Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Sagaidāmie studiju rezultāti nav pieejami

Uzņēmuma vadītājs /vadītāja vietnieks:

  • Zināšanas

    1. ZINĀŠANAS priekšstata līmenī:
    1.1. ekonomisko sistēmu attīstības tendences pasaulē;
    1.2. globalizācijas loma ekonomisko procesu attīstībā.
    2. ZINĀŠANAS izpratnes līmenī:
    2.1. ekonomikas teorija;
    2.2. ekonomiski matemātiskās metodes;
    2.3. starptautiskā komercdarbības vide;
    2.4. uzņēmuma darbības ilgtspējīgas attīstības plānošana;
    2.5. korporatīvā sociālā atbildība;
    2.6. inovāciju vadīšana;
    2.7. sociālais dialogs;
    2.8. loģistika;
    2.9. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    3. ZINĀŠANAS lietošanas līmenī:
    3.1. stratēģiskā vadīšana;
    3.2. personāla vadīšana;
    3.3. vadības psiholoģija;
    3.4. ražošanas un pakalpojumu organizēšana;
    3.5. finanšu un vadības grāmatvedība;
    3.6. finanšu vadīšana;
    3.7. vadības informācijas sistēmas;
    3.8. kvalitātes vadības sistēmas;
    3.9. tirgzinības;
    3.10. datorzinības;
    3.11. komercdarbības normatīvie akti;
    3.12. darba tiesiskās attiecības;
    3.13. vides aizsardzība;
    3.14. darba aizsardzība;
    3.15. lietišķā komunikācija;
    3.16. ētika;
    3.17. valsts valoda;
    3.18. vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.

  • Prasmes

    1. Izprast aktuālās ekonomiskās attīstības likumsakarības un principus.
    2. Izprast uzņēmuma darbības kopsakarības.
    3. Analizēt ekonomiskajā vidē notiekošos procesus un pieņemt lēmumus atbilstoši situācijas izmaiņām.
    4. Analizēt uzņēmuma darbību, identificēt problēmas un izstrādāt to risinājumus.
    5. Analizēt, sistematizēt, sintezēt un integrēt uzņēmuma darbībai nepieciešamo informāciju.
    6. Izmantot ekonomiski matemātiskās metodes vadīšanas procesā.
    7. Lietot modernās informācijas iegūšanas, apstrādes un sistematizēšanas tehnoloģijas.
    8. Organizēt un vadīt personāla darbu, prast risināt konflikta situācijas.
    9. Vadīt komandas/grupas darbu.
    10. Strādāt komandā/grupā, deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi.
    11. Izvēlēties, novērtēt un motivēt personālu.
    12. Ieviest progresīvus risinājumus un metodes uzņēmuma darba, ražošanas un vadīšanas organizācijā.
    13. Formulēt uzņēmuma mērķus, sastādīt attīstības stratēģisko plānu un novērtēt tā izpildi.
    14. Izprast tirgvedības principus un tās lomu uzņēmuma stratēģiskajā attīstībā.
    15. Izprast ražošanas un pakalpojumu organizēšanas principus un paņēmienus.
    16. Izprast uzņēmuma finanšu un tehnoloģiskās darbības rādītājus un pieņemt lēmumus, lai veicinātu uzņēmuma darbības optimizāciju un pelnītspējas uzlabošanu.
    17. Analizēt, novērtēt un plānot uzņēmuma finanses.
    18. Izmantot jaunākās darba organizācijas formas un vadības informācijas sistēmas uzņēmuma vadīšanas procesa nodrošināšanā.
    19. Izprast īpašnieku un citu ieinteresēto pušu intereses un integrēt tās uzņēmuma attīstības stratēģiskajā plānā.
    20. Komunicēt un sadarboties ar personālu, partneriem, īpašniekiem, masu saziņas līdzekļiem, valsts un nevalstiskajām institūcijām.
    21. Orientēties uzņēmumu darbību reglamentējošajos dokumentos un normatīvajos aktos.
    22. Patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas.
    23. Efektīvi plānot un organizēt savu darbu.
    24. Sagatavot un sniegt prezentācijas.
    25. Ievērot normatīvos aktus un ētikas normas.
    26. Pārvaldīt valsts valodu.
    27. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
    28. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    29. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības noteikumus.
    30. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.

  • Kompetences

    1. Spēja izmantot teorētiskās un praktiskās zināšanas un prasmes uzņēmuma un tā struktūrvienību efektīvā vadīšanā.
    2. Spēja izstrādāt uzņēmuma darbības stratēģiju, misiju un mērķus valsts, īpašnieku un sabiedrības interesēs.
    3. Spēja plānot un prognozēt uzņēmuma efektīvu darbību atbilstoši noteiktajiem mērķiem, ekonomiskajai videi un darba tirgus situācijai.
    4. Spēja organizēt uzņēmuma racionālu darbību atbilstoši noteiktajiem mērķiem, ekonomiskajai videi un darba tirgus situācijai.
    5. Spēja vadīt nacionālu un internacionālu – multikulturālu darbinieku kolektīvu.
    6. Spēja strādāt individuāli un grupā, izmantojot savas zināšanas un līdera prasmes, spēja uzņemties atbildību par savas darbības rezultātiem.
    7. Spēja pārstāvēt uzņēmumu darījumos ar citiem uzņēmumiem, organizācijām, iestādēm, ieskaitot pašvaldības un valsts institūcijas.
    8. Spēja sadarboties ar citiem uzņēmumiem, īpašniekiem un citām ieinteresēto personu grupām uzņēmuma mērķu sasniegšanai.
    9. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    10. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisko vērtību vadībzinību jomā.
    11. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.
    12. Spēja nodrošināt darba aizsardzības un ugunsdrošības normatīvo aktu prasību ievērošanu uzņēmumā.
    13. Spēja nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu uzņēmumā.
    14. Spēja nodrošināt vides aizsardzības normatīvo aktu ievērošanu uzņēmumā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (bakalaurs profesionālais bakalaurs vai profesionālās augstākās izglītības kvalifikācija) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, kā arī noteikta veida profesionālā pieredze, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
80
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Vadība un administrēšana (345)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2018-2019

Pēdējie labojumi: 11.01.2019

Ievietots: 03.09.2018