Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. radošā darba analīze un kritika;
1.2. pētījumu metodes;
1.3. autortiesības;
1.4. komercdarbības pamati;
1.5. prezentācijas pamati.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. vispārējā kultūras vēsture un teorija;
2.2. mākslas vēsture un teorija;
2.3. teātra vēsture;
2.4. literatūras vēstures pamati;
2.5. kino un televīzijas vēsture;
2.6. dokumentālā un aktierkino estētika;
2.7. mūsdienu audiovizuālie mediji;
2.8. tēlotāja māksla;
2.9. foto estētika;
2.10. audiovizuālās montāžas principi;
2.11. televīzijas un kino dramaturģijas pamatprincipi;
2.12. televīzijas scenārija izveides pamati;
2.13. televīzijas žurnālistikas pamati;
2.14. skaņas režijas pamati;
2.15. tēlotāja māksla;
2.16. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. kompozīcija;
3.2. krāsu mācība;
3.3. tēla psiholoģija;
3.4. radošā procesa psiholoģija;
3.5. semantika un semiotika;
3.6. darbs komandā;
3.7. video estētika;
3.8. audiovizuālo tehnoloģiju pamati;
3.9. apgaismošanas principi;
3.10. televīzijas un video režisora darbs;
3.11. personības izaugsmes metodoloģija;
3.12. valsts valoda;
3.13. divas svešvalodas saziņas līmenī;
3.14. vides aizsardzība;
3.15. darba aizsardzība;
3.16. darba tiesiskās attiecības.
1. Plānot un organizēt savu darbu atbilstoši uzdevumam.
2. Pārzināt audiovizuālā darba tapšanas procesa pamatprincipus.
3. Veikt audiovizuālo darbu fiksēšanu ar video režijas komutācijas pults palīdzību.
4. Pielietot audiovizuālās apstrādes efektu blokus.
5. Veikt audiovizuālo darbu inscenēšanu.
6. Pārzināt dramaturģijas pamatprincipus un žanrus.
7. Pārzināt režijas darbu ar aktieriem.
8. Pārzināt dažādus video formātus un to specifiku.
9. Veikt audiovizuālo darbu pēcapstrādi un montāžu.
10. Izprast audiovizuālās nozares specifiku.
11. Izprast mediju darba specifiku.
12. Pārzināt kadra kompozīcijas pamatprincipus.
13. Izprast dokumentālā un mākslas video darbu specifiku.
14. Izprast mākslinieciskā tēla veidošanas pamatprincipus.
15. Veidot sadarbību ar projektā iesaistītajiem tehnoloģisko iekārtu speciālistiem.
16. Organizēt savu un sadarbības partneru darbu un darba vietu.
17. Lietot racionālus darba paņēmienus.
18. Orientēties audiovizuālo tehnoloģiju specifikā.
19. Pārvaldīt valsts valodu.
20. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.
21. Lietot audiovizuālās nozares standartus un simboliku.
22. Gūt priekšstatu un pielietot praksē iegūtās zināšanas par laikmetīgajiem audiovizuālo darbu filmēšanas un montāžas tehnoloģiskajiem risinājumiem.
23. Ievērot elektrodrošību.
24. Ievērot ugunsdrošību.
25. Ievērot darba aizsardzību.
26. Sniegt pirmo palīdzību.
27. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
1. Spēja profesionāli novērtēt veicamo audiovizuālo darbu realizāciju.
2. Spēja uztvert un definēt darba uzdevumu un izvirzītās prasības.
3. Spēja novērtēt realizējamā projekta īpatnības.
4. Spēja izstrādāt audiovizuālā darba radošo koncepciju.
5. Spēja izstrādāt kvalitatīvu audiovizuālā darba režisora scenāriju.
6. Spēja plānot veicamos darbus un plānot to optimālo risinājumu.
7. Spēja strādāt radošā komandā.
8. Spēja argumentēt savu viedokli.
9. Spēja atrast alternatīvus risinājuma variantus.
10. Spēja piedalīties lēmumu pieņemšanā un izpildīšanā atbilstoši darbības plānam.
11. Spēja ņemt vērā tehnoloģiskos un darba vides ierobežojumus un prast izmantot to priekšrocības.
12. Spēja noteikt darba realizēšanai nepieciešamās tehnoloģiskās iekārtas un plānot to izvietojumu.
13. Spēja nodrošināt pastāvīgi kvalitatīvu audiovizuālā risinājuma realizāciju.
14. Spēja adekvāti rīkoties problēmsituācijās un laikus pieņemt nepieciešamos lēmumus.
15. Spēja ievākt un apkopot nepieciešamo profesionālo informāciju un sekot nozares aktualitātēm.
16. Spēja sadarboties ar citu radošo profesiju pārstāvjiem.
17. Spēja ievērot profesionālās ētikas normas, autortiesību un plašsaziņas līdzekļu jomu reglamentējošus dokumentus.
18. Spēja nodrošināt vides, darba aizsardzības un ugunsdrošības normatīvo aktu prasības.
19. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.
6
6
5
Mākslas (21)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Audiovizuālā māksla un mediju māksla (213)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2023
Pēdējie labojumi: 06.09.2021
Ievietots: 07.05.2016