Nodokļu ekonomistam:
– spēj plānot, vadīt un koordinēt nodokļu administrācijas struktūrvienību darbu;
– prot vākt informāciju par norisēm ekonomikā kopumā un nodokļu administrēšanā, prot uzkrāt veikto pētījumu un sniegto prognožu dokumentāciju nodokļu jomā;
– spēj sistematizēt nodokļus, nodevas reglamentējošos likumus un normatīvos aktus, informatīvos materiālus nodokļu jautājumos;
– spēj analizēt nodokļu maksājumu plūsmu, spēj veikt pārskatu un deklarāciju datu analīzi un spēj analizēt nodokļu parādu ietekmējošos faktorus;
– spēj interpretēt, formulēt un definēt darbības mērķus, spēj pieņemt lēmumu par mērķa sasniegšanas labāko risinājumu, spēj prognozēt pieņemto lēmumu finansiālos rezultātus;
– spēj konsultēt nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu normatīvo aktu piemērošanas jautājumos;
– prot sagatavot vēstules un saņemt kompetentu iestāžu skaidrojumus nodokļu piemērošanas jautājumos;
– prot sagatavot normatīvo dokumentu projektus un metodiskos materiālus;
– spēj veikt nodokļu maksājumu revīziju (auditu) juridiskajām un fiziskajām personām;
– spēj veikt nodokļu maksātāju riska analīzi nodokļu kontroles pasākumu objektu noteikšanai, spēj veikt nodokļu maksātāju deklarāciju un pārskatu datu ticamības novērtēšanu;
– spēj analizēt nodokļu kontroles darba rezultātus un efektivitāti. 2) Muitas iestādes struktūrvienības vadītājam;
– spēj vadīt muitas iestāžu struktūrvienības;
– spēj plānot, vadīt un koordinēt muitas iestāžu struktūrvienību darbu;
– spēj ievērot un piemērot optimālas vadības formas un metodes ievērojot muitas un nodokļu likumdošanu;
– pārzina un spēj un piemērot starptautisko, reģionālo un nacionālo muitas tiesību aktu prasības;
– pārzina starptautiskās pārvadājumu un tirdzniecības tiesības, kā arī loģistikas pamatprincipus;
– spēj orientēties Eiropas Savienības (ES) un nacionālās muitas politikas jautājumos;
– pārvalda preču harmonizēto sistēmu, muitas maksājumu piemērošanu, risku analīzi un muitas audita darbības principus;
– spēj veikt, plānot un vadīt preču muitošanas un muitas kontroles pasākumus;
– pārvalda un prot darboties ar Latvijas Republikas (LR) Valsts ieņēmumu dienesta (VID) informatīvajām sistēmām;
– spēj pieņemt lēmumus, kas saistīti ar preču pārvietošanu pāri muitas robežai un muitas kontroles pasākumu piemērošanu.