Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
PROFESIONĀLĀS zināšanas:
Priekšstata līmenī:
1. Starptautiskās komunikācijas teorijas.
Izpratnes līmenī:
1. Cilvēkresursu plānošana un vadīšana.
2. Cilvēkresursu vadība.
3. Etiķete.
4. Ētika un sociālās normas.
5. Ētika.
6. Finanšu plānošana un vadība.
7. Globalizācija.
8. Iekšējās komunikācijas procesi.
9. Ieteikumu veidošanas un formulēšanas pamatprincipi.
10. Izdevējdarbība.
11. Komunikācijas ētika.
12. Komunikācijas zinātnes.
13. Konfliktoloģija.
14. Kritiskā domāšana.
15. Krīžu tipoloģija.
16. Lietvedības principi starptautiskos uzņēmumos.
17. Līderība.
18. Mediācija.
19. Medijpratība.
20. Protokols.
21. Retorika.
22. Risku vadība starptautiskos projektos.
23. Sabiedriskās attiecības.
24. Sociālo pētījumu metodes.
25. Socioloģija.
26. Starptautiskā ekonomiskā un politiskā vide.
27. Starptautiskās ekonomiskās un politiskās vides aspekti.
28. Starptautiskās konvencijas.
29. Stratēģiskā domāšana.
30. Vadība.
31. Vadības teorijas.
Lietošanas līmenī:
1. Informācijas apstrāde un analīze.
2. Informācijas atlase un prezentēšana.
3. Integrētā mārketinga komunikācija.
4. Komunikācijas procesu vadība.
5. Komunikācijas stratēģiskā vadība.
6. Krīžu komunikācija.
7. Lobēšanas metodes starptautiskajā vidē.
8. Mediju attiecības.
9. Organizāciju stratēģiskā vadība.
10. Problēmjautājumu vadība.
11. Projektu vadība.
12. Reputācijas vadība.
13. Sabiedriskās attiecības.
14. Saskarsmes kultūra.
15. Starpkultūru komunikācija.
16. Starptautiskā komercdarbība, politika, vide, ilgtspēja, dažādības vadība.
17. Starptautiskās komunikācijas procesu vadība.
18. Starptautiskās komunikācijas vadība.
19. Starptautiskās vides aspekti.
20. Starptautisko komunikācijas kampaņu plānošana, vadība un efektivitātes noteikšana.
21. Starptautisko komunikācijas kampaņu plānošana.
22. Starptautisko mediju vide.
23. Starptautisku projektu vadība.
24. Stratēģiskā plānošana.
PROFESIONĀLĀS prasmes:
1. Izstrādāt un vadīt starptautiskās komunikācijas projektus .
2. Pārzināt organizācijas stratēģiskos mērķus.
3. Pārzināt starptautiskās komunikācijas tendences, kanālus un instrumentus.
4. Pārzināt starptautiskās komunikācijas vidi.
5. Vadīt krīžu komunikācijas procesus starptautiskajā vidē.
6. Sadarboties ar starptautiskajiem medijiem krīzes situācijā.
7. Analizēt un pārzināt globalizācijas procesus.
8. Analizēt un pārzināt starpkultūru komunikācijas iezīmes un īpatnības.
9. Veidot pozitīvas attiecības ar starptautiskajiem medijiem.
10. Pārzināt starptautisko mediju darbību.
11. Pozitīvi un objektīvi attiekties pret mediju prasībām.
12. Pārzināt reputācijas veidošanas pamatprincipus starptautiskajā vidē.
13. Sniegt konsultācijas organizācijas darbiniekiem par starptautisko komunikāciju.
14. Izprast sadarbības principu tiesisko regulējumu starptautiskajā vidē.
15. Prognozēt starptautiskās komunikācijas rezultātus.
16. Izvērtēt organizācijas starptautiskās komunikācijas procesus organizācijas starptautiskās komunikācijas struktūrvienības darba uzlabošanai.
17. Īstenot interešu aizstāvības un lobēšanas aktivitātes organizācijas starptautisko darbību īstenošanai.
PROFESIONĀLĀS kompetences:
1. Spēja izstrādāt un vadīt starptautiskās komunikācijas projektus atbilstoši organizācijas stratēģiskajiem mērķiem.
2. Spēja izstrādāt stratēģiju.
3. Spēja analizēt un sniegt ierosinājumus par organizāciju ietekmējošo starptautisko komunikācijas vidi.
4. Spēja vadīt organizācijas krīzes komunikāciju starptautiskajā vidē.
5. Spēja analizēt starptautiskā biznesa, politikas, vides, ilgtspējas, dažādības vadības jomas.
6. Spēja veidot attiecības ar starptautiskajiem medijiem un ietekmes pusēm.
7. Spēja veidot pozitīvu organizācijas reputāciju starptautiskajā vidē.
8. Spēja konsultēt organizācijas darbiniekus par starptautiskās komunikācijas jautājumiem.
9. Spēja pārzināt starptautisko politisko, publisko un mediju vidi.
10. Spēja prognozēt iespējamos starptautiskās komunikācijas rezultātus.
11. Spēja vērtēt organizācijas starptautiskās komunikācijas procesus organizācijas starptautiskās komunikācijas struktūrvienības darba uzlabošanai.
12. Spēja īstenot interešu aizstāvību un lobēšanu starptautiskajā vidē.
6
6
5
Informācijas un komunikācijas zinātnes (32)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Žurnālistika un komunikācija (321)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Starptautiskās komunikācijas vadītājs vada starptautiskās komunikācijas procesus globālajā publiskajā telpā atbilstoši organizācijas vai to apvienību izvirzītajiem stratēģiskajiem vai starpvalstu projektu mērķiem; plāno un īsteno ārējo sakaru un komunikācijas stratēģiju, pēta un analizē organizācijas starptautiskās komunikācijas vidi, tās ietekmi uz organizācijas tēlu; plāno, realizē un vada starptautiskos projektus ar organizācijas pārstāvniecībām ārvalstīs, sadarbības partneriem un citām iesaistītajām pusēm; plāno un organizē komunikāciju ar starptautiskajiem medijiem; pārzina starptautiskos normatīvos aktus un citus ar profesionālo darbību saistītos noteikumus; pārzina globalizācijas procesus un multikulturālās komunikācijas īpatnības; pārzina starptautiskās komunikācijas ētiku, lietišķo etiķeti un protokolu, pārzina pasaules biznesa telpu un tās izmaiņas.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2021-2027
Pēdējie labojumi: 07.12.2023
Ievietots: 30.12.2021