Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
1. ZINĀŠANAS priekšstata līmenī:
1.2. psiholoģijas pamati;
1.3. vadības pamati;
1.4. prezentācijas pamati;
1.5. datorzinības;
1.6. latīņu valodas pamati;
1.7. darba tiesiskās attiecības.
2. ZINĀŠANAS izpratnes līmenī:
2.1. baznīcas struktūra;
2.2. baznīcas vēstures pamati;
2.3. divu svešvalodu pielietojums baznīcas tradicionālajos liturģijas tekstos;
2.4. Svētie Raksti;
2.5. baznīcas mācības pamati;
2.6. pedagoģijas pamati;
2.7. mūzikas instrumentu (ērģeļu, klavieru, pūšamo instrumentu) uzbūve;
2.8. elpošanas un balss fizioloģijas principi un higiēna;
2.9. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
3. ZINĀŠANAS lietošanas līmenī:
3.1. dievkalpojumu uzbūve;
3.2. liturģijas vēsture;
3.3. baznīcas mūzikas vēsture;
3.4. mūzikas instrumentu – ērģeļu, klavieru un pūšaminstrumentu spēles specifika;
3.5. diriģēšanas pamati un kora darba metodika;
3.6. improvizācijas mācība;
3.7. mūzikas teorija (mūzikas formas mācība, harmonija, stilistika);
3.8. mūzikas instrumentu kopšana;
3.9. ģenerālbasa principi;
3.10. vokālā darba metodika;
3.11. profesionālā ētika;
3.12. darba aizsardzība;
3.13. vides aizsardzība;
3.14. divas svešvalodas saziņas līmenī;
3.15. valsts valoda.
1. Prast radoši veidot draudzes mūzikas dzīvi, iekļaujot to baznīcas noteiktajās dievkalpošanas norisēs.
2. Prast lietot muzikālu un liturģisku saturu draudzes dzīves bagātināšanai un aktivitātes veicināšanai.
3. Prast izvērtēt, plānot un sagatavot dievkalpojumā atskaņojamo mūziku saskaņā ar baznīcas noteikto attiecīgā laika liturģisko kontekstu, ņemot vērā dievkalpojuma veidu (mesa, stundu lūgšanas, dažādi svētbrīži, kā laulība, izvadīšana utt.) un liturģiskā gada laiku.
4. Prast kvalitatīvi iesaistīt ērģeles un citus instrumentus draudzes dievkalpojuma norisē.
5. Prast profesionāli atskaņot ērģeļmūziku, kā arī spēlēt citus mūzikas instrumentus gan solo, gan arī kā pavadījumu korim, ansamblim vai solistiem.
6. Prast radoši un profesionāli veidot draudzes dziesmu ievadu un pavadījumu.
7. Prast veidot atbilstošu pavadījumu liturģiskajām norisēm.
8. Prast atskaņot dievkalpošanai piemērotus ērģeļu skaņdarbus.
9. Prast attīstīt un vadīt darbu visās mūzikas jomās, kādas attiecīgajā draudzē iespējamas, (pieaugušo koris; bērnu koris; jauniešu ansamblis; bazūņkoris; blokflautu ansamblis).
10. Prast kontaktēties ar muzikālo vienību dalībniekiem un vadītājiem.
11. Prast organizēt draudzes muzikālo darbu diakonijas un misijas darba ietvaros.
12. Prast organizēt, veidot un vadīt mūzikas pasākumus draudzē ārpus dievkalpojumiem, piemēram, koncertus, uzvedumus, utt., saskaņā ar baznīcas liturģisko gadu.
13. Ievērot baznīcas un valsts tiesību normas.
14. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
15. Ievērot profesionālos un vispārīgos ētikas principus.
16. Prast strādāt mācītāja pārraudzībā.
17. Prast sazināties un sadarboties ar citu draudzes struktūrvienību darbiniekiem.
18. Spēt pašizglītoties, regulāri vingrinoties instrumenta spēlē, izkopjot muzikālās vadīšanas prasmi un apmeklējot izglītojošus kursus.
19. Pārvaldīt valsts valodu.
20. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.
21. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
22. Ar izpratni pielietot muzikālās un teoloģiskās pētniecības sasniegumus.
23. Piedalīties kolēģu profesionālajā pilnveidē.
24. Uzturēt savu profesionālo kompetenci.
25. Lietot verbālas un neverbālas saskarsmes metodes.
26. Uzņemties atbildību par savu profesionālo darbību.
27. Spēt kritiski domāt un risināt problēmas.
28. Vākt, analizēt, apkopot un sniegt tālāk informāciju.
29. Lietot datoru informācijas iegūšanai un apstrādei.
30. Analizēt un dokumentēt faktus.
31. Līdzdarboties komandas darbā.
32. Motivēt līdzstrādniekus uz sadarbību.
33. Prast argumentēt un aizstāvēt savu viedokli.
34. Noteikt darba prioritātes un izvirzīt uzdevumus.
35. Strādāt atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, apzināties savus pienākumus, ierobežojumus un iespējas.
36. Ievērot darba aizsardzības, elektrodrošības un ugunsdrošības noteikumus.
37. Veikt darba pienākumus atbilstoši vides aizsardzības prasībām.
1. Spēja draudzes mācītāja pārraudzībā atbildīgi un patstāvīgi veidot muzikāli liturģisko darbu draudzē atbilstoši baznīcas noteiktajai liturģiskajai un administratīvajai kārtībai.
2. Spēja spēlēt baznīcas dievkalpojumu norisei nepieciešamos mūzikas instrumentus.
3. Spēja vadīt un veidot draudzes dziedāšanu.
4. Spēja organizēt un vadīt draudzes kolektīvās muzicēšanas vienības.
5. Spēja organizēt, radoši un profesionāli attīstīt draudzes mūzikas dzīvi.
6. Spēja sagatavot repertuāru atbilstoši baznīcas liturģiskajam kontekstam.
7. Spēja teoloģiski reflektēt un pamatot baznīcas muzikālo un liturģisko norišu saturu.
8. Spēja radoši sazināties savas darbības lauka ietvaros baznīcā un ārpus tās.
9. Spēja analizēt un izvērtēt savu profesionālo darbību.
10. Spēja piedalīties profesionālās pilnveides programmu izstrādē un realizācijā.
11. Spēja pilnveidot savu teoloģisko un muzikālo izglītību patstāvīgas prakses veikšanai.
12. Spēja izvērtēt un analizēt veikto pašizglītošanās darbu.
13. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.
6
6
5
Humanitārās zinātnes (22)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Reliģija un teoloģija (221)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2023
Pēdējie labojumi: 17.09.2021
Ievietots: 28.08.2016