Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Apgūt matemātikas, fizikas un datorzinātņu bāzi, kas nodrošina mūsdienīgu mērniecības, kadastra, nekustamā īpašuma vērtēšanas un projektēšanas darbu izpildi;
– apgūt specialitātes teorētiskos kursus visās tās darbības jomās:
– ģeodēzijā, teritorijas plānošanā, nekustamā īpašuma kadastrā un nekustamā īpašuma vērtēšanā;
– apgūt plānu un karšu sastādīšanas tehniku un iemaņas;
– apgūt nekustamā īpašuma formēšanas un zemes ierīcības projektēšanas gaitu un tehnoloģijas;
– apgūt teorētiskās zināšanas un attīstīt zinātniski pētnieciskā darba prasmes un iemaņas un veikt patstāvīgus pētījumus;
– izstrādāt un aizstāvēt kursa darbus un kursa projektus, mācību un profesionālo prakšu laikā iegūt nepieciešamās praktiskās iemaņas un prasmes specialitātē;
– izstrādāt un aizstāvēt diplomprojektu.

 

Zemes ierīcības inženieris

  • Zināšanas

    1. ZINĀŠANAS priekšstata līmenī:
    1.1. stereodigitizēšanas instrumenti;
    1.2. teritorijas plānošanas (detālplānošanas) izstrādes process;
    1.3. zemes pārvaldības principi un metodes.
    2. ZINĀŠANAS izpratnes līmenī:
    2.1. fizikas un matemātiskās metodes un ģeofizikas likumsakarības;
    2.2. ekonomikas pamati;
    2.3. ekoloģija;
    2.4. lietišķā psiholoģija;
    2.5. ģeodēzijas instrumentu darbības principi;
    2.6. fotogrammetrija;
    2.7. kartogrāfija;
    2.8. ģeogrāfiskās informācijas sistēmas un tālizpēte;
    2.9. teritorijas plānošana;
    2.10. pašvaldības teritorijas zemes izmantošana un organizācija;
    2.11. nekustamā īpašuma tirgus;
    2.12. nekustamā īpašuma vērtību teorija, nekustamā īpašuma tirgus vērtēšanas metodika;
    2.13. ugunsdrošības prasības;
    2.14. agrārās reformas un zemes ierīcības vēsture Latvijā;
    2.15. augsnes zinātne un ģeomorfoloģija;
    2.16. zemes meliorācija;
    2.17. nekustamā īpašuma kadastrs;
    2.18. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
    3. ZINĀŠANAS lietošanas līmenī:
    3.1. ģeodēzija un inženierģeodēzija;
    3.2. mērījumu apstrāde;
    3.3. zemes ierīcības projektu izstrāde;
    3.4. reģionālā politika un tās pielietojums;
    3.5. zemes ierīcības darbu plānošana un organizācija;
    3.6. kadastrālā un topogrāfiskā uzmērīšana;
    3.7. plānu un karšu sastādīšanas tehnoloģijas;
    3.8. grafisko un telpisko datu datorprogrammu lietošana;
    3.9. nekustamā īpašuma formēšana;
    3.10. nekustamā īpašuma kadastrālā vērtēšana;
    3.11. valsts valoda;
    3.12. divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.13. vadība un komercdarbība;
    3.14. augstākā matemātika;
    3.15. darba tiesiskās attiecības;
    3.16. darba aizsardzība;
    3.17. vides aizsardzība;
    3.18. lietvedība.

  • Prasmes
    1. Strādāt rūpīgi un precīzi.
    2. Sadarboties ar klientiem.
    3. Strādāt komandā.
    4. Strādāt patstāvīgi.
    5. Izmantot savas zināšanas praksē.
    6. Pieņemt lēmumus atbilstoši kompetencei.
    7. Analizēt informāciju un izdarīt secinājumus.
    8. Plānot un organizēt savu un pakļauto darbinieku darbu.
    9. Noformēt dokumentus atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos lietvedības un zemes ierīcības jomā.
    10. Strādāt ar speciālajām datorprogrammām.
    11. Apkopot, sistematizēt un analizēt datus.
    12. Izmantot nozarei atbilstošu speciālo literatūru divās svešvalodās.
    13. Pārvaldīt valsts valodu.
    14. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.
    15. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
  • Kompetences
    1. Spēja ierīkot ģeodēziskā (uzmērīšanas) atbalsttīkla punktu.
    2. Spēja veikt nekustamā īpašuma objektu kadastrālo mērniecību, ģeodēzisko un topogrāfisko izpēti būvniecības, teritorijas plānošanas un uzskaites vajadzībām.
    3. Spēja sastādīt zemes robežu apgrūtinājumu un situācijas plānu un topogrāfisko plānu.
    4. Spēja sastādīt lielmēroga topogrāfiskos plānus un kartes.
    5. Spēja lietot ģeogrāfiskās informācijas sistēmas.
    6. Spēja pārzināt zemes racionālu izmantošanu un teritorijas organizāciju.
    7. Spēja izstrādāt teritorijas plānojuma grafisko daļu.
    8. Spēja izstrādāt zemes ierīcības projektu.
    9. Spēja strādāt ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datubāzi.
    10. Spēja veikt nekustamā īpašuma objektu kadastrālo vērtēšanu.
    11. Spēja piemērot zemes ierīcības jomu regulējošos normatīvos aktus.
    12. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
200
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
5 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Arhitektūra un būvniecība (58)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Arhitektūra un pilsētu plānošana (581)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2022

Pēdējie labojumi: 17.09.2021

Ievietots: 29.08.2016