pielietot zināšanas:
– spēj analizēt un sintezēt literatūru, lai pamatotu argumentus;
– spēj kritiski izvērtēt teorijas un prakses saistību un nozīmību; papildina savas zināšanas un prasmes un iekļaujas mūžizglītības procesos, veicinot profesionālo pilnveidi; veido karjeru valsts un privātajos uzņēmumos vai arī veido un attīsta savu uzņēmējdarbību; turpina izglītību maģistra līmeņa studiju programmās.

Prasmes:
– pilnveidojuši mācīšanās prasmes, pārvalda lietišķo rakstu valodu un pilnveidojuši mutvārdu saziņas prasmes divās modernajās valodās, pārzina informācijas meklēšanas, analīzes un sintezēšanas paņēmienus;
– attīstījuši argumentācijas un pārliecināšanas tehnikas un stratēģijas, pamatojoties uz attiecīgās valsts kultūras, vēstures un politiskajām īpatnībām un spēj argumentēt savu viedokli auditorijai uztveramā formā gan rakstiski, gan mutiski;
– attīstījuši trešās svešvalodas (vācu, spāņu, franču, itāļu, zviedru) prasmes un kompetences, kas ļauj komunicēt atbilstoši attiecīgās kultūras verbālās un neverbālās saziņas normām;
– prot analizēt un vērtēt mūsdienu tendences pasaules ekonomikā globalizācijas apstākļos, ieguvuši profesionālās pamatiemaņas tulkošanā, uzņēmējdarbības jomā lietojamās valodas mācīšanas un mācīšanās metodikā;
– attīstījuši prasmes strādāt ar jaunākajām tehnoloģijām un pielietot tās atbilstoši kontekstam, prot orientēties finanšu problēmās un to risināšanā Latvijā, izdarīt pareizo izvēli preču un darba tirgū;
– spēj analizēt un raksturot vadīšanas procesus tautsaimniecībā, uzņēmumos un iestādēs, noteikt vadīšanas problēmas, tās analizēt un risināt, vadoties no teorētiskām atziņām un starptautiskās pieredzes.

Kompetenci:
– pielietot savas zināšanas, izpratni un problēmrisināšanas prasmi jaunās vai nepazīstamās situācijās plašākos vai starpdisciplināros kontekstos saistībā ar savu studiju jomu;
– uzņemties iniciatīvu un atbildību, veicot darbu individuāli vai komandā;
– spēj motivēt citus cilvēkus efektīvai darbībai, strādāt lielās un mazās grupās, organizēt un novērtēt to darbu;
– piedalīties publiskās diskusijās, darboties starptautiskā kontekstā, izprot humānisma, iecietības un atvērtības un biznesa ētikas lomu starpkultūru saziņā.

 

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
160
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
3-4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Humanitārās zinātnes (22)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Valodu un kultūras studijas (222)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Akadēmiskās augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Vēsturiska kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2019

Pēdējie labojumi: 27.06.2022

Ievietots: 11.10.2016