Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
4
4
3
PROFESIONĀLĀS zināšanas:
Priekšstata līmenis:
1. Dzērienu un kokteiļu vēsture.
2. Patērētāju pieprasījums
Izpratnes līmenis:
1. Pasūtījumu plānošana.
2. Pudeles vizuālā pārbaude.
3. Patērētāju pieprasījums.
4. Akcīzes preču lietošanas noteikumi.
5. Dzērienu, produktu etiķete un marķējums.
6. Dokumentu pārvaldība.
7. Inventarizācijas akta aizpildīšana.
8. Uzglabāšanas noteikumi.
9. Bāra dzērienu un produktu izvietojuma prasības.
10. Alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu apriti reglamentējošo normatīvo aktu prasības.
11. Dzērienu un kokteiļu veidi, raksturojums.
12. Uztura pamatprincipi.
13. Normatīvo aktu prasības.
14. Alkohola ietekme uz cilvēka organismu.
15. Dzērienu un kokteiļu veidi.
16. Dzērienu un kokteiļu veidi.
Lietošanas līmenis:
1. Patēriņu ietekmējošie faktori.
2. Uzskaites dokumentācija.
3. Dzērienu veidi.
4. Pasūtījuma pavaddokumenti.
5. Produktu sensorie kvalitātes rādītāji.
6. Tilpuma un svara mērvienības.
7. Higiēnas prasības ēdināšanas uzņēmumos.
8. Bāra tehnoloģisko iekārtu un inventāra veidi.
9. Tehnoloģisko iekārtu lietošanas instrukcijas.
10. Dzērienu kartes.
11. Klasisko kokteiļu veidi.
12. Kokteiļu kalkulācijas.
13. Dzērienu kartes sastādīšanas ietekmējošie faktori.
14. Bāra trauku, inventāra, piederumu un darba rīku sortiments
15. Naudas līdzekļu inkasācijas nosacījumi.
16. Kases sistēmu veidi un lietošanas noteikumi.
17. Profesionālā terminoloģija. Pareizā dzērienu transliterācija svešvalodās.
18. Programma, atlaides un īpaši piedāvājumi, kas darbojās noteiktās dienās un stundās.
19. Uzņēmuma īpašie dzērienu un/vai ēdienu piedāvājumi. Dažādu vecumposmu viesu apkalpošanas etiķete un īpatnības.
20. Dzērienu karte.
21. Ēdienu karte.
22. Dzērienu un uzkodu saderība. Dzērienu un ēdienu pasniegšanas noteikumi un pasniegšanas temperatūras.
23. Bāra produktu un dzērienu glabāšanas noteikumi.
24. Receptes un tehnoloģiskās kartes. Ledus glabāšanas noteikumi. Bāra trauki, inventārs, iekārtas, piederumi.
25. Sagatavju gatavošanas pamatprincipi.
26. Dzērienu un produktu glabāšanas noteikumi.
27. Verificēti un sertificēti mērtrauki.
28. Uzkodu gatavošana.
29. Kokteiļu gatavošanas tehnikas.
30. Uzkodu un dzērienu realizācijas termiņi.
31. Dzērienu un uzkodu pasniegšanas veidi, trauki.
32. Paplātes izmantošanas noteikumi.
33. Tabakas izstrādājumu pasniegšanas noteikumi.
PROFESIONĀLĀS prasmes:
1. Pasūtīt un pieņemt dzērienus bāram nepieciešamos produktus, inventāru.
2. Konstatēt bārā esošo dzērienu un izejvielu daudzumu.
3. Plānot dzērienu un produktu patēriņu.
4. Lasīt un analizēt dzērienu etiķeti.
5. Pārbaudīt pavaddokumentus atbilstību pasūtījumam.
6. Noteikt produkta kvalitāti un derīguma termiņus.
7. Veikt regulāru dzērienu un produktu uzskaiti.
8. Uzraudzīt dzērienu un produktu uzglabāšanas apstākļus un termiņus.
9. Ievērot bāra inventāra sagatavošanas prasības.
10. Ievērot tehnoloģisko iekārtu lietošanas instrukcijas.
11. Ievērot higiēnas prasības bāra iekārtām un inventāram.
12. Plānot dzērienu kartes saturu.
13. Izveidot dzērienu karti atbilstoši uzņēmuma vajadzībām un specifikai.
14. Izstrādāt tematiskas dzērienu kartes, ievērojot uztura pamatprincipus, viesu pieprasījumu, u.c. priekšnoteikumus.
15. Sagatavot bāru pirms un pēc darba dienas beigām.
16. Konstatēt esošo dzērienu, izejvielu, bāra trauku, inventāra, piederumu daudzumu.
17. Veikt kases sistēmas sagatavošanu darbam, noslēgšanu un inkasāciju.
18. Veidot pozitīvu komunikāciju un bāra tēlu.
19. Ievērot profesionālo ētiku.
20. Veidot viesim komforta vidi.
21. Iepazīstināt viesi ar bāra piedāvājumu.
22. Izvērtēt pārmērīgu alkohola ietekmi uz cilvēka organismu.
23. Raksturot alkoholiskos, bezalkoholiskos dzērienus un kokteiļus viesim.
24. Ievērot dzērienu, kokteiļu pasniegšanas noteikumus un temperatūru.
25. Ieteikt dzērienu atbilstoši viesa vēlmēm.
26. Piedāvāt uzkodu atbilstoši izvēlētajam dzērienam.
27. Veidot sagataves atbilstoši dzērienu veidiem un uzkodām.
28. Nodrošināt sagatavju uzglabāšanu.
29. Lietot profesionālos traukus, inventāru un darba rīkus.
30. Kontrolēt sagatavju un ledus krājumus.
31. Pielietot dažādu dzērienu ( t.sk. karsto) gatavošanas veidus.
32. Izmantot kokteiļu pagatavošanas tehnikas
– pasniegšanas glāzē, maisāmā glāzē, šeikerī, blenderī u.c.
33. Gatavot aukstās un karstās uzkodas (t.sk.
34. viesa klātbūtnē).
35. Ievērot dzērienu, kokteiļu, uzkodu gatavošanas un pasniegšanas temperatūru.
36. Prezentēt sagatavotos dzērienus, kokteiļus, uzkodas un tabakas izstrādājumus.
PROFESIONĀLĀS kompetences:
1. Spēja pārraudzīt dzērienu un produktu apriti bārā, ņemot vērā krājumus un atlikumus.
2. Spēja sagatavot bāra tehnoloģiskās iekārtas un inventāru darba uzsākšanai.
3. Spēja izstrādāt dzērienu karti, ievērojot uzņēmuma specifiku un citus priekšnoteikumus.
4. Spēja sagatavot bāru un bārmeņa darba vietu pirms un pēc darba dienas beigām, ievērojot uzņēmuma iekšējos kārtības noteikumus.
5. Spēja veikt kases sistēmas sagatavošanu darbam, noslēgšanu un inkasāciju.
6. Spēja ievērot bārmeņa darbā viesmīlības pamatprincipus, veidojot pozitīvu gaisotni, ievērojot profesionālās saskarsmes un vispārējās ētikas principus.
7. Spēja piedāvāt un raksturot dzērienus un kokteiļus, ievērojot viesa vēlmes.
8. Spēja veidot dažādas sarežģītības sagataves dzērieniem, kokteiļiem un uzkodām.
9. Spēja gatavot dažāda veida dzērienus, kokteiļus un uzkodas.
10. Spēja pasniegt dzērienus, kokteiļus un uzkodas atbilstošā glāzē, traukā un pasniegšanas temperatūrā.
4
4
3
4
Individuālie pakalpojumi (81)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Viesnīcu un restorānu serviss (811)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Profesionālās kvalifikācijas "Viesmīlis" specializācija.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 24.10.2024
Ievietots: 07.05.2016