Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Zināšanas:
Z1 – Spēj parādīt padziļinātas un kritiskas zināšanas un izpratni atbilstoši starptautisko finanšu jomas jaunākajiem atklājumiem un kuras nodrošina pamatu radošai domāšanai vai pētniecībai, tajā skaitā darbojoties dažādu jomu saskarē
Z2 – Kritiska izpratne par jautājumiem saistībā ar zināšanu problēmām starptautiskajās finansēs un saistītajās jomās
Prasmes:
P1 – Spēj patstāvīgi izmantot teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību, vai augsti kvalificētas profesionālas funkcijas, analizēt uz-ņēmējdarbības rādītājus, veikt darbu, pētniecību
P2 – Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem starp-tautisko finanšu jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar citu jomu speciālistiem
P3 – Spēj patstāvīgi virzīt savu kompetenču pilnveidi un specializāciju, uzņemties atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un to analīzi
Kompetences:
K1 – Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildu analīzi
K2 – Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā, parādīt izpratni un ētisko atbildību par zinātnes rezultātu vai profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību

Finanšu analītiķis (PKL 7)

  • Zināšanas

    Profesionālās zināšanas:
    Izpratnes līmenī:
    1. Finanšu tirgus.
    2. Starptautiskās finanšu vides funkcionēšana, tās galvenie elementi.
    3. Starptautiskā finanšu tirgus darbība un problemātika.
    4. Ekonomikas un finanšu tirgus attīstības likumsakarības.
    5. Makroekonomisko un mikroekonomisko procesu likumsakarības.
    6. Budžeta politikas koncepcijas.
    7. Nodokļu teorija, administrēšanas principi.
    8. Tautsaimniecības nozares.
    9. Tirgus tendenču analīzes metodes.
    10. Finanšu jomas reglamentējošie normatīvie akti.
    11. Kapitāla struktūra.
    12. Finansēšanas avoti.
    13. Finanšu resursu veidi.
    14. Pašu kapitāla un aizņemtā kapitāla piesaiste.
    15. Finanšu resursu piesaistes riski.
    16. Finanšu resursu piesaistes projekta dokumentācija.
    17. Informācijas atlases un analīzes metodes.
    18. Finanšu resursu piesaistes izdevumi.
    19. Piesaistīto finanšu resursu izlietojuma lietderība.
    20. Investīciju finanšu politika.
    21. Finanšu instrumenti.
    22. Finanšu instrumentu ienesīgums un riski.
    23. Investīciju portfeļu veidi.
    24. Investīciju portfeļu struktūra.
    25. Finanšu projekta apraksta izstrāde.
    26. Investīciju efektivitāte.
    27. Investīciju efektivitātes rādītāji.
    28. Organizācijas finanšu riski.
    29. Investīciju finanšu projektu riski.
    30. Finanšu kontroles process.
    31. Varbūtību teorija.
    32. Finanšu risku pārvaldība.
    33. Finanšu risku mazināšanas metodes.
    34. Bankas kredītriski gan individuāla bankas aizņēmēja griezumā, gan kredītportfeļa griezumā.
    35. Komercbankas pakļautība tirgus riskiem.
    36. Finanšu plānošana un prognozēšana.
    37. Finanšu plāns.
    38. Organizācijas budžets.
    39. Stratēģiskā un operatīvā plānošana.
    40. Organizācijas darbības plāni.

    Lietošanas līmenī:
    1. Ekonomisko vidi raksturojošo rādītāju analīzes metodes un paņēmieni.
    2. Finanšu politikas instrumenti.
    3. Statistiskās analīzes metodes.
    4. Valsts finanšu politika.
    5. Valsts budžeta analīze.
    6. Nodokļu politikas principi, ietekme uz citām tautsaimniecības nozarēm.
    7. Finanšu politikas ietekme uz finanšu tirgu.
    8. Tautsaimniecības nozaru finanšu rādītāju analīze.
    9. Zinātniskās pētniecības metodes.
    10. Ekonomikas un finanšu tirgus attīstību prognozēšanas metodes.
    11. Ekonomikas/finanšu datu modelēšana un prognozēšana.
    12. Specifiskās datubāzes un reģistri.
    13. Finanšu jomas reglamentējošo normatīvo aktu ietekme.
    14. Kapitāla struktūras analīze.
    15. Finanšu resursu piesaistes izmaksas.
    16. Finanšu resursu piesaistes risku novērtēšana.
    17. Projekta finanšu plānošana.
    18. Finanšu resursu piesaistes izdevumu plānošana un prognozēšana.
    19. Piesaistīto finanšu resursu izlietojuma lietderības analīze.
    20. Finanšu resursu izlietojuma alternatīvu analīze.
    21. Investīciju finanšu politikas veidošanas principi.
    22. Finanšu instrumentu analīzes metodes.
    23. Finanšu prognozēšana un modelēšana.
    24. Investīciju portfeļa izveide.
    25. Investīciju portfeļa risku analīze.
    26. Finanšu projektu vadīšanas atbalsta programmatūras.
    27. Investīciju ienesīguma analīze.
    28. Organizācijas finanšu risku analīzes metodes.
    29. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas un starptautisko un nacionālo sankciju reglamentējošie normatīvie akti.
    30. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas iekšējās kontroles sistēmas un starptautisko un nacionālo sankciju riska novēršanas pasākumi.
    31. Investīciju finanšu projekta risku kvalitatīvie un kvantitatīvie rādītāji.
    32. Finanšu kontroles procesa rezultātu analīze.
    33. Riska iestāšanās varbūtības mērījumi.
    34. Finanšu risku pārvaldīšanas pasākumi.
    35. Finanšu risku mazināšanas un novēršanas pasākumu analīze.
    36. Bankas operacionālā riska līmenis, operacionālā riska mazināšanas paņēmienu un riska indikatori.
    37. Stratēģiskās un operatīvās plānošanas metodes.
    38. Finanšu plānu sastādīšanas metodes.
    39. Organizācijas budžeta izstrādes metodes.
    40. Prognozēšanas metodes.
    41. Stratēģiskās un operatīvās plānošanas principi.
    42. Ekonomiskās vides un tirgus situācijas analīzes metodes.

    Vispārējās zināšanas:
    Izpratnes līmenī:
    1. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    2. Aprites ekonomikas pamatprincipi.
    3. Biznesa ētika un sociālā atbildība.
    4. Ilgtspējīgas attīstības principi.
    5. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    6. Sociālā daudzveidība un vienlīdzības princips.
    7. Starpkultūru saskarsme.
    8. Zināšanu vadīšana.
    9. Inovāciju tehnoloģijas.
    10. Starpkultūru komunikācija multikulturālā sabiedrībā.
    11. Argumentācijas paņēmieni.
    12. Informācijas tehnoloģiju iespējas un potenciālie riski.
    13. Elektroniskās informācijas drošība.
    14. Plānošana un lēmumu pieņemšana.

    Lietošanas līmenī:
    1. Jomas reglamentējošo normatīvo aktu un standartu prasības.
    2. Civilās aizsardzības un vides aizsardzības reglamentējošo normatīvo aktu prasības.
    3. Sabiedrības ilgtspējīgas attīstības veicināšanas principi.
    4. Laika plānošana.
    5. Lietišķā komunikācija.
    6. Vispārējā un profesionālā ētika.
    7. Zinātniski pētnieciskās metodes.
    8. Statistikas pamatprincipi.
    9. Efektīvas komunikācijas paņēmieni.
    10. Pārskatu un publikāciju sagatavošana.
    11. Pašnovērtējuma mehānismi.
    12. Mācību, karjeras un darba gaitu plānošana.
    13. Laika plānošana.
    14. Pašizaugsme un mūžizglītība.
    15. Plašs un atbilstošs vārdu krājums.
    16. Funkcionālā gramatika.
    17. Profesionālā terminoloģija.
    18. Starpkultūru komunikācija.

  • Prasmes

    Profesionālās prasmes un attieksmes:
    1. Izvērtēt ekonomikas un finanšu tirgus attīstības likumsakarības un principus.
    2. Izvērtēt starptautisko finanšu tirgus ietekmējošos faktorus.
    3. Izvērtēt ekonomikas un finanšu tirgus attīstības tendences.
    4. Analizēt finanšu politikas instrumentu ietekmi uz ekonomiku un finanšu tirgus attīstību.
    5. Izprast valsts finanšu politikas veidošanas principus.
    6. Izprast valsts budžeta politikas veidošanas koncepcija.
    7. Izprast nodokļu politiku, tās ietekmi uz citām tautsaimniecības nozarēm.
    8. Izprast tautsaimniecības un finanšu vidē notiekošos procesus.
    9. Izvērtēt valsts finanšu politikas instrumentu ietekmi uz finanšu tirgu.
    10. Analizēt tautsaimniecības nozaru finanšu rādītājus.
    11. Izvērtēt nozaru attīstības tendences.
    12. Prognozēt ekonomikas un finanšu tirgus attīstību, izmantojot prognozēšanas metodes.
    13. Izmantot datu bāzes un reģistrus.
    14. Analizēt finanšu jomas reglamentējošos normatīvos aktus.
    15. Izvērtēt reglamentējošo normatīvo aktu ietekmi uz finanšu tirgu.
    16. Izvērtēt kapitāla struktūru un efektivitāti.
    17. Analizēt kapitāla struktūras atbilstību organizācijas darbības stratēģijai.
    18. Izvērtēt dažādas finanšu resursu piesaistes iespējas.
    19. Analizēt finanšu resursu piesaistes izmaksas.
    20. Identificēt finanšu resursu piesaistes riskus.
    21. Izvērtēt finanšu resursu piesaistes riskus.
    22. Sagatavot finanšu resursu piesaistes projektus.
    23. Sagatavot finanšu resursu piesaistei nepieciešamo dokumentāciju.
    24. Aprēķināt finanšu resursu piesaistes izdevumus.
    25. Izvērtēt finanšu resursu piesaistes izdevumu mazināšanas iespējas.
    26. Izvērtēt piesaistīto finanšu resursu izlietojumu.
    27. Analizēt piesaistīto finanšu resursu izlietojuma alternatīvas.
    28. Analizēt organizācijas investīciju finanšu politiku.
    29. Izstrādāt organizācijas investīciju finanšu politikas alternatīvas.
    30. Analizēt investēšanas iespējas dažādos finanšu instrumentos.
    31. Izvērtēt finanšu instrumentu ienesīgumu un riskus.
    32. Noteikt investīciju portfeļa lielumu, izvērtējot pieejamos finanšu līdzekļus un riskus.
    33. Izstrādāt investīciju portfeļa struktūru atbilstoši riskam.
    34. Konstruē investīciju portfeli atbilstoši ieguldījuma mērķim.
    35. Izstrādāt investīciju finanšu projekta aprakstu.
    36. Sastādīt investīciju finanšu projekta plānu.
    37. Pielietot portfeļa teoriju ieguldījumu lēmumu pieņemšanā.
    38. Aprēķināt investīciju finanšu efektivitātes rādītājus.
    39. Salīdzināt investīciju ienesīgumu ar alternatīvām.
    40. Izvērtēt investīciju veikšanu atbilstoši finanšu projektam.
    41. Veikt korekcijas investīciju finanšu projekta īstenošanā.
    42. Identificēt un novērtēt organizācijas darbības un darījumu finanšu riskus, tai skaitā, ievērojot prasības noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā un starptautisko un nacionālo sankciju ierobežojumus.
    43. Pielietot izstrādāto organizācijas finanšu risku pārvaldīšanas mehānismu.
    44. Identificēt investīciju finanšu projektu riskus.
    45. Veikt investīciju risku kvalitatīvu un kvantitatīvu izvērtējumu.
    46. Izprast un analizēt organizācijas finanšu kontroli.
    47. Analizēt riska līmeni un riska iestāšanās varbūtību.
    48. Noteikt finanšu risku pārvaldīšanas pasākumus.
    49. Izprast finanšu risku mazināšanas metodes.
    50. Izvērtēt finanšu risku mazināšanas un novēršanas pasākumus.
    51. Izvērtēt nepieciešamo risku seguma apmēru.
    52. Sniegt priekšlikumus finanšu risku pārvaldīšanas uzlabošanai.
    53. Veikt finanšu plānošanu, pielietojot stratēģiskās un operatīvās plānošanas metodes.
    54. Sagatavot organizācijas īstermiņa un ilgtermiņa finanšu plānus.
    55. Analizēt finanšu plānu izpildi.
    56. Izprast budžeta sastādīšanas procesu.
    57. Izvērtēt veikto prognožu precizitāti.
    58. Izprast organizācijas attīstības tendences un kopsakarības.
    59. Sniegt priekšlikumus organizācijas darbības plānu izstrādei.
    60. Izprast organizācijas darbības plānus atbilstoši tirgus situācijas un normatīvo aktu izmaiņām.
    61. Sniegt priekšlikumus organizācijas darbības plānu izstrādei.

    Vispārējās prasmes un attieksmes:
    1. Izprast jomu reglamentējošo normatīvo aktu prasības.
    2. Pielietot problēmas risināšanai piemērojamos normatīvos aktus.
    3. Pielietot jomai atbilstošos standartus.
    4. Ievērot darba aizsardzības prasības.
    5. Pielietot civilās aizsardzības un vides aizsardzības reglamentējošo normatīvo aktu prasības.
    6. Ievērot saskarsmes kultūras un profesionālās ētikas normas.
    7. Argumentēti izteikt viedokli, to aizstāvēt.
    8. Sagatavot un publiskot prezentācijas materiālus.
    9. Būt tolerantam viedokļu dažādībā.
    10. Rast kompromisus.
    11. Pārvaldīt stresu sociālās komunikācijas procesā.
    12. Kritiski un radoši domāt.
    13. Pārzināt pētniecības metodes nozarē.
    14. Īstenot pētījumus un koncepciju izstrādi atbilstošajā nozarē.
    15. Apstrādāt informāciju, izvēlēties piemērotāko risināju.
    16. Izstrādāt pārskatus, publikācijas un prezentācijas.
    17. Apstrādāt un interpretēt pētījumu rezultātus.
    18. Lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas.
    19. Nodrošināt elektroniskās dokumentācijas un datu uzglabāšanu.
    20. Argumentēt savu viedokli.
    21. Izvērtēt mācīšanās vajadzības karjeras izaugsmei.
    22. Sistemātiski apgūt jaunas zināšanas un pieredzi.
    23. Sekot aktualitātēm nozarē.
    24. Pielietot iegūtās zināšanas praksē.
    25. Veicināt savu profesionālo attīstību un pašizglītošanos.
    26. Sazināties mutiski un rakstiski dažādās profesionālās situācijās un vidēs.
    27. Lietot profesionālo terminoloģiju.
    28. Prezentēt jautājumus gan profesionālajā vidē, gan sabiedrībai.
    29. Sazināties vienā vai vairākās svešvalodās.

  • Kompetences

    Profesionālās kompetences:
    1. Spēja analizēt finanšu tirgus attīstību.
    2. Spēja analizēt jaunākas tendences starptautiskajā finanšu tirgū.
    3. Spēja vērtēt valsts finanšu politiku.
    4. Spēja izskaidrot valsts finanšu politikas ekonomiskās sekas.
    5. Spēja pieņemt pamatotus lēmumus atbilstoši valsts finanšu politikas izmaiņām.
    6. Spēja izvērtēt tautsaimniecības nozaru attīstību.
    7. Spēja prognozēt ekonomikas un finanšu tirgus attīstību.
    8. Spēja iegūt un analizēt informāciju/datus, kas iegūti no specifiskām datu bāzēm un reģistriem.
    9. Spēja izprast un piemērot finanšu jomu reglamentējošos normatīvos aktus.
    10. Spēja pamatot noteiktās organizācijas kapitāla struktūras veidošanu.
    11. Spēja sniegt priekšlikumus finanšu resursu piesaistei atbilstoši organizācijas darbības stratēģijai.
    12. Spēja izvērtēt finanšu resursu piesaistes riskus.
    13. Spēja izstrādāt finanšu resursu piesaistes projektus atbilstoši organizācijas darbības stratēģijai.
    14. Spēja izstrādāt priekšlikumus finanšu resursu piesaistes izdevumu mazināšanai.
    15. Spēja analizēt piesaistīto finanšu resursu izlietošanas lietderību.
    16. Spēja sagatavot priekšlikumus organizācijas investīciju finanšu politikas veidošanai.
    17. Spēja analizēt finanšu instrumentus.
    18. Spēja izvērtēt investēšanas iespējas finanšu instrumentos.
    19. Spēja sagatavot priekšlikumus investīciju portfeļa un struktūras veidošanai.
    20. Spēja veidot un analizēt finanšu instrumentu portfeļus.
    21. Spēja sagatavot investīciju finanšu projektus.
    22. Spēja izvērtēt investīciju efektivitāti.
    23. Spēja sniegt priekšlikumus investīciju projektu īstenošanai.
    24. Spēja identificēt un novērtēt organizācijas finanšu riskus, t.sk. riskus, kas saistīti ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas prasībām un starptautisko un nacionālo sankciju ierobežojumiem, pielietojot zināšanas dažādās jomās.
    25. Spēja veikt investīciju finanšu projektu risku kvalitatīvu un kvantitatīvu izvērtējumu.
    26. Spēja analizēt organizācijas finanšu kontroles norisi.
    27. Spēja izstrādāt pasākumus finanšu risku pārvaldīšanai.
    28. Spēja izvērtēt finanšu risku mazināšanas un novēršanas pasākumu rezultātus.
    29. Spēja pārvaldīt finanšu risku, pielietojot jaunākās riska vadības stratēģijas.
    30. Spēja pielietot finanšu atvasinājumu darījumus risku mazināšanai.
    31. Spēja izstrādāt darbības attīstības scenārijus, pielietojot zināšanas dažādās jomās.
    32. Spēja sagatavot organizācijas finanšu plānus.
    33. Spēja veikt organizācijas finanšu plānu korekcijas.
    34. Spēja sniegt priekšlikumus organizācijas budžeta sastādīšanai.
    35. Spēja sniegt priekšlikumus organizācijas darbības plānu izstrādei.
    36. Spēja identificēt ekonomiskās vides un tirgus situācijas izmaiņas.

    Vispārējās kompetences:
    1. Spēja nodrošināt ar jomu saistošo normatīvo aktu prasības.
    2. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību prasības.
    3. Spēja ievērot darba aizsardzības prasības.
    4. Spēja ievērot civilās aizsardzības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    5. Spēja lietot zināšanas un metodes, lai izskaidrotu ilgtspējīgas attīstības jautājumus un veiktu pierādījumos balstītus secinājumus.
    6. Spēja demonstrēt personīgās, sociālās un pilsoniskās, starppersonu un starpkultūru prasmes.
    7. Spēja nodrošināt aktīvu un efektīvu dalību sociālā dialoga veidošanā sabiedrībā.
    8. Spēja ievērot profesionālās un vispārējas ētikas pamatprincipus un vispārpieņemtās uzvedības normas.
    9. Spēja veikt lietišķos pētījumus, sagatavot publikācijas un prezentēt tās.
    10. Spēja integrēt dažādu jomu zināšanas, dodot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā.
    11. Spēja efektīvi sadarboties komandā, pildot profesionālos darba uzdevumus.
    12. Spēja sagatavot publikācijas un prezentēt tās.
    13. Spēja veikt pētījumus, interpretēt un analizēt to rezultātus.
    14. Spēja izmantot informācijas tehnoloģijas darbam, t.sk. komunikācijai atbilstošajā jomā.
    15. Spēja argumentēt, izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās nozares vai profesionālās jomas aspektiem.
    16. Spēja sevi organizēt un, uzņemoties atbildību, turpināt mācīties un sevi izglītot profesionālajā jomā, kā arī attīstīt personiskās prasmes.
    17. Spēja brīvi sazināties, rakstīt, lasīt, un uzstāties vienā vai vairākās svešvalodās, saprotot un lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (bakalaurs profesionālais bakalaurs vai profesionālās augstākās izglītības kvalifikācija) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, kā arī noteikta veida profesionālā pieredze, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
60-80

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

LKI PK līmenis:

Kas ir LKI?2

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai atbilstoša teorētiskā un praktiskā sagatavotība, kuru raksturo attiecīgajā līmenī sasniedzamie mācīšanās rezultāti, kas dod iespēju veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

7

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Finanses, banku lietas un apdrošināšana (343)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Uzņēmējdarbības, finanšu, grāmatvedības, administrēšanas (vairumtirdzniecība, mazumtirdzniecība un komerczinības) nozare

Finanšu analītiķis analizē aktuālās ekonomikas un finanšu tirgu attīstības likumsakarības un tendences. Izvērtē dažādu nozaru attīstības tendences, ilgtspējas aspektus, prognozē ekonomikas un finanšu tirgus attīstību. Izvērtē un analizē finanšu resursu piesaistes iespējas un riskus, sniedz priekšlikumus finanšu resursu piesaistes izdevumu mazināšanai, izstrādā investīciju finanšu projektus un analizē sagaidāmo rezultātu, izvērtē investīciju efektivitāti. Izvērtē organizācijas finanšu un investīciju projektu riskus, nosaka pasākumus to pārvaldīšanai. Izstrādā darbības attīstības scenārijus; sniedz priekšlikumus organizācijas budžeta un darbības plānu izstrādei. Sniedz ieteikumus, konsultē finanšu projektu sagatavošanā un ieviešanā; plāno un veic pētījumus atbilstoši organizācijas mērķiem, izmantojot inovatīvās tehnoloģijās balstītus rīkus.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Finansists* (RTA) , Profesionālais bakalaura grāds finansēs, Finansists* (BA) , Profesionālais bakalaura grāds apdrošināšanā un finansēs, Finansists (LU) , Profesionālā bakalaura grāds finanšu vadībā, Finansists* (BSA) , Profesionālā bakalaura grāds finansēs, Finansists* (BA) , Profesionālais maģistra grāds finansēs, Finansists (Finanses)* (BA) , Profesionālā bakalaura grāds ekonomikā, Ekonomists (EKA) , Profesionālā bakalaura grāds ekonomikā, Ekonomists (RTA) , Profesionālā bakalaura grāds grāmatvedībā un auditā, Ekonomists* (EKA) , Profesionālais bakalaura grāds grāmatvedībā, analīzē un auditā, Ekonomists (LU) , Profesionālā bakalaura grāds uzņēmējdarbībā un vadīšanā, Ekonomists (RTU) , Profesionālā bakalaura grāds uzņēmējdarbībā, Ekonomists (BSA) , Profesionālā maģistra grāds ekonomikā (Grāmatvedība un audits), Ekonomists (LU) , Profesionālā maģistra grāds ekonomikā (Pilsētu un reģionu inženierekonomika), Ekonomists (RTU) , Profesionālais maģistra grāds finanšu vadībā, Finanšu analītiķis* (BA) , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Grāmatvedis , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Grāmatvedis , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Grāmatvedis* , ĪSĀ CIKLA PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Grāmatvedis , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Grāmatvedis , PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Finansists (RTA) , PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Finansists (RTU) , Profesionālais bakalaura grāds ekonomikā, Finansists (Biznesa un finanšu procesi) (DU) (DU) , Profesionālais bakalaura grāds finansēs, Finansists(Finanses) (BSA) , Profesionālā bakalaura grāds finansēs, Finansists (Starptautiskās finanses) (BA) , Profesionālā bakalaura grāds finansēs, Finansists (Finanšu vadība)* (BSA) , Profesionālā bakalaura grāds finansēs, Finansists (Finanses) (BA) , Profesionālā bakalaura grāds finanšu vadīšanā, Finansists (LU) , Profesionālā maģistra grāds finansēs, Finansists (BA) , Profesionālā maģistra grāds finansēs, Finansists (RA) , Profesionālā maģistra grāds finansēs, Finansists (Starptautiskās finanses un banku darbība)* (BA) , profesionālais bakalaura grāds ekonomikā, Finansists (DU) , Profesionālais bakalaura grāds ekonomikā, Ekonomists (BSA) , Profesionālais bakalaura grāds ekonomikā, ekonomists (RTU) , Profesionālā bakalaura grāds ekonomikā, Ekonomists (BSA) , Profesionālā bakalaura grāds ekonomikā, Ekonomists (Biznesa un finanšu procesi) (DU) , Profesionālā bakalaura grāds ekonomikā, ekonomists (RTA) , Profesionālā bakalaura grāds finanšu vadīšanā, Finanšu ekonomists (LU) , Profesionālā bakalaura grāds grāmatvedībā un auditā, Ekonomists (EKA) , Profesionālā bakalaura grāds muitas un nodokļu administrēšanā, Nodokļu ekonomists (RTU) , Profesionālā bakalaura grāds muitas un nodokļu administrēšanā, Nodokļu ekonomists* (RTU) , Profesionālā bakalaura grāds nekustamā īpašuma pārvaldībā, Nekustamā īpašuma ekonomists* (RTU) , Profesionālā maģistra grāds ekonomikā, Ekonomists (DU) , Profesionālā maģistra grāds uzņēmējdarbībā un vadīšanā, Ekonomists (RTU) , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Grāmatvedis* , PIRMĀ LĪMEŅA PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Grāmatvedis* , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Grāmatvedis* , Profesionālais bakalaura grāds biznesa vadībā, Finanšu vadītājs (VeA) , Profesionālā bakalaura grāds uzņēmējdarbības vadībā, Finanšu vadītājs (BAT) , Profesionālā bakalaura grāds uzņēmējdarbībā un vadīšanā, Finanšu vadītājs (RTU) , Profesionālā bakalaura grāds uzņēmējdarbības vadībā, Uzņēmuma vadītājs (Starptautiskā finanšu vadība) (BAT)

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2021-2027

Pēdējie labojumi: 22.09.2025

Ievietots: 09.12.2021