Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. radošā darba analīze un kritika;
1.2. pētījumu metodes;
1.3. autortiesības;
1.4. komercdarbības pamati;
1.5. prezentācijas pamati.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. vispārējā kultūras vēsture un teorija;
2.2. mākslas vēsture un teorija;
2.3. teātra vēstures pamati;
2.4. literatūras vēstures pamati;
2.5. kino un televīzijas vēsture;
2.6. dokumentālā un aktierkino estētika;
2.7. mūsdienu audiovizuālie mediji;
2.8. tēlotāja māksla;
2.9. fotogrāfija;
2.10. audiovizuālās montāžas principi;
2.11. televīzijas režijas pamati;
2.12. televīzijas scenārija izveides pamati;
2.13. televīzijas žurnālistikas pamati;
2.14. skaņas režijas pamati;
2.15. darba tiesiskās attiecības;
2.16. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. kompozīcija;
3.2. krāsu mācība;
3.3. tēla psiholoģija;
3.4. radošā procesa psiholoģija;
3.5. semantika un semiotika;
3.6. darbs komandā;
3.7. video estētika;
3.8. audiovizuālo tehnoloģiju pamati;
3.9. apgaismošanas principi;
3.10. televīzijas un video operatora darbs;
3.11. valsts valoda;
3.12. divas svešvalodas saziņas līmenī;
3.13. vides aizsardzība;
3.14. darba aizsardzība.
1. Plānot un organizēt savu darbu atbilstoši uzdevumam.
2. Pārzināt galvenos videokameru veidus un to tehniskās iespējas.
3. Pārzināt dažādus video formātus un to specifiku.
4. Pārzināt dažādu apgaismošanas ierīču īpašības.
5. Veidot sadarbību ar projektā iesaistītajiem tehnoloģisko iekārtu speciālistiem.
6. Pārzināt kadra kompozīcijas pamatprincipus.
7. Izprast dokumentālā un mākslas video darbu specifiku.
8. Izprast mākslinieciskā tēla veidošanas pamatprincipus.
9. Pārzināt video montāžas radošos un tehniskos pamatprincipus.
10. Mērīt darba objektā apgaismojuma ekspozīciju, noteikt krāsu temperatūru un izvēlēties gaismas daudzumu luksos.
11. Pārzināt televīzijas operatora palīgtehniku un tās iespējas.
12. Pārvaldīt valsts valodu.
13. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.
14. Organizēt savu un sadarbības partneru darbu un darba vietu.
15. Pārzināt audiovizuālā darba tapšanas procesa pamatprincipus.
16. Lietot racionālus darba paņēmienus.
17. Izprast audiovizuālās nozares specifiku.
18. Izprast mediju darba specifiku.
19. Orientēties audiovizuālo tehnoloģiju specifikā.
20. Lietot audiovizuālās nozares standartus un simboliku.
21. Gūt priekšstatu un pielietot praksē iegūtās zināšanas par laikmetīgajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem.
22. Ievērot elektrodrošību.
23. Ievērot ugunsdrošību.
24. Ievērot darba aizsardzību.
25. Sniegt pirmo palīdzību.
26. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
1. Spēja profesionāli novērtēt veicamo audiovizuālo projektu realizāciju.
2. Spēja uztvert un definēt darba uzdevumu un izvirzītās prasības.
3. Spēja novērtēt realizējamā projekta īpatnības.
4. Spēja ņemt vērā tehnoloģiskos un darba vides ierobežojumus un prast izmantot to priekšrocības.
5. Spēja noteikt darba realizēšanai nepieciešamās tehnoloģiskās iekārtas un plānot to izvietojumu.
6. Spēja strādāt radošā komandā.
7. Spēja plānot veicamos darbus un piedāvāt to optimālo risinājumu.
8. Spēja argumentēt savu viedokli.
9. Spēja piedalīties lēmumu pieņemšanā un izpildīšanā atbilstoši darbības plānam.
10. Spēja organizēt, izmantot un uzturēt drošu un stabilu darba vidi.
11. Spēja pastāvīgi nodrošināt kvalitatīvu tehnoloģiskā risinājuma realizāciju.
12. Spēja adekvāti rīkoties problēmsituācijās un laikus pieņemt nepieciešamos lēmumus.
13. Spēja ievākt un apkopot nepieciešamo profesionālo informāciju un sekot nozares aktualitātēm.
14. Spēja sadarboties ar citu radošo profesiju pārstāvjiem.
15. Spēja ievērot profesionālās ētikas normas un citus darbības jomu reglamentējošus dokumentus.
16. Spēja nodrošināt vides, darba aizsardzības un ugunsdrošības normatīvo aktu prasības.
17. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.
6
6
5
Mākslas (21)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Audiovizuālā māksla un mediju māksla (213)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2023
Pēdējie labojumi: 06.09.2021
Ievietots: 07.05.2016