Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

1.Zina sabiedrības attīstības un vadības, komunikācijas un vadības pamatprincipus, plašsaziņas līdzekļu darba organizāciju un dienas kārtību.
2.Izprot komunikācijas, informācijas un saskarsmes nozīmi un likumsakarības sabiedrībā, organizācijas vadībā un mārketingā.
3.Spēj veikt praktiski pielietojamus pētījumus komunikācijā, formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, identificēt komunikatīva rakstura problēmas un rast risinājumus, argumentēt savu viedokli gan speciālistiem, gan nespeciālistiem.
4.Spēj patstāvīgi pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju, virzīt savu un padoto tālāko izglītību.
5.Spēj vadīt savu, padotībā esošo speciālistu vai darba grupas darbu multikulturālā vidē, spēj strādāt komandā organizācijas vadītāju, darbinieku vai sabiedrības interesēs.
6.Spēj pieņemt lēmumus, radoši un inovatīvi īstenot komunikatīvus risinājumus nestandarta apstākļos, izmantojot multimedijus un modernās tehnoloģijas komunikācijā.
7.Spēj iegūt, apkopot, analizēt, sagatavot un sniegt informāciju ieinteresētajām pusēm un to izmantot profesionālās darbības veikšanai.
8.Spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus komunikācijas problēmu risināšanā, ievērojot profesionālās un vispārējās ētikas principus un savas darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, nodrošinot organizācijas efektīvu darbību.

Reklāmas vadītājs

  • Zināšanas

    Profesionālās zināšanas
    Izpratnes līmenī:
    1. Mārketinga komunikācija.
    2. Zīmola komunikācijas modeļi.
    3. Nepieciešamo resursu analīzes principi.
    4. Finanšu grāmatvedība.
    5. Nepieciešamo resursu analīzes principi.
    6. Risku novērtēšanas metodes.
    7. Organizāciju psiholoģija.
    8. Saskarsmes psiholoģija.
    9. Reklāmas process.
    10. Personāla vadības un lēmumu pieņemšanas metodes un modeļi.
    11. Informācijas apstrāde un analīze.
    12. Pārliecinošās komunikācijas pamati.
    13. Pakalpojumu mārketings.
    14. Pārliecinošās komunikācijas pamati.
    15. Mērķu formulēšana.
    16. Zīmolu veidojošie elementi.
    17. Zīmola pozicionējuma veidošana.
    18. Sekundāro datu iegūšanas avoti.
    19. Patērētāju uzvedība.
    20. Efektu hierarhijas modelis.
    21. Kvantitatīvas un kvalitatīvas pētījumu metodes.
    22. Kvantitatīvas un kvalitatīvas datu analīzes metodes.
    23. Mārketinga komunikācija.
    24. Reklāmas klasifikācija un kanāli.
    25. Segmentēšanas stratēģijas.
    26. Auditorijas reakcijas kritēriji.
    27. Reklāmas efektivitātes pētījumi.
    28. Reklāmas ietekme.
    29. Patērētāju uzvedības modeļi.
    30. Patērētāju reakcijas stadiju modeļi.
    31. Zīmolu veidojošie elementi.
    32. Zīmola veidošanas pamatprincipi.
    33. Zīmola komunikācijas modeļi.
    34. Mārketinga komunikācija.
    35. Komunikācijas kanālu veidi un profili.
    36. Lokālā mediju situācija (landscape).
    37. Komunikācijas kanālu auditoriju pētījumu metodes.
    38. Komunikācijas kanālu mērķu izvirzīšanas pamatprincipi.
    39. Budžeta veidošanas metodes.
    40. Komunikācijas kanālu atlases principi.
    41. Normatīvo aktu ierobežojumi.
    42. Radošo stratēģiju veidi un paņēmieni.
    43. Mērķauditorijas atziņas (insight).
    44. Zīmola solījuma veidošanas principi.
    45. Vēstījuma veidi.
    46. Integrētā mārketinga komunikācija.
    47. Reklāmas mērķi un uzdevumi.
    48. Kompozīcijas pamati.
    49. Krāsu psiholoģija.
    50. Organizācijas korporatīvā identitāte.
    51. Integrētā mārketinga komunikācija.
    52. Patērētāju uzvedība.
    53. Reklāmas mērķi un uzdevumi.
    54. Kompozīcijas pamati.
    55. Krāsu psiholoģija.
    56. Tekstveide reklāmā.
    57. Organizācijas korporatīvā identitāte.
    58. Reklāmas materiālu budžeta veidošanas metodika.
    59. Mediju plāni un grafiki.
    60. Integrētā mārketinga komunikācija.
    61. Zīmolu veidošanas principi.
    62. Zīmolu veidojošie elementi.
    63. Integrētā mārketinga komunikācija.
    64. Stratēģiskā zīmolu komunikācija.
    65. Zīmolu veidošanas principi.
    66. Zīmolu veidojošie elementi.
    67. Mārketinga plānošana.
    68. Reklāmas idejas izstrāde.
    69. Reklāmas dizaina pamati.
    Lietošanas līmenī:
    1. Uzņēmuma mārketinga komunikācijas plānošanas principi.
    2. Zīmola komunikācijas plānošanas principi.
    3. Argumentācijas paņēmieni.
    4. Efektīvas komunikācijas paņēmieni.
    5. Projektu vadība.
    6. Laika plānošana.
    7. Cilvēkresursu plānošana.
    8. Finanšu plānošana.
    9. Komandas veidošana.
    10. Projektu vadība.
    11. Laika plānošana.
    12. Cilvēkresursu plānošana.
    13. Finanšu plānošana.
    14. Argumentācijas paņēmieni.
    15. Reklāmas projektu vadīšana.
    16. Efektīvas komunikācijas paņēmieni.
    17. Komandas vadīšana.
    18. Starpkultūru komunikācija.
    19. Atskaišu sagatavošana.
    20. Reklāmas projekta/kampaņas dokumentu pārvaldība. Publiskā runa.
    21. Prezentācijas sagatavošanas principi un rīki.
    22. Argumentācijas paņēmieni.
    23. Prezentācijas prasmes.
    24. Pārrunu vadīšana.
    25. Klientu uzvedību aprakstošie modeļi.
    26. Klientu attiecību vadība.
    27. Tiešā pārdošana.
    28. Konfliktu risināšana.
    29. Kvantitatīvas un kvalitatīvas pētījumu metodes.
    30. Kvantitatīvas un kvalitatīvas datu analīzes metodes.
    31. Tirgus un patērētāju pētījumi.
    32. Statistikas datu analīze metodes.
    33. Datu analīze un interpretācija.
    34. AIDA modelis.
    35. Zīmola komunikācija.
    36. Think- feel- do modelis.
    37. Reklāmas reģistrs (Share of voice, share of spending).
    38. Segmentēšanas tipi.
    39. Kvantitatīvas un kvalitatīvas pētījumu metodes.
    40. Kvantitatīvas un kvalitatīvas datu analīzes metodes.
    41. Vispārīgie auditorijas rādītāji un terminoloģija.
    42. Reklāmas efektivitātes mērīšanas metodes (aptaujas, web analītika, trešās puses mērījumu rīku iespējas u.tml.) un metrikas (real users, unique visitors, bounce rate, viability utt.).
    43. Reklāmas efektivitātes novērtēšanas metodes.
    44. Statistiskās datu analīzes metodes.
    45. Kvantitatīvas un kvalitatīvas datu analīzes metodes.
    46. Mērķauditorijas atlases un novērtēšanas principi.
    47. Mērkauditorijas profila noteikšana.
    48. Patērētāju attieksmes veidošana un vadīšana.
    49. Reklāmas mērķu analīze.
    50. Izmērāmu un sasniedzamu mērķu izvirzīšanas metodes.
    51. Auditoriju pētījuma datu analīze un novērtējums.
    52. Komunikācijas kanālu auditoriju pētījumu rezultātu izmantošana.
    53. Vispārīgie auditorijas rādītāji un terminoloģija.
    54. Komunikācijas kanālu izvēles pamatojums.
    55. Komunikācijas kanālu auditorijas sasniedzamības un izmaksu efektivitātes rādītāji.
    56. Komunikācijas kanālu plānu izveides posmi un plānā iekļaujamā informācija.
    57. Mērķu un vēstījumu saskaņošana.
    58. Radošās domāšanas metodes.
    59. Reklāmas vēstījuma ietekmējošie normatīvie akti.
    60. Reklāmas ētika.
    61. Integrētās mārketinga komunikācijas plāns.
    62. Lietišķā saskarsme.
    63. Projektu koordinēšana.
    64. Reklāmas idejas izstrādes principi.
    65. Radošās domāšanas metodes.
    66. Vēstījuma testēšana.
    67. Vēstījuma formātu sagatavošanas tehniskās specifikācijas.
    68. Vēstījuma testēšana.
    69. Reklāmas ietekmes novērtēšanas metodes.
    70. Reklāmas dizaina principi.
    71. Reklāmas rīki un tehnoloģijas.
    72. Digitālā satura veidošanas principi.
    73. Reklāmas materiālu formāti.
    74. Reklāmas plānošana.
    75. Reklāmas tāmes.
    76. Reklāmas materiālu piegādes tehniskā specifikācija un termiņi.
    77. Zīmola pozicionēšana.
    78. Zīmola komunikācija.
    79. Argumentācijas prasmes.
    80. Zīmolu identitātes veidošanas un pārvaldības principi.
    81. Argumentācijas prasmes.
    82. Zīmolu identitātes veidošanas un pārvaldības principi.
    83. Argumentācijas prasmes.
    84. Zīmolu vizuālās identitātes pielietojums reklāmas materiālos.
    85. Reklāmas paņēmieni un kanāli.
    86. Reklāmas materiālu izgatavošanas pamati.
    87. Argumentācijas prasmes.
    Vispārējās zināšanas
    Priekšstatu līmenī:
    1. Jomu regulējošie normatīvie akti un profesionālie standarti.
    2. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    Izpratnes līmenī:
    1. Vispārējā un komunikācijas ētika.
    2. Aprites ekonomikas pamatprincipi.
    3. Multimediju un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju iespējas un potenciālie riski.
    4. Elektroniskās informācijas drošība, datu aizsardzība (GDPR).
    5. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    6. Sociālā daudzveidība un vienlīdzības princips.
    7. Starpkultūru saskarsme.
    8. Mediji, to politika un funkcijas.
    9. Plānošana un lēmumu pieņemšana.
    10. Atbilstošs vārdu krājums vismaz divās svešvalodās.
    11. Starpkultūru komunikācijas pamati.
    Lietošanas līmenī:
    1. Jomas regulējošo normatīvo aktu un standartu prasības.
    2. Darba tiesisko attiecību normas.
    3. Darba aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    4. Jomas regulējošo ētikas standartu prasības.
    5. Profesionālā ētika.
    6. Civilās un vides aizsardzības reglamentējošo normatīvo aktu prasības.
    7. Multimediji organizācijas komunikācijas nodrošināšanai ar dažādām mērķauditorijām.
    8. Informācijas tehnoloģijas datu apstrādei, analīzei un vadībai.
    9. Drošība digitālajā vidē, rīki un lietotnes.
    10. Lietišķā komunikācija.
    11. Vispārējā un profesionālā ētika.
    12. Sabiedrības ilgtspējīgas attīstības veicināšanas principi.
    13. Informācijas meklēšanas paņēmieni un stratēģijas.
    14. Informācijas satura kvalitātes un uzticamības izvērtēšanas paņēmieni.
    15. Motivācija un mācīšanās stratēģijas.
    16. Mācību, karjeras un darba gaitas plānošana.
    17. Laika plānošana.
    18. Pašizaugsmes un mūžizglītības plānošana.
    19. Zinātniskās un pētnieciskās darbības analīze.
    20. Zinātniskie raksti un jomas profesionālās vadlīnijas.
    21. Plašs un atbilstošs vārdu krājums latviešu valodā.
    22. Ļoti labas latviešu valodas pareizrakstības un gramatikas prasmes lietotāja līmenī.
    23. Profesionālā terminoloģija.

  • Prasmes

    Profesionālās prasmes un attieksmes
    1. Izprast un analizēt reklāmas projekta/kampaņas darba uzdevuma veidojošos elementus.
    2. Sagatavot precizējošus jautājumus uzņēmuma vadībai un pasūtītājam par darba uzdevumu, lai varētu realizēt reklāmas projektu/kampaņu.
    3. Izprast reklāmas projektam/kampaņai nepieciešamos finanšu, cilvēku, laika un materiālos resursus.
    4. Veidot komandu reklāmas projekta/kampaņas īstenošanai.
    5. Izstrādāt reklāmas projekta/kampaņas budžetu un tāmes, nodrošinot efektīvu resursu izmantošanu.
    6. Izstrādāt reklāmas projekta/kampaņas laika plānu.
    7. Sagatavot un sniegt informāciju par reklāmas projekta laika plāna un budžeta izstrādi.
    8. Argumentēt savu viedokli.
    9. Strādāt reklāmas projekta/kampaņas komandā un patstāvīgi.
    10. Vadīt reklāmas projekta/kampaņas komandu, motivēt mērķu sasniegšanai. Informēt un saskaņot reklāmas projekta/kampaņas gaitu, izmaiņas, ja tādas rodas.
    11. Sagatavot atskaites par reklāmas projekta/kampaņas gaitu.
    12. Identificēt reklāmas projekta/kampaņas korekciju nepieciešamību un izstrādāt reklāmas projekta/kampaņas korekcijas priekšlikumus.
    13. Apkopot un analizēt informāciju par reklāmas projekta/kampaņas gaitu. Sastādīt atskaites par reklāmas projekta/kampaņas īstenošanu.
    14. Izstrādāt dokumentāciju par reklāmas projektā/kampaņā veiktajām darbībām un to uzkrāšanu.
    15. Prezentēt reklāmas projektu/kampaņu dažādām auditorijām.
    16. Pārzināt klientu attiecību vadības būtību un metodes.
    17. Vadīt reklāmas projektu pārdošanas sarunu procesu.
    18. Uzstādīt mērķus un tos realizēt reklāmas projektu pārdošanas procesa gaitā.
    19. Pārzināt primāro datu ieguves metodes.
    20. Īstenot zīmolu pozicionējuma pētījumus un apkopot rezultātus.
    21. Apstrādāt un interpretēt pētījumu rezultātus.
    22. Pārzināt sekundāro datu ieguves avotus.
    23. Veikt datu statistisko apstrādi.
    24. Īstenot zīmola kategorijas pētījumus un apkopot rezultātus.
    25. Veikt mediju reklāmas tirgus analīzi zīmola kategorijai.
    26. Analizēt konkurentu reklāmas komunikāciju un investīcijas.
    27. Pielietot atbilstošākās kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījuma un datu analīzes metodes.
    28. Analizēt un novērtēt auditoriju segmentu raksturlielumus.
    29. Analizēt un interpretēt dažādu auditoriju segmentu pētījumu rezultātus.
    30. Izvēlēties piemērotus rīkus un metodes reklāmas darbības novērtēšanai.
    31. Novērtēt reklāmas komunikatīvo un ekonomisko efektivitāti.
    32. Analizēt un novērtēt dažādu auditoriju pētījumu rezultātus.
    33. Noteikt prioritārās mērķauditorijas reklāmas stratēģijas izstrādei.
    34. Sastādīt mērķauditorijas profilu.
    35. Izvirzīt reklāmas mērķus.
    36. Izpētīt reklāmas mērķauditoriju.
    37. Izpētīt zīmola pozicionējumu.
    38. Izprast reklāmas komunikācijas mērķus.
    39. Veikt mediju un komunikācijas kanālu analīzi.
    40. Novērtēt Latvijas mediju reklāmas tirgus struktūru, attīstības tendences un auditorijas.
    41. Izvirzīt reklāmas komunikācijas kanālu mērķus.
    42. Noteikt piemērotāko reklāmas komunikācijas kanālu kombināciju.
    43. Izvēlēties reklāmas komunikācijas kanālus.
    44. Sagatavot reklāmas komunikācijas kanālu plānu un budžetu.
    45. Identificēt izpētē balstītas atziņas par patērētājiem (consumer insights).
    46. Izvirzīt reklāmas vēstījuma mērķus.
    47. Definēt zīmola solījumu (selling premise).
    48. Definēt zīmola idejai atbilstošu un auditoriju uzrunājošu reklāmas vēstījumu reklāmas mērķu sasniegšanai.
    49. Orientēties mārketinga komunikācijas metodēs, rīkos un to pielietojumā. Sadarboties ar citiem pakalpojumu sniedzējiem, lai nodrošinātu integrētu mārketinga komunikāciju.
    50. Organizēt radošās koncepcijas izstrādi reklāmas mērķu īstenošanai reklāmas vēstījuma stratēģijas ietvaros.
    51. Radīt mērķa auditorijas īpatnībām un koncepcijai atbilstošus radošos risinājumus.
    52. Sagatavot radošos risinājumus atbilstoši komunikācijas kanālu stratēģijai.
    53. Izprast un spēt radoši domāt attiecībā uz vizuālo un tekstuālo izkārtojumu.
    54. Novērtēt tēlainās izteiksmes līdzekļu ietekmi uz mērķa grupu.
    55. Novērtēt reklāmas idejas atbilstību reklāmas mērķim un zīmola pozicionējumam.
    56. Organizēt nepieciešamo reklāmas materiālu izgatavošanu.
    57. Pārzināt audiovizuālā satura veidošanas rīkus.
    58. Dot uzdevumus reklāmas materiālu izstrādātājiem.
    59. Plānot reklāmas materiālu izgatavošanas laiku un budžetu.
    60. Organizēt reklāmas materiālu
    61. komunikatīvo virzību atbilstoši reklāmas komunikācijas kanālu plānam un budžetam.
    62. Līdzdarboties uzņēmuma zīmolu pozicionējuma izstrādē.
    63. Līdzdarboties uzņēmuma zīmolu vienotās identitātes vadlīniju izstrādē.
    64. Līdzdarboties uzņēmuma zīmolu vienotās identitātes ieviešanā.
    65. Līdzdarboties zīmolu identitātes konceptuālā pilnveidošanā, sekojot izmaiņām uzņēmuma mārketinga attīstībā. Pārzināt mūsdienu zīmolu identitātes veidošanas tehnikas un metodes.
    66. Pārzināt un izmantot reklāmas paņēmienus.
    67. Izstrādāt reklāmu, balstoties uz uzņēmuma zīmola identitātes vadlīnijām.
    Vispārējās prasmes un attieksmes
    1. Izprast ar nozari saistītos standartus, dokumentāciju, terminoloģiju.
    2. Pielietot problēmas risināšanai nepieciešamos regulējošos normatīvos aktus un standartus.
    3. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām.
    4. Ievērot darba aizsardzības prasības. Identificēt iespējamos riskus, veicot uzdevumus.
    5. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    6. Ievērot vispārējās un profesionālās ētikas principus.
    7. Pielietot jomai atbilstošās profesionālās ētikas standartus.
    8. Pielietot civilās un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    9. Lietot multimedijus un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju rīkus un pakalpojumus.
    10. Meklēt un apkopot iegūto informāciju.
    11. Nodrošināt dažādu multimediju izmantošanu ikdienas pienākumu veikšanā. Saglabāt elektroniskās dokumentācijas un datus.
    12. Sagatavot un publiskot prezentācijas materiālus.
    13. Būt tolerantam viedokļu dažādībā, rast kompromisus.
    14. Iegūt, kritiski izvērtēt un analizēt informāciju, novērtējot tās derīgumu un uzticamību.
    15. Veikt mediju atlasi.
    16. Novērtēt savu profesionālo pieredzi. Izprast mācīšanās vajadzības karjeras izaugsmei.
    17. Patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas un pieredzi.
    18. Sekot aktualitātēm nozarē, atlasīt un pielietot pieejamos profesionālās informācijas avotus ar mērķi iegūt jaunas zināšanas
    19. Veikt pētniecisku darbu.
    20. Pielietot iegūtās zināšanas profesionālajā darbībā.
    21. Sazināties mutiski un rakstiski dažādās profesionālās situācijās un vidēs. Lietot profesionālo terminoloģiju.
    22. Brīvi diskutēt, skaidri un argumentēti sniegt tēmas izklāstu.
    23. Prezentēt profesionālas jomas jautājumus gan profesionālajā vidē, gan dažādām mērķauditorijām.

  • Kompetences

    Profesionālās kompetences
    1. Spēja argumentēti pamatot savu viedokli.
    2. Spēja panākt abpusēju izpratni par darba uzdevumu.
    3. Spēja identificēt reklāmas projektam/kampaņai nepieciešamos cilvēku, laika, finansiālos un materiālos resursus.
    4. Spēja pieņemt lēmumu, nodrošinot resursu efektīvu izmantošanu.
    5. Spēja plānot reklāmas
    6. projektam/kampaņai nepieciešamos cilvēku, laika, finansiālos un materiālos resursus.
    7. Spēja vadīt reklāmas projekta/kampaņas gaitu.
    8. Spēja strādāt reklāmas projekta/kampaņas komandā un patstāvīgi.
    9. Spēja vadīt reklāmas projekta/kampaņas komandas darbu. Spēja sekot līdzi reklāmas
    10. projekta/kampaņas gaitai, novērtēt tā atbilstību darba uzdevumam. Spēja uzraudzīt reklāmas projekta/kampaņas budžeta izlietojumu.
    11. Spēja izskaidrot reklāmas projekta/kampaņas gaitā radušās izmaiņas.
    12. Spēja identificēt reklāmas projekta/kampaņaskorekciju nepieciešamību.
    13. Spēja izstrādāt reklāmas projekta/kampaņas korekcijas priekšlikumus mainīgās situācijās.
    14. Spēja novērst un atrisināt konfliktsituācijas.
    15. Spēja veidot pozitīvu darba vidi.
    16. Spēja apkopot un analizēt informāciju par reklāmas projekta/kampaņas gaitu.
    17. Spēja sagatavot atskaiti uzņēmuma vadībai un pasūtītājam par darba uzdevuma izpildi.
    18. Spēja pārvaldīt reklāmas projekta/kampaņas dokumentāciju.
    19. Spēja veidot prezentācijas par reklāmas projektu/kampaņu.
    20. Spēja izskaidrot un pārliecināt par prezentējamā reklāmas projekta/kampaņas priekšrocībām.
    21. Spēja pielietot jaunākās tehnoloģijas, zināt prezentāciju veidošanas pamatnoteikumus.
    22. Spēja uzstādīt reklāmas projektu pārdošanas mērķi un to realizēt.
    23. Spēja noteikt konkurentu zīmolu pozicionējumu.
    24. Spēja izpētīt un analizēt pārdošanas rezultātus un tirgus daļas.
    25. Spēja identificēt un raksturot zīmola komunikācijas rezultātus.
    26. Spēja novērtēt konkurentu reklāmas komunikāciju attiecīgās zīmolu kategorijas ietvaros.
    27. Spēja pielietot atbilstošo pētījuma un datu analīzes metodi.
    28. Spēja izmantot pētījumu rezultātus atbilstoši mērķim.
    29. Spēja novērtēt reklāmas efektivitāti. Spēja izskaidrot reklāmas
    30. efektivitātes/ neefektivitātes cēloņus un sekas.
    31. Spēja izstrādāt priekšlikumus reklāmas efektivitātes paaugstināšanai.
    32. Spēja noteikt optimālo reklāmas mērķauditoriju, argumentējot savu izvēli.
    33. Spēja izvirzīt reklāmas mērķus, kas balstīti patērētāju auditorijas, zīmola pozicionējuma un komunikācijas izpētē.
    34. Spēja sagatavot reālu, izmērāmu un noteiktā laika periodā realizējamu reklāmas komunikācijas kanālu stratēģiju atbilstoši izvirzītajiem mērķiem un budžetam.
    35. Spēja sagatavot reklāmas komunikācijas kanālu plānu, kas ietver galvenos auditorijas sasniedzamības un izmaksu efektivitātes rādītājus.
    36. Spēja sagatavot reklāmas mērķiem, zināšanām par patērētāju un zīmola pozicionējumam atbilstošu ietekmīgu reklāmas vēstījuma stratēģiju.
    37. Spēja nodrošināt reklāmas stratēģijas iekļaušanos integrētās mārketinga komunikācijas plānā.
    38. Spēja organizēt reklāmas radošās idejas izstrādi atbilstoši reklāmas mērķiem, mērķauditorijas īpatnībām un izvēlētajai komunikācijas kanālu stratēģijai.
    39. Spēja analizēt, kritiski izvērtēt un izvēlēties piemērotāko reklāmas radošo risinājumu variantu.
    40. Spēja novērtēt radošā risinājuma atbilstību reklāmas mērķiem.
    41. Spēja organizēt reklāmas radošā risinājuma izgatavošanu izvēlētajiem komunikācijas kanāliem atbilstošajos formātos.
    42. Spēja organizēt reklāmas materiālu ievietošanu reklāmas komunikācijas kanālos.
    43. Spēja līdzdarboties uzņēmuma zīmolu pozicionējuma izstrādāšanas procesā.
    44. Spēja līdzdarboties uzņēmuma zīmolu vienotās identitātes vadlīniju izstrādāšanas un ieviešanas procesā.
    45. Spēja izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma identitātes koncepta pilnveidošanai, sekojot izmaiņām uzņēmuma uzņēmējdarbības un mārketinga attīstībā.
    46. Spēja īstenot un koordinēt reklāmas izstrādes procesu, ievērojot uzņēmuma zīmolu identitātes vadlīnijas.
    Vispārējās kompetences
    1. Spēja ievērot jomai saistošo normatīvo aktu prasības.
    2. Spēja ievērot darba tiesiskās attiecības.
    3. Spēja veikt darba uzdevumus, ievērojot darba aizsardzības prasības.
    4. Spēja izprast un ievērot vispārējās un profesionālās ētikas normas un standartus.
    5. Spēja veikt profesionālos pienākumus, ievērojot civilās aizsardzības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    6. Spēja lietot multimedijus, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas profesionālās darbības veikšanai.
    7. Spēja izvērtēt ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju lietošanu saistītos riskus.
    8. Spēja demonstrēt personīgās, sociālās un pilsoniskās, starppersonu un starpkultūru prasmes.
    9. Spēja veidot sociālo dialogu un sekmēt uzņēmuma reputācijas veidošanos.
    10. Spēja strādāt paaugstināta stresa apstākļos.
    11. Spēja saprast saņemto informāciju, to izvērtēt un analizēt.
    12. Spēja sevi organizēt un, uzņemoties atbildību, turpināt mācīties un sevi izglītot profesionālajā jomā, kā arī attīstīt personiskās prasmes.
    13. Spēja sekot līdzi mārketinga, komunikācijas un reklāmas nozares izmaiņām, jaunākajiem pētījumiem un publikācijām.
    14. Spēja izcilā līmenī sazināties valsts valodā gan rakstiski, gan mutiski, kā arī vismaz divās svešvalodās.
    15. Spēja brīvi sazināties, rakstīt, lasīt, strādāt un uzstāties valsts valodā.
    16. Spēja brīvi sazināties, rakstīt, lasīt un uzstāties vismaz divās svešvalodās, saprotot un lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
160

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Tirgzinības un reklāma (342)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Mākslas nozares dizaina un radošo industriju sektors

Reklāmas vadītājs plāno, organizē un vada uzņēmuma reklāmas komunikāciju sekmējot preču un pakalpojumu virzīšanu tirgū, veicinot uzņēmuma darbību; izstrādā un/ vai vada reklāmas stratēģijas izstrādes un ieviešanas procesu; plāno, vada un koordinē reklāmas kampaņas; vada konkrētu vizuālo, video, audio un citu reklāmas materiālu izstrādes procesu, piesaistot papildus nepieciešamos resursus, piemēram, māksliniekus, teksta autorus vai reklāmas aģentūras; plāno reklāmas budžetu, kontrolē reklāmas projektu izpildi un novērtē to efektivitāti. Veic tirgus un konkurentu aktivitāšu izpēti un novērtēšanu, nosaka un analizē reklāmas mērķauditorijas, sagatavo ziņojumus. Pārzina attiecību veidošanu ar plašsaziņas līdzekļiem mediju komunikācijas plāna ietvaros, izmantojot dažādus komunikācijas un mediju kanālus, veicot efektīvāko kanālu izvēli atbilstoši komunikācijas un mediju stratēģijas mērķiem. Piedalās uzņēmuma zīmola atpazīstamības vecināšanā un identitātes veidošanā un uzturēšanā, sekmē sabiedrības atbalstu uzņēmuma darbībai. Plāno un saskaņo savu darbu ar citiem kolēģiem, vada padotībā esošo reklāmas speciālistu vai komandas darbu.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Vēsturiska kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2021-2023

Pēdējie labojumi: 05.07.2024

Ievietots: 11.01.2022