Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Programmas prasības ir:
– gūt kritiski reflektējošu izpratni par izglītības attīstības tendencēm savas un nākamo paaudžu dzīves kvalitātes nodrošināšanai, personīgās labizjūtas un sabiedrības saskaņotas attīstības veicināšanai:
– izvērtēt un pilnveidot pedagoģisko kompetenci atbilstoši piektā līmeņa profesionālajai kvalifikācijai un virzīt pašizglītību mūžizglītības kontekstā;
– īstenot pedagoģiski pētniecisko praksi saskaņā ar darba tirgus prasībām, sociālajām vajadzībām un inovatīvajām izglītības zinātnes un prakses tendencēm;
– izstrādāt un aizstāvēt ar aktuālām izglītības vajadzībām saistītu maģistra darbu, dodot ieguldījumu sabiedrības saskaņotas attīstības nodrošināšanā.

Programmas mērķis:
– nodrošināt uz personīgu labizjūtu un sabiedrības saskaņotu attīstību virzītas valsts ekonomikas, vides un sociālajām vajadzībām atbilstošas profesionālā maģistra studijas skolotāju izglītībā, veicinot starpdisciplināru pedagoģiskās un pētnieciskās darbības integrāciju un patstāvīgu uz ilgtspējīgu attīstību orientētu pedagoģiskās kompetences attīstību, iegūstot mācību priekšmeta skolotāja kvalifikāciju.

Programmas mērķis:
– atbilst LU kā vienas no vadošajām zinātnes universitātēm darbībai, un raksturo LU stratēģijā aprakstīto misiju, vīziju un tās atbalstošās vērtības, kā arī LU kvalitātes politiku.

Programmas uzdevumi:
– nodrošināt kritiski reflektējošu izpratni par izglītību un pedagoģisko darbību personīgās labizjūtas un sabiedrības saskaņotas attīstības veicināšanai, uz ilgtspējīgu attīstību orientētu pētniecisko prasmju attīstību un kompetenci to integrēšanai pedagoģiskajā darbībā dažādās sociālās vidēs;
– veicināt darba tirgus prasībām, vietējām un globālajām sociālajām, vides un ekonomiskajām vajadzībām, profesijas standartiem un piektā līmeņa kvalifikācijai atbilstošu pedagoģiskās kompetences attīstību;
– izglītot piektā līmeņa skolotāju profesionālās kvalifikācijas speciālistus, nodrošinot profesionālā maģistra grāda vai profesionālā maģistra grāda un mācību priekšmeta skolotāja kvalifikāciju, tādējādi sekmējot pedagogu konkurētspēju mainīgajos vietējos un globālajos sociālekonomiskajos apstākļos;
– veicināt piederības izjūtu vienotai Eiropas izglītības telpai un prasmi konstruktīvi izvērtēt tās dažādību, pilnveidojot pedagoga profesionālo darbību nacionālajā kultūrtelpā un veicinot savu profesionālo izaugsmi mūžizglītības kontekstā.

Programmas ietvaros studentiem ir iespēja:
– gūt kritiski reflektējošu izpratni par izglītības attīstības tendencēm savas un nākamo paaudžu dzīves kvalitātes nodrošināšanai, personīgās labizjūtas un sabiedrības saskaņotas attīstības veicināšanai;
– izvērtēt un pilnveidot pedagoģisko kompetenci atbilstoši piektā līmeņa profesionālajai kvalifikācijai un virzīt pašizglītību mūžizglītības kontekstā;
– īstenot pedagoģiski pētniecisko praksi saskaņā ar darba tirgus prasībām, sociālajām vajadzībām un inovatīvajām izglītības zinātnes un prakses tendencēm;
– izstrādāt un aizstāvēt ar aktuālām izglītības vajadzībām saistītu maģistra darbu, dodot ieguldījumu sabiedrības saskaņotas attīstības nodrošināšanā.

 

Vispārējās vidējās izglītības skolotājs

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (bakalaurs profesionālais bakalaurs vai profesionālās augstākās izglītības kvalifikācija) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, kā arī noteikta veida profesionālā pieredze, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
40
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1-2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Pedagogu izglītība un izglītības zinātne (14)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Pedagogu izglītība (141)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2024

Pēdējie labojumi: 15.05.2023

Ievietots: 11.10.2016