Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Medicīnas fizikālo tehnoloģiju inženieris

  • Zināšanas

    Profesionālās zināšanas
    Izpratnes līmenī:
    1. Anatomijas, fizioloģijas un patoloģijas pamati
    2. Medicīnas tehnoloģijas
    3. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izmantošana diagnostikā, ārstēšana, terapijā
    4. Medicīnisko
    5. ierīču/iekārtu/sistēmu darbības fizikālie principi
    6. Medicīnas fizika
    7. Biofizikas un biomehānikas pamati
    8. Fizikāli enerģētiskā iedarbība (mehāniskie vilni, skaņas vilni, elektriskie un magnētiskie lauki, elektromagnētiskie vilni, gaisma, jonizējošais starojums u.c.) uz bioloģiskiem audiem
    9. Anatomijas, fizioloģijas un patoloģijas pamati
    10. Medicīniskās tehnoloģijas
    11. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu darbības fizikālie principi (fizioloģisko mērījumu iekārtas, attēlošanas iekārtas, terapeitiskas iekārtas, slimnīcas aprīkojums)
    12. Tehniskās mehānikas pamati
    13. Materiālu pretestības un elastības teorijas pamati
    14. Tehniskās termodinamikas pamati
    15. Elektrotehnikas teorētiskie pamati
    16. Elektronisko shēmu aprēķinu pamati
    17. Starojuma fizikas pamati
    18. Medicīnas fizikas, biofizikas, biomehānikas pamati
    19. Bīstamo faktoru (mehāniskie vilni, skaņas vilni, elektriskie un magnētiskie lauki, elektromagnētiskie vilni, gaisma, jonizējošais starojums u.c.) fizika un iedarbība uz bioloģiskiem audiem
    20. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu elektrodrošības pamati Radiācijas drošības pamati
    21. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izgatavošanas tehnoloģija
    22. Metālapstrādes tehnoloģija
    23. Nemetālisko materiālu tehnoloģijas
    24. Individualizēto izstrādājumu izgatavošanas tehnoloģijas
    25. Tehnoloģiskais cikls
    26. Inovatīvo produktu ražošanas cikls
    27. Ražošanas procesa organizācija, ražošanas veidi
    28. Uzņēmuma ekonomika
    29. Medicīnas fizikas, biofizikas, biomehānikas pamati
    30. Bīstamo faktoru (mehāniskie vilni, skaņas vilni, elektriskie
    31. un magnētiskie lauki, elektromagnētiskie vilni, gaisma, jonizējošais starojums u.c.) fizika un iedarbība uz bioloģiskiem audiem
    32. Medicīnisko iekārtu elektrodrošības pamati
    33. Radiācijas drošībās pamati
    34. Medicīnisko ierīču sertifikācijas un uzraudzības ietvars Latvijā un Eiropas Savienībā
    35. Jauno medicīnisko ierīču reģistrācijas kārtība
    36. Medicīnisko ierīču darbību reglamentējošie starptautiskie standarti
    37. Medicīnas tehnoloģijas
    38. Medicīnisko
    39. ierīču/iekārtu/sistēmu darbības fizikālie principi
    40. Slimnīcas aprīkojums
    41. Medicīnisko iekārtu un sistēmu izmantošana diagnostikā, ārstēšana, terapijā
    42. Metroloģijas pamati, mērījumu tehnika
    43. Dozimetrisko, radiometrisko un spektrometrisko mērījumu metodes un aparatūra Eksperimentālās darbības pamati
    44. Kvalitātes sistēmas ietvars, kvalitātes nodrošināšana, kvalitātes kontrole Vigilances sistēma
    45. Kvalitātes sistēmas ieviešana uzņēmumā
    Lietošanas līmenī:
    1. Medicīnisko ierīču klasifikācija
    2. Medicīnisko
    3. ierīču/iekārtu/sistēmu uzbūve
    4. Medicīnisko
    5. ierīču/iekārtu/sistēmu darbību raksturojoši parametri
    6. Fizikālas modelēšanas pamati
    7. Fizikālo mērījumu (tajā skaitā dozimetrisko, radiometrisko un spektrometrisko) veikšana un dokumentēšana
    8. Eksperimenta plānošana
    9. Datu iegūšanas un apstrādes paņēmieni
    10. Matemātiskā modelēšanas metodes
    11. Skaitliskā eksperimenta veikšanas pamati, modeļu un rezultātu verifikācija
    12. Mašīnu elementi, mehānisko konstrukciju projektēšana
    13. Tehniskā metroloģija Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu metroloģija
    14. Elektronikas elementi, elektronisko funkcionālo shēmu projektēšanā
    15. Iekārtu vadības elementu un sistēmu projektēšana, iekārtu automatizācijas pamati
    16. Mašīnu elementu aprēķini, tajā skaitā detaļu stiprības un stabilitātes aprēķini
    17. Izmēru ķēžu aprēķini
    18. Siltumapmaiņas procesu aprēķini
    19. Elektrotehniskie aprēķini
    20. Elektronisko shēmu aprēķini
    21. Automatizēto sistēmu vadības funkciju aprēķini
    22. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu drošības nodrošināšanas metodes
    23. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu elektroaizsardzības metodes
    24. Medicīnisko ierīču/iekārtu/ sistēmu radiācijas aizsardzības elementu un instalāciju projektēšana un aprēķini
    25. Civilās aizsardzības pasākumi veselības aprūpes iestādēs
    26. Mehānisko detaļu izgatavošanas režīmu aprēķini
    27. Automātisko (CNC) darba galdu vadīšana
    28. Ātras prototipēšanas tehnoloģijas, ieskaitot 3D drukas tehnoloģiju
    28. Elektronisko un vadības mezglu izgatavošanas tehnoloģija
    29. Izstrādājuma izgatavošanas pašizmaksas aprēķini Izstrādājuma ekspluatācijas pašizmaksas aprēķini
    30. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu drošības nodrošināšanas metodes
    31. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu elektroaizsardzības metodes
    32. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu radiācijas aizsardzības elementu un instalāciju projektēšana un aprēķini
    33. Medicīnisko ierīču uzraudzības kārtību reglamentējošie pamatdokumenti (ES Regula, LR MK noteikumi)
    34. Medicīnisko ierīču klasifikācija atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām klasēm
    35. Medicīnisko ierīču reģistrācijas pieteikumu sagatavošana
    36. Medicīnisko ierīču vigilances sistēma
    37. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu uzbūve
    38. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu darbību raksturojoši parametri
    39. Medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu funkcionālas pārbaudes metodes
    40. Dozimetrisko, radiometrisko un spektrometrisko mērījumu metodikas
    41. Mērījumu plānošana
    42. Datu iegūšanas un apstrādes paņēmieni, mērījumu nenoteiktības aprēķini
    43. Radiācijas drošības kvalitātes programma un tās elementi
    Vispārējās zināšanas
    Priekšstata līmenī:
    1. Darba tiesiskās attiecības
    Izpratnes līmenī:
    1. Inženiergrafikas pamati
    2. Standartizācijas pamati
    3. Zinātniski pētnieciskas metodes
    4. Klīnisko pētījumu organizēšana
    5. Pētījumu finansiālā plānošana
    6. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra
    7. Sociālā daudzveidība un vienlīdzības
    8. Starpkultūru saskarsme. Sabiedrības organizāciju loma
    9. Uzņēmuma vadības pamati
    10. Personāla vadības pamati
    11. Projektu vadības pamati
    12. Darba devēja un darbinieka tiesības, pienākumi un atbildība
    13. Sociālā dialoga līmeņi un veidošanas pamatprincipi
    14. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums
    15. Informācijas tehnoloģiju iespējas un potenciālie riski
    16. Personas datu aizsardzība
    17. Plānošana un lēmumu pieņemšana
    18. Uzstāšanas un prezentāciju pamatprincipi
    Lietošanas līmenī:
    1. Konstruktoru dokumentācijas noformēšanas standarti (ISO, IEC)
    2. Projektēšanas lietotājprogrammatūras izmantošana
    3. Pētījumu protokola izstrāde un apstiprināšana
    4. Pētījumu datu apstrāde
    5. Pārskatu un publikāciju sagatavošana
    6. Zinātniskā un medicīniskā ētika
    7. Laika plānošana
    8. Lietišķā komunikācija
    9. Vispārējā un profesionālā ētika
    10. Laika plānošana
    11. Lietišķā komunikācija
    12. Vispārējā un profesionālā ētika
    13. Tehnisko informāciju prezentēšana
    14. Personāla apmācība
    15. Darba tiesību, darba aizsardzības, vides aizsardzības un civilās aizsardzības normatīvie akti Saskarsmes kultūra
    16. Iekšējās kārtības noteikumi
    17. Dokumentu noformēšana
    18. Lietišķā datorgrafika
    19. Elektroniskās informācijas drošība
    20. Informācijas tehnoloģijas datu apstrādei, analīzei un vadībai
    21. Sadarbības pamatprincipi digitālajā vidē
    22. Pašnovērtējuma paņēmieni
    23. Mācību, karjeras un darba gaitas plānošana
    24. Laika plānošanas paņēmieni
    25. Atbilstošs vispārīgais un profesionālais vārdu krājums
    26. Funkcionālā gramatika
    27. Profesionālā terminoloģija
    28. Starpkultūru komunikāciju pamati
    29. Argumentācijas paņēmieni

  • Prasmes

    Profesionālās prasmes un attieksmes
    1. Apzināt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu attīstības tendences Analizēt medicīnisko
    2. ierīču/iekārtu/sistēmu darbības principus un uzbūvi
    3. Pārzināt medicīnisko
    4. ierīču/iekārtu/sistēmu iedarbību uz dzīviem organismiem
    5. Noteikt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu
    6. parametrus, kas ir kritiskas iekārtas funkcionalitātes novērtēšanai
    7. Salīdzināt projektējamo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu parametrus ar tirgus analogiem
    8. Noteikt projektējamo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu riskus, apzināt ar to saistītas prasības un pielietojuma īpatnības
    9. Lietot matemātisko un fizikālo modelēšanu ar medicīnisko
    10. ierīču/iekārtu/sistēmu izmantošanu saistīto fizikālo enerģētisko iedarbību uz bioloģiskiem audiem, bioloģiski saderīgiem materiāliem un cilvēka organismu kopumā novērtēšanai
    11. Izradāt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu konceptuālus risinājumus
    12. Izstrādāt medicīnisko
    13. ierīču/iekārtu/sistēmu mezglu un detaļu
    14. (tajā skaitā datu iegūšanas un vadības apakšsistēmu) tehniskus risinājumus
    15. Izvēlēties medicīniskām
    16. ierīcēm/iekārtam/sistēmām piemērotus konstrukciju materiālus
    17. Izstrādājot medicīniskas ierīces/iekārtas/sistēmas, ņemt vērā potenciālo kaitīgo iedarbību uz cilvēka organismu
    18. Izveidot aprēķiniem nepieciešamās shēmas un diagrammas
    19. Veikt inženiertehniskus aprēķinus, izmantojot datortehniku un projektēšanas lietotājprogrammatūru, skaitliski novērtēt ierīču/iekārtu/sistēmu, to mezglu un detaļu parametrus
    20. Veikt datorizēto aprēķinu verifikāciju izmantojot vienkāršotu aprēķinu metodes
    21. Apzināt potenciālos projektējamo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izmantošanas riskus, un izvērtēt iekārtu, instrumentu izmantošanas nosacījumus un drošības aspektus
    22. Ievērot normatīvo aktu un standartu prasības attiecibā uz medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu konstrukcijas drošību
    23. Izvēlēties medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu tehniskus risinājumus, kas nodrošina personāla un pacientu aizsardzību
    24. Formulēt darba aizsardzības un radiācijas drošībās prasības darbam ar projektējamām medicīniskām ierīcēm/iekārtām/sistēmām
    25. Noteikt civilās aizsardzības pasākumus darbam ar projektējamām medicīniskām ierīcēm/iekārtām/sistēmām
    26. Pamatoti izvēlēties medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izgatavošanai piemērotus ražošanas veidu un tehnoloģijas
    27. Izstrādāt medicīnisko
    28. ierīču/iekārtu/sistēmu salikšanas tehnoloģiju
    29. Izstrādāt medicīnisko
    30. ierīču/iekārtu/sistēmu mezglu un detaļu izgatavošanas tehnoloģiju Izstrādāt medicīnisko
    31. ierīču/iekārtu/sistēmu testēšanas un funkcionālās pārbaudes metodiku
    32. Aprēķināt medicīnisko
    33. ierīču/iekārtu/sistēmu ražošanas un ekspluatācijas pašizmaksas
    34. Apzināt uzraugāmo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izmantošanas riskus Izvērtēt potenciālo kaitīgo iedarbību uz cilvēka organismu, iekārtas izmantošanas nosacījumus un drošības aspektus
    35. Novērtēt uzraugāmo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu lietošanas ietekmi uz vidi un sabiedrību
    36. Paredzēt uzraugāmo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izvietošanas plānojumā elementus un apakšsistēmas, kas nodrošina pacienta un operatora elektrodrošību, radiācijas drošību, aizsardzību pret kaitīgo vielu iedarbībām, iekārtas ugunsdrošību un sprādziendrošību
    37. Kopā ar darba aizsardzības un radiācijas drošības speciālistiem piedalīties darba aizsardzības un radiācijas drošības instrukciju izstrādē darbam ar uzraugāmām medicīniskām
    38. ierīcēm/iekārtām/sistēmām, tajā skaitā adaptējot ražotāja drošības instrukcijas
    39. Noteikt uzraugāmo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu klasi, apzināt ar to saistītas prasības un pielietojuma īpatnības
    40. Ievērot normatīvo aktu un standartu prasības attiecībā uz medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu ekspluatācijas drošību
    41. Izstrādāt medicīnisko
    42. ierīču/iekārtu/sistēmu lietotāja instrukcijas
    43. Atbilstoši ražotāja norādījumiem, kvalitātes sistēmas prasībām un normatīvo aktu prasībām, kā arī pēc nepieciešamības veikt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu funkcionālo pārbaudi un izvērtēt iekārtu darbspēju
    44. Atbilstoši ražotāja norādījumiem un kvalitātes sistēmas prasībām veikt vai organizēt medicīnisko
    45. ierīču/iekārtu/sistēmu apkalpošanu un remontu
    46. Veikt dozimetriskos, radiometriskos un spektrometriskos mērījumus
    47. Izstrādāt dozimetrisko, radiometrisko un spektrometrisko mērījumu protokolus 48.Dokumentēt dozimetrisko, radiometrisko un spektrometrisko mērījumu rezultātus
    49. Ievērot uzņēmumā ieviestajā kvalitātes programmā paredzētās prasības un procedūras
    50. Piedalīties medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu kvalitātes nodrošināšanas programmas, tajā skaitā radiācijas drošības kvalitātes nodrošināšanas programmas, izstrādē
    Vispārējās prasmes un attieksmes
    1. Sagatavot tehnisko dokumentāciju (tehniskus aprakstus, rasējumus, skices, citus grafiskus materiālus, atbilstoši spēka esošiem projekta grafisko materiālu noformēšanas standartiem (ISO, IEC u.c. ), tajā skaitā izmantojot projektēšanas lietotājprogrammatūru
    2. Pārzināt pētniecības metodes
    3. Izvēlēties profesionālajai darbībai un attiecīgajai nozarei aktuālu pētījuma tēmu
    4. Izvēlēties atbilstošu pētījuma objektu un subjektu
    5. Piedalīties pētnieciskā projekta pieteikuma sagatavošanā
    6. Strādāt starpnozaru pētnieciskā grupas sastāvā
    7. Izvēlēties piemērotāko datu un informācijas apstrādes risinājumu
    8. Interpretēt pētījumu rezultātus
    9. Sagatavot pētījumu rezultātu atskaiti
    10. Veikt datu statistisko apstrādi
    11. Sagatavot prezentācijas, pārskatus un publikācijas par pētniecības rezultātiem attiecīgajā nozarē un profesionālās darbības jomā
    12. Ievērot medicīniskās un zinātniskās ētikas principus
    13. Ievērot saskarsmes kultūras un profesionālās ētikas normas
    14. Pieņemt viedokļu dažādību
    15. Stiprināt uzņēmuma reputāciju
    16. Pārvaldīt stresu sociālās komunikācijas procesā. Sadarboties ar profesionālajām organizācijām – biedrībām un asociācijām medicīnas inženierzinātņu jomā
    17. Kritiski un radoši domāt.
    18. Ievērot saskarsmes kultūras, profesionālās un korporatīvas ētikas normas
    19. Korekti formulēt uzdevumus pakļautībā esošiem darbiniekiem, kontrolēt uzdevumu izpildīšanu.

    20Nodrošināt efektīvo divpusīgo komunikāciju ar darbiniekiem
    21. Informēt darbiniekus par novitātēm medicīnas inženierzinātņu jomā
    22. Kompetences ietvaros veikt personāla apmācību darbam ar medicīniskām ierīcēm/iekārtam/sistēmām
    23. Informēt darbiniekus par novitātēm medicīnas inženierzinātņu jomā
    24. Ievērot darba kārtības noteikumu un iekšējo normatīvo aktu prasības
    25. Ievērot darbinieka pienākumus un tiesības uzņēmuma darbības kopējo mērķu sasniegšanā
    26. Identificēt iespējamos darba vides riskus
    27. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības prasībām un ietekmei uz veselību
    28. Ievērot civilās aizsardzības, darba aizsardzības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības
    29. Saudzēt vidi
    30. Lietot komunikācijas un informācijas tehnoloģiju rīkus un pakalpojumus tiešo pienākumu veikšana un saziņai
    31. Meklēt nepieciešamo informāciju drošos avotos, kritiski izvērtēt avotu ticamību
    32. Izvērtēt informācijas tehnoloģiju ieguvumus un potenciālos riskus informācijas iegūšanā un apmaiņā Ievērot datu aizsardzības prasības informācijas apstrādē
    32. Novērtēt savu profesionālo pieredzi
    33. Plānot mācīšanās vajadzības karjeras izaugsmei
    35. Sistemātiski apgūt jaunas zināšanas un pieredzi

    36. Sekot aktualitātēm medicīniskās inženierijas nozarē
    37. Lietot pierādījumos balstītas zināšanas praksē
    38. Piedalīties konferencēs, izstādēs, forumos medicīniskās inženierijas nozarē
    39. Ieviest medicīniskās inženierijas nozares novitātes savā profesionālajā darbībā
    40. Sazināties valsts valodā un vismaz vienā svešvalodā mutiski un rakstiski dažādās profesionālās situācijās un vidē
    41. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un svešvalodā
    42. Ievērot literārās valodas normas mutvārdu un rakstu saziņā

  • Kompetences

    Profesionālās kompetences
    1. Spēja analizēt tehnisko dokumentāciju, zinātnisko un profesionālo literatūru Spēja novērtēt tirgus pieejamo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu tehniskus parametrus, priekšrocības un trūkumus
    2. Spēja formulēt tehnisko uzdevumu medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu projektēšanai
    3. Spēja novērtēt un pamatot projektējamo ierīču/iekārtu/sistēmu novitāti
    4. Spēja norādīt potenciālus riskus personālām un pacientam
    5. Spēja analizēt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu darbības fizikālus principus
    6. Spēja lietot fizikāli enerģētiskas iedarbības matemātiskus un fizikālus modeļus uz bioloģiskiem audiem un bioloģiski saderīgiem materiāliem
    7. Spēja veikt skaitlisko/modeļa eksperimentus fizikāli enerģētiskas iedarbības uz bioloģiskiem audiem novērtēšanai
    8. Spēja izstrādāt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu koncepciju un detalizēto konstrukciju
    9. Spēja lietot projektēšanas lietotājprogrammas medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izstrādei
    10. Spēja pamatoti izvēlēties konstrukciju risinājumu variantus
    11. Spēja verificēt inženiertehnisko aprēķinu rezultātus
    12. Spēja pamatoti izvēlēties konstrukciju risinājumu variantus
    13. Spēja verificēt inženiertehnisko aprēķinu rezultātus
    14. Spēja izvērtēt operatora riskus, kas saistīti ar medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izmantošanu
    15. Spēja izvērtēt pacienta riskus, kas saistīti ar medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izmantošanu Spēja nodrošināt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu konstrukcijas atbilstību normatīvajiem aktiem un standartu prasībām
    16. Spēja izstrādāt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izgatavošanas tehnoloģiju
    17. Spēja sagatavot medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu detaļu izgatavošanai nepieciešamus datorizēto ciparu kontroles failus
    18. Spēja novērtēt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu izgatavošanas un ekspluatācijas pašizmaksas
    19. Spēja sniegt rekomendācijas par uzraugāmo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu potenciālo kaitīgo iedarbību uz cilvēka organismu
    20. Spēja noformulēt prasības telpām, kur paredzēta uzraugāmo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu uzstādīšana/ekspluatācija, lai nodrošinātu pacienta un operatora drošību
    21. Spēja atlasīt, analizēt, konsolidēt un lietot normatīvos aktus un standartus, kas saistīti ar medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu ekspluatāciju, tehnisko uzraudzību un drošību
    22. Spēja sniegt rekomendācijas par prasību īstenošanu vai īstenot tos, veicot uzraugāmo medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu ieviešanu ekspluatācijā, ekspluatāciju, utilizāciju
    23. Spēja veikt medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu funkcionālo pārbaudi, noteikt iekārtas bojājumus un novērst tos vai organizēt to novēršanu
    24. Spēja izvēlēties adekvātus dozimetriskos, radiometriskos un spektrometriskos mērījumu metodes un aparatūru
    25. Spēja novērtēt mērījumu nenoteiktību un analizēt iegūtos rezultātus
    26. Spēja veikt kvalitātes nodrošināšanas darbu plānošanu un sakārtot tos pēc prioritātēm
    27. Spēja izstrādāt radiācijas drošības kvalitātes programmu
    Vispārējās kompetences
    1. Spēja sagatavot ierīču/iekārtu/sistēmu projekta konstruktora dokumentāciju
    2. Spēja komunicēt ar citu nozaru pārstāvjiem
    3. Spēja veikt lietišķos pētījumus, sagatavot publikācijas un prezentēt tās
    4. Spēja izskaidrot ilgtspējīgas attīstības jautājumus un definēt pierādījumos balstītus secinājumus
    5. Spēja demonstrēt personīgās, sociālās un pilsoniskās prasmes, kas nodrošina aktīvu un efektīvu dalību profesionālajā darbībā un sociālā dialoga veidošanā sabiedrībā
    6. Spēja ievērot profesionālās un vispārējas ētikas pamatprincipus un vispārpieņemtās uzvedības normas
    7. Spēja vadīt vidējā tehniskā un medicīniskā personāla darbu
    8. Spēja vadīt pakļautībā esošo darbinieku – tehniķu grupu
    9. Spēja veikt darbu plānošanu un sakārtot tos pēc prioritātēm
    10. Spēja konsultēt medicīnisko personālu par medicīnisko ierīču/iekārtu/sistēmu darbību un tās ekspluatācijas tehniskiem aspektiem
    11. Spēja sadarboties ar citu profesiju pārstāvjiem
    12. Spēja veikt darba uzdevumus, ievērojot normatīvajos aktos noteiktās darba, vides un civilās aizsardzības prasības
    13. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas
    14. Spēja noformēt lietišķus dokumentus, lietot lietotājprogrammas tekstu, zīmējumu un grafiku noformēšanai Spēja droši izmantot informācijas tehnoloģijas darbam un.
    15. komunikācijai, nodrošinot datu aizsardzības prasību ievērošanu
    16. Spēja lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus
    17. Spēja atrast, atlasīt, un analizēt zinātnisko un profesionālo literatūru
    18. Spēja organizēt savu darbību, nepārtraukti vērtēt savu kvalifikācijas līmeni, apgūt jaunas zināšanas un kompetences profesionālajā jomā, attīstot profesionālās un personiskās prasmes
    19. Spēja brīvi sazināties, rakstīt, lasīt, strādāt un uzstāties valsts valodā un vismaz vienā svešvalodā, saprotot un lietojot profesionālo terminoloģiju un jēdzienus
    20. Spēja analizēt un lietot praktiskajā darbā zinātnisko literatūru valsts valodā un svešvalodā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Līdz 2022.gada 1.augustam Latvijā pastāvēja piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Inženierzinātnes un tehnoloģijas (52)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Citas inženierzinātnes (526)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Vēsturiska kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2024

Pēdējie labojumi: 06.06.2024

Ievietots: 28.01.2019