Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Ģeodēzijas inženieris

  • Zināšanas

    1. ZINĀŠANAS priekšstata līmenī:
    1.1. ģeomātika;
    1.2. zemes pārvaldība;
    1.3. nekustamā īpašuma vērtēšana;
    1.4. nekustamā īpašuma kadastra pārzināšana;
    1.5. zemes tiesības.
    2. ZINĀŠANAS izpratnes līmenī:
    2.1. matemātika;
    2.2. fizika;
    2.3. ekonomika;
    2.4. kartogrāfija;
    2.5. topogrāfiskā uzmērīšana;
    2.6. kadastrālā uzmērīšana;
    2.7. hidrogrāfiskie mērījumi;
    2.8. teritoriālās plānošanas pamati;
    2.9. zemes informācijas sistēmu pamati;
    2.10. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
    3. ZINĀŠANAS lietošanas līmenī:
    3.1. tēlotāja ģeometrija un inženiergrafika;
    3.2. datorgrafika ģeomātikā;
    3.3. augstākā ģeodēzija;
    3.4. ģeodēzija;
    3.5. ģeodēziskie instrumenti;
    3.6. ģeodēziskie tīkli;
    3.7. ģeodēzisko mērījumu apstrāde;
    3.8. lietotāja programmas ģeomātikā;
    3.9. inženierģeodēzija;
    3.10. ģeodēziskā gravimetrija;
    3.11. ģeodēziskā magnetometrija;
    3.12. ģeodēziskā astronomija;
    3.13. ģeoinformācijas sistēmu pamati;
    3.14. ģeogrāfiskās informācijas sistēmas;
    3.15. globālās pozicionēšanas sistēmas;
    3.16. fotogrammetrija;
    3.17. normatīvie akti ģeomātikas jomā;
    3.18. datorzinības;
    3.19. divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.20. valsts valoda;
    3.21. darba aizsardzība;
    3.22. vides aizsardzība;
    3.23. darba tiesiskās attiecības.

  • Prasmes

    1. Plānot, organizēt un vadīt ģeodēziskos darbus.
    2. Pārzināt un piemērot ģeodēzijas jomu reglamentējošos normatīvos aktus.
    3. Strādāt ar ģeodēziskajiem instrumentiem (piemēram, optiskajiem, digitālajiem, magnetometriskajiem, gravimetriskajiem).
    4. Prast strādāt ar ģeodēziskajiem darbiem nepieciešamajām speciālajām datorprogrammām.
    5. Izmantot un projektēt globālās pozicionēšanas sistēmu.
    6. Apstrādāt un analizēt ģeodēzisko mērījumu datus.
    7. Lietot dažādas koordinātu un augstumu sistēmas.
    8. Pārzināt kartogrāfisko darbu veikšanas prasības.
    9. Novērot zemes virsmas ģeodēziskās deformācijas vai organizēt šos novērojumus un analizēt iegūtos rezultātus.
    10. Pārzināt fotogrammetrijas darbu procesus.
    11. Pārzināt ģeodēziskā aprīkojuma un instrumentu izmantošanas un glabāšanas prasības.
    12. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasības.
    13. Sadarboties ar klientiem, speciālistiem un citām personām.
    14. Pašizglītoties.
    15. Pārvaldīt valsts valodu.
    16. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.
    17. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.

  • Kompetences

    1. Spēja atbildīgi un patstāvīgi veikt ģeodēzijas inženiera pienākumus atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un Eiropas Savienības tiesību normām.
    2. Spēja pārzināt un izmantot ģeogrāfiskās informācijas sistēmu tehnoloģiju metodes.
    3. Spēja definēt valsts vai citu ģeodēzisko atbalsta sistēmu parametrus un īstenošanas prasības.
    4. Spēja nodrošināt prasību un parametru īstenošanu praksē, tai skaitā praktiski veikt visu veidu ģeodēziskos mērījumus.
    5. Spēja novērtēt, analizēt un apstrādāt informāciju par mērījumiem, kas iegūta, veicot ģeodēziskos darbus.
    6. Spēja kontrolēt ģeodēzisko darbu izpildi un analizēt ekspertīzes līmenī.
    7. Spēja projektēt, plānot un vadīt ģeodēziskos darbus.
    8. Spēja lietot ģeodēziskajiem darbiem paredzētos instrumentus un tehnoloģijas un analizēt iegūtos rezultātus.
    9. Spēja novērot zemes virsmas parametrus un deformācijas, organizēt šo novērojumu veikšanu un analizēt iegūtos rezultātus.
    10. Spēja sagatavot pārskatus par ģeodēzisko darbu rezultātiem valsts valodā un divās svešvalodās.
    11. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.

Kartogrāfijas inženieris

  • Zināšanas

    1. ZINĀŠANAS priekšstata līmenī:
    1.1. ģeomātikas kā zinātnes un prakses virziena struktūra, šo virzienu veidojošo sastāvdaļu – ģeodēzijas, kartogrāfijas, fotogrammetrijas un zemes pārvaldības – uzdevumi, aktivitātes un problēmas;
    1.2. poligrāfisko tehnoloģiju īpatnības, kas ietekmē kartogrāfiskā attēla precizitāti un dizainu.
    2. ZINĀŠANAS izpratnes līmenī:
    2.1. normatīvo aktu prasības kartogrāfijā un ģeodēzijā;
    2.2. makroekonomikas un mikroekonomikas attīstības tendences, rādītāji, kas veido sociāli ekonomisko karšu saturu;
    2.3. ģeotelpiskās informācijas infrastruktūra un tās saistība ar kartogrāfiju;
    2.4. aerosensori un kosmiskie sensori ģeotelpiskās informācijas ieguvei, to īpašības un iegūtās informācijas izmantošana fotogrammetrijā;
    2.5. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
    3. ZINĀŠANAS lietošanas līmenī:
    3.1. tematisko karšu veidošana un metodes;
    3.2. matemātiskās metodes un to izmantošana kartogrāfiskajos darbos;
    3.3. datorzinības un inženiergrafika, tēlotājas ģeometrijas metodes;
    3.4. ģeodēzijas, ģeodēzisko metožu un tehnoloģiju lietošana kartogrāfisko darbu izpildē;
    3.5. apvidus objektu attēlošanas (dešifrēšanas) principi un praktiskais lietojums;
    3.6. ģeogrāfiskās informācijas sistēmu un informācijas tehnoloģiju pamati;
    3.7. apvidus objektu attēlošanas (vizualizācijas) nosacījumi un prasības;
    3.8. kartogrāfisko darbu tehnoloģijas un tehnoloģisko ciklu projektēšana;
    3.9. kartogrāfisko darbu organizācija un vadība;
    3.10. divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.11. valsts valoda;
    3.12. darba aizsardzība;
    3.13. vides aizsardzība;
    3.14. darba tiesiskās attiecības.

  • Prasmes

    1. Pārzināt kartogrāfisko darbu izpildes tehnoloģijas, kartogrāfisko darbu organizācijas principus un paņēmienus.
    2. Pārzināt normatīvos aktus, nozarei saistošos standartus un klasifikācijas, topogrāfisko plānu un karšu specifikācijas.
    3. Noformēt dokumentus atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos lietvedības un kartogrāfijas jomā.
    4. Prast strādāt ar ģeogrāfiskās informācijas sistēmu vai speciālām kartogrāfijas datorprogrammām.
    5. Prast izmantot datubāzes un ģeotelpiskās informācijas sistēmas.
    6. Prast izvērtēt karšu un plānu satura avotus, pārzināt kartējamo objektu atbilstību situācijai dabā un digitālās ortofotokartes veidošanas tehnoloģiju.
    7. Prast apsekot un kontrolēt kartografējamās teritorijas.
    8. Prast vizualizēt topogrāfiskos plānus un kartes, koriģēt un aktualizēt kartes un plānus.
    9. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasības.
    10. Prast novērtēt sociālo un politisko procesu ietekmi uz kartogrāfiskās darbības efektivitāti.
    11. Lietot kartogrāfijas terminus valsts valodā un divās svešvalodās.
    12. Radoši sadarboties ar uzņēmumiem, klientiem, speciālistiem un citām personām.
    13. Veikt darbu atbildīgi un patstāvīgi.
    14. Mutiski un rakstiski argumentēt savu viedokli.
    15. Pašizglītoties.
    16. Pārvaldīt valsts valodu.
    17. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.

  • Kompetences

    1. Spēja atbildīgi un patstāvīgi veikt kartogrāfijas inženiera pienākumus atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un Eiropas Savienības tiesību normām.
    2. Spēja projektēt un veidot dažādu veidu kartogrāfiskos attēlus vai kartogrāfiskās informācijas kopas, kā arī rediģēt un atjaunot to saturu.
    3. Spēja plānot, organizēt un vadīt kartogrāfisko darbu izpildes procesus un tajos iesaistīto speciālistu darbu.
    4. Spēja strādāt ar ģeogrāfiskās informācijas sistēmu un speciālām kartogrāfijas datorprogrammām.
    5. Spēja sagatavot kartogrāfiskos darbus valsts valodā un divās svešvalodās.
    6. Spēja veikt pētniecisko darbu.
    7. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (bakalaurs profesionālais bakalaurs vai profesionālās augstākās izglītības kvalifikācija) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, kā arī noteikta veida profesionālā pieredze, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
100
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1-2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Arhitektūra un būvniecība (58)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Arhitektūra un pilsētu plānošana (581)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2022

Pēdējie labojumi: 16.09.2021

Ievietots: 15.10.2016