Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

2

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Būvkonstrukciju montētājs

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Latvijas būvnormatīvu (LBN) sistēma un pamatprasības.
    2. Ģeodēzijas pamati.
    3. Būvmehānika.
    4. Būvmehānika.
    Izpratnes līmenī:
    1. Būvniecību reglamentējošie normatīvie akti.
    2. Būvdarbu tehnoloģija.
    3. Būvdarbu organizēšana.
    4. Būvmateriālu kvalitātes prasības. Būvmateriālu veidi.
    5. Sadarbības veicināšanas principi.
    6. Būvkonstrukciju pārvietošanas noteikumi.
    7. Iekšdedzes dzinēju motoru mehānismu lietošanas un uzturēšanas atšķirības. Iekšdedzes dzinēju (4 un 2 taktu) darbības principi.
    8. Remontmateriālu izvēle.
    9. Betonēšana.
    10. Dažādu materiālu būvkonstrukciju savienošana.
    11. Būvizstrādājumu marķējumi.
    12. Būvmateriālu saderība.
    13. Būvlaukuma loģistika
    14. Betonēšanas tehnoloģijas.
    15. Pacelšanas un montāžas palīgkonstrukciju veidi.
    16. Kvalitātes prasības būvkonstrukciju montēšanā.
    17. Neatbilstību identificēšanas metodes.
    18. Klimatisko apstākļu ietekme uz būvizstrādājumiem.
    Lietošanas līmenī:
    1. Būvniecības dalībnieku pienākumi, tiesības un atbildība. Informatīvās datu bāzes.
    2. Būvniecības terminoloģija un grafiskie apzīmējumi.
    3. Būvprojekta sastāvs.
    4. Būvdarbu kalendārais grafiks.
    5. Laika plānošanas paņēmieni.
    6. Darbaspēka patēriņa aprēķināšana laika vienībā.
    7. Būvmateriālu tehniskā specifikācija. Būvizstrādājumu un būvmateriālu daudzuma aprēķināšanas metodes.
    8. Darbu organizēšanas un veikšanas projekti.
    9. Uzņēmuma un būvobjekta iekšējās kārtības prasības.
    10. Darbu apjomu uzskaite.
    11. Darbu izpildes laika grafiks.
    12. Būvmašīnas, aprīkojums un instrumenti.
    13. Darba vides risku noteikšanas paņēmieni.
    14. Darba aprīkojuma ergonomiska lietošana.
    15. Darba aprīkojuma pārbaude – specifika un intervāli.
    16. Sastatņu veidi un droši uzstādīšanas paņēmieni.
    17. Stropēšanas darba tehnoloģija.
    18. Pārvietojuma un stacionāri nostiprināta pacēlāja darbības principi.
    19. No zemes vadāmo celtņa darbības principi. Darbs augstumā.
    20. Būvkonstrukciju stiprināšanas paņēmieni.
    21. Rokas, motorinstrumentu, elektroinstrumentu un akumulatoru iekārtu lietošanas principi.
    22. Slīpripu un griezējripu lietošana.
    23. Smērvielu veidi un to lietošana.
    24. Remontinstrumentu izvēle un pielietošana.
    25. Droši iekšdedzes dzinēju degvielu un eļļu uzpildes paņēmieni.
    26. Abrazīvo griezējdisku pielietošana.
    27. Griezējvirsmu asināšanas paņēmieni.
    28. Darbarīku, mehānismu un inventāra droša lietošana.
    29. Rokas, motorinstrumentu, elektroinstrumentu un akumulatoru iekārtu uzglabāšanas nosacījumi. Rokas, motorinstrumentu, elektroinstrumentu un akumulatoru iekārtu apkope pirms/pēc darba. Akumulatoru uzlāde un uzglabāšana. Darbarīku īslaicīgas uzglabāšanas prasības.
    30. Mērījumu metodes un paņēmieni. Aprīkojuma un mērinstrumentu lietošana.
    31. Būvkonstrukciju savienojumi un to veidi.
    32. Būvkonstrukciju montāžas tehnoloģijas.
    33. Būvizstrādājumu tehniskie apzīmējumi.
    34. Stropēšanas darba tehnoloģija.
    35. Pārvietojuma un stacionāri nostiprināta pacēlāja darbības principi.
    36. No zemes vadāmo celtņa darbības principi. Darbs augstumā.
    37. Būvkonstrukciju stiprināšanas paņēmieni.
    38. Būvkonstrukciju savienošanas veidi un metodes.
    39. Būvkonstrukciju montāžas darbi.
    40. Mērīšanas ierīces un instrumenti.
    41. Pacelšanas un montāžas palīgkonstrukciju montēšanas / demontēšanas secība.
    42. Palīgmateriālu veidi un to pielietošana. Palīgkonstrukciju un būvkonstrukciju savienojumi to saskares punktos.
    43. Būvkonstrukciju montāžas kvalitātes novērtēšanas metodes.
    44. Neatbilstību novēršanas paņēmieni. Izpildīto darbu kvalitātes novērtēšanas secība.
    45. Būvkonstrukciju uzmērīšanas paņēmieni.
    46. Darba laika uzskaites paņēmieni.
    47. Mērījumu dokumentēšanas principi.
    48. Būvkonstrukciju, būvizstrādājumu bojājumu veidi un to novēršana.
    49. Brīdinājuma zīmes un to lietošana. Pielietojamo aizsargmateriālu veidi, lietošana.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    2. Darba vides riska faktori un novērtēšanas metodes.
    3. Darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības, dabas un vides aizsardzības normatīvie akti.
    4. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    5. Vidi piesārņojošo darbību kategorijas. Normatīvie akti vides aizsardzības jomā.
    6. Indivīda tiesības, pienākumi un atbildība.
    7. Uzņēmuma darbības organizācija.
    8. Sociālo attiecību dažādība.
    9. Starpkultūru komunikācija.
    Izpratnes līmenī:
    1. Gramatikas un valodas funkcijas.
    2. Verbālās mijiedarbības veidi.
    3. Valodas stili un intonācijas iezīmes.
    4. Gramatikas un valodas funkcijas.
    5. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    6. Informācijas sistēmu drošība.
    7. Aizsardzības pasākumi darba vides kaitīgās ietekmes uz veselību mazināšanā.
    8. Elektrodrošība un ugunsdrošība. Ergonomikas principi. Darbs augstumā.
    9. Putekļu ietekme uz veselību.
    10. Ķīmisku vielu ietekme uz veselību. Atkritumu šķirošana.
    11. Darba tiesiskās attiecības.
    12. Darba tiesību pamatjautājumi.
    13. Riski veicot darbus augstumā.
    14. Organizācijas struktūra.
    15. Darba organizācija. Darbs komandā.
    16. Profesionālā un vispārējā ētika.
    17. Konfliktu risināšanas pamatprincipi. Darbs komandā.
    18. Profesionālās izaugsmes plānošana. lēmumu pieņemšanas principi.
    19. Profesionālās karjeras izaugsme un tās nozīme.
    20. Mācīšanās stratēģijas.
    Lietošanas līmenī:
    1. Valsts valoda.
    2. Profesionālā terminoloģija valsts valodā.
    3. Vārdu krājums.
    4. Svešvaloda.
    5. Profesionālā terminoloģija svešvalodā.
    6. Vārdu krājums.
    7. Rēķināšana.
    8. Mērvienības un formas.
    9. Matemātiskā terminoloģija.
    10. Lietojumprogrammas dokumentu sagatavošanā. Darbs ar datoru, viedajām iekārtām un biroja tehniku.
    11. Darba drošība un darba aizsardzības prasības būvniecības nozarē un uzņēmumā.
    12. Tehnoloģisko iekārtu un aprīkojuma ekspluatācijas noteikumi.
    13. Sprādzienbīstamas iekārtas un to lietošanas noteikumi.
    14. Drošības signāli un zīmes.
    15. Elektrodrošības pamati.
    16. Pirmās palīdzības sniegšana.
    17. Rīcība ārkārtas situācijās. Ergonomikas principi.
    18. Būvmateriālu ietekme uz vidi.
    19. Ķīmisko līdzekļu drošs pielietojums.
    20. Bīstamo atkritumu utilizācija.
    21. Bīstamo vielu apzīmējumi.
    22. Materiālu drošības datu lapas.
    23. Darba līguma sastāvs.
    24. Amata apraksta prasības.
    25. Darba aizsardzības prasības, strādājot augstumā.
    26. Droši darba paņēmieni, strādājot uz sastatnēm, kāpnēm, pacēlājiem un pārvietojot smagumus.
    27. Darba plānošanas metodes.
    28. Resursu racionāla izmantošana.
    29. Lietišķās komunikācijas process.
    30. Sadarbības veicināšanas principi.
    31. Pozitīva saskarsme.
    32. Pašvērtējuma principi.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes:
    1. Rīkoties saskaņā ar būvniecības normatīvo aktu prasībām.
    2. Lasīt būvprojektu.
    3. Noteikt veicamos darbus atbilstoši būvdarbu kalendārajam grafikam.
    4. Noteikt montāžas darbiem nepieciešamo darbaspēka patēriņu laika vienībā.
    5. Noteikt nepieciešamo būvizstrādājumu un būvmateriālu daudzumu.
    6. Izvēlēties atbilstošo aprīkojumu un darba instrumentus.
    7. Pārbaudīt būvkonstrukciju montāžas materiālu atbilstību ražotāja norādījumiem.
    8. Uzraudzīt piegādāto materiālu novietošanu un uzglabāšanu.
    9. Ievērot būvizstrādājumu un būvmateriālu secīgumu.
    10. Uzskaitīt izpildīto darbu apjomus.
    11. Izpildīt uzņēmuma un būvobjekta iekšējās kārtības prasības.
    12. Ievērot laika grafiku būvkonstrukciju montāžas darbu izpildē.
    13. Pārbaudīt paveikto montāžas darbu atbilstību laika grafikam.
    14. Pārliecināties par darba aprīkojuma tehnisko stāvokli.
    15. Iekārtot ergonomiski parocīgu un drošu darba vietu.
    16. Norobežot savu darba zonu.
    17. Droši uzstādīt/jaukt sastatnes.
    18. Ievērot prasības atbilstoša aprīkojuma pielietošanai būvobjektā.
    19. Salīdzināt būvizstrādājumu atbilstību pavaddokumentiem.
    20. Pārliecināties par piegādāto būvizstrādājumu kvalitāti.
    21. Izkraut/iekraut būvizstrādājumus.
    22. Droši novietot būvizstrādājumus.
    23. Uzglabāt būvizstrādājumus atbilstoši ražotāja noteiktajām prasībām.
    24. Droši lietot rokas, elektroinstrumentus un akumulatoru iekārtas atbilstoši ražotāja norādījumiem.
    25. Droši lietot iekšdedzes dzinēju mehānismus atbilstoši ražotāja norādījumiem.
    26. Atlasīt darba rīkus un mehānismus konkrētam darbam.
    27. Rūpīgi pārbaudīt darba rīku un mehānismu tehnisko stāvokli.
    28. Saeļļot darbarīkus, instrumentus un mehānismus.
    29. Kopt darbarīkus.
    30. Uzturēt optimālu eļļas līmeni motora blokā vai eļļas tvertnē.
    31. Uzasināt griezējvirsmas.
    32. Nomainīt griezējdiskus.
    33. Saeļļot mehāniskos savienojumus.
    34. Novērtēt instrumentu un mehānismu tehnisko stāvokli.
    35. Sagatavot instrumentus, mehānismus un inventāru lietošanai.
    36. Pielietot instrumentus, mehānismus atbilstoši ražotāja norādījumiem.
    37. Sagatavot darba rīkus, mehānismus un inventāru uzglabāšanai.
    38. Novietot darba rīkus, mehānismus un inventāru uzglabāšanai.
    39. Lietot būvprojektā paredzētos tehniskos risinājumus.
    40. Informēt darba vadītāju par neatbilstībām.
    41. Pielietot atbilstošus mērinstrumentus neatbilstību identifikācijai.
    42. Savas kompetences ietvaros novērst identificētās neatbilstības.
    43. Novērtēt būvkonstrukciju savstarpējo mijiedarbību.
    44. Lietot noteiktos būvkonstrukciju savienošanas risinājumus.
    45. Novērtēt būvizstrādājumu un būvmateriālu kvalitāti.
    46. Novērtēt būvizstrādājumu atbilstību
    47. būvprojektā noteiktajām prasībām.
    48. Veikt stropēšanas darbus.
    49. Pārvietot būvizstrādājumus, izmantojot celšanas mehānismus un kraušanas tehniku.
    50. Droši nostiprināt būvizstrādājumus.
    51. Montēt dažādu materiālu konstrukcijas.
    52. Lietot mērīšanas ierīces un instrumentus.
    53. Izgatavot būvizstrādājumus atbilstoši projektam.
    54. Savienot dažādas būvkonstrukcijas atbilstoši būvprojektam.
    55. Pārliecināties par būvkonstrukciju drošumu.
    56. Secīgi veikt palīgkonstrukciju montāžu/demontāžu.
    57. Nodrošināt kvalitatīvu un drošu palīgkonstrukciju un būvkonstrukciju savienojumu to saskares punktos.
    58. Iepazīties ar izpildāmo darbu kvalitātes prasību pamatojumu.
    59. Ievērot būvkonstrukciju motāžai noteiktās kvalitātes prasības.
    60. Novērtēt samontēto būvkonstrukciju un to savienojumu montāžas kvalitāti, atbilstību tehniskajām prasībām.
    61. Novērtēt vizuāli būvkonstrukcijas.
    62. Pārbaudīt būvkonstrukcijas un būvizstrādājumus, pielietojot mērinstrumentus.
    63. Identificēt izpildīto darbu neatbilstības.
    64. Novērtēt pieļauto neatbilstību sekas.
    65. Novērst neatbilstības.
    66. Pielietot atbilstošus mērinstrumentus.
    67. Dokumentēt veiktos uzmērījumus.
    68. Izvērtēt iespējamo bojājumu riskus.
    69. Uzklāt aizsargmateriālu būvkonstrukcijām un to savienojumiem atbilstoši prasībām.
    70. Ievērot ķīmisko vielu un absorbentu lietošanas prasības.
    71. Izvietot atbilstošas brīdinājuma zīmes.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Sazināties mutiski un rakstiski valsts valodā.
    2. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā.
    3. Sazināties mutiski un rakstiski svešvalodā.
    4. Lietot profesionālo terminoloģiju svešvalodā.
    5. Aprēķināt laukumu.
    6. Aprēķināt nepieciešamā materiāla daudzumu būvdarbu veikšanai.
    7. Lietot matemātikas pamatprincipus un paņēmienus profesionālo darba uzdevumu veikšanai.
    8. Lietot datoru un viedās iekārtas.
    9. Mērķtiecīgi apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotākos risinājumus.
    10. Izmantot drošības programmas.
    11. Sazināties, izmantojot informācijas tehnoloģijas.
    12. Organizēt savu darba vietu drošai darba veikšanai.
    13. Lietot individuālos un kolektīvos darba aizsardzības līdzekļus.
    14. Uzraudzīt darba aizsardzības līdzekļu un drošības ierīču atbilstību tehniskajam stāvoklim.
    15. Ievērot drošus un ergonomiskus darba paņēmienus, strādājot objektā.
    16. Atpazīt drošības signālus un zīmes.
    17. Sniegt pirmo palīdzību.
    18. Rīkoties ārkārtas situācijās, ievērojot noteikto kārtību.
    19. Veikt darbus, ievērojot elektrodrošības prasības.
    20. Veikt darbus, ievērojot ugunsdrošības noteikumus.
    21. Strādāt, lietojot videi draudzīgus darba paņēmienus.
    22. Izmantot ķīmiskās vielas, ievērojot to lietošanas instrukcijas.
    23. Rīkoties saskaņā ar vides aizsardzību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem.
    24. Šķirot atkritumus, ievērojot normatīvo aktu prasības.
    25. Rīkoties saskaņā ar darba tiesisko attiecību regulējumu.
    26. Rīkoties atbilstoši uzņēmuma iekšējās kārtības noteikumiem.
    27. Lietot pacēlāju, precīzi ievērojot lietošanas instrukcijas prasības
    28. Kontrolēt inventāra un pacēlāja tehnisko stāvokli.
    29. Uzstādīt pagaidu norobežojošās konstrukcijas.
    30. Ievērot vadības norādījumus un noteiktos termiņus.
    31. Saudzīgi lietot darbam nodoto aprīkojumu un instrumentus.
    32. Apzināties savu atbildību kopējā uzdevuma veikšanā.
    33. Organizēt savu darba laiku.
    34. Racionāli izmantot resursus.
    35. Efektīvi komunicēt dažādās vidēs.
    36. Izmantot starpkultūru komunikācijas iespējas.
    37. Sadarboties kopēju uzdevumu veikšanā, veidojot pozitīvu saskarsmi.
    38. Risināt konfliktsituācijas.
    39. Novērtēt savas spējas un profesionālās darbības izaugsmes iespējas.
    40. Pielietot kolēģu pozitīvo darba pieredzi.
    41. Orientēties informācijas iegūšanas avotos par nozarē notiekošo.
    42. Kritiski novērtēt jaunu informāciju.
    43. Apgūt jaunu pieredzi atbilstoši darba tirgus vajadzībām.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences:
    1. Spēja lasīt un izprast būvprojektus, orientēties normatīvo aktu kopumā un pielietošanā.
    2. Spēja plānot veicamo darbu secību, ievērojot būvdarbu kalendāro grafiku.
    3. Spēja plānot būvkonstrukciju montāžas materiālu un tehnisko resursu atbilstību veicamajam darbam un ražotāja norādījumiem.
    4. Spēja kontrolēt būvkonstrukciju montāžas atbilstību darbu grafikam.
    5. Spēja pielietot atbilstošu darba aprīkojumu būvkonstrukciju montāžai.
    6. Spēja pieņemt būvizstrādājumus būvobjektā, šķirojot un droši novietojot būvizstrādājumus un būvmateriālus pēc to specifikas un ražotāja ieteikumiem.
    7. Spēja apgūt un pielietot darba instrumentu darbības un lietošanas principus un drošus darba paņēmienus atbilstoši ražotāja norādījumiem.
    8. Spēja izvēlēties efektīvāko/piemērotāko darba rīku un mehānismu uzdotā darba uzdevuma veikšanai.
    9. Spēja uzturēt instrumentus un mehānismus darba kārtībā un veikt to apkopes darbus.
    10. Spēja droši un produktīvi pielietot darba rīkus, mehānismus un inventāru darba uzdevuma veikšanai.
    11. Spēja sagatavot un novietot glabāšanai darba rīkus, mehānismus un inventāru.
    12. Spēja identificēt iespējamās neatbilstības būvprojektā un būvobjekta realizācijā un novērst radušās neatbilstības.
    13. Spēja savienot dažādu materiālu būvkonstrukcijas, pielietojot atbilstošus būvkonstrukciju risinājumus un novērtējot to savstarpējo mijiedarbību.
    14. Spēja novērtēt būvizstrādājumu atbilstību būvprojektā uzrādītajiem parametriem.
    15. Spēja droši pārvietot būvkonstrukcijas un nepieciešamības gadījumā uzstādīt pagaidu balstus, izmantojot stropēšanas tehnoloģiju.
    16. Spēja montēt būvkonstrukcijas nepieciešamības gadījumā veikt vienkāršus korekcijas darbus.
    17. Spēja montēt/demontēt pacelšanas un montāžas palīgkonstrukcijas.
    18. Spēja izpildīt būvkonstrukcijas montāžu atbilstoši kvalitātes prasībām.
    19. Spēja vizuāli un mehāniski pārbaudīt samontēto būvkonstrukciju montāžas kvalitāti.
    20. Spēja secīgi novērtēt izpildīto darbu kvalitāti un novērst pieļautās neatbilstības.
    21. Spēja uzmērīt un dokumentēt paveiktos montāžas darbus.
    22. Spēja nodrošināt būvkonstrukciju un būvizstrādājumu aizsardzību ilgtspēju, pielietojot atbilstošus aizsardzības materiālus.
    VISPĀRĒJĀS kompetences:
    1. Spēja sazināties mutiski un rakstiski valsts valodā.
    2. Spēja sazināties un lietot profesionālo terminoloģiju vismaz vienā svešvalodā.
    3. Spēja piemērot matemātisko domāšanu profesionālo darba uzdevuma veikšanai.
    4. Spēja lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    5. Spēja veikt darba uzdevumus, saglabājot veselību un ievērojot darba aizsardzības, elektrodrošības un ugunsdrošības prasības.
    6. Spēja sniegt pirmo palīdzību un rīkoties ārkārtas situācijās.
    7. Spēja ievērot vides aizsardzības prasības, veicot profesionālos darba uzdevumus.
    8. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    9. Spēja veikt darbus augstumā, paredzot iespējamos darba riskus, izvēloties tehniskā kārtība esošu inventāru un aprīkojumu, precīzi izpildot darba aizsardzības prasības.
    10. Spēja veikt darba pienākumus atbilstoši uzņēmuma darba organizācijas principiem.
    11. Spēja veidot efektīvu komunikāciju ar objektā esošajām personām.
    12. Spēja sadarboties komandā, ievērojot pozitīvas saskarsmes principus
    13. Spēja pieņemt pamatotus lēmumus par savas karjeras plānošanu izvēlētajā profesionālajā jomā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
No 15 gadu vecuma, sekmju izraksts par daļēji apgūtu pamatizglītību VAI Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)/
Formāls (ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procedūras ietvaros)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 480 vai ne mazāk kā 640 stundas
Papildinformācija 

Profesionālās kvalifikācijas specializācijas:

  • Metāla būvkonstrukciju montētājs
  • Dzelzbetona būvkonstrukciju montētājs
  • Stikloto būvkonstrukciju montētājs
  • Koka būvkonstrukciju montētājs

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde:

- Mācību centrs "BUTS"

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Arhitektūra un būvniecība (58)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Būvniecība un civilā celtniecība (582)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Pamatizglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 22.02.2024

Ievietots: 07.05.2016