Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
Profesionālās zināšanas
Izpratnes līmenī:
1. Alternatīvās pedagoģijas metodes.
2. Bērna valoda: sistēma, struktūra, norma.
3. Bērncentrēta pedagoģija.
4. Iekļaujošā izglītība un speciālā pedagoģija.
5. Informācijas tehnoloģijas logopēdijā.
6. Izglītības vadība.
7. Kompleksi funkciju traucējumi.
8. Komunikācijas teorija un prakse, psiholingvistika.
9. Latviešu valodas mācību joma pirmsskolā.
10. Latviešu valodas mācību joma sākumskolā.
Lietošanas līmenī:
1. Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti.
2. Pirmsskolas izglītības vadlīnijas un programmas.
3. Psiholoģija skolotājiem.
4. Sociāli emocionālā mācīšanās.
5. Valsts Pamatizglītības standarts un programmas.
6. Augmentatīvās un alternatīvās komunikācijas metodes.
7. Bērnu Tiesību aizsardzības likums.
8. Aktuālie normatīvie akti, kas regulē izglītības iestāžu darbību.
9. Iekļaujošā izglītība un speciālā pedagoģija.
10. Informācijas tehnoloģijas logopēdijā.
11. Kritiskā domāšana.
12. Latviešu valodas mācību joma pirmsskolā. 13. Latviešu valodas mācību joma sākumskolā.
14. Logopēda profesionālās darbības pamati.
15. Logopēdiskās korekcijas metodes, paņēmieni un līdzekļi.
16. Logopēdiskās korekcijas rezultātu izvērtēšanas metodes.
Profesionālās prasmes un attieksmes
1. Pārzināt normatīvos aktus, kas reglamentē darbu izglītības iestādē.
2. Rīkoties atbilstoši izglītības iestādes darbību reglamentējošajiem aktiem un Bērnu tiesību aizsardzības likumam.
3. Logopēdiskās korekcijas darbā integrēt valsts pamatizglītības standarta un valsts pirmsskolas izglītības vadlīniju prasības.
4. Sekmēt valodas mācību jomas kompetenču apguvi izglītojamajiem ar runas, valodas un komunikācijas traucējumiem.
5. Logopēdiskās korekcijas darbā īstenot bērncentrētu, caurviju un kompetenču pieeju.
6. Izvēlēties katra izglītojamā individuālajām vajadzībām atbilstošus logopēdiskās korekcijas un mācību darba paņēmienus, līdzekļus un resursus izvirzīto korekcijas darba mērķu un rezultātu sasniegšanai.
7. Izveidot iekļaujošu mācību un logopēdiskās korekcijas darba vidi.
8. Veidot izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām atbilstošus logopēdiskās korekcijas un mācību darba līdzekļus, metodiku un programmas.
9. Lietot digitālos risinājumus digitāla logopēdiskās korekcijas un mācību satura izveidei.
10. Izmantot daudzveidīgas logopēdiskās korekcijas un mācību metodes atbilstoši izglītojamā individuālajām vajadzībām.
11. Izmantot logopēdiskās korekcijas paņēmienus un līdzekļus atbilstoši runas, valodas un komunikācijas traucējuma specifikai un izglītojamā individuālajām vajadzībām.
12. Atbildīgi un regulāri izvērtēt logopēdiskās korekcijas procesa norisi un rezultātus.
13. Izstrādāt logopēdiskās korekcijas Progresa ziņojumu.
14. Informēt izglītojamos, vecākus un pedagogus par logopēdiskās korekcijas procesa norisi un rezultātiem.
15. Sadarbībā ar vecākiem, pedagogiem un atbalsta personālu izvirzīt izglītojamajiem ar runas, valodas un komunikācijas traucējumiem sasniedzamos mācību un logopēdiskās korekcijas darba mērķus, definēt sasniedzamos rezultātus.
16. Sadarbībā ar vecākiem, pedagogiem un atbalsta personālu īstenot atbalsta pasākumu nodrošināšanu izglītojamajiem ar runas, valodas un komunikācijas traucējumiem.
17. Izzināt un identificēt izglītojamo ar runas, valodas un komunikācijas traucējumiem individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzības.
18. Informēt vecākus, pedagogus un atbalsta personālu par izglītojamo individuālajām vajadzībām mācīšanās un sociālās funkcionēšanas uzlabošanā.
19. Sadarbībā ar vecākiem, pedagogiem un atbalsta personālu sniegt mērķtiecīgu atbalstu izglītojamo mācīšanās un sociālās funkcionēšanas uzlabošanā.
Profesionālās kompetences
1. Spēja orientēties pedagoģiskā procesa tiesiskajos aspektos.
2. Spēja rīkoties atbilstoši izglītības iestādes darbību reglamentējošajiem aktiem.
3. Spēja ievērot Bērnu tiesību aizsardzības likumu.
4. Spēja logopēdiskās korekcijas darbā integrēt valsts pamatizglītības standarta un valsts pirmsskolas izglītības vadlīniju prasības.
5. Spēja sekmēt valodas jomas kompetenču apguvi izglītojamajiem ar runas, valodas un komunikācijas traucējumiem.
6. Spēja logopēdiskās korekcijas darbā īstenot bērncentrētu, caurviju un kompetenču pieeju.
7. Spēja definēt logopēdiskās korekcijas un mācību mērķus un plānot logopēdiskās korekcijas darbu atbilstoši sasniedzamajiem korekcijas un mācību darba rezultātiem, izglītojamā individuālajām vajadzībām.
8. Spēja izveidot iekļaujošu mācību un logopēdiskās korekcijas darba vidi.
9. Spēja veidot korekcijas un mācību darba metodiskos materiālus.
10. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas digitāla logopēdiskās korekcijas un mācību satura izveidei.
11. Spēja lietot izglītojamā individuālajām vajadzībām un sasniedzamajiem logopēdiskās korekcijas un mācību darba rezultātiem atbilstošas metodes, paņēmienus un līdzekļus.
12. Spēja sistemātiski, plānveidīgi un kritiski izvērtēt logopēdiskās korekcijas procesa norisi un rezultātus.
13. Spēja izstrādāt logopēdiskās korekcijas Progresa ziņojumu.
14. Spēja sniegt saprotamu, konkrētu un izmantojamu atgriezenisko saiti vecākiem, pedagogiem un izglītojamajiem.
15. Spēja izveidot izglītojamā ar runas, valodas un komunikācijas traucējumiem individuālo plānu, strādājot komandā ar vecākiem, izglītības iestādes pedagogiem un atbalsta personālu.
16. Spēja nodrošināt atbalsta pasākumus atbilstoši izglītojamo individuālajām vajadzībām, strādājot komandā ar vecākiem, izglītības iestādes pedagogiem un atbalsta personālu.
17. Spēja identificēt izglītojamo ar runas, valodas un komunikācijas traucējumiem individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzības.
18. Spēja sniegt atbalstu izglītojamo ar runas, valodas un komunikācijas traucējumiem mācīšanās vai sociālās funkcionēšanas uzlabošanai.
19. Spēja sadarboties ar vecākiem, pedagogiem un atbalsta personālu izglītojamo mācīšanās un sociālās funkcionēšanas uzlabošanā.
6
6
5
Pedagogu izglītība un izglītības zinātne (14)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Pedagogu izglītība (141)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2024
Pēdējie labojumi: 04.12.2023
Ievietots: 11.10.2016