Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Baznīcas mūziķis

  • Zināšanas

    1. ZINĀŠANAS priekšstata līmenī:
    1.2. psiholoģijas pamati;
    1.3. vadības pamati;
    1.4. prezentācijas pamati;
    1.5. datorzinības;
    1.6. latīņu valodas pamati;
    1.7. darba tiesiskās attiecības.
    2. ZINĀŠANAS izpratnes līmenī:
    2.1. baznīcas struktūra;
    2.2. baznīcas vēstures pamati;
    2.3. divu svešvalodu pielietojums baznīcas tradicionālajos liturģijas tekstos;
    2.4. Svētie Raksti;
    2.5. baznīcas mācības pamati;
    2.6. pedagoģijas pamati;
    2.7. mūzikas instrumentu (ērģeļu, klavieru, pūšamo instrumentu) uzbūve;
    2.8. elpošanas un balss fizioloģijas principi un higiēna;
    2.9. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
    3. ZINĀŠANAS lietošanas līmenī:
    3.1. dievkalpojumu uzbūve;
    3.2. liturģijas vēsture;
    3.3. baznīcas mūzikas vēsture;
    3.4. mūzikas instrumentu – ērģeļu, klavieru un pūšaminstrumentu spēles specifika;
    3.5. diriģēšanas pamati un kora darba metodika;
    3.6. improvizācijas mācība;
    3.7. mūzikas teorija (mūzikas formas mācība, harmonija, stilistika);
    3.8. mūzikas instrumentu kopšana;
    3.9. ģenerālbasa principi;
    3.10. vokālā darba metodika;
    3.11. profesionālā ētika;
    3.12. darba aizsardzība;
    3.13. vides aizsardzība;
    3.14. divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.15. valsts valoda.

  • Prasmes

    1. Prast radoši veidot draudzes mūzikas dzīvi, iekļaujot to baznīcas noteiktajās dievkalpošanas norisēs.
    2. Prast lietot muzikālu un liturģisku saturu draudzes dzīves bagātināšanai un aktivitātes veicināšanai.
    3. Prast izvērtēt, plānot un sagatavot dievkalpojumā atskaņojamo mūziku saskaņā ar baznīcas noteikto attiecīgā laika liturģisko kontekstu, ņemot vērā dievkalpojuma veidu (mesa, stundu lūgšanas, dažādi svētbrīži, kā laulība, izvadīšana utt.) un liturģiskā gada laiku.
    4. Prast kvalitatīvi iesaistīt ērģeles un citus instrumentus draudzes dievkalpojuma norisē.
    5. Prast profesionāli atskaņot ērģeļmūziku, kā arī spēlēt citus mūzikas instrumentus gan solo, gan arī kā pavadījumu korim, ansamblim vai solistiem.
    6. Prast radoši un profesionāli veidot draudzes dziesmu ievadu un pavadījumu.
    7. Prast veidot atbilstošu pavadījumu liturģiskajām norisēm.
    8. Prast atskaņot dievkalpošanai piemērotus ērģeļu skaņdarbus.
    9. Prast attīstīt un vadīt darbu visās mūzikas jomās, kādas attiecīgajā draudzē iespējamas, (pieaugušo koris; bērnu koris; jauniešu ansamblis; bazūņkoris; blokflautu ansamblis).
    10. Prast kontaktēties ar muzikālo vienību dalībniekiem un vadītājiem.
    11. Prast organizēt draudzes muzikālo darbu diakonijas un misijas darba ietvaros.
    12. Prast organizēt, veidot un vadīt mūzikas pasākumus draudzē ārpus dievkalpojumiem, piemēram, koncertus, uzvedumus, utt., saskaņā ar baznīcas liturģisko gadu.
    13. Ievērot baznīcas un valsts tiesību normas.
    14. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    15. Ievērot profesionālos un vispārīgos ētikas principus.
    16. Prast strādāt mācītāja pārraudzībā.
    17. Prast sazināties un sadarboties ar citu draudzes struktūrvienību darbiniekiem.
    18. Spēt pašizglītoties, regulāri vingrinoties instrumenta spēlē, izkopjot muzikālās vadīšanas prasmi un apmeklējot izglītojošus kursus.
    19. Pārvaldīt valsts valodu.
    20. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.
    21. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
    22. Ar izpratni pielietot muzikālās un teoloģiskās pētniecības sasniegumus.
    23. Piedalīties kolēģu profesionālajā pilnveidē.
    24. Uzturēt savu profesionālo kompetenci.
    25. Lietot verbālas un neverbālas saskarsmes metodes.
    26. Uzņemties atbildību par savu profesionālo darbību.
    27. Spēt kritiski domāt un risināt problēmas.
    28. Vākt, analizēt, apkopot un sniegt tālāk informāciju.
    29. Lietot datoru informācijas iegūšanai un apstrādei.
    30. Analizēt un dokumentēt faktus.
    31. Līdzdarboties komandas darbā.
    32. Motivēt līdzstrādniekus uz sadarbību.
    33. Prast argumentēt un aizstāvēt savu viedokli.
    34. Noteikt darba prioritātes un izvirzīt uzdevumus.
    35. Strādāt atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, apzināties savus pienākumus, ierobežojumus un iespējas.
    36. Ievērot darba aizsardzības, elektrodrošības un ugunsdrošības noteikumus.
    37. Veikt darba pienākumus atbilstoši vides aizsardzības prasībām.

  • Kompetences

    1. Spēja draudzes mācītāja pārraudzībā atbildīgi un patstāvīgi veidot muzikāli liturģisko darbu draudzē atbilstoši baznīcas noteiktajai liturģiskajai un administratīvajai kārtībai.
    2. Spēja spēlēt baznīcas dievkalpojumu norisei nepieciešamos mūzikas instrumentus.
    3. Spēja vadīt un veidot draudzes dziedāšanu.
    4. Spēja organizēt un vadīt draudzes kolektīvās muzicēšanas vienības.
    5. Spēja organizēt, radoši un profesionāli attīstīt draudzes mūzikas dzīvi.
    6. Spēja sagatavot repertuāru atbilstoši baznīcas liturģiskajam kontekstam.
    7. Spēja teoloģiski reflektēt un pamatot baznīcas muzikālo un liturģisko norišu saturu.
    8. Spēja radoši sazināties savas darbības lauka ietvaros baznīcā un ārpus tās.
    9. Spēja analizēt un izvērtēt savu profesionālo darbību.
    10. Spēja piedalīties profesionālās pilnveides programmu izstrādē un realizācijā.
    11. Spēja pilnveidot savu teoloģisko un muzikālo izglītību patstāvīgas prakses veikšanai.
    12. Spēja izvērtēt un analizēt veikto pašizglītošanās darbu.
    13. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
160
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Humanitārās zinātnes (22)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Reliģija un teoloģija (221)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2023

Pēdējie labojumi: 17.09.2021

Ievietots: 28.08.2016