Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

4

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Mācīšanās rezultātus veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu un pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības valsts standartā definētiem izglītības programmu stratēģiskiem mērķiem. Vairāk informācijas skatīt Ministru kabineta noteikumos Nr.141 „Noteikumi par pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības valsts standartu” (pieņemti 20.03.2001.): Lasīt standartu. Profesiju standarti: Profesiju standartu reģistrs

Viesnīcu pakalpojumu organizators

  • Zināšanas

    Profesionālās zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Saskarsmes pamatprincipi.
    2. Norēķinus regulējošie LR normatīvo aktu prasības.
    3. Globālās izplatības sistēmas.
    4. Dokumentu sagatavošanas un pārvaldības principi.
    5. Profesionālo zināšanu, prasmju un kompetenču būtība un raksturojums.
    6. Personāla izaugsmes aspekti.
    7. Pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu nodrošināšanai nepieciešamo datu analīzes metodes.
    8. Saistošie normatīvie aktu prasības
    9. Budžeta izstrāde.
    10. Ieņēmumu vadība.
    11. Uzņēmumu darbības veidi.
    12. Līgumu slēgšanas juridiskie aspekti.
    Izpratnes līmenī:
    13. Plānošanas principi.
    14. Viesmīlības uzņēmumu darba organizācija.
    15. Dienesta struktūras un darbinieku pienākumi, atbildība.
    16. Tirgus izpētes metodes.
    17. Viesnīcas pakalpojumu standarti.
    18. Viesnīcu apkalpošanas kvalitātes pamatprincipi.
    19. Viesu apkalpošanas kvalitātes procedūru izstrāde.
    20. Viesnīcas nodaļas un darbinieki, to darba pienākumi.
    21. Informācijas apstrāde.
    22. Komunikācijas avotu veidi, to pielietošana.
    23. Komunikācijas veidi(verbālā, neverbālā).
    24. Uzņēmuma vērtības un kultūra.
    25. Publisko iepirkumu regulējošie LR normatīvie akti.
    26. Loģistikas pamatprincipi.
    27. Lēmumu pieņemšanas metodes.
    28. Mikroekonomikas pamatprincipi.
    29. Operatīvo plānu izstrādes principi.
    30. Uzņēmuma saimnieciskā darbība.
    31. Pasākuma organizēšanas tehniskie risinājumi.
    32. Darbu uzdevumu analīze.
    33. Novērtēšanas procesa nozīme darba snieguma pilnveidē
    34. Lietišķās komunikācijas un biznesa etiķetes noteikumi.
    35. Uzņēmuma saimnieciskās darbība.
    36. Organizācijas saimnieciskās darbības un finanšu rādītāju analīze.
    37. Finanšu vadības pamatprincipi.
    38. Pasākumu organizēšana un norise.
    39. Projekta plānošanas metodes.
    40. Pakalpojumu ieviešanas procesa uzraudzība un kontrole.
    41. Pakalpojuma ieviešanas izmaksu plānošanas un kontroles metodes.
    42. Tirgzinību pamatprincipi.
    43. Tirgus situācijas novērtēšanas metodes.
    44. Tūrisma uzņēmējdarbības specifika.
    45. Pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu komplektu izveides aspekti.
    46. Viesnīcas saimnieciskās darbības rādītāji.
    47. Cenu noteikšana pēc klientu segmentācijas.
    48. Konkurētspējas analīze.
    49. Peļnas, zaudējuma aprēķins.
    50. Mērķu plānošanas un formulēšanas pamatprincipi.
    51. Indikatoru un mērījumu noteikšana.
    52. Modernās tehnoloģijas pakalpojuma pārdošanā.
    53. Patērētāju tiesības.
    54. Patērētāju tiesības tūrismā regulējošie normatīvie akti.
    Lietošanas līmenī:
    1. Viesnīcu apkalpošanas standarti.
    2. Elektroniskie saziņas kanāli.
    3. Verbālā un neverbālā lietišķā komunikācija.
    4. Verbālās un neverbālās komunikācijas etiķete.
    5. Klientu reģistrēšanas procesu pamatdarbības.
    6. Rezervēšanas procesu dokumentācija.
    7. Darba organizēšana.
    8. Viesnīcu operatīvā darbība.
    9. Viesnīcu pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu veidi.
    10. Konfliktu risināšanas stratēģijas.
    11. Informācijas apstrādes instrumenti.
    12. Informācijas aprites nosacījumi viesnīcā.
    13. Atgriezeniskās saites sniegšana.
    14. Nodaļu sadarbības kontroles mehānismi.
    15. Viesnīcas nodaļu sadarbības principi.
    16. Viesnīcas kvalitātes vērtēšanas sistēma.
    17. Viesnīcu pakalpojumu kvalitātes novērtēšana.
    18. Pakalpojumu kvalitāti nodrošinošo procesu izstrādāšanas principi.
    19. Viesnīcas darba apraksti.
    20. Dokumentu izstrādes un apstiprināšanas process.
    21. Aptauju rezultātu apkopošanas principi.
    22. Klientu apmierinātības vērtēšanas metodes.
    23. Aptaujas rīki.
    24. Viesnīcu tehniskā un tehnoloģiskā nodrošinājuma, veidi, pielietojums.
    25. Materiālo vērtību uzskaites pamatprincipi.
    26. Iepirkumu pamatprincipi.
    27. Viesnīcas nodaļas operatīvo darbu plānošana un operatīvās darbības problēmsituācijas situācijās organizēšanas principi.
    28. Izmaiņu identificēšanas metodes.
    29. Viesu apkalpošanas nodaļas operatīvā darba plānošanas principi.
    30. Norēķinu veidi.
    31. Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība.
    32. Norēķinu dokumentācija.
    33. Viesnīcas vadības sistēmas.
    34. Tiešsaistes rezervēšanas sistēmas.
    35. Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju izmantojums.
    36. Personas datu aizsardzība.
    37. Informācijas atlase un strukturēšana.
    38. Viesu apkalpošanas cikls.
    39. Lietišķā saskarsme sadarbībai ar ārpakalpojumu sniedzējiem.
    40. Profesionālā terminoloģija, t.sk.anglu valodā.
    41. Darba snieguma novērtēšanas veidi un metodes.
    42. Informācijas apstrāde un izvērtēšana.
    43. Novērtēšanas procesa organizēšanas kārtība.
    44. Ētikas kodekss.
    45. Darbinieku instruēšana.
    46. Informācijas atlase un strukturēšana.
    47. Papildpakalpojumu pārdošanas veidi un rīki.
    48. Pieprasījuma izpētes metodes.
    49. Budžeta izstrādes pamatprincipi.
    50. Jauna pakalpojuma izmaksu aprēķināšanas pamatprincipi.
    51. Jauna pakalpojuma ieviešanas secība un procesi.
    52. Pakalpojuma ieviešanas dokumentācijas pārvaldība.
    53. Lēmumu pieņemšana.
    54. Informācijas atlase un strukturēšana.
    55. Pārskatu un atskaišu sagatavošana.
    56. Prezentāciju veidi, struktūra.
    57. Argumentēšana un diskutēšana.
    58. Uzņēmuma un produkta tēls.
    59. Produkta noieta veicināšanas pasākumi.
    60. Prezentācijas veidošana.
    61. Publiskā runa.
    62. Informācijas atlases un analīzes metodes.
    63. Datoru lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    64. Cenas veidošanās principi.
    65. Mārketinga aktivitāšu plānošana.
    66. Tiešās pārdošanas plāna izstrādes principi.
    67. Mārketinga plāna izstrāde.
    68. Laika grafika izstrāde.
    69. Tiešsaistes sistēmu darbības principi.
    70. Personas datu aizsardzība.
    71. Klientu attiecību un darījumu vadības sistēmas (Customer Relation Management – CRM) un/vai datoru lietojumprogrammu lietošanas pamatprincipi.
    72. Rēķina izrakstīšanas kārtība.
    73. Rēķina moduļa pārzināšana vadības sistēmā.
    74. Norēķinu pārvaldības kontroles metodes.
    75. Lietišķā saziņa un sarakste.
    76. Starpkultūru izpratne.
    77. Pasākumu organizēšanas un īstenošanas pamati.
    78. Sabiedriskās attiecības.
    79. Meklētājprogrammatūru lietošana.
    80. Informācijas vizuālās sagatavošanas veidi.
    81. Efektīvas pārdošanas metodes.
    Vispārējās zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Atjaunojamo energoresursu izmantošanas un attīstības tendences.
    2. Pētījumu metodoloģijas principi.
    3. Dabas resursu racionālas un ilgtspējīgas izmantošanas principi.
    4. Datu drošība.
    5. Datoru drošības programmas.
    6. Finanšu plānošanas un prognozēšanas metodes.
    7. Finanšu vadība un ekonomika.
    8. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    9. ANO ilgtspējīgas attīstības mērķi.
    10. Ārkārtējās situācijas un izņēmuma
    11. stāvokļa normatīvais regulējums
    Izpratnes līmenī:
    1. Faktu, teoriju un profesionālās darbības likumsakarības.
    2. Nozares tehnoloģiju izpētes izmantošanas iespējas.
    3. Datu interpretācija.
    4. Matemātikas instrumenti un metodes.
    5. Normatīvie akti informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā.
    6. Digitālā vide, riski un draudi digitālajā vidē.
    7. Digitālā identitāte.
    8. Datu aizsardzība.
    9. Autortiesību aizsardzība.
    10. Informācijas un komunikācijas sistēmu drošība.
    11. Komercdarbības vides pamatprincipi.
    12. Finanšu instrumenti.
    13. Faktu, teoriju un profesionālās darbības procesu likumsakarības.
    14. Globālās norises un ilgtspējīgas sistēmas daudzkulturālā vidē.
    15. Darba tiesību pamatprincipi.
    16. Darba aizsardzības noteikumi un plāns.
    17. Civilās aizsardzības plāns.
    18. Vides aizsardzības prasības.
    19. “Zaļās domāšanas” principi.
    20. Ilgtspējīgas attīstības principi.
    Lietošanas līmenī:
    1. Verbālā un neverbālā saziņa.
    2. Plašs vārdu krājums.
    3. Funkcionālā gramatika.
    4. Valodas stili.
    5. Literārās valodas normas.
    6. Lietišķie raksti.
    7. Valodas kultūra.
    8. Nozares/sektora leksika un profesionālā terminoloģija.
    9. Efektīvas prezentācijas vadīšanas māksla.
    10. Kritiskā domāšana un konstruktīva dialoga veidošana.
    11. Kultūras daudzveidības koncepcija.
    12. Verbālās un neverbālās saziņas specifika daudzkultūru vidē.
    13. Plašs profesionālās leksikas krājums.
    14. Funkcionālā gramatika.
    15. Starpkultūru komunikācijas principi daudzkultūru vidē.
    16. Savas nacionālās kultūras un citukultūru standarti, vērtības un uzvedības.
    17. Datu analīzes un apkopošanas metodes.
    18. Pētniecības metodes.
    19. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    20. Digitālie rīki un tehnoloģijas.
    21. Digitālās komunikācijas līdzekļi.
    22. Lēmumu pieņemšanas metodes.
    23. Plānošana metodes.
    24. Komandas darba organizācijas metodes.
    25. Saskarsmes teorijas.
    26. Sadarbības principi.
    27. Projektu vadība.
    28. Dokumentu pārvaldība.
    29. Stresa vadības metodes.
    30. Kritiskā domāšana.
    31. Mācību, karjeras un darba gaitas plānošana.
    32. Dažādās sabiedrībās un vidēs vispārpieņemtie uzvedības kodeksi.
    33. Efektīvas komunikācijas stratēģijas.
    34. Veselīga prāta, ķermeņa un dzīvesveida komponentes.
    35. Mācīšanās stratēģijas.
    36. Karjeras attīstības novērtēšanas principi.
    37. Laika pārvaldības pamatprincipi.
    38. Pirmās palīdzības sniegšana.
    39. Ugunsdrošības noteikumi.
    40. Elektrodrošības noteikumi.
    41. Rīcība ugunsgrēka gadījumā.
    42. Rīcība darba vides risku iestāšanās gadījumā.

  • Prasmes

    Profesionālās prasmes un attieksmes
    1. Pielietot dažādus saziņas kanālus mutvārdu un rakstveida saziņā ar viesnīcas klientiem par pakalpojumu pasūtījumiem.
    2. Rezervēt klientam viesnīcas pakalpojumus.
    3. Ievērot profesionālas ētikas principus saziņā ar klientiem.
    4. Piedāvāt pakalpojumu un tā cenu atbilstoši klientu segmentam rezervēšanas brīdī.
    5. Sagatavot viesnīcas pamatpakalpojumus un papildpakalpojumus atbilstoši klienta pasūtījumam.
    6. Papildināt datus par viesi viesnīcas rezervēšanas sistēmā ierašanās laikā.
    7. Operatīvi koordinēt pasūtījumu virzību.
    8. Uzklausīt viesnīcas viesu sniegto informāciju par viesnīcas pakalpojumiem.
    9. Izvērtēt viesnīcas viesu sniegto informāciju par viesnīcas pakalpojumiem atgriezeniskās saites sniegšanai.
    10. Atbildēt viesiem mutiski vai rakstveidā uz viņu vēlmēm.
    11. Organizēt informācijas apriti starp viesnīcas nodaļām viesu pasūtījuma izpildes nodrošināšanai.
    12. Kontrolēt nodaļu sadarbību pasūtījuma izpildes nodrošināšanai.
    13. Konstatēt nepilnības nodaļu sadarbībā.
    14. Sadarbībā ar kolēģiem izveidot priekšlikumus nodaļu sadarbības procesu uzlabošanā.
    15. Veikt ikdienas sniegto pakalpojumu kvalitātes monitoringu.
    16. Ievērot pakalpojuma atbilstību viesnīcā noteiktajiem apkalpošanas standartiem.
    17. Organizēt savu un nodaļas darbu ievērojot viesnīcas pakalpojumu kvalitātes standarta prasības.
    18. Analizēt reģiona vai teritorijas citu viesnīcu sniegto pakalpojumu kvalitāti.
    19. Apzināt klientu vēlmes apkalpošanas kvalitātes uzlabošanai viesnīcā.
    20. Izstrādāt procedūras apkalpošanas kvalitātes uzlabošanai viesnīcā.
    21. Informēt nodaļu darbiniekus par viesnīcas pakalpojumu valitātes monitoringu rezultātiem.
    22. Regulāri informēt nodaļu darbiniekus par klientu atsauksmēm un sūdzībām.
    23. Aprakstīt pakalpojuma sniegšanas procesus, izmantojot lietojumprogrammas.
    24. Novērtēt katras viesnīcas nodaļas īstenoto pakalpojumu kvalitāti atbilstoši iegūtajiem datiem no klientu atsauksmēm.
    25. Identificēt klientu sniegtās atsauksmes dažādās komunikācijas platformās.
    26. Iegūt klientu atsauksmes no citiem viesnīcas nodaļu darbiniekiem.
    27. Organizēt klientu anketēšanu.
    28. Analizēt klientu sniegtās mutiskās un rakstiskās atsauksmes.
    29. Operatīvi risināt problēmsituācijas, nodrošinot atbildi klientam.
    30. Izveidot iknedēļas atskaiti par klientu atsauksmēm viesnīcas vadībai un nodaļu vadītājiem.
    31. Analizēt pakalpojumu sniegšanai nepieciešamos tehniskos un tehnoloģiskos resursus (iekārtas un aprīkojums) viesnīcas nodaļās.
    32. Sagatavot aprakstu par tehniskā un tehnoloģiskā nodrošinājuma izmantošanu.
    33. Organizēt viesnīcas darbinieku iepazīstināšanu ar tehniskā un tehnoloģiskā nodrošinājuma izmantošanas aprakstu.
    34. Organizēt sadarbībā ar viesnīcas vadību nepieciešamo nodrošinājuma iepirkumu, pamatojoties uz piedāvājuma izvērtējumu.
    35. Nodrošināt iepirkto vai īrēto pakalpojumu vai preču kvalitātes kontroli.
    36. Plānot nodaļas operatīvo darbu, pamatojoties uz viesnīcas konkrētās dienas pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu noslogojumu.
    37. Koordinēt nodaļas darbiniekus darbu pienākumu veikšanai.
    38. Pieņemt racionālus un efektīvus lēmumus nodaļas darba organizēšanai.
    39. Identificēt radušās izmaiņas (problēmsituācijas u.c.).
    40. Operatīvi organizēt nodaļas darbību neparedzēto situāciju risināšanai.
    41. Nodrošināt sadarbību ar citām nodaļām un speciālistiem operatīvo darbu veikšanai.
    42. Izmantot viesnīcas nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas.
    43. Izmantot POS termināli bezskaidras naudas norēķiniem.
    44. Izrakstīt attaisnojuma dokumentus (rēķinus).
    45. Veikt norēķinus atbilstoši viesnīcas noteiktajai norēķinu kārtībai.
    46. Veikt viesu datu reģistrāciju, izmantojot viesnīcas vadības sistēmu.
    47. Kontrolēt viesu tiešsaistes apkalpošanas procesus, izmantojot viesnīcas vadības sistēmu.
    48. Veikt operatīvas darbības ar ievadītajiem datiem viesu uzturēšanās laikā viesnīcā.
    49. Nodrošināt viesu izrakstīšanās procesus, izmantojot viesnīcas vadības sistēmu.
    50. Analizēt operatīvos pārskatus un atskaites efektīvai darbības plānošanai.
    51. Izmantot operatīvajos pārskatos un atskaitēs ietverto informāciju efektīvas darbības organizēšanai.
    52. Izvērtēt informāciju par ārpakalpojumiem un to izmantošanas lietderību pakalpojumu nodrošināšanā.
    53. Atlasīt ārpakalpojuma sniedzējus atbilstoši klientu vajadzībām un viesnīcas vadības norādījumiem.
    54. Organizēt ikdienas sadarbību ar ārpakalpojuma sniedzējiem pakalpojumu vai preču nodrošināšanai.
    55. Kontrolēt ārpakalpojumā saņemamo pakalpojumu vai preču nodrošināšanas izpildi.
    56. Pielietot noteiktus kritērijus viesnīcas darbinieku darba snieguma novērtēšanai.
    57. Organizēt nodaļas darbinieku darbu novērtēšanas procesu.
    58. Apkopot darbinieku darba novērtēšanas rezultātus.
    59. Analizēt darbinieku novērtēšanas rezultātus.
    60. Sagatavot informāciju priekšlikumiem darbinieku motivēšanai par darba snieguma izpildes novērtēšanas rezultātiem.
    61. Iepazīstināt darbiniekus ar ētikas un lietišķās etiķetes rokasgrāmatu tiem stājoties darbā.
    62. Uzraudzīt ētikas un lietišķās etiķetes normu pielietošanu viesu apkalpošanā.
    63. Apkopot nodaļas darbinieku profesionālās kompetences pilnveides vajadzības.
    64. Izstrādāt priekšlikumus nodaļas darbinieku apmācībai.
    65. Piedalīties stuktūrvienības darbinieku profesionālās kompetences pilnveidē.
    66. Izvēlēties atbilstošāko pieprasījuma izpētes metodi.
    67. Apkopot datus par viesnīcas pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu izmantošanu.
    68. Izvērtēt izmantoto viesnīcas pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu ekonomisko efektivitāti.
    69. Apkopot datus par klientu vēlmēm, izmantojot dažādas mārketinga rīkus.
    70. Apzināt pakalpojuma ieviešanai nepieciešamos resursus.
    71. Sadarbībā ar viesnīcas vadību novērtēt viesnīcas resursu izmantošanas iespējas pakalpojumu ieviešanai.
    72. Aprēķināt jauna pakalpojuma ieviešanas izmaksas.
    73. Noteikt jaunu pakalpojuma ieviešanas loģisko secību.
    74. Izstrādāt jaunu pakalpojuma sniegšanas procedūru.
    75. Deleģēt uzdevumus jauna pakalpojuma nodrošināšanai.
    76. Kontrolēt pakalpojuma ieviešanas izpildi.
    77. Apkopot un analizēt pakalpojuma īstenošanas rezultātus tā lietderības noteikšanai.
    78. Iegūt informāciju par tiešo konkurentu sniegto pakalpojumu veidiem.
    79. Izvērtēt tiešo konkurentu pakalpojumu piedāvājumu.
    80. Salīdzināt tiešo konkurentu un konkrētās viesnīcas sniegtajiem pakalpojumiem.
    81. Prezentēt viesnīcas vadībai tirgus analīzi, pamatojot to konkurentu izvērtējumā un pakalpojumu pieprasījumā.
    82. Segmentēt klientus.
    83. Sagatavot pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu komplektus.
    84. Prezentēt viesnīcas pakalpojumus klientiem un sadarbības partneriem.
    85. Izvietot informāciju par viesnīcas pakalpojumiem sociālajos tīklos.
    86. Iegūt informāciju par tiešo konkurentu sniegto pakalpojumu cenām.
    87. Salīdzināt tiešo konkurentu pakalpojumu cenas.
    88. Aprēķināt viesnīcas pakalpojumu cenas, ņemot vērā sezonalitāti un augsta pieprasījuma periodus.
    89. Pielietot diferencētus anulēšanas un apmaksas noteikumus viesnīcas pakalpojumiem.
    90. Noteikt viesnīcas pakalpojumu izcenojumu sadarbībā ar nodaļām.
    91. Piedalīties pakalpojumu taktiskās pārdošanas un mārketinga plāna aktivitātes.
    92. Piedalīties taktiskās pārdošanas un mārketinga budžeta izstrādē.
    93. Sadrbībā ar kolēģiem izstrādāt mārketinga plāna aktivitāšu īstenošanas laika grafiku.
    94. Koordinēt viesnīcas nodaļu darbu pēc plānā noteiktajām aktivitātēm.
    95. Ieviest viesnīcas pakalpojumu pārdošanas virzīšanas aktivitātes.
    96. Atrast un izvērtēt pieejamo tiešsaistes sistēmu izmantošanas lietderību.
    97. Ieviest tiešsaistes sistēmas pakalpojumu pārdošanai.
    98. Izmantot tiešsaistes sistēmas pārdošanas plānā noteikto mērķu sasniegšanai.
    99. Novērtēt izmantotās tiešsaistes sistēmas finansiālo lietderīgumu.
    100. Ievadīt sadarbības partneru datus klientu attiecību un darījumu vadības sistēmā.
    101. Atlasīt ievadītos datus pakalpojumu pārdošanai noteiktajai mērķauditorijai.
    102. Komunicēt svešvalodā ar datu bāzē esošajiem klientiem pakalpojumu pārdošanā.
    103. Analizēt klientu attiecību un darījumu vadības sistēmas izmantošanas regularitāti un efektivitāti pakalpojuma pārdošanā.
    104. Apkopot konkrētam sadarbības partnerim pārdoto pakalpojumu izmaksas.
    105. Izrakstīt rēķinu konkrētam sadarbības partnerim par viesnīcas sniegtajiem pakalpojumiem.
    106. Kontrolēt izrakstīto rēķinu apmaksu.
    107. Sazināties ar debitoru apmaksas panākšanai.
    108. Identificēt potenciālos klientus.
    109. Piedāvāt viesnīcas pakalpojumus potenciāliem klientiem, balstoties uz viņu vajadzībām, vēmēm, iespējām.
    110. Īstenot pasākumus viesnīcas klientu attiecību nostiprināšanai un sadarbības veicināšanai.
    111. Argumentēt viesnīcas pakalpojumu priekšrocības atbilstoši konkrētā klienta vajadzībām.
    112. Vienoties par līguma nosacījumiem ar klientiem.
    Vispārējās prasmes un attieksmes
    1. Sazināties mutvārdos un rakstveidā dažādās profesionālās situācijās un vidēs.
    2. Komunicēt atbilstoši mērķauditorijai un situācijas prasībām.
    3. Ievērot latviešu literārās valodas normas lietišķajā saziņā.
    4. Veidot labi strukturētus, detalizētus tekstus.
    5. Lietot nozares/sektora profesionālo leksiku latviešu valodā.
    6. Publiskot prezentācijas materiālus un uzstāties dažādās mērķauditorijās.
    7. Brīvi un konstruktīvi diskutēt.
    8. Skaidri un argumentēti sniegt profesionālās tēmas izklāstītu valsts valodā.
    9. Lietot svešvalodas mutvārdu un rakstveida komunikācijā dažādās profesionālās situācijās un vidēs.
    10. Lietot profesionālo leksiku profesionālajā saziņā.
    11. Ievērot starpkultūru komunikācijas principus daudzkultūru vidē.
    12. Analizēt kultūras līdzības un atšķirības.
    13. Elastīgi risināt starpkultūru konfliktus darbā vidē.
    14. Patstāvīgi pilnveidot svešvalodu zināšanas un profesionālo leksiku.
    15. Vispārināt iegūtos secinājumus un izvirzīt jaunas problēmas tūrisma nozarē vispārinātā veidā.
    16. Analizēt savstarpēji saistītus skaidrojumus, simbolus un formulas.
    17. Veidot matemātiskas diagrammas, grafikus un konstrukcija ikdienas darbā.
    18. Shematizēt matemātiskai interpretācijai nepieciešamos elementus.
    19. Ieviest videi draudzīgas saimniekošanas pasākumus.
    20. Rast radošus risinājumus tehnoloģisko procesu attīstībai.
    21. Izmantot digitālās vides datu, informācijas un satura (digitālais saturs) ieguvei pārlūkošanas, meklēšanas un atlases rīkus.
    22. Prasmīgi apstrādāt informāciju, datus un saturu digitālā vidē.
    23. Radīt digitālu saturu, veidojot jaunu vai izmantojot dažādas teksta un informācijas daļas, tās pārveidojot, atjaunojot, uzlabojot un precizējot.
    24. Izplatīt digitālu saturu, izmantojot piemērotus digitālās komunikācijas līdzekļus un mijiedarbības tehnoloģijas.
    25. Rīkoties saskaņā ar tiesību normām, kas attiecināmas uz digitālo tehnoloģiju, īpašuma tiesību un datu izmantošanu.
    26. Izmantot dažādus digitālo ierīču un satura, personas datu un privātuma aizsardzības paņēmienus digitālajā vidē.
    27. Novērst riskus un draudus personas fiziskajai un psiholoģiskajai veselībai, lietojot digitālās tehnoloģijas, palīdzot citiem.
    28. Attīstīt digitālas prasmes digitāla satura, inovatīvu procesu un produktu radīšanai.
    29. Izvirzīt savus un komandas darba mērķus, tos īstenojot atbilstoši noteiktajam biznesa plānam.
    30. Lietot finanšu plānošanas un prognozēšanas metodes biznesa idejas īstenošanai.
    31. Kritiski izvērtēt riskus, kas saistīti ar plānotajām darbībām biznesa idejas īstenošanai.
    32. Uzņemties savu individuālo un komandas atbildību jaunu vērtību radīšanā.
    33. Izvērtēt sasniegtos mērķus, novērtējot savu un komandas darba ieguldījumu.
    34. Izmantot atgriezenisko saiti sava un komandas darba mērķu sasniegšanai.
    35. Apzināties savas personīgās un sociālās attīstības/pilnveides iespējas.
    36. Adekvāti novērtēt savu profesionālo pieredzi un profesionālās kompetences līmeni.
    37. Mērķtiecīgi plānot profesionālo kompetenču pilnveidi.
    38. Sistemātiski apgūt jaunas zināšanas un pieredzi.
    39. Kritisku izvērtēt situāciju/ notikumu/ darbību/ iespējas un pieņemt lēmumus.
    40. Sekot līdzi profesionālās darbības un profesionālās jomas teorijas un prakses attīstībai.
    41. Strādāt sadarbojoties komandā un patstāvīgi.
    42. Organizēt mācīšanos un būt neatlaidīgam mācībās un mācīšanās procesā.
    43. Sadarboties komandā, konstruktīvi komunicēt dažādās vidēs.
    44. Pilnveidot pētniecības prasmes.
    45. Iesaistīties kopīgu vai sabiedrības interešu jautājumu risināšanā, tostarp sabiedrības ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā.
    46. Piedalīties sociāli atbildīgu iniciatīvu izstrādē.
    47. Risināt nestandarta darba situācijas.
    48. Nodrošināt darba tiesību prasību ievērošanu.
    49. Pieņemt lēmumus, kompleksu problēmu risināšanā.
    50. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības un vides aizsardzības prasībām.
    51. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    52. Izmantot videi draudzīgas darba metodes, nodrošinot efektīvu atkritumu šķirošanu un utilizēšanu.
    53. Rīkoties atbilstoši ugunsdrošības, elektrodrošības, darba aizsardzības un vides aizsardzības prasībām.
    54. Sniegt pirmo palīdzību.
    55. Rīkoties uzņēmuma un valsts mēroga ārkārtas situācijā atbilstoši noteiktajiem civilās aizsardzības plāniem.
    56. Atbildīgi rīkoties ārkārtas situācijā un izņēmuma stāvokļa laikā, ievērojot valsts noteikto regulējumu.
    57. Piemērot “zaļās domāšanas” principus gan ikdienas aktivitātēs, gan profesionālajā darbībā.

  • Kompetences

    Profesionālās kompetences
    1. Spēja apstrādāt individuālo klientu un grupu pasūtījumus.
    2. Spēja organizēt viesu ierašanās procesu, operatīvi koordinējot pasūtījumu virzību.
    3. Spēja nodrošināt drošu un precīzu informācijas apmaiņu ar viesiem par viesnīcas pakalpojumiem.
    4. Spēja koordinēt un kontrolēt nodaļu sadarbību viesu apkalpošanas procesos.
    5. Spēja novērtēt viesnīcas sniegto pakalpojumu kvalitāti, veicot to pastāvīgu kvalitātes monitoringu.
    6. Spēja izstrādāt priekšlikumus esošās apkalpošanas kvalitātes uzlabošanai viesnīcā.
    7. Spēja sadarbībā ar viesnīcas nodaļām uzturēt kvalitāti nodrošinošos procesus.
    8. Spēja organizēt sistemātisku klientu atsauksmju par viesnīcas pakalpojumiem iegūšanu un apstrādi.
    9. Spēja organizēt tehniskā un tehnoloģiskā nodrošinājuma lietderīgu apriti viesnīcas nodaļas pakalpojumu sniegšanai.
    10. Spēja nodrošināt nodaļas darba nepārtrauktību un sadarbību ar citām nodaļām operatīvo darbu veikšanai.
    11. Spēja organizēt norēķinu veikšanu ar klientiem atbilstoši viesnīcas noteiktajai norēķinu kārtībai.
    12. Spēja izmantot viesnīcas vadības sistēmas viesu apkalpošanas ciklā, nodrošinot drošu efektīvu informācijas apriti.
    13. Spēja koordinēt sadarbību ar ārpakalpojumu sniedzējiem pilna spektra pakalpojuma nodrošināšanai.
    14. Spēja sazināties mutiski un rakstiski vismaz divās svešvalodās, izmantojot profesionālo terminoloģiju.
    15. Spēja piedalīties nodaļas un atsevišķu tās darbinieku darba rezultātu izvērtēšanā.
    16. Spēja monitorēt viesnīcas nodaļas darbinieku lietišķās etiķetes un ētikas normu ievērošanu, veicot darba pienākumus.
    17. Spēja piedalīties viesnīcas nodaļas darbinieku profesionālās kompetences pilnveidē.
    18. Spēja izvērtēt viesnīcas sniegto pakalpojumu pieprasījumu atbilstoši uzņēmuma vadības noteiktajiem kritērijiem.
    19. Spēja izvērtēt jaunu pakalpojumu ieviešanas iespējas viesnīcas nodaļās.
    20. Spēja ieviest jaunus pakalpojumus sadarbībā ar viesnīcas nodaļu speciālistiem.
    21. Spēja veikt viesnīcu sniegto pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu vispusīgu un objektīvu tirgus analīzi.
    22. Spēja izstrādāt viesnīcas mērķauditorijai un klientu segmentiem atbilstošu pakalpojuma piedāvājumu.
    23. Spēja ievietot informāciju par viesnīcas pakalpojumiem sociālajos tīklos, ievērojot digitālās identitātes raksturlielumus un sociālo tīklu izmantošanas noteikumus.
    24. Spēja izvērtēt pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu cenu noteikšanas politiku un specifiku viesnīcā.
    25. Spēja īstenot viesnīcas pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu pārdošanas un mārketinga plānā noteiktās aktivitātes noteikta laika un budžeta ietvaros.
    26. Spēja lietot tiešsaistes sistēmas pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu pārdošanas procesos.
    27. Spēja izmantot klientu attiecību un darījumu vadības sistēmu (Customer Relation Management – CRM) pamatpakalpojumu un papildpakalpojumu pārdošanas procesos.
    28. Spēja organizēt sadarbības partneru norēķinu pārvaldības kontroli viesnīcā.
    29. Spēja piesaistīt jaunus klientus, īstenojot mērķtiecīgus un klientiem saistošus pasākumus.
    Vispārējās kompetences
    1. Spēja konstruktīvi diskutēt un argumentēti prezentēt savu pakalpojumu, nodrošinot korektas, saprotamas un literārās valodas normām atbilstošas informācijas sniegšanu.
    2. Spēja lietot svešvalodas mutvārdu un rakstveida komunikācijā un profesionālo terminoloģiju divās svešvalodās darba pienākumu veikšanai.
    3. Spēja izmantot matemātisko domāšanu, lai veiktu prognozes tūrisma nozarē, nodrošinātu argumentu pamatojumus, pārbaudītu un salīdzinātu piedāvātos risinājumus.
    4. Spēja dažādos formātos radīt digitālu saturu un to izplatīt, izmantojot digitālās komunikācijas līdzekļus un tehnoloģijas, ievērojot īpašuma tiesību un datu aizsardzības normas, sniedzot atbalstu citiem.
    5. Spēja, palīdzot citiem, risināt tehniskas problēmas un konceptuālas situācijas radošai digitālo tehnoloģiju izmantošanai un digitālo prasmju attīstīšanai.
    6. Spēja veikt savu profesionālo darbību atbilstoši izvēlētajam uzņēmējdarbības modelim, plānojot un izvērtējot savus un komandas darba noteiktos mērķus.
    7. Spēja novērtēt un mērķtiecīgi plānot profesionālo kompetenču pilnveidi.
    8. Spēja izmantot analītisku pieeju profesionālajā darbībā un viesmīlības jomas attīstībā.
    9. Spēj pieņemt atbildīgus lēmumus un piemērot darba tiesiskās normas profesionālajā darbībā atbilstoši darba tiesību normatīvā regulējuma prasībām.
    10. Spēja ievērot un uzraudzīt darba drošības, vides aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības, higiēnas prasības.
    11. Spēja ievērot civilās aizsardzības prasības atbilstoši civilās aizsardzības plāniem un normatīvajiem aktiem.
    12. Spēja atbildīgi rīkoties ārkārtas situācijas laikā, ievērojot valsts noteikto regulējumu un apzinoties savu atbildību nacionālās drošības saglabāšanā.
    13. Spēja sniegt nepieciešamo pirmo palīdzību.
    14. Spēja rīkoties atbilstoši “zaļās domāšanas” un ilgtspējīgas attīstības principiem.

Viesnīcu pakalpojumu organizators

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. tūrisma nozares struktūra un vēsture;
    1.2. tūrisma galamērķi;
    1.3. viesnīcu pakalpojumu attīstības tendences;
    1.4. viesnīcu dizaina pamatprincipi un tendences.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. viesmīlības nozares struktūra;
    2.2. nodarbinātības struktūra viesmīlības nozarē;
    2.3. aktuālas parādības un procesi, kas ietekmē viesmīlības nozari Latvijā un pasaulē;
    2.4. tūristu mītņu klasifikācija, standarti un sertifikācijas process;
    2.5. viesmīlības uzņēmumu organizatoriskās struktūras;
    2.6. viesu segmentācija;
    2.7. viesmīlības produktu un pakalpojumu pamatelementi;
    2.8. tirgvedības koncepcijas un tirgvedības process viesmīlības uzņēmumā;
    2.9. sociāli ekonomisko pārmaiņu ietekme uz komercdarbības attīstību pakalpojumu nozares kontekstā;
    2.10. tiesiskās un politiskās vides ietekme uz komercdarbību un pakalpojumu nozari;
    2.11. normatīvo aktu prasības komercdarbības uzsākšanai un attīstībai viesmīlības pakalpojumu nozarē;
    2.12. īpašumtiesības regulējošie normatīvie akti;
    2.13. patērētāju aizsardzības tiesiskais regulējums;
    2.14. kvalitātes pārvaldības sistēmas ieviešana viesmīlības uzņēmumā;
    2.15. finansējuma avoti, cenas noteikšanas un ienākumu palielināšanas metodes viesmīlības industrijā;
    2.16. uzņēmuma finanšu un grāmatvedības pārraudzība;
    2.17. ēku apsaimniekošanas procesa normatīvās prasības un pārvaldības sistēmas;
    2.18. viesmīlības uzņēmuma resursu vadības principi;
    2.19. profesionālie termini valsts valodā un vienā svešvalodā.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. viesmīlības uzņēmuma darba plānu izstrāde;
    3.2. viesmīlības uzņēmuma darbības pārskatu sastādīšana un rādītāju izvērtēšana;
    3.3. klientu apkalpošanas standartu izstrāde un ieviešana;
    3.4. personāla vadības pamatprincipi;
    3.5. darbinieku piesaistes, atlases un apmācības procesa organizācija;
    3.6. viesmīlības uzņēmuma produktu un pakalpojumu piedāvājuma izstrāde un izplatīšana;
    3.7. iekšējās un ārējās pārdošanas un tirdzniecības veicināšanas tehnikas;
    3.8. viesnīcas struktūrvienību darba organizācija;
    3.9. viesmīlības uzņēmuma pakalpojumu attīstības plānošana, izstrāde un attīstība;
    3.10. resursu sagādes procesa organizācija viesnīcā;
    3.11. viesmīlības uzņēmuma kvalitātes pārvaldības principu izstrāde;
    3.12. biroja tehnika un viesnīcas vadības datorprogrammas;
    3.13. kases sistēmas un dokumentācija;
    3.14. inventarizācija un materiālo vērtību inventarizācijas akti;
    3.15. dokumentu pārvaldības prasības un noteikumi;
    3.16. laika plānošana;
    3.17. profesionālās, vispārējās ētikas un konfidencialitātes pamatprincipi;
    3.18. lietišķās un profesionālās etiķetes, lietišķās saskarsmes un sadarbības principi;
    3.19. uzņēmumu paškontroles sistēma;
    3.20. darba tiesiskās attiecības;
    3.21. sanitārās, vispārējās un personiskās higiēnas normas;
    3.22. darba aizsardzības prasības;
    3.23. vides aizsardzības prasības;
    3.24. pirmā palīdzība;
    3.25. valsts valoda;
    3.26. divas svešvalodas profesionālās saziņas līmenī;
    3.27. personas datu aizsardzības prasības;
    3.28. uzņēmumā izstrādātās paškontroles sistēmas (HACCP).

  • Prasmes

    1. Izstrādāt viesmīlības uzņēmuma struktūrvienību darba plānus atbilstoši uzņēmuma mērķiem.
    2. Izvērtēt viesmīlības uzņēmuma struktūrvienību darbības rādītājus, ierosinot nepieciešamās izmaiņas.
    3. Veicināt uz klientu orientētas apkalpošanas kultūras standartu izstrādi un ieviešanu uzņēmumā, sekot to izpildei.
    4. Izmantot kvalitātes pārvaldības principus viesmīlības uzņēmuma darbības rādītāju uzlabošanai.
    5. Izstrādāt viesmīlības uzņēmuma produktu un pakalpojumu piedāvājumu.
    6. Izmantot iekšējās un ārējās pārdošanas līdzekļus un paņēmienus un tirdzniecības veicināšanas tehnikas.
    7. Novērtēt un veicināt pārdošanā iesaistītā personāla darba efektivitāti.
    8. Plānot un organizēt darbinieku piesaistes un atlases procesu.
    9. Novērtēt un attīstīt uzņēmuma darbinieku prasmes, lietojot personāla apmācības un izaugsmes veicināšanas metodes.
    10. Organizēt konferences, banketus un citus pasākumus viesmīlības uzņēmuma ietvaros.
    11. Izmantot viesmīlības uzņēmuma struktūrvienību pārvaldības paņēmienus atbilstoši jaunākajām tehnoloģijām.
    12. Ievērot uzņēmumā izstrādātās paškontroles sistēmas prasības.
    13. Organizēt viesmīlības uzņēmuma struktūrvienību darbu un pārraudzīt to uzdevumu izpildi.
    14. Ievērot normatīvo aktu prasības viesmīlības pakalpojumu jomā.
    15. Novērtēt materiāltehnisko resursu apsaimniekošanas efektivitāti.
    16. Izmantot viesmīlības uzņēmuma resursu vadības principus.
    17. Veikt inventarizāciju, sastādīt materiālo vērtību inventarizācijas aktus.
    18. Analizēt viesmīlības uzņēmuma inventarizācijas rezultātus un izstrādāt priekšlikumus turpmākās darbības pilnveidošanai.
    19. Plānot viesmīlības uzņēmuma struktūrvienību budžetu un kontrolēt tā izpildi.
    20. Izstrādāt un novērtēt iepirkumu stratēģiju un darbības pārskatus.
    21. Ievērot darba aizsardzības, elektrodrošības un ugunsdrošības normatīvo aktu prasības.
    22. ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    23. Piedalīties personāla politikas īstenošanā uzņēmumā.
    24. Izstrādāt un īstenot savas profesionālās izaugsmes plānu, tiekties uz izvirzīto mērķu īstenošanu.
    25. Ievērot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus un konfidencialitāti.
    26. Rīkoties atbilstoši lietišķajai etiķetei un lietot vispārpieņemtās runas un uzvedības normas.
    27. Strādāt komandā un individuāli, plānot savu darbu, novērtēt tā kvalitāti un atbildēt par sava un komandas darba rezultātu.
    28. Atklāt un risināt problēmas, lietojot efektīvas konfliktu risināšanas stratēģijas.
    29. Pārvaldīt valsts valodu.
    30. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas profesionālās saziņas līmenī.
    31. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
    32. Lietot biroja tehniku, viesnīcu vadības datorprogrammas, kases sistēmas un kredītkaršu norēķinu termināļus.
    33. Veikt dokumentu pārvaldību atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    34. Sniegt pirmo palīdzību.

  • Kompetences

    1. Spēja izprast viesmīlības un tūrisma nozares struktūru un attīstības tendences, viesnīcas darba organizāciju, struktūru un personāla pienākumus un atbildību.
    2. Spēja piedalīties viesmīlības uzņēmuma kvalitātes vadības standartu izstrādāšanā un ieviešanā.
    3. Spēja aprakstīt un īstenot viesmīlības uzņēmuma mērķus un darbības plānus, kā arī novērtēt un attīstīt uzņēmuma darbinieku un vadītāju sadarbības prasmes.
    4. Spēja identificēt viesmīlības uzņēmuma tirgvedības koncepcijas, plānot un īstenot tirgvedības procesu, koordinējot viesnīcas struktūrvienību darbību.
    5. Spēja izprast personāla vadības funkcijas, veikt personāla piesaisti, apmācību un darba efektivitātes novērtēšanu.
    6. Spēja izvērtēt viesmīlības uzņēmuma pakalpojumu pieprasījumu un kvalitāti pakalpojumu piedāvājuma un kvalitātes uzlabošanai.
    7. Spēja organizēt komercdarbību atbilstoši viesmīlības uzņēmuma mērķiem.
    8. Spēja izvērtēt uzņēmuma saimniecisko darbību, finanšu rādītājus un sniegt priekšlikumus uzņēmuma darbības uzlabošanai.
    9. Spēja plānot un organizēt viesmīlības uzņēmuma pakalpojumu piedāvājumu atbilstoši kvalitātes sistēmu prasībām un uzņēmuma mērķiem.
    10. Spēja izstrādāt, vadīt un koordinēt viesmīlības uzņēmuma pakalpojumu izstrādi, analizēt un novērtēt to rentabilitāti.
    11. Spēja sekot līdzi viesmīlības un tūrisma nozares aktuālajām tendencēm un jaunākajām tehnoloģijām, izmantojot dažādus informatīvos avotus un informācijas tehnoloģijas.
    12. Spēja sadarboties ar klientiem, personālu un ieinteresētajām pusēm, izvērtēt sava un komandas darba kvalitāti, atbildēt par rezultātu.
    13. Spēja pārzināt un lietot profesionālo viesnīcu vadības programmas, biroja tehniku.
    14. Spēja izprast, piemērot un izpildīt normatīvo aktu prasības viesmīlības pakalpojumu jomā.
    15. Spēja pārzināt viesmīlības uzņēmuma darba organizācijas un pārvaldes principus.
    16. Spēja veidot un izmantot viesu datu banku, ievērojot normatīvo aktu prasības personas datu aizsardzības jomā.
    17. Spēja veikt ar darba pienākumiem saistīto dokumentu pārvaldību.
    18. Spēja veidot un uzturēt pozitīvu saskarsmi, ievērojot viesmīlības un lietišķās etiķetes, profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus.
    19. Spēja ievērot darba un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības, uzņēmuma iekšējās kārtības noteikumus, uzņēmumā noteiktās paškontroles sistēmas (HACCP) noteikumus.
    20. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    21. Spēja nodrošināt uzņēmuma saimniecības un resursu pārvaldību, nodrošinot videi draudzīgu un ilgtspējīgu uzņēmuma attīstību.
    22. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, lietot profesionālo terminoloģiju.
    23. Spēja patstāvīgi pilnveidot profesionālās prasmes un zināšanas.
    24. Veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību un kontroli par sava darba rezultātu.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
80
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
2-3 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Individuālie pakalpojumi (81)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Viesnīcu un restorānu serviss (811)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Tūrisma nozare

Viesnīcu pakalpojumu organizators plāno un organizē viesu apkalpošanas procesus, atbild par izmitināšanas mītnes/uzņēmuma resursu apriti. Analizē tirgus situāciju un uzņēmuma pakalpojumu sniegšanas efektivitāti, izstrādā izmitināšanas pakalpojumu piedāvājumu s un nodrošina to ieviešanu.Profesijas reglamentācija, papildu prasības: Reizi gadā ir jāveic obligātā veselības pārbaude.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Viesmīlības pakalpojumu speciālists , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Viesmīlības pakalpojumu speciālists , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Viesmīlības pakalpojumu speciālists , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Viesu uzņemšanas dienesta speciālists

Kvalifikācijas tips:

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2024

Pēdējie labojumi: 07.12.2023

Ievietots: 07.05.2016