Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
Profesionālās zināšanas
Priekšstata līmenī:
1. Iesaistes pušu (stakeholder) teorija.
Izpratnes līmenī:
1. Auditoriju teorijas.
2. Mediju teorijas.
3. Informācijas atlase un strukturēšana.
4. Vadībzinību teorijas un pamatprincipi.
5. Komunikācijas teorijas.
6. Organizācijas korporatīvā kultūra.
7. Tiesību teorija.
8. Eiropas Savienības tiesības un regulas.
9. Socioloģijas pamati.
10. Organizācijas korporatīvā kultūra.
11. Žurnālistikas darbības principi.
12. Socioloģija.
13. Komunikācijas teorijas.
14. Kompozīcijas tehnikas un to risinājumi.
15. Reklāmas teorija.
16. Organizācijas korporatīvā kultūra.
17. Kompozīcijas tehnikas un to risinājumi.
18. Reklāmas teorija.
19. Organizācijas korporatīvā kultūra.
20. Vadībzinību teorijas un pamatprincipi.
21. Organizācijas ilgtspēja.
22. Psiholoģija.
23. Organizācijas korporatīvā kultūra.
24. Vadībzinību teorijas un pamatprincipi.
25. Darbinieku iesaiste.
26. Organizācijas korporatīvā kultūra.
27. Digitālās komunikācijas kanāli.
28. Korporatīvā sociālā atbildība un ilgtspēja.
29. Organizācijas korporatīvā kultūra.
30. Vadībzinību teorijas un pamatprincipi.
31. Politoloģija.
32. Tiesību pamati.
33. Organizācijas korporatīvā kultūra.
34. Organizācijas ilgtspēja.
35. Socioloģija.
Lietošanas līmenī:
1. Informācijas apstrāde un analīze.
2. Retorika un prezentēšanas prasmes.
3. Auditoriju pētniecība, kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecībasmetodes.
4. Pētnieciskāsmetodes sociālajās zinātnēs: intervijas, fokusgrupas, aptaujas, satura analīze.
5. Statistisko datu analīzesmetodes.
6. Kvalitatīvo datu apstrādesmetodes.
7. Sabiedrisko attiecību instrumenti un kanāli.
8. Komunikācijas vadība.
9. Organizācijas zīmols un reputācija.
10. Organizācijas korporatīvā kultūra.
11. Sabiedrisko attiecību kampaņu organizēšana.
12. Projektu vadība.
13. Integrētāmārketinga komunikācija.
14. Organizācijas zīmols un reputācija.
15. Lēmumu pieņemšanasmodeļi.
16. Komunikācijas procesu vadība.
17. Projektu vadība.
18. Sabiedrisko attiecību pasākumu organizēšana.
19. Sabiedrisko attiecību instrumenti un metodes.
20. Krīžu komunikācija.
21. Reputācijas un zīmola vadība.
22. Komunikācijas vadība.
23. Reputācija un zīmola vadība.
24. Sabiedrisko attiecību instrumenti un kanāli.
25. Argumentācijas prasmes.
26. Informācijas apstrāde un analīze.
27. Retorika un prezentēšanas prasmes.
28. Mediju attiecības.
29. Digitālās komunikācijas rīki un kanāli.
30. Integrētāsmārketinga komunikācijas metodes un rīki.
31. Vēstījumu veidošana.
32. Informatīvomateriālu veidi un to sagatavošana.
33. Digitālie satura veidošanas rīki (prezentācija, fotogrāfija, video u.c.).
34. Projektu vadība.
35. Digitālās komunikācijas rīki un kanāli.
36. Integrētāsmārketinga komunikācijas metodes.
37. Digitālās komunikācijas rīki un kanāli.
38. Integrētāsmārketinga komunikācijas metodes.
39. Projektu vadība.
40. Iesaistes pušu vadība.
41. Konfliktu vadība.
42. Problēmjautājumu vadība.
43. Problēmanalīzes un problēmu risināšanas prasmes.
44. Starpkultūru komunikācija.
45. Sabiedrisko attiecību mērķi un funkcijas.
46. Vēstījumu definēšana.
47. Mediju treniņš.
48. Retorika.
49. Argumentācijas prasmes.
50. Mācībumetodes pieaugušo izglītošanā.
51. Mentorings.
52. Koučings (individuālais un grupas).
53. Iekšējās komunikācijas funkcijas īstenošanas atbildības.
54. Sabiedrisko attiecību kampaņu organizēšana.
55. Satura sagatavošanai nepieciešamo datu apkopošana.
56. Intervēšana.
57. Integrētāsmārketinga komunikācijas metodes un rīki.
58. Vēstījumu veidošana.
59. Digitālie satura veidošanas rīki (prezentācija, fotogrāfija, video u.c.).
60. Emocionālā inteliģence.
61. Krīžu vadība.
62. Stresa noturība.
63. Sabiedrisko attiecību instrumenti un metodes.
64. Sabiedrisko attiecību kampaņu plānošana.
65. Projektu vadība.
66. Laika plānošana.
67. Cilvēkresursu plānošana.
68. Finanšu plānošana.
69. Projektu vadība.
70. Komercdarbības principi.
71. Finanšu vadība.
72. Saskarsmes prasmes.
73. Cilvēkresursu vadība.
74. Integrētās mārketinga komunikācijas metodes.
75. Iesaistes pušu vadība.
76. Problēmjautājumu vadība.
77. Komandas darba principi, komandas organizēšanas un vadības metodes.
78. Konfliktsituāciju novēršanas un risināšanas paņēmieni.
79. Ētika un sociālās normas.
80. Līderība.
81. Motivācijas teorijas.
82. Sabiedrisko attiecību instrumenti un metodes.
83. Sociālo pētījumu metodes.
84. Digitālo datu analīze un interpretēšana Pārskatu veidošana par sabiedrisko attiecību darba rezultātiem.
85. Digitālie satura veidošanas rīki (prezentācija, fotogrāfija, video u.c.).
86. Ieteikumu veidošanas un formulēšanas pamatprincipi.
87. Argumentēšanas prasmes.
Vispārējās zināšanas:
Priekšstata līmenī:
1. Darba aizsardzības sistēma.
2. Civilās aizsardzības sistēma.
3. Vides aizsardzības sistēma.
Izpratnes līmenī:
1. Tiesību pamati.
2. Politoloģija.
3. Eiropas Savienības tiesības.
4. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
5. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
6. Multimediju un informācijas tehnoloģiju iespējas un potenciālie riski.
Lietošanas līmenī:
1. Komunikācijas un sabiedrisko attiecību nozares ētika.
2. Organizācijā noteikto konfidencialitātes standartu ievērošana.
3. Starppersonu komunikācija.
4. Starpkultūru komunikācija.
5. Argumentācijas tehnikas.
6. Problēmu risināšana.
7. Radošās tehnikas risinājumu meklēšanā.
8. Konfliktu vadība un pārliecināšanas metodes.
9. Zinātniski pētnieciskās metodes: intervijas, fokusgrupas, aptaujas, satura analīze.
10. Statistikas pamatprincipi.
11. Kvalitatīvo datu apstrāde.
12. Pētījuma rezultātu pārskata sagatavošana.
13. Publikācijas sagatavošana.
14. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
15. Darbs ar biroja tehniku.
16. Informācijas sistēmudrošība.
17. Digitālās komunikācijas rīki.
18. Drošība digitālajā vidē, rīki un lietotnes.
19. Elektroniskās informācijas drošība.
20. Datu aizsardzība (GDPR).
21. Sabiedrisko attiecību profesionālās organizācijas Latvijā un pasaulē.
22. Ikgadējo sabiedrisko attiecību pētījumu īstenotāji, avoti (pieejamība).
23. Pašnovērtējuma mehānismi.
24. Mācību, karjeras un darba gaitas plānošana.
25. Pētījumu metodes.
26. Profesionālā terminoloģija valsts valodā.
27. Zinātniskais u.c. valodas stili.
28. Verbālā, neverbālā saziņa un saskarsmes kultūra.
29. Rakstu valodas kultūra.
30. Profesionālās saskarsmes kultūra.
31. Efektīvas komunikācijas priekšnosacījumi, process unmetodes.
32. Svešvalodas literārā forma.
33. Starpkultūru komunikācija multikulturālā vidē.
34. Profesionālā terminoloģija.
35. Informācijasmeklēšanas paņēmieni un stratēģijas.
36. Informācijas kvalitātes un uzticamības izvērtēšanas paņēmieni un stratēģijas.
37. Saskarsmes pamati.
38. Kontaktu veidošanas pamatprincipi.
39. Profesionālā ētika.
40. Lietišķā etiķete.
41. Publiskā runa.
42. Prezentācijas sagatavošana.
43. Sabiedrisko attiecību profesionālās organizācijas Latvijā un pasaulē.
44. Ikgadējo sabiedrisko attiecību pētījumu īstenotāji, avoti (pieejamība).
Profesionālās prasmes un attieksmes:
1. Izraudzīties piemērotus informācijas avotus, apkopot, analizēt un strukturēt informāciju.
2. Orientēties sabiedrības dienas kārtībā, mediju un politiskajā dienas kārtībā.
3. Izvēlēties būtiskāko un vajadzīgāko informāciju, ko iekļaut kopsavilkumā.
4. Prezentēt informāciju organizācijas vadībai un darbiniekiem.
5. Ievākt, uzkrāt un analizēt datus par informācijas vides izmaiņām, auditorijas informācijas patēriņa specifiku.
6. Izprast organizācijas darbības principus un rādītājus.
7. Savienot organizācijasmērķus ar komunikācijas aktivitātēm.
8. Izprast komunikācijas pamatprincipus
9. Plānot un organizēt sabiedrisko attiecību aktivitātes.
10. Pārzināt komunikācijas projektu plānošanas pamatprincipus.
11. Palīdzēt vadībai pieņemt labākos lēmumus komunikācijas vadībā.
12. Organizēt sabiedrisko attiecību pasākumus organizācijas iekšējai un ārējai auditorijai.
13. Pārzināt sabiedrisko attiecību pasākumu plānošanas pamatprincipus.
14. Izstrādāt risku un krīzes komunikācijas plānu.
15. Spēja prognozēt potenciālās krīzes situācijas un riskus.
16. Apmācīt darbiniekus rīkoties saskaņā ar krīzes komunikācijas plānu.
17. Pārzināt un izmantot sabiedrisko attiecību instrumentus.
18. Piedalīties organizācijas tēla un reputācijas veidošanā.
19. Analizēt sabiedrisko domu un organizācijas vajadzības, saskatot likumsakarības tēla veidošanas nodrošināšanai.
20. Izraudzīties piemērotus informācijas avotus, apkopot, analizēt un strukturēt informāciju.
21. Sagatavot, rediģēt un pasniegt sabiedrisko attiecībumateriālus.
22. Analizēt pieejamosmediju kanālus.
23. Izvēlēties atbilstošomediju komunikācijas veidu ar katru no iesaistes pusēm.
24. Veidot attiecības ar mediju pārstāvjiemun viedokļu līderiem.
25. Izstrādāt vienkāršus informatīvos materiālus.
26. Pārzināt audiovizuālā satura veidošanas rīkus.
27. Vadīt informatīvomateriālu izstrādes procesu.
28. Izmantot digitālās komunikācijas kanālus.
29. Pārzināt dažādu digitālo komunikācijas administrēšanas pamatnosacījumus.
30. Pārzināt integrētās komunikācijasmetodes.
31. Veidot dialogu ar iesaistes pusēm, kas vērsts uz savstarpējo sapratni un kopīgu mērķu sasniegšanu.
32. Uzklausīt citus un veidot komunikāciju.
33. Noteikt konsultēšanasmērķus un risināmo problēmuprioritātes.
34. Konsultēt un skaidrot dažādus ar komunikāciju saistītus jautājumus citu profesiju pārstāvjiem.
35. Komunicētmultikulturālā vidē.
36. Izskaidrot savas profesionālās darbības mērķi un uzdevumus organizācijas pārstāvjiemun vadībai.
37. Trenēt kolēģus vēstījumu nodošanu un sagatavošanos intervijāmvai viedokļa paušanai.
38. Sniegt padomus komunikācijas prasmju pilnveides treniņiem.
39. Noteikt kolēģu un klientu apmācību vajadzības.
40. Izvēlēties, organizēt un vadīt atbilstošas apmācību iespējas.
41. Pārzināt iekšējās komunikācijas pamatprincipus.
42. Izstrādāt iekšējās komunikācijas uzstādījumuun aktivitāšu plānus.
43. Plānot un vadīt satura izstrādi un izplatīšanu organizācijas iekšējos komunikācijas kanālos.
44. Veidot saturu izplatīšanai organizācijas iekšējos komunikācijas kanālos.
45. Īstenot operatīvas darbības, lai izvairītos no krīzes vaimazinātu tās negatīvo ietekmi uz organizācijas darbību.
46. Izprast korporatīvās sociālās atbildības jēdzienu
47. Iesaistīties korporatīvās sociālās atbildības iniciatīvu īstenošanā.
48. Sasaistīt korporatīvās sociālās atbildības un ilgtspējas iniciatīvas ar komunikācijas mērķiem un aktivitātēm.
49. Plānot, organizēt un kontrolēt un savu darbu īsā un ilgstošā laika termiņā, nodrošinot efektīvu laika, finanšu un citu resursu izmantošanu.
50. Izstrādāt komunikācijas projektu finanšu piedāvājumus.
51. Pārzināt budžeta veidošanas pamatprincipus.
52. Definēt uzdevumu ārpakalpojuma sniedzējam.
53. Veidot efektīvas sadarbības attiecības, kas rezultējas izvirzītomērķu sasniegšanā.
54. Segmentēt iesaistes puses (stakeholders) un to iespējamo saikni ar organizācijas mērķiem.
55. Pārzināt valsts, pašvaldību, nevalstiskā un privātā sektora darbības specifiku.
56. Sadarboties ar kolēģiem,motivētmērķu sasniegšanai.
57. Izrādīt iniciatīvu.
58. Prognozēt sabiedrisko attiecību darba rezultātus.
59. Izvēlēties piemērotus komunikācijas novērtēšanas rīkus un metodes.
60. Balstoties uz profesionālajā darbībā izmantotām metodēm analizēt sabiedrisko attiecību darba rezultātu.
61. Analizēt un interpretēt dažādu informāciju, tai skaitā veikt digitālās komunikācijas rezultātu analīzi.
62. Izstrādāt ieteikumus par sabiedrisko attiecību aktivitāšu pilnveidošanu.
Vispārējās prasmes un attieksmes:
1. Izprast jomu reglamentējošo normatīvo aktu un standartu prasības.
2. Pārzināt profesionālās ētikas normas.
3. Orientēties un pielietot problēmu risināšanai un darba veikšanai nepieciešamos reglamentētos normatīvos aktus, standartus un ētikas normas.
4. Ievērot vides un civilās aizsardzības normatīvo aktu prasības.
5. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības normatīvo aktu prasībām.
6. Ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības.
7. Identificēt iespējamos riskus, veicot darba uzdevumus.
8. Sagatavot argumentētu vēstījumu.
9. Izmantot dažādas radošāsmetodes risinājumu radīšanā.
10. Būt tolerantam viedokļu dažādībā.
11. Rast kompromisus.
12. Pārzināt pētniecībasmetodes atbilstošajā nozarē.
13. Apkopot, sistematizēt un analizēt datus.
14. Apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotākāsmetodes un tehnoloģiskos rīkus.
15. Interpretēt un analizēt datus, izdarīt loģiskus un pamatotus secinājumus.
16. Izstrādāt pētniecības rezultātos balstītas rekomendācijas.
17. Lietotmultimedijus un informācijas tehnoloģiju rīkus.
18. Nodrošināt dažādumultimediju izmantošanu ikdienas pienākumu veikšanā.
19. Nodrošināt elektroniskās dokumentācijas un datu uzglabāšanu.
20. Atlasīt ticamu informāciju un to izmantot sava darba attīstīšanā.
21. Plānot laiku profesionālajai pilnveidei.
22. Sekot līdzi nozares izmaiņām un attīstībai.
23. Noteikt savas profesionālās pilnveides vajadzības atbilstoši nozares izmaiņām.
24. Izvēlēties atbilstošas apmācību iespējas.
25. Sazinātiesmutiski un rakstiski dažādās profesionālās situācijās un vidēs.
26. Ievērot latviešu literārās valodas normas lietišķajā un darījumu stilā (gramatiku un stilistiku).
27. Lietot profesionālo terminoloģiju.
28. Argumentēti pamatoti savu viedokli.
29. Lietišķi diskutēt ar kolēģiem un vadību par praktiskiem jautājumiem un risinājumiem profesionālās darbības jomā.
30. Ievērot saskarsmes kultūru.
31. Lietot svešvalodumutvārdu un rakstu formā.
32. Lietot profesionālo terminoloģiju svešvalodā.
33. Novērtēt informācijas derīgumuun uzticamību, izmantojot dažādus kritērijus.
34. Pārstāvēt organizāciju, prezentējot saistīto informāciju un vadot tās plūsmu.
35. Prezentēt organizācijas jautājumus dažādāmmērķauditorijām.
36. Ievērot lietišķo etiķeti.
37. Atlasīt profesionālus un uzticamus informācijas avotus.
38. Atlasīt ticamu informāciju un to izmantot sava darba attīstīšanā.
Profesionālās kompetences:
1. Spēja orientēties sabiedrības dienas kārtībā, mediju un politiskajā dienas kārtībā.
2. Spēja analizēt sabiedrības un mediju dienas kārtību kontekstā ar organizācijas darbību.
3. Spēja skaidri un saprotami prezentēt informāciju.
4. Spēja sagatavot un sniegt tiešajam vadītājam un darbiniekiem informāciju par sabiedrības, mediju un publisko dienas kārtību.
5. Spēja monitorēt izmaiņas informācijas vidē un iesaistes pušu informācijas kanālu patēriņā.
6. Spēja atlasīt būtiskāko informāciju atbilstoši organizācijas mērķiemun iesaistes pušu vajadzībām.
7. Spēja veikt kvalitatīvos un kvantitatīvos pētījumus par iesaistes pusēmun izmantot citu izpētes paņēmienus.
8. Spēja noteikt organizācijas iesaistes puses un to vajadzības.
9. Spēja apkopot pētījumu rezultātus un piedāvāt pamatotus secinājumus.
10. Spēja plānot, izstrādāt un uzturēt organizācijas ārējo komunikāciju atbilstoši kopējiem organizācijas mērķiem, piedāvājot stratēģiju un taktiku ar atbilstošajiem komunikācijas instrumentiem.
11. Spēja piedalīties sabiedrisko attiecību projektu un kampaņu plānošanā un realizēšanā.
12. Spēja savā darbā izmantot komunikācijas projektu plānošanasmetodes.
13. Spēja konsultēt organizācijas vadību lēmumupieņemšanas procesā par komunikāciju.
14. Spēja plānot un organizēt sabiedrisko attiecību pasākumus iekšējai un ārējai mērķauditorijai.
15. Spēja orientēties sabiedrisko attiecību pasākumu organizēšanas pamatprincipos.
16. Spēja veidot un atjaunot risku un krīzes komunikācijas plānu.
17. Spēja prognozēt potenciālās krīzes situācijas un iespējamos risinājumus organizācijas iekšējā un ārējā mērķauditorijā.
18. Spēja apmācīt darbiniekus rīkoties saskaņā ar krīzes komunikācijas plānu.
19. Spēja analizēt sabiedrisko domuun organizācijas vajadzības, saskatot likumsakarības tēla veidošanas nodrošināšanai.
20. Spēja izmantot dažādus sabiedrisko attiecību instrumentus organizācijas publiskā tēla un reputācijas veidošanā.
21. Spēja nodrošināt saprašanos starp dažādām organizācijas iesaistes pusēm.
22. Spēja izraudzīties piemērotus informācijas avotus, apkopot un strukturēt informāciju.
23. Spēja pasniegt informāciju atbilstoši organizācijas interesēm.
24. Spēja analizēt dažādusmediju kanālus.
25. Spēja veidot efektīvas attiecības ar plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem un viedokļu līderiem.
26. Spēja izvēlēties un izmantot piemērotākos digitālās komunikācijas rīkus informatīvomateriālu sagatavošanā.
27. Spēja sagatavot informatīvosmateriālus.
28. Spēja vadīt informatīvomateriālu izstrādes procesu.
29. Spēja administrēt organizācijas korporatīvos digitālās komunikācijas kanālus (tīmekļa vietni, sociālomediju profilus u.c.).
30. Spēja izmantot integrētāsmārketinga komunikācijasmetodes profesionālajā darbā atbilstoši organizācijasmērķiem Spēja iesaistīt dažādas auditorijas, t.sk. viedokļu līderus komunikācijas procesos.
31. Spēja konsultēt citus darbiniekus un klientus sabiedrisko attiecību jautājumos.
32. Spēja strādātmultikulturālā vidē.
33. Spēja argumentēti skaidrot savas profesijas lomuorganizācijasmērķu sasniegšanā.
34. Spēja veidot organizācijas pārstāvju izpratni par sabiedriskajām attiecībām kā nozīmīgu organizācijas funkciju.
35. Spēja sniegt ieteikumus, lai sagatavotu organizācijas runas personas komunikācijai ar mediju pārstāvjiemun publiskām runām dažādos pasākumos.
36. Spēja ieteikt, organizēt un vadīt apmācības citu darbinieku un klientu kvalifikācijas paaugstināšanai saistībā ar komunikācijas un sabiedrisko attiecību jautājumiem.
37. Spēja demonstrēt organizācijas vadībai saikni starp iekšējo komunikāciju un organizācijasmērķiem.
38. Spēja līdzdarboties organizācijas darbības plānošanā, sniedzot pienesumu izpratnē par iekšējo komunikāciju kā svarīgu instrumentu organizācijasmērķu sasniegšanai.
39. Spēja nodrošināt saturu organizācijas iekšējās komunikācijas kanāliem.
40. Spēja izvēlēties atbilstošus kanālus iekšējās komunikācijas nodrošināšanai.
41. Spēja veidot dialogu ar organizācijas iekšējā mērķauditorijām.
42. Spēja nodrošināt krīzes komunikācijas vadību.
43. Spēja iniciēt un īstenot korporatīvās sociālās atbildības iniciatīvas.
44. Spēja pieņemt lēmumus, izvērtējot prioritātes.
45. Spēja plānot un sekot līdzi darba izpildes termiņiem un kvalitātei, sabalansējot darba apjomu, laiku un resursus.
46. Spēja izstrādāt sabiedrisko attiecību projektu finanšu piedāvājumus.
47. Spēja plānot un administrēt sabiedrisko attiecību projektu budžetu.
48. Spēja plānot un sekot līdzi darba izpildes termiņiem un kvalitātei.
49. Spēja veidot sadarbību ar partneriem atbilstoši organizācijas mērķiem.
50. Spēja definēt un analizēt iesaistes puses un to lomu organizācijas mērķu sasniegšanā.
51. Spēja saskatīt likumsakarības un atšķirības valsts, pašvaldību, nevalstiskā un privātā sektora darbībā.
52. Spēja veidot komunikācijas īstenošanas plānu, kas atbilst iesaistes pušu vadīšanas un iesaistes principiem.
53. Spēja vadīt padotībā esošo sabiedrisko attiecību speciālistu vai darba grupas darbu.
54. Spēja efektīvi komunicēt un veidot pozitīvu saskarsmi.
55. Spēja nodrošināt sabiedrisko attiecību darba novērtēšanu atbilstoši nozares specifikai.
56. Spēja izvēlēties atbilstošākās metodes komunikācijas darba novērtēšanai.
57. Spēja patstāvīgi sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrisko attiecību darba rezultātiem.
58. Spēja analizēt un interpretēt dažādu informāciju.
59. Spēja sagatavot priekšlikumus sabiedrisko attiecību aktivitāšu pilnveidošanā.
Vispārējās kompetences:
1. Spēja izprast un ievērot jomai saistošos normatīvos aktus, standartus un ētikas normas.
2. Spēja orientēties nozares normatīvajos aktos un standartos.
3. Spēja ievērot darba, vides un civilās aizsardzības normatīvo aktu prasības.
4. Spēja ievērot darba tiesiskās attiecības.
5. Spēja argumentēt, pamatot savu viedokli, pielietot pārliecināšanas prasmes, kā arī piedāvāt radošus problēmu risinājumus.
6. Spēja demonstrēt personīgās, sociālās un pilsoniskās, starppersonu un starpkultūru prasmes, kas nodrošina aktīvu un efektīvu dalību sociālā dialoga veidošanā sabiedrībā.
7. Spēja veidot organizācijas tēlu un sekmēt reputācijas veidošanos.
8. Spēja ievērot vispārējas ētikas pamatprincipus un vispārpieņemtās uzvedības normas.
9. Spēja patstāvīgi vai sadarbībā ar kolēģiem veikt pētījumus un izstrādāt koncepcijas atbilstoši profesionālās darbības jomas prasībām.
10. Spēja veikt lietišķos pētījumus, sagatavot publikācijas, aprakstīt pētījuma gaitu un rezultātus.
11. Spēja lietot zināšanas unmetodes, lai izskaidrotu sabiedrisko attiecību nozares jautājumus un veiktu pierādījumos balstītus secinājumus un formulētu rezultātos balstītas rekomendācijas.
12. Spēja izmantotmultimedijus un informācijas tehnoloģijas darbam, t.sk. sabiedrisko attiecību jomā.
13. Spēja izvērtēt ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju lietošanu saistītos riskus.
14. Spēja sekot līdzi sabiedrisko attiecību nozares izmaiņām un attīstībai, jaunākajiempētījumiem un publikācijām.
15. Spēja plānot un pilnveidot savu profesionālo kompetenci atbilstoši sabiedrisko attiecību nozares izmaiņām un attīstībai.
16. Spēja izvēlēties atbilstošākās profesionālās pilnveides apmācības.
17. Spēja loģiski argumentēt, diskutēt, prezentēt savu nostāju, paust viedokli un iegūt nepieciešamo informāciju komunikācijā ar klientiemun kolēģiem ganmutiski, gan rakstiski, nodrošinot korektas, mērķauditorijai atbilstīgas, saprotamas un literārās valodas normām atbilstošas informācijas sniegšanu valsts valodā..
18. Spēja lietot svešvalodu dažādās dzīves situācijās atbilstoši saziņas partnerim un saziņasmērķim.
19. Spēja domāt kritiski, apzināties savu medijpratības līmeni, prast to uzlabot.
20. Spēja pārstāvēt un prezentēt organizāciju.
21. Spēja prezentēt organizācijas jautājumus dažādāmmērķauditorijām.
22. Spēja ievērot lietišķo etiķeti.
23. Spēja sekot līdzi sabiedrisko attiecību nozares izmaiņām un attīstībai, jaunākajiempētījumiem un publikācijām.
6
6
5
Komerczinības un administrēšana (34)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Tirgzinības un reklāma (342)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Sabiedrisko attiecību vadītājs plāno, organizē un vada organizācijas komunikāciju atbilstoši organizācijas vīzijai un misijai, biznesa mērķiem, vācot, apkopojot un analizējot informāciju, nosakot mērķauditorijas, iesaistes puses un informācijas kanālus; veido organizācijas iekšējo komunikāciju, nodrošinot uzticēšanos zīmola vērtībām, prognozējot un novēršot konfliktus organizācijas iekšējā un ārējā vidē; analizē komunikācijas riskus, prognozē iespējamās krīzes un iesaistās krīžu vadībā; veido sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem un viedokļu līderiem, analizē mediju un sabiedrības dienas kārtību; savā darbā izmanto multimedijus un modernās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas; sekmē sabiedrības atbalstu organizācijas darbībai; konsultē par sabiedrisko attiecību jautājumiem; pārzina un izmanto digitālās komunikācijas principus un rīkus pienākumu veikšanā; īsteno korporatīvās sociālās atbildības iniciatīvas; plāno un saskaņo savu darbu ar kolēģiem, vada padotībā esošo sabiedrisko attiecību speciālistu vai darba grupas darbu; novērtē un analizē sabiedrisko attiecību darba rezultātus.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Vēsturiska kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2021-2023
Pēdējie labojumi: 05.07.2024
Ievietots: 11.01.2022