Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Studiju programmas mērķis:
Nodrošināt iespēju apgūt uzņēmējdarbības vadīšanai nepieciešamās zināšanas, prasmes un spējas, sekmējot personības tālāku attīstību un sagatavot tautsaimniecībai kompetentus, starptautiskā vidē konkurētspējīgus uzņēmumu vai struktūrvienību vadītājus;
– kuri spēj vadīt uzņēmējdarbību atbilstoši mūsdienu tirgus prasībām izmantojot savas zināšanas un izpratni veidā, kas apliecina profesionalitāti, kuri pierāda savu kompetenci, vadot procesus un risinot problēmas, kā arī pieņemot atbildīgus lēmumus praksē.

Plānotie studiju rezultāti:
Studiju programmas absolventi:
– prot analizēt uzņēmējdarbības un vadīšanas procesus;
– prot risināt vienādojumu sistēmas, analizēt funkcijas īpašības, ja funkcija uzdota analītiski vai grafiski, prot aprēķināt robežas, atvasināt, integrēt, izmantojot vienkāršākās metodes;
– prot pielietot iepazītās socioloģiskā pētījuma metodes un izstrādāt metodei un pētījuma tēmai atbilstošu instrumentu;
– prot kontaktēties mutiski un rakstiski ar biznesu saistītās situācijās;
– prot pielietot specifisko terminoloģiju rakstiskā polemikā un verbālā diskusijā;
– prot aprēķināt nodokļus, pamatlīdzekļu izlietojumu, pašizmaksu, veikt vispārējo bilances analīzi, noteikt uzņēmuma efektivitātes rādītājus;
– prot risināt konflikta situācijas un organizēt lietišķās sanāksmes;
– prot organizēt un vadīt komandas darbu konkrētu mērķu sasniegšanai;
– prot patstāvīgi organizēt un plānot savu darbu atbilstoši veicamajiem pienākumiem;
– prot raksturot, atklāt un novērtēt pētāmā priekšmeta darbību, tā iespējamās disproporcijas.
– spēja izvirzīt ekonomiski pamatotus un sociāli atbildīgus priekšlikumus uzņēmuma darbības pilnīgošanai;
– spēja patstāvīgi plānot, īstenot un novērtēt aktivitātes resursu racionālai izmantošanai un stratēģisko mērķu sasniegšanai;
– spēja pārstāvēt uzņēmuma intereses gan patstāvīgi, gan darbojoties attiecīgās organizācijās, gan panākot vienošanos starp iesaistītajām pusēm;
– spēja izmantot iegūtās zināšanas uzņēmējdarbības vadīšanā atbilstoši izvirzītajiem stratēģiskajiem un operatīvajiem mērķiem, sekot to īstenošanas gaitai, pieņemt lēmumus un veikt korekcijas operatīvās un stratēģiskās darbības optimizēšanai;
– spēja patstāvīgi lietot mūsdienu informācijas tehnoloģijas uzņēmējdarbības un vadības jautājumu risināšanai;
– spēja veikt profesionālu darbību, formulēt un analizēt informāciju, risināt problēmas un rast risinājumus, izmantojot zinātnisku pieeju, kā arī pieņemot izsvērtus lēmumus;
– spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, lietot zinātniskās pētniecības metodes;
– spēja uzņemties atbildību, prasme strādāt komandā, deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi, efektīvi plānot un organizēt savu darbu, kā arī risināt konflikta situācijas;
– spēj argumentēti diskutēt par biznesa un tā normatīvā regulējuma jautājumiem latviešu un svešvalodās ar speciālistiem un citām iesaistītajām pusēm;
– spēja rīkoties ētiski un izprast atbildību par profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību.

 

Vadītājs/ direktors/ ģenerāldirektors/ pārvaldnieks/ prezidents/ viceprezidents/ izpilddirektors/ priekšsēdētājs/ priekšnieks/ ģenerālsekretārs

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
160
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Vadība un administrēšana (345)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2021

Pēdējie labojumi: 19.05.2022

Ievietots: 05.10.2016