Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

5

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Studiju rezultātā students iegūst zināšanas un nepieciešamo profesionālo kompetenci:   
– prot plānot pasākumus ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā;  
– spēj analizēt un praksē pielietot pastāvošo normatīvo aktu prasības;  
– prot organizēt un veikt praktiskās mācības ugunsdzēsības un civilās aizsardzības jomā;
– spēj darboties avārijas situācijā un organizēt situācijas pārvaldīšanas pasākumus;  
– spēj veikt uzraudzību ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā, nodrošinot ugunsdzēsības un civilās aizsardzības prasību izpildi;  
– spēj risināt ugunsdzēsības un civilās aizsardzības ekonomiskās, psihosociālās un organizatoriskās problēmas;  
– spēj analizēt un novērtēt uzraudzības un kontroles rezultātu atbilstību normatīvo aktu prasībām;  
– spēj veidot, analizēt un pielietot datu bāzes, argumentēt plānoto pasākumu prioritātes un lietderību;   
– spēj uzņemties atbildību par sava darba rezultātiem;  
– prot plānot un vadīt komandas darbu;  
– spēj īstenot vides aizsardzības un darba aizsardzības noteikumu prasības;  
– izprot profesionālās ētikas normas;  
– spēj analizēt darba rezultātus.  

 

Ugunsdrošības un civilās aizsardzības inženieris

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. Eiropas Savienības un starptautisko organizāciju loma civilajā aizsardzībā;
    1.2. vadības pamati.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. psiholoģija;
    2.2. tiesību pamati;
    2.3. komercdarbības, ekonomikas un ekoloģijas pamati;
    2.4. praktiskā pedagoģija;
    2.5. profesionālie termini valsts valodā un divās svešvalodās.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. normatīvie akti ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā;
    3.2. civilās aizsardzības sistēma: struktūra, organizācija un uzdevumi;
    3.3. civilās aizsardzības plāna izstrāde;
    3.4. ugunsdrošības, ugunsdzēsības un glābšanas dienestu organizācijas;
    3.5. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta struktūra un darbība;
    3.6. katastrofu pārvaldīšana;
    3.7. darba aizsardzība;
    3.8. ugunsdzēsības taktika;
    3.9. glābšanas darbi;
    3.10. glābšanas un ugunsdzēsības tehnika un aprīkojums;
    3.11. ugunsdzēsības, militārā ierindas mācība;
    3.12. ugunsgrēku izcelšanās tehnisko iemeslu noteikšana;
    3.13. pirmā palīdzība;
    3.14. uzraudzība ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā;
    3.15. personāla vadība;
    3.16. darbs ar informācijas tehnoloģijām;
    3.17. valsts valoda;
    3.18. divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.19. ugunsdrošība, veicot būvju un ēku projektēšanu un būvniecību;
    3.20. ugunsaizsardzības sistēmas;
    3.21. zinātniskais un pētnieciskais darbs;
    3.22. ķīmisko vielu bīstamība;
    3.23. vides aizsardzība;
    3.24. darba tiesiskās attiecības.

  • Prasmes

    1. Veikt uzraudzību ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā.
    2. Noformēt dokumentus atbilstoši lietvedības, kā arī ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomas normatīvo aktu prasībām.
    3. Piemērot normatīvos aktus un ievērot to prasības ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā.
    4. Plānot ugunsdrošības un civilās aizsardzības pasākumus.
    5. Vadīt reaģēšanas un seku likvidēšanas neatliekamo pasākumu darbus.
    6. Noteikt nepieciešamos resursus reaģēšanas un seku likvidēšanas neatliekamo pasākumu veikšanai notikuma vietā.
    7. Analizēt saņemto informāciju.
    8. Plānot un organizēt darbu, kā arī kontrolēt izpildi.
    9. Analizēt darba rezultātus.
    10. Noteikt ugunsgrēku izcelšanās tehniskos iemeslus.
    11. Pārzināt Eiropas Savienības un starptautisko organizāciju lomu civilajā aizsardzībā.
    12. Pārvaldīt valsts valodu.
    13. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.
    14. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un divās svešvalodās.
    15. Izmantot informācijas tehnoloģijas.
    16. Veikt zinātnisko un pētniecisko darbu.

  • Kompetences

    1. Spēja veikt uzraudzību ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā.
    2. Spēja analizēt ugunsdrošību un civilo aizsardzību objektos un sastādīt dokumentus stāvokļa uzlabošanai.
    3. Spēja pārzināt civilās aizsardzības sistēmas tiesiskos pamatus.
    4. Spēja izprast civilās aizsardzības sistēmu un tās darbības principus.
    5. Spēja izstrādāt uzņēmumu civilās aizsardzības organizatorisko struktūru.
    6. Spēja izstrādāt civilās aizsardzības plānu.
    7. Spēja apzināt iespējamos apdraudējumus un raksturot tos.
    8. Spēja plānot un izstrādāt ugunsdrošības un civilās aizsardzības pasākumus.
    9. Spēja organizēt iedzīvotāju informēšanu un sadarboties ar valsts, pašvaldību un citām institūcijām ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā.
    10. Spēja novērtēt informāciju par notikumu.
    11. Spēja noteikt nepieciešamos resursus reaģēšanas un seku likvidēšanas neatliekamo pasākumu veikšanai notikuma vietā.
    12. Spēja vadīt reaģēšanas un seku likvidēšanas neatliekamos pasākumus notikuma vietā.
    13. Spēja apmācīt nodarbinātos.
    14. Spēja organizēt mācības.
    15. Spēja noteikt ugunsgrēku izcelšanās tehniskos iemeslus.
    16. Spēja veikt administratīvo lietu lietvedību.
    17. Spēja izmantot aprēķinu metodes un speciālās datorprogrammas.
    18. Spēja plānot un organizēt darbu.
    19. Spēja noteikt pienākumus un tiesības nodarbinātajiem ugunsdrošības, ugunsdzēsības un civilās aizsardzības jomā.
    20. Spēja veikt riska novērtēšanu un notikumu analīzi.
    21. Spēja nodrošināt un kontrolēt vides aizsardzības un darba aizsardzības noteikumu ievērošanu.
    22. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (bakalaurs profesionālais bakalaurs vai profesionālās augstākās izglītības kvalifikācija) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, kā arī noteikta veida profesionālā pieredze, ko nosaka augstskola
LKI 6. līmenī iegūta augstākās izglītības kvalifikācija bakalaurs profesionālais bakalaurs vai profesionālās augstākās izglītības kvalifikācija) tajā pašā vai saderīgā augstākās izglītības virzienā, kā arī noteikta veida profesionālā pieredze, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
60
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1-2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Civilā un militārā aizsardzība (86)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Darba aizsardzība un drošība (862)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2024

Pēdējie labojumi: 15.09.2021

Ievietots: 07.05.2016