Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
7
7
5
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. civiltiesības;
1.2. komerctiesības;
1.3. apdrošināšana.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. multiprojektu vadīšana;
2.2. programmu vadīšana;
2.3. projektu portfeļu vadīšana;
2.4. projektorientētā komercdarbība;
2.5. profesionālā ētika un biznesa ētika;
2.6. saskarsmes psiholoģija;
2.7. grāmatvedības uzskaite;
2.8. nodokļi;
2.9. audits;
2.10. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. projektu vadīšanas teorētiskie pamati;
3.2. projektu vadīšanas metodes, tehnikas un instrumenti;
3.3. projektu inicializācija;
3.4. projektu organizācija;
3.5. projektu starts;
3.6. projektu plānošana;
3.7. projektu kontrollings;
3.8. projektu noslēgums;
3.9. projektu kvalitātes vadīšana;
3.10. projektu risku vadīšana;
3.11. projektu personāla vadīšana;
3.12. projektu dokumentācijas vadīšana;
3.13. administratīvās un saimnieciskās tiesības;
3.14. piegāžu un līgumu vadīšana;
3.15. starptautiskie un nacionālie projektu vadīšanas standarti un vadlīnijas;
3.16. statistiskās datu apstrādes metodes;
3.17. datorzinības;
3.18. darba aizsardzība;
3.19. darba tiesiskās attiecības;
3.20. vides aizsardzība;
3.21. valsts valoda;
3.22. vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
1. Izprast un analizēt uzņēmuma saimniecisko darbību un piedāvāt jaunas un inovatīvas attīstības stratēģijas.
2. Analizēt problēmas, izvirzīt mērķus un to sasniegšanas alternatīvos risinājumus.
3. Noteikt projekta alternatīvo risinājumu veikšanai nepieciešamo produkta kvalitāti, laiku un izmaksas.
4. Prognozēt iespējamos ieņēmumus un ieguvumus produkta vai pakalpojuma lietošanas laikā.
5. Prognozēt produkta uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas.
6. Noteikt nākotnē sagaidāmās tīrās naudas plūsmas.
7. Veikt projektu alternatīvo risinājumu izmaksu-ieguvumu analīzi.
8. Izvērtēt projektu alternatīvo risinājumu vērtību analīzi un pamatot labākā risinājuma izvēli.
9. Formulēt pamatotus projektu priekšlikumus un projektu uzdevumus.
10. Organizēt projektam nepieciešamo infrastruktūru.
11. Analizēt organizācijas struktūras un pielāgot tās projektu un programmu vadīšanas vajadzībām.
12. Prast pielietot projektu plānošanas metodes – struktūranalīzes metodi, tīklplānošanas pamatmetodes (CPM, PERT, MPM), Ganta diagrammas metodes u.c.
13. Prast pielietot projektu kontrollinga metodes – trenda analīzes metodes, darba apjomu, termiņu un izmaksu integrētās kontrollinga metodes.
14. Nodrošināt projektu vadīšanas procesa veiksmīgu norisi un koordināciju.
15. Izstrādāt un uzturēt projektu vadīšanai nepieciešamo specifisko dokumentāciju visā projektu izstrādes un realizācijas gaitā.
16. Pieņemt pamatotus lēmumus par projekta gaitu.
17. Vadīt projekta komandu, deleģēt uzdevumus, pieņemt un novērtēt darba rezultātus.
18. Veidot pozitīvu saskarsmi, ievērot ētikas un uzvedības normas.
19. Pārvaldīt valsts valodu.
20. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
21. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
22. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības noteikumus.
23. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.
1. Spēja izprast un analizēt uzņēmumu saimniecisko darbību un piedāvāt jaunas un inovatīvas attīstības stratēģijas.
2. Spēja analizēt problēmas, izvirzīt mērķus un to sasniegšanas alternatīvos risinājumus.
3. Spēja veikt projekta alternatīvo risinājumu vērtēšanu pēc dažādiem kritērijiem.
4. Spēja formulēt pamatotus projektu priekšlikumus un projektu uzdevumus.
5. Spēja organizēt projektam nepieciešamo infrastruktūru.
6. Spēja analizēt uzņēmuma struktūru un pielāgot to projektu un programmu vadīšanas vajadzībām.
7. Spēja izvēlēties un pielietot projektu vadīšanai nepieciešamās plānošanas un kontrollinga metodes.
8. Spēja nodrošināt projektu vadīšanas procesa veiksmīgu norisi un koordināciju.
9. Spēja izstrādāt un uzturēt projektu vadīšanai nepieciešamo specifisko dokumentāciju visā projektu izstrādes un realizācijas gaitā.
10. Spēja patstāvīgi pieņemt pamatotus lēmumus par projekta gaitu.
11. Spēja vadīt projekta komandu, deleģēt uzdevumus, pieņemt un novērtēt darba rezultātus.
12. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
13. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.
14. Spēja ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un elektrodrošības noteikumus, vides aizsardzības noteikumus un saudzēt apkārtējo vidi.
15. Spēja nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu.
16. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību projektu vadīšanas jomā.
7
7
5
Komerczinības un administrēšana (34)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Vadība un administrēšana (345)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2019
Pēdējie labojumi: 02.01.2019
Ievietots: 29.08.2016