Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Studiju programmas mērķis:
Sagatavot sistēmiski domājošus un inženierzinātniski izglītotus speciālistus;
– kas prot novērtēt būtiskās sabiedrībai noteicošas modernas tehnoloģijas un datortehnoloģiju attīstības trendus;
– kas prot analizēt praktiski un tehnoloģiski nozīmīgas informācijas plūsmas;
– izstrādāt, ieviest un atbalstīt datorsistēmu tehnoloģijas produktus saistītus ar lēmumpieņemšanas optimizāciju un prognozēšanu ražotnē, biznesā, ekonomikā un sociālajā sfērā;
– projektēt organizāciju iekšējās un starporganizāciju datorsistēmu arhitektūras efektīvai informācijas plūsmu apstrādei;
– veikt patstāvīgu zinātniski pētniecisku darbu datortehnoloģiju un informācijas tehnoloģiju jomā, piedalīties atbilstošos starpdisciplināros un starptautiskos projektos.

Plānotie studiju rezultāti:
Studiju programmas absolventi:
– prot sistēmiski analizēt un analizēt praktiski un tehnoloģiski nozīmīgus informācijas plūsmas ražotnē, biznesā, ekonomikā un sociālajā sfērā;
– prot sistēmiski novērtēt un radoši attīstīt ražotnes, biznesa, ekonomikas un sociāla virziena projektus informācijas plūsmu apstrādes jomā;
– prot izmantojot piemērotas matemātiskas metodes, programmēšanas iemaņas un datortehnoloģiju instrumentus, modelēt ražotnes, biznesa, ekonomikas un sociālus procesus;
– veikt modelēšanas testēšanas un praktiski nozīmīgus pētījumus, sastādīt pētījumu atskaites, formulēt secinājumus un rekomendācijas;
– prot projektēt un radīt praksē nepieciešamus konkurētspējīgus programmlīdzekļus un datoru un informācijas sistēmas, saskaņā ar pieņemtiem Latvijas Republikas un starptautiskiem standartiem un noteikumiem;
– izstrādāt nepieciešamo dokumentāciju un ekspluatācijas pavadījumu, novērtēt jauna datorprodukta “dzīves’’ ciklu un ekonomisku efektivitāti;
– spēj vadīt dator tehnoloģiju un informācijas tehnoloģiju kreatīvus projektēšanas grupas, zinātniski pētnieciskas grupas, strādāt komandā;
– spēj izmantojot piemērotas datortehnoloģiju instrumentus un informācijas tehnoloģijas, izstrādāt organizāciju/uzņēmumu darbības pilnveidošanas stratēģiju;
– plānot un vadīt analīzes un izmaiņu vadības projektus un definēt prasības jauniem produktiem un pakalpojumiem, formulēt optimizācijas rekomendācijas;
– spēj piedalīties starptautiskos zinātniskos projektos datortehnoloģiju un informācijas tehnoloģiju jomā, izstrādāt un vadīt starptautiskus un iekšzemes zinātniskus projektus;
– spēj savu pilnvaru robežās nodrošināt datortehnoloģiju un informācijas tehnoloģiju sistēmu izstrādes ētikas normu ievērošanu.

 

Sistēmanalītiķis

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (bakalaurs profesionālais bakalaurs vai profesionālās augstākās izglītības kvalifikācija) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, kā arī noteikta veida profesionālā pieredze, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
100
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1-2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Datorika (48)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Datorzinātnes (ISCED 2011) (481)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Elektronisko un optisko iekārtu ražošanas, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozare

Sistēmanalītiķis analizē biznesa procesus, plāno un izstrādā jaunus vai pārplāno esošos IT risinājumus un izstrādā sistēmu funkcionālās (kas sistēmai jādara) un nefunkcionālās (veiktspējas, drošības u.c.) prasības, nodrošinot to efektivitāti un konkurētspēju un atbilstību biznesa analīzes rezultātiem un funkcionalitātes, kvalitātes un resursietilpības nosacījumiem. Izstrādā darba uzdevumus programmētājiem, koordinē un uzrauga programmēšanas darbus. Konsultē sistēmu izstrādātājus un piedalās sistēmas testēšanā.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2023

Pēdējie labojumi: 06.09.2021

Ievietots: 05.10.2016