Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

2

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Mācīšanās rezultātus veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu: Profesiju standartu reģistrs

Grimētājs

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās
    zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. profesionālo grima un frizieru materiālu un specefektu ražotāji, to
    specifika un iegādes vietas;
    1.2. grimētāja profesionālās pilnveides iespējas;
    1.3. informācijas meklēšanas un atlases līdzekļi;
    1.4. pakalpojuma izmaksu aprēķināšana;
    1.5. dokumentu veidi un to noformēšana;
    1.6. vides aizsardzības pamatprincipi.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās
    zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. stila, modes, frizūru un grima vēsture;
    2.2. sociālās grupas un to stila specifika;
    2.3. asociatīvie šifri;
    2.4. kompozīcijas pamatprincipi;
    2.5. krāsu mācības pamatprincipi;
    2.6. gleznošanas pamatprincipi;
    2.7. telpiskuma radīšanas pamatprincipi;
    2.8. individuālie krāsu tipi;
    2.9. auguma proporcijas, sejas morfoloģija un anatomija;
    2.10. ādas uzbūve un īpatnības;
    2.11. ādas kopšanas līdzekļi un to lietošana;
    2.12. iespējamās grima materiālu izraisītās blakusparādības un alerģiskas
    reakcijas, to pamatpazīmes;
    2.13. grima psiholoģiskais raksturojums;
    2.14. vides un laikapstākļu, apgaismojuma un attāluma ietekme uz sejas
    un ķermeņa grimu un matu sakārtojumu;
    2.15. palīgmateriāli sejas un ķermeņa noformēšanā;
    2.16. cenas noteikšana pakalpojumam;
    2.17. komandas veidošanas principi;
    2.18. darba drošības un ugunsdrošības noteikumi, drošības zīmes.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās
    zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. saskarsmes pamatprincipi;
    3.2. zīmēšanas tehnikas;
    3.3. kolāžu materiālu veidi un to īpašības;
    3.4. grima un matu sakārtojuma veidošanas materiālu īpašības, sastāvs,
    izmantošana un uzglabāšana;
    3.5. grimētāja darba tehnoloģiskie procesi;
    3.6. grima veidi, tehnoloģijas, palīgmateriāli un to izmantošana;
    3.7. sejas, deguna, acu, pieres, vaigu, lūpu, zoda formu modelēšanas
    tehnikas un to pielietojums;
    3.8. ķermeņa formu izmaiņas ar dažādu materiālu palīdzību;
    3.9. plastisko materiālu specefekti, to lietošana un veidošanas
    tehnoloģijas;
    3.10. pastiža izstrādājumi, to izgatavošanas tehnoloģijas, instrumenti un
    lietošana;
    3.11. matu sakārtojumi atbilstoši sejas un galvas formai, auguma
    proporcijām, matu struktūrai un krāsai, vecumam, stilam, to matu ieveidošanas
    tehnoloģijas;
    3.12. dabīgo, mākslīgo matu parūku, šinjonu un citu izstrādājumu
    specifika, to piestiprināšanas tehnoloģijas;
    3.13. modes tendences matu sakārtojumos;
    3.14. profesionālās un vispārējās ētikas normas;
    3.15. dezinfekcijas tehnoloģijas, līdzekļi, instrumenti, aparatūra un to
    lietošana;
    3.16. personīgās un darba higiēnas normas;
    3.17. darba tiesiskās attiecības;
    3.18. pirmās palīdzības sniegšana;
    3.19. darba vides kultūra un ergonomika;
    3.20. profesionālā terminoloģija;
    3.21. valsts valoda;
    3.22. viena svešvaloda profesionālās saziņas līmenī.

  • Prasmes

    1. Izprast klienta vēlmes un vajadzības, nosakot grima veidošanas
    specifiku.
    2. Vizualizēt tēla raksturu ar grima palīdzību, attēlot to skicēs, zīmējumos,
    kolāžās un saskaņot ar pasūtītāju.
    3. Novērtēt modeļa atbilstību tēlam un veikt sagatavošanās darbus.
    4. Noteikt ādas tipu, attīrīt seju ar atbilstošiem līdzekļiem un sagatavot to
    grimēšanai.
    5. Noteikt un koriģēt sejas proporcijas un īpatnības.
    6. Izvēlēties piemērotus grima materiālus un specefektus atbilstoši
    uzdevumam.
    7. Veikt vizuālas izmaiņas uz sejas un ķermeņa ādas ar grima palīdzību.
    8. Veidot vēsturiskus, etniskus un fantāzijas grimus, vecuma, dzimuma
    transformācijas, portreta un rakstura grimus.
    9. Uzklāt grimu uz ķermeņa atsegtajām daļām, izmantot ķermeņa un sejas
    apgleznošanas elementus.
    10. Izmantot gatavas plastiskā materiāla sejas daļu formas.
    11. Veidot tādus specefektus kā rētas, brūces, iekaisumus, apdegumus,
    zilumus un citus.
    12. Izmantot palīgmateriālus sejas un ķermeņa noformēšanā.
    13. Noteikt matu struktūru un kvalitāti un izvēlēties piemērotākos
    materiālus un instrumentus matu sakārtojuma veidošanā.
    14. Koriģēt sejas formu ar matu sakārtojuma palīdzību.
    15. Veidot, stilizēt un transformēt dažādu veidu matu sakārtojumus.
    16. Izgatavot un izmantot pastiža izstrādājumus atbilstoši uzdevumam.
    17. Pielāgot grimu un matu veidošanas tehnoloģijas skatuves, televīzijas,
    kino, foto un konkrētā pasūtītāja uzdevuma specifikai.
    18. Patstāvīgi reaģēt un rast ātru risinājumu nestandarta situācijās.
    19.Veikt pakalpojuma izmaksu uzskaiti.
    20. Pārzināt dekoratīvās kosmētikas, grima un friziera darba materiālu un
    instrumentu piedāvājumu.
    21. Pārzināt jaunākās grima tehnoloģijas un materiālus un izmantot tos
    praksē.
    22. Iekārtot un uzturēt tīru darba vietu, izmantot atbilstošus dezinfekcijas
    līdzekļus un aparatūru, ievērot personīgās higiēnas prasības.
    23. Veikt darba pienākumus, nekaitējot savai, klientu un kolēģu veselībai,
    ievērot profesionālās un vispārējās ētikas principus.
    24. Lietišķas sarunas laikā veidot pozitīvu saskarsmi ar klientu.
    25. Noteikt izmantojamo produktu un materiālu iespējamās
    blakusparādības un to iestāšanos.
    26. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.
    27. Ievērot darba un vides aizsardzības noteikumus.
    28. Sniegt pirmo palīdzību.
    29. Lietot valsts valodu, vienu svešvalodu un profesionālo terminoloģiju.
    30. Veikt darbu patstāvīgi vai strādāt grupā, novērtēt sava darba kvalitāti
    un uzņemties atbildību par tā rezultātu.

  • Kompetences

    1. Spēja pozitīvas saskarsmes rezultātā mērķtiecīgi noskaidrot pasūtītāja
    uzdevumu, vēlmes, vajadzības un iespējas.
    2. Spēja vizualizēt grimu atbilstoši uzdevumam un pieņemt lēmumu par
    veicamajiem darbiem, to secību, atbilstošākajiem līdzekļiem, tehnoloģijām un
    materiāliem grimētāja uzdevuma veikšanai.
    3. Spēja novērtēt sejas morfoloģiju un ķermeņa proporcijas un veikt to
    vizuālas izmaiņas ar grima materiāliem.
    4. Spēja veidot grimu atbilstoši teātra, televīzijas, kino, foto, reklāmas
    grima specifikai un modes tendencēm, prasībām.
    5. Spēja izmantot atbilstošākos grima specefektus, pastižu un
    palīgmateriālus grimētāja uzdevuma veikšanai.
    6. Spēja izveidot, stilizēt un transformēt dažāda veida matu sakārtojumus
    atbilstoši klienta individuālajām īpašībām un uzdevumam.
    7. Spēja iekārtot darba vidi, uzturēt to tīru un sakoptu.
    8. Spēja veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba
    rezultātu.
    9. Spēja grimētāja darbā ātri reaģēt un rast risinājumu nestandarta
    situācijās.
    10. Spēja sekot līdzi aktuālajām tendencēm un jaunākajām tehnoloģijām
    grimētāja darbā, izmantojot dažādus informatīvos avotus.
    11. Spēja aprēķināt pakalpojuma izmaksas un noteikt tā cenu.
    12. Spēja ievērot profesionālās un vispārējās ētikas principus.
    13. Spēja grima veidošanā sadarboties ar nepieciešamajiem speciālistiem.
    14. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.
    15. Spēja ievērot darba aizsardzības prasības un veikt darba pienākumus,
    nekaitējot savai, klientu un kolēģu veselībai.
    16. Spēja sniegt pirmo palīdzību.
    17. Spēja ievērot vides aizsardzības prasības un veikt darba pienākumus,
    nekaitējot videi.
    18. Spēja sazināties valsts valodā, vienā svešvalodā un lietot profesionālo
    terminoloģiju.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
No 15 gadu vecuma, sekmju izraksts par daļēji apgūtu pamatizglītību VAI Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)/
Formāls (ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procedūras ietvaros)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 480 vai ne mazāk kā 640 stundas

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde:

- Profesionālā stilistu skola

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Individuālie pakalpojumi (81)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Skaistumkopšanas pakalpojumi (815)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Pamatizglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 03.09.2021

Ievietots: 07.05.2016