Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Studiju programmas mērķi:
Sagatavot kvalificētus speciālistus, kas spēj veikt bērnu, pusaudžu, pieaugušo un vecu cilvēku komunikācijas, runas un valodas traucējumu novērtēšanu, diagnostiku, korekciju, korekcijas gaitas un rezultātu izvērtēšanu atbilstoši logopēda profesionālajai kompetencei vispārējās un speciālās izglītības iestādēs, privātpraksēs.
Nodrošināt zināšanu, prasmju un kompetenču kopuma apguvi, kas nepieciešams logopēda profesionālās darbības veikšanai, kā arī iespēju iegūt zināšanas sekmīgas tālākizglītības un zinātniski pētnieciskās darbības nodrošināšanai atbilstoši profesionālā bakalaura logopēdijā grādam un skolotāja logopēda kvalifikācijai.

Studiju programmas apguves rezultātā studenti:
– prot pielietot praksē specializētas un starpdisciplināras teorētiskās zināšanas logopēdijas, pedagoģijas, psiholoģijas, medicīnas un lingvistikas jomās un spēj tās integrēt, plānojot, īstenojot un izvērtējot komunikācijas, runas un valodas traucējumu korekcijas procesu vispārējās un speciālās izglītības iestādēs un privātpraksēs;
– prot īstenot profesionālo darbību atbilstoši inovatīvajām logopēdiskās korekcijas, rehabilitācijas un izglītības procesa attīstības tendencēm un darba tirgus prasībām;
– spēj identificēt, kritiski izvērtēt, analizēt aktuālas logopēdijas problēmas un formulēt pētniecības jautājumus, pamatot izvēlētās pētniecības metodes un veikt pētījumus dažādos komunikācijas, runas un valodas traucējumu korekcijas, rehabilitācijas un izglītības kontekstos, kā arī aizstāvēt tos profesionālajā un akadēmiskajā vidē;
– prot patstāvīgi, mērķtiecīgi un atbildīgi plānot un veikt logopēda profesionālo darbību, un izvērtēt savu profesionālo attīstību, pilnveidojot profesionālo zināšanu bāzi un prasmes teorētisko zināšanu lietojumam praksē;
– spēj sniegt logopēdisko palīdzību personām dažādos vecumos (bērni, pusaudži, pieaugušie un veci cilvēki);
– pārzina logopēdiskās tehnoloģijas un pielietojumu praksē;
– izprot alternatīvās un augmentatīvās komunikācijas metožu pielietojumu;
– prot izvēlēties un pielietot diagnosticēšanas metodes komunikācijas, runas un valodas attīstības līmeņa novērtēšanai;
– prot izvirzīt komunikācijas, runas un valodas traucējumu korekcijas mērķus un uzdevumus, kā arī plānot un realizēt korekcijas programmas un veikt korekcijas procesa gaitas un rezultātu dokumentēšanu un izvērtēšanu;
– spēj sadarboties ar izglītības, veselības, rehabilitācijas un sociālās aprūpes speciālistiem un institūcijām, kā arī veidot pozitīvu saskarsmi un sadarboties ar indivīdiem un viņu ģimenēm, respektējot sociālās un kulturālās atšķirības;
– spēj darboties saskaņā ar juridiskiem un ētiskiem pamatprincipiem.

 

Skolotājs logopēds

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
160
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Augstskola:

- Liepājas Universitāte

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Pedagogu izglītība un izglītības zinātne (14)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Pedagogu izglītība (141)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2017-2024

Pēdējie labojumi: 07.02.2023

Ievietots: 31.08.2016