Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Mākslas fotogrāfs

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. radošā darba analīze un kritika;
    1.2. zinātniskās pētījumu metodes;
    1.3. autortiesības;
    1.4. komercdarbības pamati;
    1.5. prezentācijas pamati.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. vispārējā kultūras vēsture un teorija;
    2.2. mākslas vēsture un teorija;
    2.3. teātra vēstures pamati;
    2.4. literatūras vēstures pamati;
    2.5. foto, kino un televīzijas vēsture;
    2.6. filozofija;
    2.7. dokumentālā un aktierkino estētika;
    2.8. mūsdienu audiovizuālie mediji;
    2.9. tēlotāja māksla;
    2.10. video estētika;
    2.11. vizuālās montāžas principi;
    2.12. audiovizuālo darbu režijas pamati;
    2.13. televīzijas scenārija izveides pamati;
    2.14. žurnālistikas pamati;
    2.15. projektu vadība un producēšana;
    2.16. darba tiesiskās attiecības;
    2.17. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. tēla psiholoģija;
    3.2. radošā procesa psiholoģija;
    3.3. semantika un semiotika;
    3.4. darbs komandā;
    3.5. foto estētika;
    3.6. attēla grafiskā rediģēšana;
    3.7. vizuālo tehnoloģiju pamati;
    3.8. interneta tehnoloģiju pamati;
    3.9. apgaismošanas principi;
    3.10. profesionālais fotogrāfa darbs;
    3.11. personības izaugsmes metodoloģija;
    3.12. valsts valoda;
    3.13. divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.14. vides aizsardzība;
    3.15. darba aizsardzība;
    3.16. ergonomika.

  • Prasmes

    1. Plānot un organizēt savu darbu atbilstoši uzdevumam.
    2. Organizēt savu un sadarbības partneru darbu un darba vietu.
    3. Veidot sadarbību ar projektā iesaistītajiem tehnoloģisko iekārtu speciālistiem.
    4. Pārzināt galvenos fotoaparātu veidus un to tehniskās iespējas.
    5. Pārzināt dažādus fototehnoloģiju veidus un to specifiku.
    6. Pārzināt dažādu apgaismošanas ierīču īpašības.
    7. Prast sastādīt dažādas apgaismošanas shēmas.
    8. Pārzināt radošā procesa psiholoģiju.
    9. Pārzināt projektu vadības pamatprincipus.
    10. Pārzināt kadra kompozīcijas pamatprincipus.
    11. Izprast foto estētiku.
    12. Izprast dokumentālā un mākslas video darbu specifiku.
    13. Izprast mākslinieciskā tēla veidošanas pamatprincipus.
    14. Pārzināt zinātniskās izpētes metodes.
    15. Izprast audiovizuālās nozares specifiku.
    16. Izprast dažādu mediju darba specifiku.
    17. Orientēties attēla izgatavošanas un materiālu apstrādes tehnoloģijās.
    18. Mērīt darba objektā apgaismojuma ekspozīciju.
    19. Pārzināt fotogrāfa palīgtehniku un tās iespējas un pielietot to.
    20. Lietot racionālus un radošus darba paņēmienus.
    21. Orientēties foto tehnoloģiju tehniskajā dokumentācijā.
    22. Lietot foto nozares standartus un simboliku.
    23. Pielietot praksē teorētiskās zināšanas.
    24. Sastādīt un noformēt lietišķos dokumentus.
    25. Pārvaldīt valsts valodu.
    26. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.
    27. Ievērot elektrodrošību.
    28. Ievērot ugunsdrošību.
    29. Ievērot darba aizsardzības prasības.
    30. Sniegt pirmo palīdzību.
    31. Pārzināt darba ergonomiku.
    32. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.

  • Kompetences

    1. Spēja profesionāli novērtēt veicamo uzdevumu realizāciju.
    2. Spēja uztvert un definēt darba uzdevumu un izvirzītās prasības.
    3. Spēja novērtēt realizējamā darba īpatnības.
    4. Spēja ņemt vērā tehnoloģiskos un darba vides ierobežojumus un prast izmantot to priekšrocības.
    5. Spēja noteikt darba veikšanai nepieciešamo fototehniku, optiku un palīgierīces.
    6. Spēja strādāt patstāvīgi un radošā komandā.
    7. Spēja piedāvāt veicamā darba optimālo risinājumu.
    8. Spēja argumentēt savu viedokli.
    9. Spēja piedalīties lēmumu pieņemšanā un izpildīšanā atbilstoši darbības plānam.
    10. Spēja organizēt, izmantot un uzturēt drošu un stabilu darba vidi.
    11. Spēja nodrošināt kvalitatīvu foto materiālu pēcapstrādi.
    12. Spēja veikt atbilstošu un drošu uzņemto foto materiālu arhivēšanu.
    13. Spēja pielietot kvalitātes kontroles metodes.
    14. Spēja adekvāti rīkoties projekta problēmsituācijās un laikus pieņemt nepieciešamos lēmumus.
    15. Spēja ievākt un apkopot nepieciešamo profesionālo informāciju un sekot nozares aktualitātēm.
    16. Spēja vadīt projektus, kas saistīti ar foto nozari.
    17. Spēja veikt zinātniski pētniecisko darbu foto nozarē.
    18. Spēja sadarboties ar citu radošo profesiju pārstāvjiem.
    19. Spēja ievērot profesionālās ētikas normas, autortiesību un masu mediju jomu reglamentējošus dokumentus.
    20. Spēja nodrošināt vides, darba aizsardzības un ugunsdrošības jomas normatīvo aktu prasības.
    21. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
160
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Augstskola:

- Liepājas Universitāte

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Mākslas (21)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Vizuāli plastiskā māksla (211)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Vēsturiska kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2023

Pēdējie labojumi: 16.09.2021

Ievietots: 07.05.2016