Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Zināšanas
1.Pārzina un izprot aktuālākās ekonomikas teorijas, ekonomiskās attīstības likumsakarības, tautsaimniecības vidē notiekošos procesus un to ietekmi uz uzņēmuma darbību, spēj tos izskaidrot, t.sk starpnozaru un starpreģionālajā aspektā.
2.Pārzina un izprot uzņēmējdarbības tiesisko regulējumu, finansista un uzņēmuma vadītāja profesijai raksturīgas ētiskās normas un ilgtspējas principus.
3.Izprot pārvaldības un citu saistīto zinātņu teorētisko, normatīvo un metodoloģisko pamatu un starpdisciplināro saikni, uzņēmējdarbības vidi un procesu vadības kontekstu un tendencēs Latvijā, Eiropā un pasaulē.
Prasmes
4. Spēj patstāvīgi atlasīt un analizēt teorētiskos informācijas avotus atbilstoši profesionālajām vajadzībām (veikt vadības vai finanšu procesu analīzi), izmantojot jaunākās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
5. Spēj izmantot mūsdienu teoriju, fundamentālās koncepcijas, metodes, līdzekļus un digitālus risinājumus lietišķo uzdevumu risināšanai finanšu un vadības jomas procesu pārvaldībā (t.sk. uzņēmuma efektīvas darbības nodrošināšanai).
6. Spēj izstrādāt pārskatus, publikācijas un prezentācijas par pētniecības rezultātiem nozarē, izvērtēt iegūto informāciju un izmantot to atbilstoši izvirzītajam mērķim (uzņēmuma pārvaldībā), argumentēti diskutēt un izskaidrot savas profesionālās darbības aspektus, sadarbojoties ar dažādām iesaistītām pusēm, ievērojot ētikas normas un izmantojot zinātnisku pieeju.
Kompetences
7. Demonstrē pielāgošanos jaunām situācijām, atvērtību pārmaiņām, gatavību darboties un spēju pieņemt lēmumus mainīgos apstākļos.
8. Spēj argumentēti diskutēt, patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas, analizēt, sistematizēt, integrēt un kritiski izvērtēt ar profesionālo darbu saistītus izaicinājumus, uzņemties iniciatīvu un atbildību par biznesa procesu, pārvaldības nodrošināšanu, ievērojot starpdisciplināro kontekstu un balstoties uz jaunākajiem sasniegumiem ekonomikas teorijā un praksē.
9. Spēj identificēt un kritiski analizēt izaicinājumus uzņēmuma, pieņemt un pamatot lēmumus to risināšanai.
10. Spēj uzņemties atbildību, darboties un vadīt komandu, deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi, efektīvi plānot un organizēt savu darbu un pastāvīgi pilnveidot profesionālo kompetenci un specializāciju, sadarboties ar iesaistītajām pusēm vietējā, starpreģionālā vidē.

Ekonomists

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Ekonomikas attīstības procesi pasaulē.
    2. Pasaules un Latvijas ekonomiskās attīstības tendences.
    3. Aktuālās pasaules un Latvijas ekonomiskās attīstības tendences.
    4. Ekonomiskās attīstības procesi Latvijā un pasaulē.
    5. Valsts ekonomiskās attīstības tendences.
    6. Ekonomisko un sociālo procesu attīstība pasaulē un Latvijā.
    Izpratnes līmenī:
    1. Pasaules ekonomikas un Latvijas tautsaimniecības attīstības vēsture un tendences.
    2. Ekonomisko procesu likumsakarības analizējot informāciju par ekonomikas jautājumiem un norisēm tautsaimniecības, pašvaldības un organizācijas līmenī, plānojot un organizējot organizācijas darbību, stratēģijas, izmaiņas un ilgtspējīgu attīstību.
    3. Vides faktoru attīstības likumsakarības.
    4. Sociāli ekonomiskie procesi.
    5. Pieprasījuma un piedāvājuma izmaiņu ietekme uz tirgu.
    6. Risku veidi, klasifikācija, varbūtība un ietekme.
    7. Risku vadīšanas process.
    8. Pasaules un Latvijas ekonomisko procesu likumsakarības.
    9. Ekonomiskās politikas veidošanas principi.
    10. Ekonomiskās politikas ietekme uz tirgu un tautsaimniecību kopumā.
    11. Sociāli ekonomisko procesu aktualitātes Latvijā un pasaulē.
    12. Fiskālā politika.
    13. Dažādu līmeņu budžetu veidošana.
    14. Grāmatvedības būtība, principi, formas, metodes, objekti, reglamentējošie normatīvie akti, kontu plāns.
    15. Budžets, tā veidošana.
    16. Audita (revīzijas) pamati.
    17. Ieņēmumus un izdevumus ietekmējošie faktori.
    18. Prognozēšana metodes un rīki.
    19. Kvalitatīvas un kvantitatīvās ekonomiskās analīzes metodes.
    Lietošanas līmenī:
    1. Makroekonomisko pamatrādītāju analīzes metodes.
    2. Statistiskās analīzes metodes ekonomikā.
    3. Sociāli ekonomiskos procesus raksturojošo rādītāju pielietošana.
    4. Faktoru ietekmes analīzes metodes.
    5. Risku novērtēšanas metodes.
    6. Makroekonomiskā līdzsvara teorijas.
    7. Makroekonomisko rādītāju analīzes metodes.
    8. Zinātniski pētnieciskās metodes.
    9. Informācijas tehnoloģijas, datu analīze, apstrāde un aizsardzība.
    10. Saimnieciskās darbības izmaksu sastāvs, struktūra, veidošanās, to nozīme.
    11. Optimāla saimnieciskās darbības varianta izvēle ierobežotu resursu apstākļos.
    12. Funkcionālo un finanšu budžetu un finanšu pārskatu sastādīšanas metodes.
    13. Budžeta kontrole.
    14. Analītisko metožu pielietošana.
    15. Kvalitatīvas un kvantitatīvās ekonomiskās analīzes metodes.
    16. Ekonomisko procesu modelēšana.
    17. Efektivitātes novērtēšanas metodes.
    18. Zinātniski pētnieciskās metodes.
    19. Informācijas atlases un analīzes metodes.
    20. Zinātniski pētnieciskās metodes.
    21. Ekonomikas teorijas.
    22. Statistiskās analīzes metodes ekonomikā.
    23. Secinājumu veidošanas loģiskās metodes.
    24. Argumentācijas pamatprincipi.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Eiropas sabiedrības multikulturālisma principi.
    2. Demokrātijas principi.
    3. Cilvēktiesības.
    Izpratnes līmenī:
    1. Darba aizsardzības sistēmas.
    2. Organizācija.
    3. Aprites ekonomikas pamatprincipi.
    4. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    5. Sociālā daudzveidība un vienlīdzības princips.
    6. Sabiedrības ilgtspējīgas attīstības veicināšanas principi.
    7. Makro un mikroekonomisko procesu likumsakarības.
    8. Naudas apgrozība.
    9. Valūtas, finansiālā politika un cenu politika.
    10. Ražošanas veidi, ražošanas izmaksas, darba samaksa.
    11. Ilgtspējīgas attīstības principi.
    12. Efektīvas komunikācijas paņēmieni.
    13. Komunikācija (tai skaitā starpkultūru) sabiedrībā (tai skaitā) multikulturālajā.
    14. Argumentācijas paņēmieni.
    15. Informācijas tehnoloģiju iespējas un potenciālie riski, izmantojot.
    16. elektroniskos saziņas līdzekļus.
    17. Elektroniskās informācijas drošība.
    18. Plānošana un lēmumu pieņemšana.
    19. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos un vidēs.
    Lietošanas līmenī:
    1. Jomas regulējošo normatīvo aktu un standartu prasības.
    2. Darba vides riska faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    3. Civilās un vides aizsardzības regulējošo normatīvo aktu prasības.
    4. Laika plānošana.
    5. Lietišķā komunikācija.
    6. Vispārējā un profesionālā ētika.
    7. Starpkultūru saskarsme.
    8. Zinātniski pētnieciskās metodes.
    9. Statistikas pamatprincipi.
    10. Informācijas apstrādes metodes.
    11. Kvantitatīvās un kvalitatīvās analīzes metodes ekonomikā.
    12. Pārskatu un publikāciju sagatavošana.
    13. Informācijas tehnoloģijas datu analīze, apstrāde un aizsardzība.
    14. Datorprogrammas – elektroniskās tabulas, datu bāzes, informācijas uzglabāšana un vadība, u.c.
    15. Pašnovērtējuma mehānismi.
    16. Mācību, karjeras un darba gaitas plānošana.
    17. Laika plānošanas paņēmieni.
    18. Plašs un atbilstošs vārdu krājums.
    19. Funkcionālā gramatika.
    20. Profesionālā terminoloģija.
    21. Starpkultūru komunikāciju pamati.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes:
    1. Izprast pasaules ekonomikas attīstības tendences.
    2. Izprast ekonomiskās attīstības likumsakarības.
    3. Analizēt un izvērtēt valsts makroekonomisko un struktūrpolitiku.
    4. Izprast valsts ekonomiskās politikas veidošanas principus.
    5. Novērtēt makro un mikro vidi ietekmējošos faktorus.
    6. Izprast iekšējās ekonomiskās vides faktorus un to ietekmi uz sociāli ekonomiskiem procesiem.
    7. Izprast ārējās ekonomiskās vides faktorus un to ietekmi uz sociāli ekonomiskiem procesiem.
    8. Novērtēt saimnieciskās darbības un finanšu riskus un sastādīt to novēršanas plānu savas profesionālās darbības (atbildības) jomā.
    9. Novērtēt valsts ekonomiskās politikas ietekmi uz norisēm tautsaimniecībā.
    10. Novērtēt, kā pasaules ekonomiskās attīstības tendences un ārvalstu ekonomiskā politika ietekmē konkrēto funkcionālo jomu.
    11. Izprast ekonomisko procesu attīstības tendences.
    12. Novērtēt ilgtspējīgu attīstību ietekmējošos faktorus un izprast tās priekšnosacījumus.
    13. Sniegt argumentētus priekšlikumus ekonomiskās darbības pilnveidošanai savas profesionālās darbības (atbildības) jomā.
    14. Orientēties normatīvā regulējuma prasībās finanšu, nodokļu un grāmatvedības jomā.
    15. Novērtēt juridisko un fizisko personu saimniecisko un finansiālo darbību.
    16. Aprēķināt preces/pakalpojuma pašizmaksu un cenu, noteikt darbaspēka izmaksas un citas izmaksu pozīcijas.
    17. Organizēt darījumu uzskaiti un inventarizāciju.
    18. Analizēt gada pārskata atskaites (bilance, peļņas vai zaudējumu aprēķins, naudas plūsma un citi pielikumi).
    19. Veikt uzņēmumu finanšu analīzes aprēķinus un novērtēt finanšu stāvokli.
    20. Plānot un sastādīt funkcionālos un finanšu budžetus, izvērtējot ieņēmumu un izdevumu dinamiku un struktūru.
    21. Prast izvēlēties un izmantot alternatīvus finansēšanas avotus, izvērtējot resursu piesaistīšanas iespējas, riskus un to ietekmi uz rezultātu efektivitāti.
    22. Analizēt un koriģēt funkcionālos un finanšu budžetus, mērķtiecīgi analizējot ieņēmumu un izdevumu dinamiku un struktūru.
    23. Pielietot finanšu un statistikas informāciju saimnieciskās darbības uzskaitē, plānošanā un analīzē.
    24. Nodrošināt efektīvu finanšu izlietošanu, analizējot, plānojot un koriģējot naudas plūsmu.
    25. Sastādīt, analizēt un koriģēt ekonomisko procesu prognozes.
    26. Analizēt un novērtēt saimnieciskās darbības rezultātus un identificēt tos ietekmējošos faktorus.
    27. Izstrādāt un pielietot saimnieciskās darbības efektivitātes rādītāju sistēmu.
    28. Kritiski izvērtēt aktuālo situāciju.
    29. Apstrādāt informāciju problēmas identificēšanai organizācijā.
    30. Apkopot un sistematizēt iegūtos rezultātus turpmākam pielietojumam ekonomisko procesu pilnveidošanai.
    31. Vadoties no veiktā pētījuma, izstrādāt priekšlikumus ekonomisko procesu pilnveidošanai un resursu efektīvākai izmantošanai organizācijā.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Izprast jomu regulējošo normatīvo aktu prasības.
    2. Pielietot problēmas risināšanai nepieciešamos regulējošos normatīvos aktus.
    3. Pielietot jomai atbilstošos standartus.
    4. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības prasībām.
    5. Ievērot darba aizsardzības prasības.
    6. Identificēt iespējamos riskus, veicot darba uzdevumus.
    7. Ievērot civilās un vides aizsardzības prasības.
    8. Ievērot saskarsmes kultūras un profesionālās ētikas normas.
    9. Argumentēti izteikt viedokli un to aizstāvēt.
    10. Sagatavot un publiskot prezentācijas materiālus.
    11. Būt tolerantam viedokļu dažādībā.
    12. Pārvaldīt stresu sociālās komunikācijas procesā.
    13. Kritiski un radoši domāt.
    14. Izprast ekonomisko procesu būtību un to likumsakarības.
    15. Pārzināt pētniecības metodes nozarē.
    16. Apkopot, sistematizēt un analizēt datus.
    17. Apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotāko risinājumu.
    18. Īstenot pētījumus, apstrādāt un interpretēt to rezultātus.
    19. Sagatavot pētījumu rezultātu atskaiti.
    20. Sagatavot prezentācijas materiālus un publikācijas.
    21. Argumentēt savu viedokli.
    22. Lietot informācijas tehnoloģiju rīkus un pakalpojumus.
    23. Komunicēt sadarbības tīklos, izmantojot internetu.
    24. Meklēt un apkopot iegūto informāciju.
    25. Nodrošināt elektroniskās dokumentāciju un datu uzglabāšanu.
    26. Novērtēt savu profesionālo pieredzi.
    27. Izprast mācīšanās vajadzības karjeras izaugsmei.
    28. Sistemātiski apgūt jaunas zināšanas un pieredzi.
    29. Sekot aktualitātēm nozarē.
    30. Pielietot iegūtās zināšanas praksē.
    31. Plānot laiku tālākizglītībai.
    32. Sazināties mutiski un rakstiski dažādās profesionālās situācijās un vidēs.
    33. Lietot profesionālo terminoloģiju.
    34. Prezentēt jautājumus gan profesionālajā vidē, gan sabiedrībai.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences:
    1. Spēja izprast un analizēt ekonomiskās attīstības likumsakarības un tendences pasaulē un Latvijā.
    2. Spēja izprast un analizēt valsts ekonomisko politiku.
    3. Spēja izprast un izskaidrot ekonomiskās vides izmaiņas.
    4. Spēja izskaidrot atšķirības starp iekšējiem un ārējiem vides faktoriem.
    5. Spēja kritiski vērtēt gan iekšējās, gan ārējās vides faktoru ietekmi uz sociāli ekonomiskiem procesiem.
    6. Spēja izskaidrot vides izmaiņu radītās sekas.
    7. Spēja analizēt un vadīt ekonomiskos riskus.
    8. Spēja īstenot pasākumus risku novēršanai vai mazināšanai savas profesionālās darbības (atbildības) jomā.
    9. Spēja izprast ekonomiskās politikas veidošanas likumsakarības un kritiski izvērtēt tās ietekmi uz sociālo un ekonomisko vidi.
    10. Spēja kvantitatīvi novērtēt ekonomiskās politikas ietekmi uz makroekonomiskiem rādītājiem.
    11. Spēja izprast ekonomisko procesu likumsakarības.
    12. Spēja izprast ilgtspējīgas attīstības priekšnosacījumus un novērtēt to ietekmējošos faktorus.
    13. Spēja zinātniski argumentēti izteikt priekšlikumus ekonomisko procesu pilnveidošanai savas profesionālās darbības (atbildības) jomā.
    14. Spēja pārvaldīt finanšu, nodokļu un grāmatvedības jautājumus.
    15. Spēja orientēties normatīvo aktu prasībās finanšu, nodokļu un grāmatvedības jomā.
    16. Spēja veikt uzņēmumu organizāciju finanšu analīzi un novērtēt to finanšu stāvokli.
    17. Spēja plānot un sastādīt funkcionālos un finanšu budžetus.
    18. Spēja izvēlēties un izmantot alternatīvus finansēšanas avotus.
    19. Spēja analizēt un koriģēt funkcionālos un finanšu budžetus, ņemot vērā aktuālo situāciju.
    20. Spēja pielietot finanšu un statistikas informāciju saimnieciskās darbības uzskaitē, plānošanā un analīzē.
    21. Spēja nodrošināt efektīvu finanšu izlietošanu.
    22. Spēja prognozēt ieņēmumus un izdevumus.
    23. Spēja pielietot ekonomiskos modeļus problēmu analīzē un risinājumos.
    24. Spēja apkopot datus un veidot datubāzes.
    25. Spēja veikt sasniegto rezultātu kvantitatīvo un kvalitatīvo analīzi.
    26. Spēja pielietot efektivitātes novērtēšanas metodes.
    27. Spēja identificēt aktuālas problēmas, kas var veidoties dažādos tautsaimniecības līmeņos.
    28. Spēja apstrādāt un kritiski izvērtēt informāciju, formulēt problēmu.
    29. Spēja vākt, analizēt un interpretēt ekonomikas datus ekonomisko problēmu risināšanai.
    30. Spēja pētījuma gaitā iegūtos rezultātus sistematizēt praktiskai pielietošanai.
    31. Spēja problēmas identificēšanas un īstenotā pētījuma rezultātā izstrādāt konkrētus priekšlikumus ekonomisko procesu efektivitātes paaugstināšanai organizācijā.
    VISPĀRĒJĀS kompetences:
    1. Spēja ievērot ar jomu saistošo normatīvo aktu prasības.
    2. Spēja ievērot darba tiesiskās attiecības.
    3. Spēja veikt darba uzdevumus, ievērojot darba aizsardzības prasības.
    4. Spēja veikt darba uzdevumus, ievērojot civilās aizsardzības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    5. Spēja nodrošināt aktīvu un efektīvu dalību sociālā dialoga veidošanā sabiedrībā.
    6. Spēja piedalīties uzņēmuma reputācijas veidošanā.
    7. Spēja ievērot profesionālās un vispārējas ētikas pamatprincipus un vispārpieņemtās uzvedības normas.
    8. Spēja efektīvi sadarboties komandā, pildot profesionālos darba uzdevumus.
    9. Spēja pielietot zinātniski pētnieciskās metodes un veikt lietišķos pētījumus, sagatavot publikācijas un prezentēt tās.
    10. Spēja lietot zināšanas un metodes, lai izskaidrotu ilgtspējīgas attīstības jautājumus un veiktu pierādījumos balstītus secinājumus.
    11. Spēja sagatavot publikācijas un prezentēt tās.
    12. Spēja veikt pētījumus ar pievienoto vērtību, interpretēt un analizēt to rezultātus.
    13. Spēja izmantot informācijas tehnoloģijas profesionālajā darbībā, t.sk. komunikācijai atbilstošajā jomā.
    14. Spēja sevi organizēt un, uzņemoties atbildību, turpināt mācīties un sevi izglītot profesionālajā jomā, kā arī attīstīt personiskās prasmes.
    15. Spēja brīvi sazināties, rakstīt, lasīt, strādāt un uzstāties vienā vai vairākās svešvalodās, saprotot un lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
160

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes (31)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Ekonomika (+ISCED 2013) (311)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Uzņēmējdarbības, finanšu, grāmatvedības, administrēšanas (vairumtirdzniecība, mazumtirdzniecība un komerczinības) nozare

Ekonomists analizē un plāno dažādus ekonomiskos procesus tautsaimniecības līmenī, t.i. analizē nodarbinātības, darba ražīguma un samaksas, ražošanas un pakalpojumu sniegšanas ieņēmumu un izdevumu gūšanas procesus, veic izmaksu kalkulāciju. Piedalās valsts ekonomiskās politikas un resursu plānošanā ar mērķi palielināt rezultātu efektivitāti, meklē risinājumus, kas palīdz novērst riskus. Piedalās budžeta sastādīšanā un seko tā izpildei, izveido rezultātu efektivitātes novērtēšanas sistēmu un kontrolē normatīvajos aktos minēto procesu reglamentējošo prasību ievērošanu. Organizē un vada plānošanas un analīzes darbu, informē un konsultē par ilgtspējīgas izaugsmes un saimnieciskās darbības plānošanas jautājumiem, kā arī patstāvīgi plāno un veic pētniecības darbu ekonomikas jomā un izstrādā priekšlikumus tā rezultātu ieviešanai.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Finansists (RTA) , Profesionālais bakalaura grāds apdrošināšanā un finansēs, Finansists (LU) , Profesionālā bakalaura grāds finansēs, Finansists (BA) , Profesionālā bakalaura grāds finanšu vadībā, Finansists (BSA) , Profesionālā maģistra grāds finansēs (finases), Finansists (BA) , Profesionālā maģistra grāds finansēs, Finansists (Starptautiskās finanses un banku darbība) (BA) , Profesionālā maģistra grāds finansēs, Finansists (RA) , ĪSĀ CIKLA PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Grāmatvedis

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2021-2027

Pēdējie labojumi: 23.10.2023

Ievietots: 07.02.2023