Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Studiju programmas mērķi:
– sagatavot augsti kvalificētus tūrisma nozares speciālistus, īpašu uzmanību pievēršot Kurzemes novada vajadzībām un tā tālākai attīstībai.
Dot iespēju studentiem apgūt vispusīgu zināšanu, prasmju un attieksmju kopumu, kas nodrošina profesionālās kvalifikācijas ieguvi un tālāku radošu izaugsmi, kā arī sekmēt konkurētspēju mainīgajos sociālekonomiskajos apstākļos un starptautiskajā darba tirgū.

Studiju rezultāti:
– ir apgūtas tūrisma nozarē nepieciešamās teorētiskās zināšanas un ir izpratne par svarīgākām likumsakarībām filozofijā, vēsturē, ģeogrāfijā, socioloģijā, kultūras vēsturē, starpkultūru komunikācijā un politoloģijā;
– izprot likumsakarības un prot pielietot zināšanas ekonomikā, uzņēmējdarbībā, vadības zinībās un tirgzinībās;
– pārzina uzņēmējdarbības procesu un to ietekmējošos faktorus; prot analizēt un izvērtēt uzņēmuma finansiālo darbību;
– spēj pieņemt lēmumus, stratēģiski un analītiski formulēt un radoši risināt uzņēmuma problēmas un uzņemties atbildību par rezultātiem;
– izprot dažādu tūrisma plānošanas procesus, spēj izstrādāt tūrisma nozares un uzņēmumu attīstības plānus;
– pārzina tūrisma informācijas centru, aģentūru un operatoru darbības funkcijas un principus, kā arī spēj metodiski pareizi vadīt ekskursijas, informēt par nepieciešamajiem drošības pasākumiem;
– prot pielietot nepieciešamas vadības informācijas sistēmas un tehnoloģijas;
– ir attīstītas komunikācijas prasmes, spēj komunicēt ar ārvalstu klientiem un partneriem angļu un vācu valodās;
– pārzina viesnīcu sistēmas un to vadības principus, prot izmantot rezervācijas sistēmas;
– prot izmantot tirgus izpētes metodes, analizēt iegūtos rezultātus un izstrādāt tūrisma produktu un pakalpojumu virzību tirgū;
– prot pielietot pētnieciskās darbības metodes un veikt zinātniski pētniecisko darbību un īstenot projektus;
– aktivizēt studentus tūrisma nozarei atbilstošo humanitāro, sociālo, dabaszinātņu, informācijas tehnoloģiju,
– vadībzinību un tūrisma nozares teorētisko pamatu zināšanu apguvei, kas nodrošina studentu profesionālo kompetenci;
– veidot studentu prasmes stratēģiski un analītiski formulēt un radoši risināt tūrisma nozares problēmas;
– izkopt mūsdienu darba tirgū nepieciešamās prasmes un iemaņas – strādāt komandā;
– veikt pētniecisko un patstāvīgo darbu, izstrādāt un īstenot projektus, attīstīt komunikatīvās prasmes,
– spēju kritiski domāt un uzņemties atbildību, kā arī apgūt svešvalodas;
– sekmēt studentu motivāciju tālākizglītībai un sistemātiskai profesionālās kvalifikācijas pilnveidei;
– veicināt radošas, atbildīgas un mūžizglītībai motivētas personības veidošanos;
– attīstīt sadarbību ar tūrisma uzņēmumiem, valsts un pašvaldības iestādēm, kā arī ar nevalstiskajām organizācijām.

 

Vadītājs/ direktors/ pārvaldnieks (tūrisma jomā)

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
160
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Augstskola:

- Liepājas Universitāte

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Individuālie pakalpojumi (81)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Tūrisma un atpūtas organizācija (812)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2024

Pēdējie labojumi: 20.09.2021

Ievietots: 31.08.2016