Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

4

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Mācīšanās rezultātus veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu un pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības valsts standartā definētiem izglītības programmu stratēģiskiem mērķiem. Vairāk informācijas skatīt Ministru kabineta noteikumos Nr.141 „Noteikumi par pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības valsts standartu” (pieņemti 20.03.2001.): Lasīt standartu. Profesiju standarti: Profesiju standartu reģistrs

Kokapstrādes tehnologs

  • Zināšanas

    Profesionālās zināšanas
    Izpratnes līmenī:
    1. Ražošanas līdzekļi un ražošanas resursi.
    2. Saimnieciskās darbības plānošana.
    3. Vadībzinību pamatprincipi.
    4. Ražošanas procesa posmi un veidi.
    5. Procesu vadības metodes.
    6. Komunikācijas metodes.
    7. Lēmumu pieņemšana.
    8. Kvalitātes vadības sistēmas un principi.
    9. Kvalitātes riski un izmaksas.
    10. Saimnieciskās darbības uzskaites pamatprincipi.
    11. Saimnieciskās darbības analīzes metodes.
    12. Produkta kvalitātes jēdziens.
    13. Tehnoloģisko parametru ietekme uz produkta kvalitāti.
    14. Drošības kultūra.
    15. Vides aizsardzība.
    16. Ķīmisko vielu aprites, atkritumu apsaimniekošanas un vides aizsardzības pamatprincipi.
    17. Koksnes griešanas procesi pirmapstrādē.
    18. Koksnes materiālu tirgzinība pirmapstrādē.
    19. Koksnes griešanas procesi tālākapstrādē.
    20. Koksnes materiālu tirgzinība tālākapstrādē.
    21. Koka izstrādājumu un būvkonstrukciju projektēšana.
    22. Tehniskās grafikas pielietojums kokapstrādē.
    23. Izmaksu un ieņēmumu koncepts mikroekonomikā.
    24. Koksnes produktu tirgzinība.
    25. Ugunsdrošības un civilās aizsardzības organizācija un normatīvie akti.
    26. Ugunsaizsardzības sistēmu darbības principi.
    27. Inovācijas tehnoloģiju un materiālu attīstībā.
    28. Projektu vadība.
    29. Kokizstrādājumu projektēšana.
    30. Ražošanas rādītāju analīzes metodes.
    31. Ražošanas un darbinieku snieguma efektivitātes kritēriji.
    32. Taupīgās saimniekošanas (LEAN) principi ražošanā.
    33. Saskarsmes teorijas.
    34. Cilvēku resursu vadīšanas būtība un nozīme organizācijā.
    35. Līderības principi.
    36. Krīzes vadība.
    37. Pārmaiņu vadība.
    38. Darba aizsardzības un elektrodrošības normatīvie akti un vispārīgie principi.
    39. Ergonomikas pamati.
    40. Darbinieku motivācijas teorijas.
    Lietošanas līmenī:
    1. Resursu plānošanas metodes.
    2. Ražošanas noslodzes plānošana.
    3. Ražošanas plānošanas rīki.
    4. Organizācijas darbības principi.
    5. Darbu izpildes organizēšana.
    6. Ražošanas procesu kontroles metodes un rīki.
    7. Informācijas apstrādes un analīzes rīki.
    8. Informācijas apstrādes un analīzes rīki.
    9. Dokumentu sagatavošanas un pārvaldības principi.
    10. Ražojamā produkta kvalitātes prasības.
    11. Produkta defektu, ražošanas neatbilstību cēloņi un to novēršanas paņēmieni.
    12. Kvalitātes kontroles metodes.
    13. Standartizācija, metroloģija un sertifikācija.
    14. Drošs darbs ar kokapstrādē izmantotajām ķīmiskajām vielām un maisījumiem.
    15. Vides aizsardzības prasību izpildes nosacījumi kokapstrādes ražotnē.
    16. Koku sugas, uzbūve un īpašības.
    17. Meža prečzinība.
    18. Koksnes pirmapstrādes mašīnas un instrumenti.
    19. Koksnes hidrotermiskās apstrādes procesi.
    20. Zāģmateriālu ražošana.
    21. Koksnes plātņu ražošana.
    22. Tehnoloģisko un transporta iekārtu ekspluatācija.
    23. Kokapstrādes atlikumu pārstrāde.
    24. Koksnes materiāli.
    25. Līmes un apdares materiāli.
    26. Koka izstrādājumu ražošanas iekārtas un instrumenti.
    27. Koka būvgaldniecības izstrādājumu un mēbeļu ražošana.
    28. Koksnes un kokizstrādājumu apdare.
    29. Koksnes mehāniskā un ķīmiskā apstrāde.
    30. Datorizētās projektēšanas lietojumprogrammas.
    31. Mežsaimniecībā un kokapstrādē pielietojamie standarti.
    32. Izmaksu struktūra un kalkulācijas metodes.
    33. Darba ražīguma (darbietilpības) novērtēšana. Informācijas apstrādes un analīzes rīki.
    34. Ugunsdrošības prasības.kokmateriālu ražošanas un uzglabāšanas objektos un.teritorijās.
    35. Tehnisko un tehnoloģisko projektu izstrāde.
    36. Kokapstrādes procesu modelēšana.
    37. Informācijas tehnoloģiju pielietošanas iespējas kokapstrādē.
    38. Ražošanas organizācijas metodes.
    39. Efektivitātes novērtēšanas metodes.
    40. Uzņēmuma kultūra.
    41. Darba tiesību normas par darba un atpūtas laiku.
    42. Darba organizācija uzņēmumā.
    43. Efektīva komunikācija.
    44. Darbs komandā.
    45. Konfliktu vadīšanas stratēģijas.
    46. Darba aizsardzības prasības kokapstrādē.
    47. Droši darba paņēmieni kokapstrādes tehnoloģiskajos procesos.
    48. Praktiskie pasākumi darbinieku motivācijas un darba rezultātu uzlabošanai.
    49. Atlīdzības sistēmas organizācijā.

    Vispārējās zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    Izpratnes līmenī:
    1. Valodu kultūra.
    2. Verbālā un neverbālā saziņa.
    3. Matemātiskās analīzes metodes
    4. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (datu nesēju, informācijas sistēmu un iekārtu) lietošanas principi.
    5. Komercinformācijas un personas datu aizsardzība.
    6. Elektronisko dokumentu aprites principi.
    7. Plānošana un lēmumu pieņemšana.
    8. Kompetenču pilnveides iespējas
    9. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    10. Sociālā daudzveidība un vienlīdzības princips.
    11. Starpkultūru saskarsme.
    12. Aprites ekonomikas un ilgtspējas principi.
    13. Pētniecības etapi.
    14. Datu apstrādes pamatprincipi.
    Lietošanas līmenī:
    1. Jomas reglamentējošo normatīvo aktu un standartu prasības.
    2. Darba tiesiskās attiecības reglamentējošie dokumenti.
    3. Civilo un vides aizsardzību regulējošie normatīvie dokumenti un standarti.
    4. Rīcība ārkārtas situācijās.
    5. Pirmā palīdzība.
    6. Atbilstošs vārdu krājums.
    7. Funkcionālā gramatika
    8. Profesionālā terminoloģija.
    9. Statistikas pamatprincipi.
    10. Kokapstrādē pielietojamie inženierzinātņu termini, jēdzieni un sakarības.
    11. Statistikas datu analīze.
    12. Informācijas tehnoloģiju pielietošana kokapstrādes procesos.
    13. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un datu drošība.
    14. Informācijas atlase, dokumentu izstrāde un datu apstrāde atbilstoši darba uzdevumam. Darbs ar biroja tehniku, informācijas un komunikāciju sistēmām.
    15. Pašnovērtējuma mehānismi.
    16. Personīgās izaugsmes, karjeras un darba gaitu plānošana.
    17. Laika plānošana.
    18. Lietišķā komunikācija.
    19. Vispārējā un profesionālā ētika.
    20. Meža nozares politika un vieta tautsaimniecībā.
    21. Lietišķās pētniecības metodes.
    22. Datu apstrādes lietojumprogrammas.

  • Prasmes

    Profesionālās prasmes un attieksmes
    1. Piedalīties uzņēmuma struktūrvienības uzdevumu plānošanā.
    2. Kaskadēt uzdevumus noteikto mērķu sasniegšanai.
    3. Izvēlēties efektīvākās darbu veikšanas metodes.
    4. Sadalīt uzdevumus pa tehnoloģiskajām operācijām un darba vietām.
    5. Nodrošināt nepieciešamo materiālu krājumus.

    5. Komunicēt ar klientiem un kolēģiem.
    6. Veikt saražotās produkcijas (krājumu) uzskaiti.
    7. Salīdzināt faktiskos ražošanas rādītājus ar plānotajiem.
    8. Analizēt resursu patēriņu.
    9. Analizēt dīkstāves un citus ražošanu ietekmējošos faktorus.
    10. Kontrolēt kārtību ražošanas teritorijās.

    10. Apkopot un analizēt uzņēmuma.
    11. struktūrvienības saimnieciskās un finanšu darbības rādītājus Pārbaudīt izejmateriālu atbilstību specifikācijai.
    12. Pārbaudīt ražojamā produkta atbilstību kvalitātes prasībām (virsmu kvalitāte, lineārie parametri, koksnes mitrums, līmes vai apdares materiālu klājums un tml.) visos procesa posmos.
    13. Izstrādāt kvalitātes novērtēšanas procedūras.
    14. Pielietot standartizētas pārbaužu metodes saskaņā ar attiecināmajiem standartiem, normatīvajiem aktiem un citiem reglamentējošajiem noteikumiem.
    15. Uzraudzīt ķīmisko vielu aprites kārtību.
    16. Kontrolēt piesārņojošās darbības.
    17. Nodrošināt ražošanas atkritumu.
    18. apsaimniekošanas prasību izpildi.
    19. Sagatavot darbam tehnoloģiskās iekārtas un darbmašīnas, palīgierīces un griezējinstrumentus.
    20. Izstrādāt ražošanas tehnoloģiskos režīmus.
    21. Nodrošināt iekārtu ekspluatāciju un apkopi atbilstoši izstrādātajiem tehnoloģiskajiem režīmiem.
    22. Izvēlēties transporta iekārtas un mehānismus.
    23. Sastādīt racionālu zāģbaļķu sazāģēšanas plānu.
    24. Aprēķināt koksnes žāvēšanas režīmu parametrus.
    25. Kontrolēt tehnoloģisko procesu atbilstību.
    26. Sastādīt detaļu, montāžas vienību un izstrādājumu apstrādes un apdares tehnoloģisko plūsmu.
    27. Izvēlēties un sagatavot darbam pielietojamās mašīnas, palīgierīces un griezējinstrumentus.
    28. Nodrošināt iekārtu uzturēšanu.
    29. Izvēlēties pielietojamos kokmateriālus un citus materiālus.
    30. Izstrādāt koksnes mehāniskās un ķīmiskās apstrādes, līmēšanas un apdares darbu režīmus.
    31. Kontrolēt tehnoloģisko procesu atbilstību.
    32. Izstrādāt tehnoloģiskā procesa shēmas un kartes.
    33. Izstrādāt tehnoloģiskās instrukcijas.
    34. Sagatavot iekārtu drošs ekspluatācijas instrukcijas.
    35. Sagatavot un apstrādāt koka izstrādājumu rasējumus.
    36. Pielietot atbilstošus standartus un reglamentējošos noteikumus.
    37. Aprēķināt izstrādājumu pašizmaksu.
    38. Aprēķināt materiālu un citu resursu patēriņu.
    39. Aprēķināt ražošanā izmantojamo palīgmateriālu patēriņa normas.
    40. Izvērtēt ražošanas procesa operatīvos ekonomiskos rādītājus.
    41. Uzraudzīt tehnoloģisko iekārtu atbilstību ugunsdrošības prasībām ekspluatācijas procesā.
    42. Kontrolēt ugunsdrošības instrukciju ievērošanu.

    43. Veicināt jaunu tehnoloģiju ieviešanu ražošanā.
    44. Projektēt tehnoloģiskās plūsmas specifisku kokapstrādes darbu veikšanai.
    45. Izvēlēties vai aprēķināt procesu parametrus.
    46. Saskatīt efektivitātes riskus Identificēt jautājumus, kuros nepieciešama un iespējama pilnveide.
    47. Sagatavot priekšlikumus darba organizācijas pilnveidei.
    48. Nodrošināt racionālu un efektīvu ražošanas resursu izmantošanu.
    49. Plānot darbus un operatīvi sadalīt pienākumus.
    50. Iepazīstināt darbiniekus ar uzdevumiem, sagaidāmo rezultātu un izpildāmā darba tehnoloģisko instrukciju.
    51. Uzraudzīt darba disciplīnu. Nodrošināt padarītā darba uzskaiti.
    52. Veicināt komandas darbu.
    53. Nodrošināt efektīvu komunikāciju.
    54. Risināt konfliktsituācijas komandā.
    55. Kontrolēt darba aizsardzības prasību ievērošanu, tai skaitā individuālās aizsardzības līdzekļu lietošanu, dažādos tehnoloģiskā procesa posmos.
    56. Iepazīstināt darbiniekus ar drošiem darba paņēmieniem.
    57. Piedalīties darba vides risku novērtēšanā.
    58. Kontrolēt sava un komandas darba izpildes kvalitāti.
    59. Iepazīstināt darbiniekus ar atlīdzības nosacījumiem.
    60. Motivēt darbiniekus.
    61. Identificēt darbinieku mācību vajadzības.
    Vispārējās prasmes un attieksmes
    1. Izprast jomu regulējošo normatīvo aktu prasības.
    2. Ievērot problēmas risināšanai nepieciešamos regulējošos normatīvos aktus.
    3. Ieverot jomai atbilstošos standartus.
    4. Ievērot darba aizsardzības prasības.
    5. Sniegt pirmo medicīnisko palīdzību.
    6. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    7. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības prasībām.
    8. Identificēt iespējamos riskus, veicot darba uzdevumus.
    9. Sekot normatīvo aktu izmaiņām.
    10. Ievērot civilās aizsardzības prasības.
    11. Ievērot vides aizsardzības prasības.
    12. Sazināties mutiski un rakstiski dažādās profesionālās saziņas situācijās valsts valodā un ne mazāk kā vienā svešvalodā.
    13. Piemērot savu saziņu situācijas prasībām.
    14. Loģiski diskutēt un argumentēt savu viedokli.
    15. Nodrošināt korektas, saprotamas, literārās valodas normām atbilstošas informācijas sniegšanu.
    17. Patstāvīgi pilnveidot svešvalodas/-u zināšanas.
    18. Veikt darbu izpildē nepieciešamos aprēķinus.

    19. Apzināties sakarības, veicot darba uzdevumus.
    20. Izvēlēties uzdevuma veikšanai piemērotāko informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu

    21. Veikt tekstapstrādi, strādāt ar elektroniskajās tabulām, datu bāzēm, informācijas uzglabāšanu un vadību.
    22. Izmantot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas saziņai un informācijas meklēšanai.
    23. Novērtēt savu profesionālo pieredzi un profesionālās kompetences līmeni.
    24. Plānot savas profesionālās kompetences attīstību un izaugsmes iespējas.
    25. Ievērot saskarsmes kultūras un profesionālās ētikas normas.
    26. Argumentēti izteikt viedokli, to aizstāvēt.
    27. Sagatavot un publiskot prezentācijas materiālus.
    28. Būt tolerantam viedokļu dažādībā.
    29. Rast kompromisus.
    30. Pārvaldīt stresu sociālās komunikācijas procesā.
    31. Kritiski un radoši domāt.
    32. Atbildīgi rīkoties krīzes situācijās.
    33. Nodrošināt pētījuma norisi.
    34. Veikt datu atlasi un apstrādi.
    35. Analizēt rezultātus un sagatavot pētījuma pārskatu.
    36. Vizualizēt datus.

  • Kompetences

    Profesionālās kompetences
    1. Spēja plānot un pieņemt ražošanas operatīvās vadības lēmumus.
    2. Spēja izvēlēties piemērotākās vadīšanas metodes.
    3. Spēja organizēt un koordinēt darbu izpildi, sadarboties ar citiem.
    4. Spēja īstenot operatīvos darba procesus saskaņā ar.
    5. ražošanas plāniem Spēja analizēt un nodrošināt resursu.
    6. racionālu izmantošanu Spēja strukturēt un analizēt saimnieciskās darbības informāciju.
    7. Spēja nodrošināt ražotā produkta kvalitāti.
    8. Spēja izvēlēties un izmantot piemērotas kontroles metodes un mērinstrumentus.
    9. Spēja atpazīt un novērst kvalitātes neatbilstības riskus.
    10. Spēja uzraudzīt vides aizsardzības prasību izpildi.
    11. Spēja orientēties ražošanas procesā izmantoto ķīmisko vielu un maisījumu drošības datu lapās.

    12. Spēja izprast un vadīt koksnes pirmapstrādes tehnoloģiskos procesus.
    12. Spēja veikt un izvērtēt tehnoloģiskos un ekonomiskos aprēķinus.
    13. Spēja izmantot speciālās datorprogrammas.
    14. Spēja izprast un vadīt koka izstrādājumu izgatavošanas procesus.
    15. Spēja veikt un izvērtēt tehnoloģiskos un ekonomiskos aprēķinus.
    16. Spēja izmantot speciālās datorprogrammas.
    17. Spēja lasīt un sagatavot tehnisko dokumentāciju.
    18. Spēja strādāt ar datorizētās projektēšanas lietojumprogrammām.
    19. Spēja veikt un izvērtēt ekonomiskos un tehniskos aprēķinus.
    20. Spēja organizēt darbu saskaņā ar specifiskajām ugunsdrošības prasībām kokapstrādes ražošanā un materiālu uzglabāšanā.
    21. Spēja veikt kokapstrādes tehnoloģiskā procesa posma rekonstrukcijas un renovācijas projektu izpildes plānošanu.
    22. Spēja kontrolēt realizācijas atbilstību projektam.
    23. Spēja analizēt jaunu produktu priekšrocības un trūkumus.
    24. Spēja pielietot dizaina domāšanu.
    25. Spēja saskatīt pilnveides iespējas.
    26. Spēja sagatavot priekšlikumus darbības pilnveidei.
    27. Spēja komunicēt un argumentēti apspriest praktiskus jautājumus un risinājumus.
    28. Spēja izstrādāt priekšlikumus resursu lietderīgākai izmantošanai.
    29. Spēja organizēt darbinieku darbu.
    30. Spēja efektīvi komunicēt.
    31. Spēja izprast uzņēmuma personāla stratēģiju.
    32. Spēja veidot efektīvas komandas.
    33. Spēja risināt konfliktsituācijas un vadīt komandu krīzes vai plānotu pārmaiņu situācijās.
    34. Spēja organizēt darbinieku darbu, ievērojot darba aizsardzības prasības dažādos kokapstrādes tehnoloģiskā procesa posmos.
    35. Spēja izvēlēties piemērotas cilvēkuresursu vadīšanas metodes.
    36. Spēja sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti.
    Vispārējās kompetences
    1. Spēja efektīvi sadarboties komandā, pildot profesionālos darba uzdevumus.
    2. Spēja ievērot ar jomu saistīto normatīvo aktu prasības.
    3. Spēja ievērot darba tiesiskās attiecības, darba aizsardzības, civilās aizsardzības, vides aizsardzības un ugunsdrošības prasības.
    4. Spēja veikt darba uzdevumus, ievērojot darba aizsardzības prasības.
    5. Spēja sazināties, izmantojot profesionālo terminoloģiju, un noteikt dažādu veidu tekstu atšķirības valsts valodā un ne mazāk kā vienā svešvalodā.
    6. Spēja meklēt un apstrādāt informāciju.
    7. Spēja pārliecinoši un atbilstīgi kontekstam formulēt un izteikt savus mutiskos un rakstiskos argumentus.
    8. Spēja pielietot loģisko un telpisko matemātisko domāšanu veicot darba uzdevumus.
    9. Spēja izmantot formulas, matemātiskos modeļus, grafikus un diagrammas.
    10. Spēja atbildīgi pielietot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas un iekārtas, strādāt e- vidē, nodrošināt komercdarbības un personas datu aizsardzību.
    11. Spēja meklēt, savākt un apstrādāt informāciju un izmantot to kritiski un sistēmiski.
    12. Spēja analizēt un izvērtēt savu profesionālo darbību, lai patstāvīgi pilnveidotu savu profesionālo kvalifikāciju.
    13. Spēja demonstrēt personīgās, sociālās un pilsoniskās, starppersonu un starpkultūru prasmes, kas nodrošina aktīvu un efektīvu dalību profesionālajā darbībā un sociālā dialoga veidošanā sabiedrībā.
    14. Spēja ievērot profesionālās un vispārējas ētikas pamatprincipus un vispārpieņemtās uzvedības normas.
    15. Spēja izmantot pētniecības metodes profesionālās darbības jomā.

    16. Spēja argumentēt un pamatot.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
80
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
2-3 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Ražošana un pārstrāde (54)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Kokapstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana (543)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2023-2025

Pēdējie labojumi: 16.03.2023

Ievietots: 07.05.2016