Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. socioloģija un politikas zinātnes;
1.2. saskarsmes pamati;
1.3. ētikas principi.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. enerģētikas ekonomika, komercdarbības ekonomika;
2.2. komercdarbības organizācijas;
2.3. ražošanas un pakalpojumu organizēšana;
2.4. tirgus analīze;
2.5. tirdzniecības stratēģija;
2.6. programmējamie loģiskie kontrolleri;
2.7. regulēšanas tehnika ar mikroprocesoru kontrolleriem;
2.8. programmējamo loģisko kontrolleru perifērās iekārtas;
2.9. robotu vadības sistēmas;
2.10. detaļu precizitāte un standartizācija;
2.11. detaļu orientēšanas un padeves iekārtas;
2.12. salikšanas tehnoloģija un iekārtas;
2.13. berzes procesu fizikālie pamati;
2.14. ergonomika un dizains;
2.15. inženieraprēķinu programmatūras mašīnbūvē (CAE);
2.16. mehāniskās svārstības un akustika;
2.17. elektropiedziņa;
2.18. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. matemātika;
3.2. varbūtības teorija un matemātiskā statistika;
3.3. fizika;
3.4. materiālzinības;
3.5. datorgrafika mašīnbūvē;
3.6. tēlotājģeometrija un inženiergrafika;
3.7. elektrotehnikas teorija;
3.8. vispārīgā metroloģija;
3.9. programmēšanas valodas;
3.10. energoelektronika;
3.11. elektriskie mērījumi;
3.12. rūpnieciskās elektroniskās iekārtas;
3.13. elektriskās mašīnas;
3.14. tehniskā mehānika;
3.15. aparātu konstruēšana;
3.16. mašīnu un aparātu elementi;
3.17. ražošanas tehnoloģija – ražošanas tehnoloģijas pamati;
3.18. industriālā tehnoloģija;
3.19. CAD/CAM tehnoloģijas;
3.20. analogās iekārtas;
3.21. elektropneimotehnika;
3.22. robottehnika – robotu vadības sistēmas;
3.23. datorvadības sistēmas un to projektēšana;
3.24. automātikas sensoru sistēmas;
3.25. sistēmu aprēķinu algoritmizācija;
3.26. elektriskās piedziņas vadība;
3.27. civilā aizsardzība;
3.28. darba aizsardzība;
3.29. vides aizsardzība;
3.30. darba tiesiskās attiecības;
3.31. valsts valoda;
3.32. vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
1. Pārzināt konstruktoru dokumentācijas izstrādāšanas stadijas.
2. Izprast mehānikas, elektromehānikas, elektronikas un datortehnikas iekārtu savstarpēju mijiedarbību.
3. Veikt darba uzdevuma profesionālu analīzi, informācijas apstrādi un darba uzdevuma saskaņošanu ar ražošanas tehnoloģiskajām iespējām.
4. Lietot darba izpildei nepieciešamos mehatronikas nozares normatīvos aktus, tehnisko dokumentāciju un standartus, gatavot lietišķos dokumentus.
5. Analizēt, vērtēt un izmantot zinātniskos un lietišķos pētījumus, lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus, ieviest jaunas tehnoloģijas un datorprogrammas.
6. Prast prognozēt mehānikas, elektroiekārtu, elektronikas un datortehnikas iekārtu bezatteikuma darbību.
7. Mērķtiecīgi izmantot mehānisko, elektromehānisko, elektronikas un datortehnikas iekārtu iespējas un organizēt to tehnisko apkopi.
8. Racionāli organizēt savstarpēji saistīto darba procesu izpildi.
9. Projektēt visu automatizēto vai uzstādāmo iekārtu izvietojumu un organizēt darba sadali starp strādājošajiem.
10. Prast izvēlēties automatizācijas procesam nepieciešamos izpildelementus (hidraulisko un pneimatisko sistēmu elementi, elektriskie un optiskie elementi u.c.).
11. Izmantot datorizētās projektēšanas un datorizētās ražošanas (CAD/CAM) tehnoloģijas projekta izstrādei.
12. Sagatavot prezentācijai automatizācijas projekta materiālus.
13. Piedalīties ražošanas projektu analīzē, izstrādē, saskaņošanā un vadīšanā.
14. Piemērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības noteikumus.
15. Pielietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
16. Pārvaldīt valsts valodu.
17. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
18. Noteikt izpildāmo darbu prioritātes, darboties komandā un plānot, organizēt un vadīt tās darbu, kā arī veikt darbu individuāli.
19. Argumentēt savu viedokli, pārliecināt citus un risināt konfliktsituācijas.
20. Ievērot profesionālos un vispārīgos ētikas principus.
21. Sistemātiski pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju.
22. Sniegt pirmo palīdzību.
23. Saudzēt apkārtējo vidi.
1. Spēja izstrādāt automatizācijas procesa algoritmu un sagatavot tehnisko uzdevumu iekārtu projektēšanai.
2. Spēja strādāt ar speciālām projektēšanas un mehatronikas iekārtu vadības datorprogrammām.
3. Spēja veikt vizuālu mehatronikas iekārtu darbības novērtējumu.
4. Spēja izstrādāt mehatronikas iekārtu uzraudzības un vizualizācijas sistēmu.
5. Spēja orientēties automatizēto iekārtu apkalpošanas, diagnosticēšanas un remonta jautājumos.
6. Spēja sekot mehatronikas iekārtu rezerves daļu daudzumam un veikt to pasūtījumus.
7. Spēja izstrādāt ražošanas tehnoloģisko plānojumu.
8. Spēja izvērtēt ražošanas automatizācijas līmeni.
9. Spēja izvēlēties atbilstošus materiālus, veidojot iekārtu konstrukcijas.
10. Spēja sastādīt datorprogrammas automatizēto sistēmu vadības elementu programmēšanai.
11. Spēja noteikt mehatronikas sistēmas darbības precizitāti.
12. Spēja noteikt mehatronikas sistēmas kalpošanas laiku.
13. Spēja projektēšanas procesā izvēlēties salāgojumu izmērus un pielaides, lai nodrošinātu iekārtu kvalitatīvu un ilgstošu darbību.
14. Spēja izvērtēt ekonomiski izdevīgākos tehniskos risinājumus.
15. Spēja sagatavot projektējamās vai izgatavojamās iekārtas izmaksas un noteikt izdevumu atmaksāšanas laiku.
16. Spēja plānot darbus un organizēt to savlaicīgu izpildi.
17. Spēja organizēt un vadīt personāla darbu.
18. Spēja nodrošināt vides un darba aizsardzības normatīvo aktu prasību izpildi.
19. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
20. Spēja apzināt un izprast normatīvos aktus iekārtu drošuma jautājumos.
21. Spēja orientēties Starptautiskās standartu organizācijas (ISO) kvalitātes drošuma un vides aizsardzības sistēmās.
6
6
5
Inženierzinātnes un tehnoloģijas (52)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Mehānika un metālapstrāde (521)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Vēsturiska kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2022
Pēdējie labojumi: 09.02.2023
Ievietots: 07.05.2016