Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. ekonomiskās sistēmas funkcionēšanas likumsakarības;
1.2. arhitektūras un pilsētplānošanas attīstības tendences;
1.3. arhitektūras, mākslas un inženierzinātnes vēsture.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. matemātika;
2.2. makroekonomika;
2.3. mikroekonomika;
2.4. socioloģija;
2.5. saimnieciskās tiesības;
2.6. vadīšanas teorija;
2.7. Eiropas Savienības ekonomiskā un reģionālā politika;
2.8. pilsētu un reģionu sociāli ekonomiskās problēmas;
2.9. ģeomātikas pamati;
2.10. teritorijas attīstības plānošanas pamati;
2.11. pilsētplānošanas pamati;
2.12. pilsētu un teritoriju sociālās infrastruktūras plānošana;
2.13. pašvaldību teritoriju zemes izmantošana un organizācija;
2.14. teritoriju ilgtspējīga energoapgāde;
2.15. vides aizsardzība un reciklizācijas procesi;
2.16. nekustamā īpašuma tirgus funkcionēšana;
2.17. nekustamā īpašuma pārvaldīšana un apsaimniekošana;
2.18. publiskās investīcijas reģionālajā attīstībā;
2.19. kvalitātes vadības sistēmas;
2.20. teritorijas attīstības plānošana un sistēmiskā izpratne;
2.21. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. datorzinības teritorijas attīstības plānošanā un ĢIS datorprogrammās;
3.2. sociāli ekonomiskā prognozēšana;
3.3. ekonomiskā statistika;
3.4. ekonomisko pētījumu metodoloģija;
3.5. reģionālās attīstības prognozēšana, plānošana un uzraudzība;
3.6. pilsētu un teritoriju inženiertehniskās (tai skaitā transporta) infrastruktūras plānošana;
3.7. reģionālās attīstības risku novērtēšana;
3.8. publiskā sektora ekonomika;
3.9. pašvaldību budžetu veidošana;
3.10. projektu vadīšana;
3.11. lietišķā komunikācija;
3.12. civilā aizsardzība;
3.13. vides aizsardzība;
3.14. darba aizsardzība;
3.15. darba tiesiskās attiecības;
3.16. valsts valoda;
3.17. divas svešvalodas saziņas līmenī.
1. Pārzināt nozares aktualitātes un orientēties nozarei saistošajos Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvajos aktos.
2. Pārzināt teritoriju attīstības plānošanas organizācijas principus un attīstības novērtēšanas kritērijus un metodes.
3. Izprast vides fizisko, sociālo, ekonomisko, tehnisko, politisko, kultūras un ekoloģisko pazīmju kopsakarības un vides ilgtspējīgas attīstības vispārējās likumsakarības.
4. Izprast teritorijas plānošanas principus saistībā ar pilsētbūvnieciskajiem, inženiertehniskajiem, sociāli ekonomiskajiem un arhitektoniski telpiskajiem aspektiem.
5. Prast izmantot kartogrāfisko un topogrāfisko materiālu teritorijas plānošanas kontekstā un ģeogrāfiskās informācijas sistēmas.
6. Spēt izmantot sistēmiskās domāšanas pamatprincipus un uztvert teritoriju (tai skaitā pilsētvidi) kā dinamisku sistēmu, analizēt procesus un to ietekmi uz ilgtspējīgu attīstību.
7. Spēt veikt ekonomiskos un finanšu aprēķinus, izprast un izvērtēt pašvaldību un uzņēmumu budžetu veidošanas procesu.
8. Izprast teritoriju pārvaldības sistēmu, pašvaldību nozīmi un to funkcijas.
9. Pārzināt ar zemes pārvaldību saistītos procesus un organizatoriskās struktūras.
10. Izprast teritoriju ilgtspējīgu energoapgādes sistēmu plānošanas pamatprincipus, kā arī saistību starp teritorijas enerģijas patēriņu un energoapgādes sistēmu radīto ietekmi uz vidi.
11. Izprast atkritumu apsaimniekošanas pamatprincipus un ar tiem saistīto procesu ietekmi uz vidi.
12. Pārzināt pilsētu un teritoriju inženiertehniskās infrastruktūras plānošanas un ekspluatācijas jautājumus, transporta plūsmu plānošanas principus.
13. Pārzināt nekustamā īpašuma pārvaldīšanas un apsaimniekošanas principus.
14. Spēt orientēties arhitektūras un inženierzinātnes vēstures jautājumos, kā arī saprast kultūras mantojuma saglabāšanas nozīmi.
15. Uztvert un izprast vides estētiskās kvalitātes un vērtību.
16. Savas kompetences ietvaros prast vadīt projektus un strādāt ar projektu dokumentāciju, sagatavot projektu prezentācijas materiālus.
17. Spēt novērtēt sociālo un politisko procesu ietekmi uz novadu, pilsētu un reģionu attīstību.
18. Izprast kvalitātes vadības sistēmas darbības principus.
19. Radoši sadarboties ar klientiem, komersantiem un speciālistiem, kā arī veicināt sabiedrības iesaisti reģiona attīstībai nozīmīgu jautājumu risināšanā.
20. Veikt darbu atbildīgi un patstāvīgi, kā arī iesaistīties mūžizglītības procesā.
21. Pārzināt zinātniskās izpētes metodikas pamatprincipus.
22. Izmantot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.
23. Nodrošināt darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasību ievērošanu.
24. Lietot attīstības plānošanas profesionālos terminus valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
25. Pārvaldīt valsts valodu.
26. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
27. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.
1. Spēja atbildīgi un patstāvīgi veikt pienākumus atbilstoši Latvijas Republikas teritorijas attīstības plānošanas jomas normatīvo aktu prasībām un Eiropas Savienības tiesību normām.
2. Spēja plānot, organizēt, uzraudzīt un novērtēt teritorijas attīstības procesus no tās attīstības ekonomiskajiem un inženiertehniskajiem aspektiem.
3. Spēja veikt ekonomiskos aprēķinus, kas saistīti ar pilsētu, novadu un reģionu ilgtspējīgu attīstību.
4. Spēja izprast teritorijas inženiertehniskās infrastruktūras ekspluatācijas problēmas un piedalīties tās attīstības plānošanā un īstenošanā.
5. Spēja izprast zaļās ekonomikas politiku ilgtspējīgā attīstībā.
6. Spēja piedalīties budžeta veidošanas procesā vietējā un reģionālā līmenī no teritorijas attīstības ekonomiskajiem un inženiertehniskajiem aspektiem.
7. Spēja izmantot teritorijas attīstības plānošanas specializētās programmatūras, tostarp ģeogrāfisko informācijas sistēmu (ĢIS) datorprogrammas.
8. Spēja kompetences ietvaros sagatavot un īstenot vietējos un starptautiskos projektus.
9. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
10. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību teritorijas attīstības jomā savas kompetences ietvaros.
11. Spēja nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu.
12. Spēja nodrošināt darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasību ievērošanu.
6
6
5
Arhitektūra un būvniecība (58)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Arhitektūra un pilsētu plānošana (581)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2022
Pēdējie labojumi: 16.09.2021
Ievietots: 07.05.2016