Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
3
3
2
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. sociālās izolācijas cēloņi, sekas un iespējamie risinājumi sabiedrībā;
1.2. ES pamattiesību harta un sociālā harta;
1.3. valsts sociālās politikas veidošanas un īstenošanas pamatprincipi;
1.4. valsts pārvaldes un pašvaldības darbības principi;
1.6. vispārīgās cilvēktiesības;
1.7. probācijas sistēma Latvijā;
1.8. veselības aprūpes sistēma Latvijā;
1.9. izglītības sistēma Latvijā;
1.10. tiesību pamati un tiesību sistēma Latvijā;
1.11. darba tiesiskās attiecības.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. sociālie pakalpojumi un sociālā palīdzība Latvijā;
2.2. saskarsmes psiholoģijas pamati;
2.3. socializācijas un individualizācijas process;
2.4. personu ar dzirdes traucējumiem specifiskās vajadzības un viņu sociālās problēmas, sociālo un vides faktoru ietekme;
2.5. vides pieejamība;
2.6. brīvprātīgo kustība;
2.7. personu ar invaliditāti specifiskās vajadzības atkarībā no invaliditātes veida;
2.8. reliģijas un to loma personu ar dzirdes traucējumiem dzīvē;
2.9. atkarības un līdzatkarības veidi un problēmas;
2.10. personu ar dzirdes traucējumiem kultūrvide, dzīves veids, paražas, vērtības un stereotipi;
2.11. vardarbība, tās veidi, pazīmes, vardarbību izraisošie faktori;
2.12. normatīvo aktu prasības nodarbinātības jomā;
2.13. personu ar invaliditāti tiesības Latvijā;
2.14. psihiatrijas pamati;
2.15. cilvēka anatomija un fizioloģija;
2.16. profesionālie termini valsts valodā un vienā svešvalodā.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. saziņas prasmes;
3.2. zīmju valoda;
3.3. profesionālās vērtības, attieksmes un ētiskie principi;
3.4. IKT (informācijas komunikāciju tehnoloģijas);
3.5. komandas darba principi;
3.6. sociālās rehabilitācijas principi;
3.7. aprūpes principi;
3.8. pirmā palīdzība;
3.9. pašaizsardzības mehānismi stresa un krīzes situācijās;
3.10. tehniskie palīglīdzekļi;
3.11. darba aizsardzība;
3.12. valsts valoda;
3.13. viena svešvaloda saziņas līmenī;
3.14. vides aizsardzība.
1. Sekmēt personas ar dzirdes traucējumiem mijiedarbību ar sociālo vidi, sniedzot ieteikumus starppersonu atbalsta sistēmas pilnveidei.
2. Piesaistīt un izmantot resursus personas ar dzirdes traucējumiem vajadzībām.
3. Veidot profesionālo un psihoemocionālo kontaktu ar personu ar dzirdes traucējumiem un personas ar dzirdes traucējumiem atbalsta personām.
4. Identificēt un izvērtēt vides atbilstību personas ar dzirdes traucējumiem vajadzībām.
5. Īstenot pasākumus, kas mazina dzirdes zuduma ietekmi uz personas ar dzirdes traucējumiem sociālās komunikācijas spējām.
6. Pārvaldīt valsts valodu.
7. Pārvaldīt vienu svešvalodu, izmantojot zīmju valodu.
8. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.
9. Ievērot darba aizsardzības un vides aizsardzības noteikumu prasības.
1. Spēja identificēt un izvērtēt personas ar dzirdes traucējumiem vajadzības, izvēloties atbilstošo darbību.
2. Spēja plānot, organizēt un vadīt personas ar dzirdes traucējumiem sazināšanos ar citām personām.
3. Spēja precīzi interpretēt informāciju.
4. Spēja piedāvāt alternatīvus individuālo problēmu risinājumus.
5. Spēja sekmēt personas ar dzirdes traucējumiem iekļaušanu sabiedrībā.
6. Spēja novērtēt sociālo pakalpojumu pieejamību personām ar dzirdes traucējumiem.
7. Spēja sazināties zīmju valodā.
8. Spēja pārvaldīt valsts valodu un sazināties vienā no svešvalodām, izmantojot zīmju valodu.
9. Spēja veicināt izpratni sabiedrībā par personas ar dzirdes traucējumiem kultūrvidi.
10. Spēja izprast un ievērot normatīvos aktus, kas saistīti ar asistenta darbību.
11. Spēja analizēt, izvērtēt un pilnveidot savu profesionālo darbību.
12. Spēja respektēt personas ar dzirdes traucējumiem pašnoteikšanos, veicināt viņa neatkarības sasniegšanu.
13. Spēja ievērot konfidencialitāti.
14. Spēja praktiski pielietot darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības noteikumu prasības darba vidē.
3
3
2
Sociālā labklājība (76)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Sociālie pakalpojumi (762)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 15.07.2020
Ievietots: 07.05.2016