Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
5
5
4
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. socioloģija;
1.2. politoloģija;
1.3. sociālā psiholoģija;
1.4. reputācijas vadība;
1.5. komercdarbības pamati;
1.6. valsts pārvalde;
1.7. organizācijas psiholoģija.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. verbālā un neverbālā komunikācija;
2.2. krīžu komunikācija;
2.3. projektu vadība;
2.4. lietišķā komunikācija;
2.5. lietišķā etiķete;
2.6. vadībzinību pamati;
2.7. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. sabiedriskās attiecības un to stratēģija un taktika;
3.2. ievads komunikācijas teorijās;
3.3. sociālie mediji un digitālā komunikācija;
3.4. tirgzinības un tirgzinības komunikācija;
3.5. reklāma;
3.6. mediju attiecības;
3.7. masu komunikācija;
3.8. saskarsmes psiholoģija;
3.9. prezentācijas prasmes;
3.10. pētījumu metodika;
3.11. informācijas tehnoloģijas;
3.12. valsts valoda;
3.13. divas svešvalodas saziņas līmenī;
3.14. profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipi;
3.15. darba aizsardzības prasības;
3.16. vides aizsardzības prasības;
3.17. darba tiesisko attiecību normas.
1. Orientēties aktuālajos Latvijas un pasaules politiskajos, sociālajos un ekonomiskajos procesos, izprast tos.
2. Apkopot un analizēt informāciju par sociālajiem, ekonomiskajiem un politiskajiem procesiem valstī un ārpus tās.
3. Pārzināt sabiedrisko attiecību instrumentus, kas tiek izmantoti uzņēmuma iekšējās un ārējās komunikācijas uzturēšanā un prast ar tiem strādāt.
4. Prast rīkoties krīzes situācijā.
5. Vākt, atlasīt, apstrādāt informāciju un pasniegt (prezentēt) to rakstu un mutvārdu veidā atbilstoši uzņēmuma interesēm.
6. Ievērot darba tiesisko attiecību normas un rīkoties saskaņā ar profesionālajiem un vispārējiem ētikas pamatprincipiem.
7. Lietot profesionālo terminoloģiju (sabiedrisko attiecību jomas terminus un pamatjēdzienus) valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
8. Īstenot sabiedrisko attiecību projektus, kampaņas un plānus.
9. Izprast plašsaziņas līdzekļu darba specifiku un veidot sadarbības attiecības ar tiem.
10. Pārzināt uzņēmuma publiskā tēla veidošanu un uzturēšanu.
11. Pārzināt, kā tiek veidota un uzturēta komunikācijas politika un komunikācijas stratēģija ar uzņēmuma sadarbības partneriem un plašsaziņas līdzekļiem.
12. Sagatavot informatīvos materiālus plašsaziņas līdzekļiem (preses relīzes, informācijas lapas, atsauksmes, replikas, pateicības, precizējumus, mediju mapes).
13. Lietot modernās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, veidojot prezentācijas, izvietojot informāciju uzņēmuma mājaslapā un sociālajos tīklos.
14. Veikt plašsaziņas līdzekļu monitoringu.
15. Strādāt individuāli un komandā, sadarboties ar citu jomu un struktūrvienību darbiniekiem.
16. Efektīvi plānot un organizēt savu darbu, noteikt izpildāmo darbu prioritātes.
17. Attīstīt saskarsmes prasmes.
18. Organizēt preses konferences un citus publiskus pasākumus.
19. Atlasīt plašsaziņas līdzekļus atbilstoši attiecīgā vēstījuma mērķauditorijas specifikai.
20. Sagatavot publicitātes materiālus par uzņēmumam aktuālām tēmām.
21. Izstrādāt pētījuma dizainu un veikt sabiedrisko attiecību jomas pētījumus.
22. Pārvaldīt valsts valodu.
23. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
24. Veidot resursu un informācijas tematiskās datubāzes.
25. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
1. Spēja apkopot un analizēt citu, tai skaitā ārvalstu uzņēmumu, pieredzi komunikācijas un sabiedrisko attiecību jomā.
2. Spēja orientēties sociālajos, ekonomiskajos un politiskajos procesos un saprast komercdarbības, kā arī valsts pārvaldes darbības principus.
3. Spēja apzināt uzņēmuma mērķauditoriju un tās vajadzības.
4. Spēja plānot un uzturēt uzņēmuma komunikāciju, izvēloties piemērotākos komunikācijas instrumentus.
5. Spēja orientēties un atbilstoši lietot sabiedrisko attiecību jomas terminus un pamatjēdzienus.
6. Spēja monitorēt pieejamo informāciju un savlaicīgi pamanīt riska situācijas un problēmas.
7. Spēja darboties uzņēmuma krīzes situācijā un novērst to.
8. Spēja vākt, atlasīt, apkopot, apstrādāt informāciju un pasniegt (prezentēt) to rakstiski un mutiski atbilstoši uzņēmuma interesēm.
9. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas un rīkoties saskaņā ar profesionālajiem un vispārējiem ētikas pamatprincipiem.
10. Spēja lietot valsts valodu un sazināties vismaz divās svešvalodās.
11. Spēja īstenot sabiedrisko attiecību projektus, kampaņas un plānus.
12. Spēja orientēties plašsaziņas līdzekļos, to darba specifikā un sadarboties ar tiem.
13. Spēja uzturēt uzņēmuma publisko tēlu.
14. Spēja koordinēt komunikācijas politikas un stratēģijas īstenošanu ar uzņēmuma sadarbības partneriem un plašsaziņas līdzekļiem.
15. Spēja sagatavot informatīvos materiālus plašsaziņas līdzekļiem.
16. Spēja lietot modernās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, veidojot prezentācijas, izvietojot un uzturot informāciju mājaslapā, sociālajos tīklos.
17. Spēja apkopot uzņēmuma darbības, lēmumu, produktu un pakalpojumu atspoguļojumu plašsaziņas līdzekļos (monitoringa veikšana).
18. Spēja būt komunikablam, precīzam un lojālam pārstāvētajam uzņēmumam.
19. Spēja izvērtēt savas kompetences robežas atbilstoši pienākumiem, dotajam uzdevumam un statusam uzņēmumā.
20. Spēja argumentēt savu viedokli un pārliecināt citus.
21. Spēja organizēt preses konferences un citus publiskus pasākumus.
22. Spēja piedalīties komandas darbā un ideju ģenerēšanas procesā.
23. Spēja pilnveidot zināšanas un prasmes pašmācības ceļā.
24. Spēja orientēties mediju tirgū.
25. Spēja ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
26. Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem.
5
5
4
5
Komerczinības un administrēšana (34)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Tirgzinības un reklāma (342)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2021-2027
Pēdējie labojumi: 12.11.2024
Ievietots: 07.05.2016