Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Iegūt projekta vadītāja profesijas standartā noteiktās zināšanas un prasmes, kas saistītas ar projektu pieteikumu izstrādi, projektu ieviešanu, novērtēšanu un uzraudzību.
Pilnveidot būtiskās lietišķās un personiskās īpašības, kas nepieciešamas darbam starptautiskā vidē.
Izveidot pozitīvu attieksmi pret projekta vadītāja profesionālajiem pienākumiem, kas veicami, strādājot gan lauku teritorijās, gan pilsētās.
Izstrādāt un aizstāvēt maģistra darbu.

 

Projekta vadītājs (PKL 5)

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. civiltiesības;
    1.2. komerctiesības;
    1.3. apdrošināšana.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. multiprojektu vadīšana;
    2.2. programmu vadīšana;
    2.3. projektu portfeļu vadīšana;
    2.4. projektorientētā komercdarbība;
    2.5. profesionālā ētika un biznesa ētika;
    2.6. saskarsmes psiholoģija;
    2.7. grāmatvedības uzskaite;
    2.8. nodokļi;
    2.9. audits;
    2.10. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. projektu vadīšanas teorētiskie pamati;
    3.2. projektu vadīšanas metodes, tehnikas un instrumenti;
    3.3. projektu inicializācija;
    3.4. projektu organizācija;
    3.5. projektu starts;
    3.6. projektu plānošana;
    3.7. projektu kontrollings;
    3.8. projektu noslēgums;
    3.9. projektu kvalitātes vadīšana;
    3.10. projektu risku vadīšana;
    3.11. projektu personāla vadīšana;
    3.12. projektu dokumentācijas vadīšana;
    3.13. administratīvās un saimnieciskās tiesības;
    3.14. piegāžu un līgumu vadīšana;
    3.15. starptautiskie un nacionālie projektu vadīšanas standarti un vadlīnijas;
    3.16. statistiskās datu apstrādes metodes;
    3.17. datorzinības;
    3.18. darba aizsardzība;
    3.19. darba tiesiskās attiecības;
    3.20. vides aizsardzība;
    3.21. valsts valoda;
    3.22. vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.

  • Prasmes

    1. Izprast un analizēt uzņēmuma saimniecisko darbību un piedāvāt jaunas un inovatīvas attīstības stratēģijas.
    2. Analizēt problēmas, izvirzīt mērķus un to sasniegšanas alternatīvos risinājumus.
    3. Noteikt projekta alternatīvo risinājumu veikšanai nepieciešamo produkta kvalitāti, laiku un izmaksas.
    4. Prognozēt iespējamos ieņēmumus un ieguvumus produkta vai pakalpojuma lietošanas laikā.
    5. Prognozēt produkta uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas.
    6. Noteikt nākotnē sagaidāmās tīrās naudas plūsmas.
    7. Veikt projektu alternatīvo risinājumu izmaksu-ieguvumu analīzi.
    8. Izvērtēt projektu alternatīvo risinājumu vērtību analīzi un pamatot labākā risinājuma izvēli.
    9. Formulēt pamatotus projektu priekšlikumus un projektu uzdevumus.
    10. Organizēt projektam nepieciešamo infrastruktūru.
    11. Analizēt organizācijas struktūras un pielāgot tās projektu un programmu vadīšanas vajadzībām.
    12. Prast pielietot projektu plānošanas metodes – struktūranalīzes metodi, tīklplānošanas pamatmetodes (CPM, PERT, MPM), Ganta diagrammas metodes u.c.
    13. Prast pielietot projektu kontrollinga metodes – trenda analīzes metodes, darba apjomu, termiņu un izmaksu integrētās kontrollinga metodes.
    14. Nodrošināt projektu vadīšanas procesa veiksmīgu norisi un koordināciju.
    15. Izstrādāt un uzturēt projektu vadīšanai nepieciešamo specifisko dokumentāciju visā projektu izstrādes un realizācijas gaitā.
    16. Pieņemt pamatotus lēmumus par projekta gaitu.
    17. Vadīt projekta komandu, deleģēt uzdevumus, pieņemt un novērtēt darba rezultātus.
    18. Veidot pozitīvu saskarsmi, ievērot ētikas un uzvedības normas.
    19. Pārvaldīt valsts valodu.
    20. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    21. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
    22. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības noteikumus.
    23. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.

  • Kompetences

    1. Spēja izprast un analizēt uzņēmumu saimniecisko darbību un piedāvāt jaunas un inovatīvas attīstības stratēģijas.
    2. Spēja analizēt problēmas, izvirzīt mērķus un to sasniegšanas alternatīvos risinājumus.
    3. Spēja veikt projekta alternatīvo risinājumu vērtēšanu pēc dažādiem kritērijiem.
    4. Spēja formulēt pamatotus projektu priekšlikumus un projektu uzdevumus.
    5. Spēja organizēt projektam nepieciešamo infrastruktūru.
    6. Spēja analizēt uzņēmuma struktūru un pielāgot to projektu un programmu vadīšanas vajadzībām.
    7. Spēja izvēlēties un pielietot projektu vadīšanai nepieciešamās plānošanas un kontrollinga metodes.
    8. Spēja nodrošināt projektu vadīšanas procesa veiksmīgu norisi un koordināciju.
    9. Spēja izstrādāt un uzturēt projektu vadīšanai nepieciešamo specifisko dokumentāciju visā projektu izstrādes un realizācijas gaitā.
    10. Spēja patstāvīgi pieņemt pamatotus lēmumus par projekta gaitu.
    11. Spēja vadīt projekta komandu, deleģēt uzdevumus, pieņemt un novērtēt darba rezultātus.
    12. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    13. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.
    14. Spēja ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un elektrodrošības noteikumus, vides aizsardzības noteikumus un saudzēt apkārtējo vidi.
    15. Spēja nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu.
    16. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību projektu vadīšanas jomā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (bakalaurs profesionālais bakalaurs vai profesionālās augstākās izglītības kvalifikācija) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, kā arī noteikta veida profesionālā pieredze, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
62-82
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1,5-2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Vadība un administrēšana (345)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2019

Pēdējie labojumi: 02.01.2019

Ievietots: 29.08.2016