Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

4

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Mācīšanās rezultātus veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu un pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības valsts standartā definētiem izglītības programmu stratēģiskiem mērķiem. Vairāk informācijas skatīt Ministru kabineta noteikumos Nr.141 „Noteikumi par pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības valsts standartu” (pieņemti 20.03.2001.): Lasīt standartu. Profesiju standarti: Profesiju standartu reģistrs

Namu pārvaldnieks

  • Zināšanas

    Profesionālās zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Mediācijas pamati.
    Izpratnes līmenī:
    1. Ēku būvkonstrukciju un būvelementu konstruktīvā uzbūve un funkcijas, normatīvais kalpošanas laiks.
    2. Ēku inženiersistēmu veidi, uzbūve un funkcijas.
    3. Būvju stiprības un noturības pamatprincipi.
    4. Normatīvo aktu regulējums par ēku tehnisko apsekošanu.
    5. Būvmateriāli un būvizstrādājumi, to klasifikācija un pielietojums.
    6. Būvdarbu tehnoloģijas un metodes.
    7. Normatīvo aktu regulējums attiecībā uz būvdarbiem.
    8. Būvdarbu organizēšanas pamatprincipi.
    9. Būvdarbu plānošana.
    10. Uzturēšanas darbu izpildes tehnoloģijas un metodes.
    11. Labiekārtošanas darbu izpildes tehnoloģijas un metodes.
    12. Darbu veicēju izvēle, līguma slēgšana, darbu organizācija darbu kontrole, darbu pieņemšana.
    13. Detālplānojums.
    14. Teritorijas plānojums.
    15. Spēļu un rekreācijas laukumu drošuma noteikumi.
    16. Ēkas un pieguļošās teritorijas sanitārās apkopes pamatprincipi un darbības.
    17. Sanitārās apkopes vajadzībām nepieciešamais aprīkojums.
    18. Teritorijas sakopšanā izmantojamie materiāli un mehānismi.
    19. Epidemioloģiskās drošības pamatprasības.
    20. Epidemioloģiskās drošības procesa normatīvais regulējums.
    21. Apdares materiāli, to veidi un uzturēšanas instrukcijas un rekomendācijas.
    22. Lietus notekūdeņu savākšanas un novadīšanas sistēmas, to darbības pamatprincipi.
    23. Balkonu, lodžiju iestiklošanas darbu izpildes principi, normatīvais regulējums.
    24. Normatīvais regulējums attiecībā uz ēku un citu būvju uzturēšanu un vides prasībām.
    25. Atkritumu savākšanas pakalpojumu sniedzēju atlases principi.
    26. Atkritumi, to veidi, šķirošana un pārstrāde.
    27. Baktēriju izplatību veicinošie faktori, ietekme un to ierobežošana.
    28. Siltummezgla uzbūve un ekspluatācija.
    29. Energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi ēkas būvkonstrukcijās, būvelementos un inženiersistēmās.
    30. Atjaunojamie energoresursi un to izmantošana ēku energoapgādē.
    31. Ar energoefektivitāti saistīto darbu plānošanas metodes un tehnoloģijas.
    32. Zemas enerģijas patēriņa principi.
    33. Būvniecības siltumfizika.
    34. Būvmateriālu un būvizstrādājumu īpašības.
    35. Apkures un ventilācijas sistēmu uzbūve un darbības principi
    36. Normatīvo aktu regulējums attiecībā uz ēku energosertifikāciju.
    37. Ēku kultūrvēsturiskā un estētiskā vērtība.
    38. Iepirkumu organizēšanas principi.
    39. Pakalpojumu tarifu un izmaksu veidošanās principi.
    40. Profesionālā terminoloģija nekustamā īpašuma pārvaldīšanā un uzturēšanā.
    41. Saistošie noteikumi atbilstoši valsts unpašvaldības institūciju kompetencei.
    42. Ēku būvkonstrukciju un būvelementu, inženiersistēmu konstruktīvā uzbūve un funkcijas.
    43. Vides pieejamība.
    44. Nekustamā īpašuma apdrošināšana.
    45. Nomas, īres tiesisko attiecību nodibināšana.
    46. Tehnoloģiskie risinājumi papildpakalpojumu (teritorijas labiekārtošana, vides pieejamība, konstrukciju izvietošana, reklāmas stendi, apzaļumošana, bērnu laukumu izveide, u.c.) ieviešanai.
    47. Līgumu veidi, to slēgšana.
    48. Avārijas situāciju veidi.
    Lietošanas līmenī:
    1. Ēku klasifikācija.
    2. Normatīvo aktu regulējums par ēkas vizuālās apskates veikšanu.
    3. Vizuālā apskatē izmantojamās iekārtas un mērierīces, to darbība un lietošana.
    4. Vizuālajās apskatēs veicamās darbības un to periodiskums.
    5. Valsts informācijas sistēmas un to darbība.
    6. Vizuālajās apskatēs veicamās darbības un to periodiskums.
    7. Objektu tehniskajā dokumentācijā noteiktie tehnoloģiskie un procesuālie aspekti.
    8. Būvniecības tehnoloģiskie procesi.
    9. Ēkas kopējā pārvaldīšanas plāna saturs.
    10. Būvdarbu plānam nepieciešamās dokumentācijas izstrāde, saskaņošana un pielietošana.
    11. Ēkas būvdarbu plāna sagatavošana.
    12. Ēkai pieguļošās teritorijas un tajā atrodošos objektu uzbūve un funkcijas.
    13. Pārvaldīšanas darbību tiesiskais regulējums.
    14. Normatīvo aktu regulējums par ēkas un pieguļošās teritorijas sanitāro apkopi.
    15. Ēkas un citu būvju konstruktīvā uzbūve.
    16. Ēkas un citu būvju elementu konstruktīvā uzbūve.
    17. Ēku un citu būvju konstrukciju tehniskās apkopes un remonta tehnoloģija.
    18. Pašvaldības normatīvais regulējums attiecībā uz teritorijas sakopšanu.
    19. Teritorijas sakopšanas paņēmieni un tehniskais nodrošinājums.
    20. Teritorijas sakopšanas darbu plānošanas principi.
    21. Namu pārvaldīšanā veikto darbu uzskaite.
    22. Normatīvo aktu regulējums attiecībā uz koplietošanas telpu apkopi.
    23. Koplietošanas telpu apkopes paņēmieni un tehniskais nodrošinājums.
    24. Koplietošanas telpu uzkopšanas principi.
    25. Dezinsekcijas un dezinfekcijas pakalpojuma darba izpildes specifika.
    26. Tehniskās specifikācijas sagatavošana.
    27. Ķīmisko vielu un maisījumu pielietošanas drošības datu lapu pielietojums.
    28. Fasādes apkopes un atjaunošanas darbu veikšanas metodes un principi.
    29. Foto fiksācijas metodes.
    30. Normatīvo aktu regulējums attiecībā uz atkritumu apsaimniekošanu.
    31. Normatīvo aktu regulējums attiecībā uz ēkas ūdensapgādes sistēmas sanitāro apkopi.
    32. Defektu žurnāla sastādīšanas principi.
    33. Tehniskās dokumentācijas saturs.
    34. Pārvaldīšanas darbību tiesiskais regulējums.
    35. Ēkas un pieguļošās teritorijas sanitārās apkopes tiesiskais regulējums.
    36. Darba un materiālu izpildes un to rādītāju uzskaite, analīze, un plānošana.
    37. Ēku un būvju un tām pieguļošo teritoriju uzkopšanas paņēmieni.
    38. Normatīvo aktu regulējums attiecībā uz ēku energoefektivitāti.
    39. Enerģijas patēriņš un tā uzskaite ēkā.
    40. Enerģijas patēriņa uzskaites mēraparāti, to uzbūve, darbības principi.
    41. Ēku inženiersistēmu uzbūve un funkcijas.
    42. Enerģijas patēriņu un racionālas izmantošanas metodes.
    43. Elektroenerģijas un siltumenerģijas patēriņa struktūra.
    44. Normatīvo aktu regulējums attiecībā uz energoefektivitāti.
    45. Būvmateriālu un būvizstrādājumu īpašības.
    46. Energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi ēkas būvkonstrukcijās, būvelementos un inženiersistēmās.
    47. Normatīvo aktu regulējums attiecībā uz apkures un ventilācijas sistēmu pārbaudi.
    48. Ēkas īpašnieku informēšanas paņēmieni.
    49. Prasības ēkām kā vides objektiem.
    50. Pārvaldīšanas pilnvarojuma līgums.
    51. Normatīvo aktu regulējums par obligāti veicamām pārvaldīšanas darbībām.
    52. Dokumentu izstrādāšana un noformēšana.
    53. Remontdarbu un apkopes izpildes tehnoloģijas un metodes.
    54. Normatīvie akti, kas nosaka ēku un citu būvju uzturēšanas kārtību un metodes.
    55. Ēku pārvaldīšanu reglamentējošie normatīvie akti, līgumi, citi saistošie dokumenti.
    56. Ēkas un teritorijas uzturēšanas, apsekošanas, tehniskās apkopes un kārtējo remontdarbu izpildes tehnoloģijas un materiāli.
    57. Finanses un aprēķini.
    58. Pārvadīšanas izdevumu aprēķinu principi.
    59. Pakalpojumu tirgus izpētes un analīzes metodes.
    60. Sniegto pakalpojumu izmaksu aprēķināšanas metodes.
    61. Izpildīto darbu un izlietoto materiālu izmaksu aprēķināšana.
    62. Uzskaites sistēmu darbību principi.
    63. Projektu vadīšanas pamatprincipi.
    64. Dokumentu klasificēšana.
    65. Mājas lietas uzturēšana un aktualizēšana.
    66. Debitoru kontrole.
    67. Normatīvo aktu regulējums par obligāti veicamām pārvaldīšanas darbībām.
    68. Papildpakalpojumu piedāvājumu sagatavošanas principi, metodes.
    69. Projektu izstrādes pamatprincipi.
    70. Informatīvo aptauju veikšanas metodes un veidi.
    71. Ieteikumu, sūdzību, priekšlikumuapkopošanas un analizēšanas principi.
    72. Cenu noteikšanas metodes.
    73. Papildpakalpojumu piedāvājumu sagatavošanas principi un metodes.
    74. Kopīpašuma lietošanas aprobežojumi.
    75. Apzaļumošanas darbi un to organizēšana.
    76. Videonovērošanas un apsardzes pakalpojumi.
    77. Bērnu rotaļlaukuma izbūves pamatprasības.
    78. Teritorijas labiekārtošana.
    79. Autostāvvietas izbūves pamatprasības.
    80. Normatīvo aktu un pašvaldību saistošo noteikumu kopums par prasībām ēkām kā vides objektam.
    81. Kopības lēmumu pieņemšana.
    82. Apzaļumošanas darbu organizēšana.
    83. Videonovērošanas un apsardzes pakalpojumu ieviešanas organizēšana.
    84. Bērnu rotaļlaukuma izbūves organizēšana.
    85. Teritorijas labiekārtošana.
    86. Autostāvvietas izbūves organizēšana.
    87. Normatīvo aktu regulējums par obligāti veicamām pārvaldīšanas darbībām t.sk. par ugunsdrošības un civilās aizsardzības noteikumu prasību ievērošanu.
    88. Veicamās darbības avārijas vietas ierobežošanai.
    89. Drošības zīmes un simboli.
    Vispārējās zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Neatliekamās palīdzības sniegšana.
    Izpratnes līmenī:
    1. Verbālā un neverbālā saziņa.
    2. Kultūras daudzveidības koncepcija.
    3. Verbālās un neverbālās saziņas specifika daudzkultūru vidē.
    4. Faktu, teoriju un profesionālās darbības likumsakarības.
    5. Pētniecības metodes.
    6. Statistikas pamatprincipi.
    7. Nozares tehnoloģiju izpētes izmantošanas iespējas.
    8. Normatīvie akti informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā.
    9. Digitālā vide, riski un draudi digitālajā vidē.
    10. Digitālā identitāte.
    11. Datu aizsardzība.
    12. Īpašuma aizsardzība.
    13. Sociālā dialoga būtība un sadarbības mehānismi.
    14. Ilgtspējīgas attīstības stratēģiskie principi
    15. Nekustamā īpašuma segmentam atbilstošie:
    – komercdarbības vides pamatprincipi;
    – finanšu plānošanas un prognozēšanas metodes;
    – finanšu vadība un riski.
    16. Komandas darba principi.
    17. Darba tiesību sistēma un tās pamatprincipi.
    18. Darba aizsardzības sistēma.
    19. Civilās aizsardzības sistēma.
    20. Vides aizsardzības sistēma.
    21. Lietišķā etiķete.
    22. Nekustamā īpašuma segmentu reglamentējošie normatīvie akti.
    23. Tiesiskais regulējums līgumu slēgšanai un iepirkumu veikšanai.
    24. Nekustamā īpašuma segmentam atbilstošie:
    – kompetenču attīstības vajadzību noteikšanas metodes;
    – mācīšanās iespējas;
    – karjeras attīstības pamati.

    Lietošanas līmenī:
    1. Plašs vārdu krājums.
    2. Funkcionālā gramatika.
    3. Valodas stili.
    4. Literārās valodas normas.
    5. Lietišķie raksti.
    6. Valodas kultūra.
    7. Nozares/sektora leksika un profesionālā terminoloģija.
    8. Efektīvas prezentācijas vadīšanas māksla.
    9. Kritiskā domāšana un konstruktīva dialoga veidošana.
    10. Plašs profesionālās leksikas krājums.
    11. Funkcionālā gramatika.
    12. Starpkultūru komunikācijas principi daudzkultūru vidē.
    13. Savas nacionālās kultūras un citu kultūru standarti, vērtības un uzvedības kodekss.
    14. Starpkultūru konfliktu identificēšanas un risināšanas stratēģijas.
    15. Pētījumu metodoloģijas principi.
    16. Datu analīzes un apkopošanas metodes.
    17. Matemātiskā terminoloģija, instrumenti un analīzes metodes.
    18. Dabas resursu racionālas un ilgtspējīgas izmantošanas principi.
    19. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    20. Digitālie rīki un tehnoloģijas.
    21. Digitālās komunikācijas līdzekļi.
    22. Datorsistēmu instrukcijas.
    23. Informācijas un komunikācijas sistēmu drošība.
    24. Datu drošība.
    25. Datoru drošības programmas.
    26. Valsts vienotās datorizētās informācijas sistēmas.
    27. Sociālā dialoga līmeņi un veidošanas pamatprincipi.
    28. “Zaļās domāšanas” principi.
    29. Latvijas ilgtspējības attīstības stratēģija.
    30. Nekustamā īpašuma segmentam atbilstošie:
    – finanšu instrumenti;
    – lēmumu pieņemšanas metodes;
    – plānošana metodes.
    31. Pašnovērtējuma mehānismi.
    32. Darba organizācija.
    33. Sadarbības principi.
    34. Darba tiesību normatīvie akti.
    35. Darba aizsardzības noteikumi.
    36. Vides aizsardzības noteikumi.
    37. Ugunsdrošības noteikumi.
    38. Elektrodrošības noteikumi.
    39. Civilās aizsardzības noteikumi.
    40. Rīcība ugunsgrēka gadījumā.
    41. Rīcība darba vides risku iestāšanās gadījumā.
    42. Ārkārtējās situācijas un izņēmuma stāvokļa normatīvais regulējums.
    43. Pirmās palīdzības sniegšana.
    44. Ieteikumu, sūdzību, priekšlikumu apkopošanas un analizēšanas principi.
    45. Ētikas normas.
    46. Komunikācijas metodes.
    47. Atbilstoši nekustamā īpašuma segmentam:
    – pašnovērtējuma metodes;
    – pētniecības metodes;
    – laika pārvaldības pamatprincipi profesionālo kompetenču pilnveidei.

  • Prasmes

    Profesionālās prasmes un attieksmes:
    1. Orientēties ēku klasifikācijā.
    2. Patstāvīgi veikt ēku būvkonstrukciju, būvelementu un inženiersistēmu tehniskā stāvokļa vizuālo apskati.
    3. Fiksēt vizuālās apskates faktu dzīvojamās mājas apsekošanas reģistrācijas žurnālā.
    4. Ievērot vizuālās apskates ietvaros veicamās darbības un intervālus.
    5. Pielietot ēkas vizuālā apskatē atbilstošas iekārtas un mērierīces.
    6. Sagatavot tehniskās apsekošanas uzdevumu.
    7. Izvērtēt nepieciešamību sertificēta speciālista piesaistei.
    8. Uzraudzīt tehniskās apsekošanas izpildi.
    9. Atbildīgi sniegt darba izpildei nepieciešamo informāciju.
    10. Pievienot tehniskās apsekošanas atzinumus un aktus mājas lietai.
    11. Reģistrēt tehniskās apsekošanas atzinumus un aktus valsts informācijas sistēmās.
    12. Analizēt vizuālās apskates un tehniskās apsekošanas atzinumus un aktus.
    13. Sagatavot dokumentāciju būvdarbu plāna izstrādei, ņemot vērā vizuālās apskates un tehniskās apsekošanas rezultātus.
    14. Saskaņot sagatavoto dokumentāciju ar ēkas īpašnieku.
    15. Precīzi iekļaut apkopotos datus kopējā ēkas pārvaldīšanas darba plānā.
    16. Piedalīties būvdarbu plāna sagatavošanā.
    17. Saskaņot būvdarbu plānu ar ēkas īpašnieku.
    18. Atbildīgi gādāt par būvdarbu izpildes organizēšanu.
    19. Sniegt informāciju noteikto būvdarbu veicējiem.
    20. Komunicēt ar ēkas īpašnieku pirms būvdarbiem un būvdarbu laikā.
    21. Apzināt ēkai pieguļošo teritoriju un tajā atrodošos objektus.
    22. Patstāvīgi izstrādāt teritorijas uzturēšanas un labiekārtošanas plānu.
    23. Saskaņot teritorijas uzturēšanas un labiekārtošanas plānu ar īpašnieku.
    24. Atbildīgi organizēt teritorijas uzturēšanas un labiekārtošanas darbu izpildi.
    25. Atbildīgi sniegt informāciju noteikto uzturēšanas un labiekārtošanas darbu veicējiem.
    26. Komunicēt ar ēkas īpašnieku uzturēšanas un labiekārtošanas darbu laikā.
    27. Ievērot Eiropas Savienības tiesību normas, Latvijas Republikas likumus, noteikumus, standartus un citus normatīvos aktus, saistītus ar namu pārvaldīšanu, būvdarbiem.
    28. Atbildīgi izvērtēt ēkas un pieguļošās teritorijas atbilstību normatīvo aktu prasībām.
    29. Informēt ēkas un pieguļošās teritorijas īpašniekus un nepieciešamības gadījumā atbildīgās institūcijas par ēkas atbilstību/neatbilstību normatīvo aktu prasībām.
    30. Apsekot ēku, ēkas koplietošanas telpas un ēkai pieguļošo teritoriju.
    31. Patstāvīgi izveidot ēkas un pieguļošās teritorijas sanitārās apkopes plānu.
    32. Saskaņot sanitārās apkopes plānu ar īpašnieku.
    33. Izveidot ēkas un pieguļošās teritorijassanitārās apkopes plānu.
    34. Saskaņot sanitārās apkopes plānu ar īpašnieku.
    35. Rīkot teritorijas sakopšanas darbus atbilstoši pašvaldības saistošajiem noteikumiem.
    36. Iegādāties inventāru un materiālus atbilstoši veicamo darbu specifikai.
    37. Piedalīties uzkopšanas pakalpojumu sniedzēja izvērtēšanā un atlasē.
    38. Plānot darba uzdevuma apjomus un izpildes termiņus.
    39. Kontrolēt ēkai pieguļošās teritorijas regulāri un sezonāli veicamo sakopšanas darbu izpildi.
    40. Gādāt par apstādījumu, tai skaitā ilggadīgo stādījumu, kopšanu un uzturēšanu.
    41. Uzraudzīt ietvju un ceļu segumu uzturēšanu atbilstoši materiālu specifikai un ražotāja rekomendācijai.
    42. Koordinēt koplietošanas telpu un logu regulāru sauso/mitro uzkopšanu.
    43. Atbildīgi uzraudzīt koplietošanas telpu specifisko apdares materiālu uzturēšanu atbilstoši ražotāja rekomendācijām.
    44. Patstāvīgi rīkot koplietošanas telpu dezinfekciju, dezinsekciju vai deratizāciju.
    45. Atbildīgi uzraudzīt ēkas jumta seguma, ārējo norobežojošo konstrukciju un fasādes apkopi pēc nepieciešamības atbilstoši ražotāja rekomendācijām.
    46. Patstāvīgi rīkot lietus ūdens tekņu, notekcauruļu un noteku aku tīrīšanu.
    47. Atbildīgi gādāt par atkritumu, tai skaitā lielgabarīta atkritumu, apsaimniekošanu atbilstoši atkritumu apsaimniekošanas jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem.
    48. Uzraudzīt dažādu veselībai bīstamu vides piesārņotāju, atkritumu un būvgružu, kas rada saindēšanās, ievainojumu un infekcijas slimību izplatīšanās risku vai saistīti ar smaku izplatīšanos, novākšanu.
    49. Koordinēt dalīto atkritumu šķirošanu atbilstoši apsaimniekošanas jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem.
    50. Patstāvīgi kontrolēt ūdensapgādes sistēmas uzturēšanu un dezinfekcijas veikšanu.
    51. Uzraudzīt decentralizētās kanalizācijas sistēmas sanitāro apkopi.
    52. Informēt ēkas īpašnieku par individuāli veicamajiem profilaktiskajiem pasākumiem dzīvokļu īpašumos.
    53. Kontrolēt karstā ūdens temperatūru izejā no siltummaiņa atbilstoši normatīvajam regulējumam.
    54. Ievērot Eiropas Savienības tiesību normas, Latvijas Republikas likumus, noteikumus, standartus un citus normatīvos aktus, saistītus ar ēkas un pieguļošās teritorijas sanitāro apkopi.
    55. Atbildīgi izvērtēt ēkas un pieguļošās teritorijas atbilstību normatīvo aktu prasībām attiecībā uz sanitāro apkopi.
    56. Informēt ēkas un pieguļošās teritorijas īpašniekus un nepieciešamības gadījumāatbildīgās institūcijas par ēkas atbilstību/neatbilstību normatīvo aktu prasībām attiecībā uz sanitāro apkopi.
    57. Organizēt nepieciešamos pasākumus ēkas un pieguļošās teritorijas atbilstībai sanitārās apkopes normatīvo aktu prasībām.
    58. Atbildīgi organizēt enerģijas patēriņa uzskaites veikšanu.
    59. Apkopot datus par ēkas enerģijas patēriņu.
    60. Informēt ēkas īpašnieku un atbildīgās institūcijas par ēkas enerģijas patēriņu.
    61. Piedalīties energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu plāna izstrādē.
    62. Saskaņot energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu plānu ar ēkas īpašnieku.
    63. Piedalīties energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu izpildes organizēšanā.
    64. Sniegt informāciju energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu veicējiem.
    65. Komunicēt ar ēkas īpašnieku energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu veikšanas procesā.
    66. Gādāt par ēkas ekspluatācijas uzraudzību pēc energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu veikšanas.
    67. Gādāt par ārdurvju aprīkošanu ar aizvērējmehānismu.
    68. Organizēt logu un durvju aprīkošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    69. Kārtot apkures un karstā ūdens sistēmu aprīkošanu ar siltumizolāciju.
    70. Paredzēt citu vienkāršu energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu veikšanu.
    71. Organizēt ēkas apkures un ventilācijas sistēmu pārbaudes veikšanu.
    72. Sniegt nepieciešamo informāciju ēkas apkures un ventilācijas sistēmu pārbaudes veicējam.
    73. Informēt ēkas īpašnieku par ēkas apkures un ventilācijas sistēmu pārbaudes rezultātiem.
    74. Organizēt ēkas energosertifikācijas veikšanu.
    75. Sniegt nepieciešamo informāciju energosertifikācijas veicējam.
    76. Informēt ēkas īpašnieku par energosertifikācijas rezultātiem.
    77. Izvietot informāciju par ēkas energosertifikāciju atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    78. Izvērtēt ēkas kā vides objekta atbilstību normatīvo aktu prasībām.
    79. Informēt ēkas īpašnieku un nepieciešamības gadījumā atbildīgās institūcijas par ēkas atbilstību/neatbilstību normatīvo aktu prasībām.
    80. Organizēt darbus ēkas kā vides objekta estētiskās vērtības saglabāšanai.
    81. Atbildīgi noteikt konkrētai ēkai obligāti un citu veicamo pārvaldīšanas darbību apjomu.
    82. Patstāvīgi vienoties ar ēkas īpašnieku par pārvaldīšanas uzdevuma un pilnvarojuma apjomu.
    83. Vadīt ēkas īpašnieku un dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu pieņemšanas procesu.
    84. Piedalīties pārvaldīšanas pilnvarojuma līguma projekta sagatavošanā.
    85. Konstruktīvi komunicēt ar pakalpojuma sniedzējiem par pakalpojumu līgumu noslēgšanu.Sniegt pamatotas atbildes uz ēkas īpašnieka jautājumiem par slēdzamo līgumu saturu un būtību.
    86. Sadarboties ar iesaistītajām personām, iestādēm un institūcijām līgumu slēgšanas procesā.
    87. Apkopot ēkas pārvaldīšanas darba plānā iekļaujamās obligāti veicamās pārvaldīšanas darbības un citus pakalpojumus.
    88. Noteikt katra pakalpojuma nodrošināšanas regularitāti.
    89. Noskaidrot pakalpojuma sniegšanas iespējas (ārpakalpojums vai piesaistīts personāls).
    90. Apkopot informāciju pārskatāmā un saprotamā formātā.
    91. Noskaidrot plānoto pakalpojuma izmaksas, ja darbus veic pats pakalpojuma sniedzējs.
    92. Noskaidrot plānoto pakalpojuma tirgus izmaksas, ja tos plānots piesaistīt kā ārpakalpojumu.
    93. Konstruktīvi veikt pakalpojuma piegādātāju izmaksu apzināšanu, izvēloties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu.
    94. Analizēt tirgus izpētes rezultātā iegūto informāciju.
    95. Precīzi veikt pārvaldīšanas izdevumu aprēķinu.
    96. Orientēties pakalpojumu tarifos un izmaksās.
    97. Atbildīgi apkopot finanšu dokumentus par sniegtajiem pakalpojumiem un izpildītajiem darbiem.
    98. Patstāvīgi reģistrēt informāciju attiecīgā uzskaites sistēmā.
    99. Apkopot konkrētajā periodā sniegtos pakalpojumus un izpildītos darbus.
    100. Uzrādīt katra sniegtā pakalpojuma un izpildītā darba izmaksas.
    101. Precīzi aprēķināt saņemtos un veiktos maksājumus.
    102. Precīzi aprēķināt finanšu līdzekļu atlikumu konkrētā perioda beigās.
    103. Apkopot visu informāciju ēkas īpašniekam saprotamā un pārskatāmā formātā.
    104. Iesniegt ieņēmumu – izdevumu pārskatus ēkas īpašniekam.
    105. Apkopot mājas lietas dokumentus.
    106. Akurāti sakārtot dokumentus, atbilstoši normatīvajai kārtībai.
    107. Aktualizēt mājas lietu atbilstoši veiktajiem darbiem.
    108. Veikt atbilstošus ierakstus valsts informācijas sistēmās.
    109. Iepazīstināt ēkas īpašnieku ar mājas lietā esošajiem dokumentiem.
    110. Analizēt maksājumu plūsmu.
    111. Profesionāli pamatot katras pārvaldīšanas darbības izmaksas.
    112. Kontrolēt maksājumu saistību izpildes termiņus.
    113. Lietišķi komunicēt ar klientiem, kuriem izveidojušās maksājumu parādsaistības.
    114. Orientēties jomu regulējošos normatīvos aktos.
    115. Izskaidrot ēkas īpašniekam normatīvā akta būtību un piemērošanas kārtību pārvaldīšanas procesā.
    116. Patstāvīgi sekot līdzi izmaiņām normatīvajos aktos.
    117. Informēt ēkas īpašniekus par izmaiņām normatīvajos aktos.
    118. Ievērot konkrētās administratīvās teritorijas saistošos noteikumus.
    119. Orientēties jomas atbildīgo valsts un pašvaldību institūciju darbībā.
    120. Piedalīties pieprasītās informācijas sagatavošanā.
    121. Raksturot papildpakalpojumu.
    122. Argumentēt papildpakalpojuma nepieciešamību.
    123. Apzināt finanšu apmēru un avotu papildpakalpojuma ieviešanai.
    124. Patstāvīgi izvērtēt ieteikumus pēc būtības.
    125. Novērtēt ieteikto papildpakalpojumu nepieciešamību, lietderību.
    126. Apzināt finanšu apmēru un avotu papildpakalpojuma ieviešanai.
    127. Apzināt papildpakalpojuma nodrošināšanas iespējas.
    128. Novērtēt papildpakalpojuma ietekmi uz ēku un īpašniekiem.
    129. Informēt ēkas īpašnieku par papildpakalpojuma ieviešanu.
    130. Izstrādāt finanšu metodiku papildpakalpojuma īstenošanai.
    131. Aprēķināt izmaksas pēc izstrādātās finanšu metodikas.
    132. Saskaņot ar ēkas īpašnieku izstrādāto papildpakalpojuma finanšu metodiku un aprēķinātas izmaksas.
    133. Noskaidrot papildpakalpojuma īstenošanas juridiskos aspektus.
    134. Izvērtēt papildpakalpojuma ieviešanas un īstenošanas tehniskās iespējas.
    135. Rūpīgi gādāt par papildpakalpojuma ieviešanu saistīto formalitāšu nokārtošanu.
    136. Piedalīties līgumu slēgšanā ar trešajām pusēm, saistībā ar papildpakalpojuma ieviešanu pēc vajadzības.
    137. Atbildīgi veikt tehniski organizatoriskus pasākumus papildpakalpojuma ieviešanai.
    138. Sadarboties ar ēkas īpašnieku obligāto ugunsdrošības un civilās aizsardzības prasību izpildes nodrošināšanai ēkā.
    139. Uzraudzīt ugunsdrošības un civilās aizsardzības noteikumu prasību ievērošanu ēkas pārvaldīšanā.
    140. Informēt ēkas īpašnieku par konstatētajiem pārkāpumiem.
    141. Piesaistīt atbildīgos speciālistus pārkāpumu novēršanas plāna sagatavošanai.
    142. Sadarboties ar atbildīgajām iestādēm un institūcijām ēkā konstatēto pārkāpumu novēršanai.
    143. Organizēt ugunsdrošības instrukciju izstrādi.
    144. Lokalizēt avārijas situāciju savas kompetences ietvaros, vienlaicīgi izsaucot atbildīgos avārijas dienestus.
    145. Norobežot avārijas vietu.
    Vispārējās prasmes un attieksmes:
    1. Sazināties mutvārdos un rakstveidā dažādās profesionālās situācijās un vidēs.
    2. Komunicēt atbilstoši mērķauditorijai un situācijas prasībām.
    3. Ievērot latviešu literārās valodas normas lietišķajā saziņā.
    4. Veidot labi strukturētus, detalizētus tekstus.
    5. Lietot nozares/sektora profesionālo leksiku latviešu valodā.
    6. Publiskot prezentācijas materiālus un uzstāties dažādās mērķauditorijās.
    7. Brīvi un konstruktīvi diskutēt.
    8. Skaidri un argumentēti sniegt profesionālās tēmas izklāstu valsts valodā.
    9. Lietot svešvalodas mutvārdu un rakstveida komunikācijā dažādās profesionālās situācijās un vidēs.
    10. Lietot profesionālo leksiku profesionālajā saziņā.
    11. Ievērot starpkultūru komunikācijas principus daudzkultūru vidē.
    12. Analizēt kultūras līdzības un atšķirības.
    13. Elastīgi risināt starpkultūru konfliktus darbā vidē.
    14. Patstāvīgi pilnveidot svešvalodas/-u zināšanas un profesionālo leksiku.
    15. Izvērtēt datos novēroto (vai piedāvāto) modeļu un likumsakarību nozīmes.
    16. Vispārināt iegūtos secinājumus un izvirzīt jaunas problēmas namu pārvaldīšanas jomā.
    17. Piemērot matemātiskus faktus, likumus, algoritmus un struktūras risinājuma meklēšanā (nozarē, jomā, profesijā).
    18. Veidot matemātiskas diagrammas, grafikus un konstrukcija ikdienas darbā.
    19. Sistematizēt informāciju par energoresursu efektīvu izmantošanu.
    20. Ieviest videi draudzīgas saimniekošanas pasākumus.
    21. Rast radošus risinājumus tehnoloģisko procesu attīstībai.
    22. Izmantot tehnoloģiskās iekārtas, instrumentus un zinātniskos datus.
    23. Izmantot digitālās vides datu, informācijas un satura (digitālais saturs) ieguvei pārlūkošanas, meklēšanas un atlases rīkus.
    24. Prasmīgi apstrādāt informāciju, datus un saturu digitālā vidē.
    25. Radīt digitālu saturu, veidojot jaunu vai izmantojot dažādas teksta un informācijas daļas, tās pārveidojot, atjaunojot, uzlabojot un precizējot.
    26. Izplatīt digitālu saturu, izmantojot piemērotus digitālās komunikācijas līdzekļus un mijiedarbības tehnoloģijas.
    27. Rīkoties saskaņā ar tiesību normām, kas attiecināmas uz digitālo tehnoloģiju, īpašuma tiesību un datu izmantošanu.
    28. Pārvaldīt daudzveidīgas digitālas identitātes digitālajās platformās.
    29. Izmantot dažādus digitālo ierīču un satura, personas datu un privātuma aizsardzības paņēmienus digitālajā vidē.
    30. Novērst riskus un draudus personas fiziskajai un psiholoģiskajai veselībai, lietojot digitālās tehnoloģijas, palīdzot citiem.
    31. Risināt dažādas konceptuālas problēmas un situācijas digitālā vidē, izmantojot izziņas procesu.
    32. Iesaistīties kopīgu vai sabiedrības interešu jautājumu risināšanā, tostarp sabiedrības ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā.
    33. Piedalīties sociāli atbildīgu iniciatīvu izstrādē.
    34. Rīkoties atbilstoši “zaļās domāšanas” un ilgtspējīgas attīstības principiem.
    35. Apzināties savu atbildību ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā.
    36. Veidot komandu kopīgai mērķu sasniegšanai.
    37. Strādāt komandā un patstāvīgi.
    38. Izvirzīt savus un komandas mērķus, tos īstenojot atbilstoši noteiktajam plānam.
    39. Lietot finanšu plānošanas un prognozēšanas metodes noteikto mērķu sasniegšanai nekustamā īpašuma segmentā.
    40. Kritiski izvērtēt riskus, kas saistīti ar plānotajām darbībām noteikto mērķu īstenošanai.
    41. Uzņemties savu individuālo un komandas atbildību izvirzīto mērķu sasniegšanai.
    42. Izvērtēt sasniegtos mērķus, novērtējot savu un komandas darba ieguldījumu.
    43. Izmantot atgriezenisko saiti sava un komandas darba jaunu mērķu noteikšanai.
    44. Sniegt priekšlikumus nekustamā īpašuma segmenta uzņēmējdarbības attīstībā un inovācijās.
    45. Orientēties saistošajos normatīvajos aktos.
    46. Piemērot darba tiesību normas standarta un nestandarta darba situācijās.
    47. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības prasībām.
    48. Rīkoties atbilstoši elektrodrošības, ugunsdrošības un civilās aizsardzības noteikumiem.
    49. Ieviest nepieciešamos darba aizsardzības un vides aizsardzības pasākumus.
    50. Rīkoties uzņēmuma un valsts mēroga ārkārtējā situācijā atbilstoši noteiktajiem civilās aizsardzības plāniem.
    51. Atbildīgi rīkoties ārkārtējā situācijā un izņēmuma stāvokļa laikā, ievērojot valsts noteikto regulējumu.
    52. Izvērtēt kāda palīdzība primāri ir nepieciešama, pirmā palīdzība vai neatliekamā palīdzība.
    53. Nelaimes gadījumā sazināties ar neatliekamās medicīnas palīdzības dienestu.
    54. Sniegt pirmo palīdzību cietušajam saskaņā ar neatliekamās palīdzības dienesta norādījumiem.
    55. Piemērot nekustamā īpašuma segmentu reglamentējošo normatīvo aktu prasības.
    56. Risināt nestandarta darba situācijas un problēmas, izvērtējot iesaistīto pušu atbildību, tiesības un pienākumus.
    57. Ievērot profesionālās ētikas normas.
    58. Konstruktīvi sniegt informāciju atbildīgajiem dienestiem.
    59. Komunicēt ar klientiem un atbildīgajiem dienestiem, izmantojot efektīvas komunikācijas metodes.
    60. Novērtēt savu profesionālo pieredzi un kompetences līmeni.
    61. Mērķtiecīgi plānot profesionālo kompetenču pilnveidi.
    62. Sistemātiski apgūt jaunas zināšanas un pieredzi.
    63. Kritiski izvērtēt situācijas un risinājumus.
    64. Pilnveidot pētniecības prasmes.

  • Kompetences

    Profesionālās kompetences:
    1. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā patstāvīgi nodrošināt ēkas un pieguļošās teritorijas vizuālo apskati.
    2. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā atbildīgi organizēt ēkas un pieguļošās teritorijas tehnisko apsekošanu.
    3. Spēja sagādāt informatīvos materiālus ēkas būvdarbu plāna izstrādei.
    4. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā atbildīgi organizēt ēkas būvdarbus.
    5. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā patstāvīgi un atbildīgi pārraudzīt ēkai pieguļošās teritorijas uzturēšanu un labiekārtošanu.
    6. Spēja atbildīgi gādāt par ēkas un pieguļošās teritorijas atbilstību normatīvu prasībām.
    7. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā patstāvīgi izstrādāt ēkas un pieguļošās teritorijas sanitārās apkopes plānu.
    8. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā patstāvīgi organizēt ēkai pieguļošās teritorijas sakopšanu.
    9. Spēja atbildīgi un patstāvīgi organizēt ēkas koplietošanas telpu apkopi.
    10. Spēja atbildīgi un patstāvīgi organizēt ēkas jumta seguma, ārējo norobežojošo konstrukciju, lietus ūdens novadīšanas sistēmas un fasādes regulāru apkopi.
    11. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā atbildīgi organizēt atkritumu apsaimniekošanu.
    12. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā patstāvīgi organizēt ēkas ūdensapgādes sistēmas un decentralizētās kanalizācijas sistēmu sanitāro apkopi.
    13. Spēja atbildīgi gādāt par ēkas un pieguļošās teritorijas atbilstību sanitārās apkopes noteikumu prasībām.
    14. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā atbildīgi koordinēt energoefektivitātes prasību izpildi un patstāvīgi organizēt nepieciešamo energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu veikšanu.
    15. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā pārraudzīt ēkas apkures sistēmas unventilācijas sistēmu pārbaudi.
    16. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā koordinēt ēkas energosertifikācijas procesu.
    17. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā nodrošināt ēkai kā vides objektam izvirzīto prasību izpildi.
    18. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā pastāvīgi un atbildīgi organizēt pārvaldīšanas pilnvarojuma līguma un līgumu ar pakalpojumu sniedzējiem noslēgšanu.
    19. Spēja konstruktīvi un precīzi sagatavot pārvaldīšanas darba plānu, tajā skaitā ēkas un teritorijas uzturēšanai nepieciešamo pasākumu plānu, veikt pārvaldīšanas izdevumu aprēķinu.
    20. Spēja patstāvīgi un atbildīgi organizēt finanšu uzskaiti, precīzi sagatavot ikgadējos pārvaldīšanas ieņēmumu-izdevumu pārskatus.
    21. Spēja patstāvīgi un akurāti uzturēt dzīvojamās mājas lietu.
    22. Spēja patstāvīgi, lietišķi un profesionāli kontrolēt uz pārvaldīšanas uzdevuma pamata iegūto maksājumu saistību izpildi, informējot ēkas īpašniekus par saistošiem normatīvajiem aktiem un no tiem izrietošajām saistībām.
    23. Spēja konstruktīvi sniegt ar informāciju valsts un pašvaldības institūcijām.
    24. Spēja patstāvīgi izvērtēt papildpakalpojumu ieviešanas iespējas, atbilstoši papildpakalpojuma specifikai, veikt tehnisko, juridisko un finanšu novērtējumu papildpakalpojuma ieviešanai un profesionāli to prezentēt ēkas īpašniekam.
    25. Spēja konstruktīvi organizēt pakalpojuma sniedzēja atlasi atbilstoši ēkas īpašnieka vēlmēm un finanšu nodrošinājumam.
    26. Spēja rūpīgi, atbildīgi un precīzi organizēt papildpakalpojuma ieviešanu un īstenošanu.
    27. Spēja pārraudzīt ugunsdrošības un civilās aizsardzības noteikumu prasību ievērošanu un sadarboties ar atbildīgajām iestādēm un institūcijām pārvaldāmajā ēkā konstatēto pārkāpumu novēršanā.
    28. Spēja operatīvi rīkoties avārijas situācijās un patstāvīgi veikt nepieciešamās darbības sabiedrības apdraudējuma novēršanai.
    Vispārējās kompetences:
    1. Spēja brīvi sazināties valsts valodā mutvārdos un rakstveidā, ievērojot literārās valodas normas un lietojot profesionālo terminoloģiju darba pienākumu veikšanai.
    2. Spēja konstruktīvi diskutēt un argumentēti prezentēt savu nostāju, nodrošinot korektas, saprotamas un literārās valodas normām atbilstošas informācijas sniegšanu.
    3. Spēja lietot svešvalodas mutvārdu un rakstveida komunikācijā un profesionālo terminoloģiju divās svešvalodās darba pienākumu veikšanai.
    4. Spēja efektīvi komunicēt daudzkultūru vidē ievērojot starpkultūru komunikācijas principus.
    5. Spēja elastīgi risināt starpkultūru konfliktus darba vidē.
    6. Spēja piemērot matemātiskās metodes un tehnoloģijas, modelējot darba situācijas un plānojot darba uzdevuma izpildi.
    7. Spēja izmantot nozares pētījumus, lai ietekmētu nozares tehnoloģijas, nodrošinot ilgtspējīgu saimniekošanu.
    8. Spēja pārvaldīt digitālās vides datus, informāciju un saturu atbilstoši profesionālās darbības specifikai, izmantojot dažādus digitālos rīkus un tehnoloģijas.
    9. Spēja dažādos formātos radīt digitālu saturu un to izplatīt, izmantojot digitālās komunikācijas līdzekļus un tehnoloģijas, ievērojot īpašuma tiesību un datu aizsardzības normas, sniedzot atbalstu citiem.
    10. Spēja orientēties valsts vienotajās datorizētajās informācijas sistēmās, izmantot sistēmu piedāvātās datu meklēšanas un datu ievades iespējas.
    11. Spēja, palīdzot citiem, digitālajā vidē veikt profesionālus uzdevumus, izmantojot digitālo ierīču, personas datu, privātuma un personas drošības aizsardzības paņēmienus.
    12. Spēja rīkoties kā atbildīgiem pilsoņiem un pilnvērtīgi piedalīties pilsoniskajā un sociālajā dzīvē.
    13. Spēja rīkoties atbilstoši “zaļās domāšanas” un ilgtspējīgas attīstības principiem, sniedzot atbalstu šo jautājumu izpratnē.
    14. Spēja veikt savu profesionālo darbību atbilstoši nekustamā īpašuma segmenta uzņēmējdarbības modelim, plānojot un izvērtējot savus un komandas darba noteiktos mērķus.
    15. Spēja attīstīt nekustamā īpašuma segmenta biznesa plānu, balstoties uz izstrādāto modeli, pielāgojot plānus izvirzīto mērķu sasniegšanai pārmaiņu apstākļos.
    16. Spēja ievērot un piemērot noteiktai situācijai atbilstošās darba tiesību normas, darba aizsardzības un vides aizsardzības prasības, ugunsdrošības un civilās aizsardzības noteikumus.
    17. Spēja atbildīgi rīkoties ārkārtējā situācijā atbilstoši noteiktajiem civilās aizsardzības plāniem un izņēmuma stāvokļa laikā, ievērojot valsts noteikto regulējumu un apzinoties savu atbildību nacionālās drošības saglabāšanā.
    18. Spēja operatīvi rīkoties nelaimes gadījumā, patstāvīgi veikt nepieciešamās darbības sabiedrības apdraudējuma novēršanai un sniegt pirmo palīdzību cietušajiem.
    19. Spēj pieņemt atbildīgus lēmumus un piemērot normas profesionālajā darbībā saskaņā ar normatīvā regulējuma prasībām.
    20. Spēja lietišķi, ētiski un efektīvi komunicēt ar klientiem un konstruktīvi sniegt informāciju atbildīgajiem dienestiem.
    21. Spēja novērtēt un mērķtiecīgi plānot profesionālo kompetenču pilnveidi un organizēt savu mācīšanos un karjeru.
    22. Spēja ar attiecīgu patstāvības pakāpi izglītoties savu kompetenču pilnveidošanai.
    23. Spēja izmantot analītisku pieeju profesionālajā darbībā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
2-3 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Individuālie pakalpojumi (81)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Citi pakalpojumi (818)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Būvniecības nozare

Namu pārvaldnieks plāno, organizē un vada namu un pieguļošās teritorijas ekspluatācijas darbus, atjaunošanas, pārbūves un restaurācijas būvdarbus un bojājumu novēršanu atbilstoši objekta specifikai, nodrošina nekustamā īpašuma lietvedību.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Namu pārzinis , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Namu pārzinis , PIRMĀ LĪMEŅA PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Namu (nekustamā īpašuma) pārvaldnieks , Profesionālā bakalaura grāds nekustamā īpašuma pārvaldībā, Nekustamā īpašuma pārvaldnieks (RTU)

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2021

Pēdējie labojumi: 22.11.2022

Ievietots: 06.05.2019