Studiju programmas mērķi:
Sagatavot kvalificētus speciālistus, kas spēj veikt bērnu, pusaudžu, pieaugušo un vecu cilvēku komunikācijas, runas un valodas traucējumu novērtēšanu, diagnostiku, korekciju, korekcijas gaitas un rezultātu izvērtēšanu atbilstoši logopēda profesionālajai kompetencei vispārējās un speciālās izglītības iestādēs, privātpraksēs.
Nodrošināt zināšanu, prasmju un kompetenču kopuma apguvi, kas nepieciešams logopēda profesionālās darbības veikšanai, kā arī iespēju iegūt zināšanas sekmīgas tālākizglītības un zinātniski pētnieciskās darbības nodrošināšanai atbilstoši profesionālā bakalaura logopēdijā grādam un skolotāja logopēda kvalifikācijai.
Studiju programmas apguves rezultātā studenti:
– prot pielietot praksē specializētas un starpdisciplināras teorētiskās zināšanas logopēdijas, pedagoģijas, psiholoģijas, medicīnas un lingvistikas jomās un spēj tās integrēt, plānojot, īstenojot un izvērtējot komunikācijas, runas un valodas traucējumu korekcijas procesu vispārējās un speciālās izglītības iestādēs un privātpraksēs;
– prot īstenot profesionālo darbību atbilstoši inovatīvajām logopēdiskās korekcijas, rehabilitācijas un izglītības procesa attīstības tendencēm un darba tirgus prasībām;
– spēj identificēt, kritiski izvērtēt, analizēt aktuālas logopēdijas problēmas un formulēt pētniecības jautājumus, pamatot izvēlētās pētniecības metodes un veikt pētījumus dažādos komunikācijas, runas un valodas traucējumu korekcijas, rehabilitācijas un izglītības kontekstos, kā arī aizstāvēt tos profesionālajā un akadēmiskajā vidē;
– prot patstāvīgi, mērķtiecīgi un atbildīgi plānot un veikt logopēda profesionālo darbību, un izvērtēt savu profesionālo attīstību, pilnveidojot profesionālo zināšanu bāzi un prasmes teorētisko zināšanu lietojumam praksē;
– spēj sniegt logopēdisko palīdzību personām dažādos vecumos (bērni, pusaudži, pieaugušie un veci cilvēki);
– pārzina logopēdiskās tehnoloģijas un pielietojumu praksē;
– izprot alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas metožu pielietojumu;
– prot izvēlēties un pielietot diagnosticēšanas metodes komunikācijas, runas un valodas attīstības līmeņa novērtēšanai;
– prot izvirzīt komunikācijas, runas un valodas traucējumu korekcijas mērķus un uzdevumus, kā arī plānot un realizēt korekcijas programmas un veikt korekcijas procesa gaitas un rezultātu dokumentēšanu un izvērtēšanu;
– spēj sadarboties ar izglītības, veselības, rehabilitācijas un sociālās aprūpes speciālistiem un institūcijām, kā arī veidot pozitīvu saskarsmi un sadarboties ar indivīdiem un viņu ģimenēm, respektējot sociālās un kulturālās atšķirības;
– spēj darboties saskaņā ar juridiskiem un ētiskiem pamatprincipiem.