Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

2

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Konditora palīgs

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Nozares iekšējie un ārējie normatīvie akti.
    Izpratnes līmenī:
    1. Uzņēmuma un darba vides resursi – to raksturojums.
    2. Labas higiēnas prakses vadlīnijas.
    3. Minimālās higiēnas prasības uzņēmumā.
    4. Noliktavu saimniecības raksturojums.
    5. Mikrobioloģiskās, fizikālās un ķīmiskās vērtēšanas metodes.
    6. Tehnoloģiskās instrukcijas, receptūras.
    7. Matemātiskie aprēķini.
    8. Izejvielu, produktu un piedevu raksturojums, sagatavošanas veidi.
    9. Maizes daudzveidība un iedalījums (t.sk. bezglutēna izstrādājumi).
    10. Termiskajā apstrādē noritošie ķīmiskie procesi.
    11. Dažādu mīklu starpproduktu svara zudumi termiskās apstrādes laikā.
    12. Profesionālā terminoloģija svešvalodā.
    13. Dabas velšu pielietošana konditorejas izstrādājumu noformēšanā.
    14. Iepakojamā materiāla marķējums.
    15. Iesaiņojamā un iepakojamā materiāla funkcijas.
    16. Higiēnas prasības iepakojamajiem un iesaiņojamajiem materiāliem.
    17. Marķēšanas noteikumi sasaldētiem un saldētiem produktiem.
    18. Sasaldēto un saldēto starpproduktu un gatavo izstrādājumu marķējumu īpašās prasības.
    19. Noliktavu saimniecības raksturojums.
    20. Noliktavu raksturojums.
    Lietošanas līmenī:
    1. Darba plānu un grafiku ievērošana.
    2. Darba drošības prasības.
    3. Tehnoloģisko iekārtu veidi, raksturojums un ekspluatācijas noteikumi.
    4. Personīgās higiēnas prasības.
    5. Personālhigiēnas prasības uzņēmumā.
    6. Individuālo aizsardzības līdzekļu lietošanas prasības.
    7. Profesionālā ētika.
    8. Profesionālā saskarsme.
    9. Darbs komandā.
    10. Laika plānošanas pamatprincipi.
    11. Tehnoloģiskie procesi.
    12. Tehnoloģiskā dokumentācija.
    13. Produktu grupas, to raksturojums.
    14. Sensorās vērtēšanas metodes.
    15. Produktu pieņemšanas un kontroles kritēriji.
    16. Mērinstrumentu izmantošana.
    17. Profesionālā terminoloģija.
    18. Svaru mērvienības.
    19. Produktu un izejvielu pirmapstrādes veidi.
    20. Tehnoloģiskais aprīkojums, inventārs.
    21. Produktu un izejvielu kvalitātes rādītāji.
    22. Uzglabāšanas prasības un termiņi.
    23. Produktu grupu saderība.
    24. Produktu raksturojošās īpašības/raksturojums.
    25. Sensorās vērtēšanas rādītāju raksturojums.
    26. Nepieciešamo izejvielu un produktu raksturojums.
    27. Starpproduktu gatavošanas veidi un paņēmieni.
    28. Izejvielu un produktu uzglabāšanas prasības.
    29. Maizes gatavošanas tehnoloģiskās iekārtas un to ekspluatācijas noteikumi.
    30. Specifiskais aprīkojums, piederumi un to pielietojums.
    31. Izejvielu, produktu un piedevu maizei un izstrādājumiem sagatavošanas tehnoloģiskie procesi.
    32. Maizes gatavošanas laikā notiekošie procesi Maizes uzturvērtība.
    33. Maizes gatavošanas un ražošanas pamata un papildu izejvielas.
    34. Maizes ražošanas receptūras t.sk. klasisko Latvijas rudzu maizes receptūras.
    35. Plaucējuma, ierauga, iejavas un mīklas gatavošanas paņēmieni. Ierauga, plaucējumu un mīklas kvalitātes prasības.
    36. Maizes ražošanas tehnoloģisko procesu režīmi/parametri.
    37. Mīklu gatavošanas tehnoloģijas un paņēmieni.
    38. Mīklas izstrādājumu gatavošanas tehnoloģiskie procesi un režīmi.
    39. Izstrādājumu veidi un to gatavošanas tehnoloģijas.
    40. Tehnoloģiskās instrukcijas.
    41. Termiskās apstrādes paņēmieni.
    42. Cepšanas režīmi un veidi.
    43. Apstrādes metodes, materiāli un tehnoloģijas.
    44. Kvalitatīvi izceptas maizes un tās izstrādājumu kvalitatīvie rādītāji un to raksturojums.
    45. Pēcapstrādes paņēmieni.
    46. Mīklu izejvielu raksturojums.
    47. Mīklu veidi.
    48. Mīklas ražošanas un gatavošanas tehnoloģijas.
    49. Atbilstošie mīklu gatavošanas tehnoloģiskie procesi un režīmi.
    50. Dažādu mīklu gatavošanā izmantojamās tehnoloģiskās iekārtas, to veidi, pielietojums.
    51. Starpproduktu veidi.
    52. Starpproduktu gatavošanas metodes.
    53. Apdares krēmu un pildījumu izejvielu grupu raksturojums.
    54. Apdares krēmu un pildījumu gatavošanas tehnoloģijas un metodes.
    55. Apdares krēmu un pildījumu gatavošanas tehnoloģiskie procesi un režīmi.
    56. Tehnoloģisko procesu norise starpproduktos to sagatavošanas laikā termiskajai apstrādei.
    57. Starpproduktu apstrādes paņēmieni.
    58. Apstrādes materiāli un tehnoloģijas.
    59. Izmaiņas termiskās apstrādes laikā.
    60. Temperatūras režīma izvēle atbilstoši starpproduktu un mīklas veidam.
    61. Dažādu mīklu, gatavo izstrādājumu sensorie un kvalitātes rādītāji.
    62. Pēcapstrādes paņēmieni.
    63. Produktu un izejvielu raksturojums un specifikācija.
    64. Noformēšanas materiālu saderība ar izstrādājumu.
    65. Noformēšanas materiālu apstrādes paņēmieni.
    66. Krāsvielu raksturojums un iedalījums.
    67. Pārtikas piedevu nekaitīgums.
    68. Inventāra pielietošana noformēšanā.
    69. Tehnoloģiskā dokumentācija.
    70. Temperatūras režīmi.
    71. Aukstumiekārtu veidi, to raksturojums.
    72. Termiskās apstrādes iekārtu veidi un to raksturojums.
    73. Konditorejas aprīkojums ̶ raksturojums un lietošana.
    74. Produktu grupu saderība.
    75. Izejvielu un materiālu atbilstība desertu veidam.
    76. Termiskās apstrādes veidi.
    77. Higiēnas noteikumi.
    78. Saldēto desertu gatavošanas tehnoloģiskais process.
    79. Saldēto desertu pasniegšanas prasības un noteikumi.
    80. Pasaules klasikas desertu gatavošanas tradīcijas.
    81. Latvijas klasikas desertu izejvielu izvēle un to raksturojums.
    82. Ēdienu gatavošanas tradīcijas reģionos.
    83. Profesionālā terminoloģija, t.sk svešvalodā.
    84. Iepakojuma un materiālu atbilstības raksturojums un kritēriji..
    85. Iepakošanas veidi un paņēmieni.
    86. Vakuuma iepakojumu vai speciālo iepakojumu veidi un pielietojums.
    87. Iepakojuma materiālu veidi, to raksturojums un izvēle.
    88. Temperatūras režīmi.
    89. Risku analīze.
    90. Sasaldēto un saldēto starpproduktu un gatavo izstrādājumu uzglabāšanas noteikumi.
    91. Mērinstrumentu lietošana.
    92. Dokumentu pārvaldība.
    93. Uzglabāšanas vai noliktavas dokumentācijas sagatavošana.
    94. Uzglabāšanas režīmi un termiņi konditorejas izstrādājumiem.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Sociālo attiecību dažādība.
    2. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    3. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    4. Uzņēmējdarbību regulējošie normatīvie akti.
    Izpratnes līmenī:
    1. Vārdu krājums.
    2. Gramatikas un valodas funkcijas.
    3. Verbālās mijiedarbības veidi.
    4. Valodas stili un intonācijas iezīmes.
    5. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    6. Sadarbības veicināšanas principi
    7. Komandas izveide.
    8. Konfliktu novēršana.
    9. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    10. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    11. Darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības, dabas un vides aizsardzības normatīvie akti.
    12. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    13. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    14. Ugunsdrošības aizsardzības līdzekļi un to pielietošana.
    15. Ergonomikas pamatprincipi.
    16. Darba vides riska faktori un novērtēšanas metodes.
    17. Atkritumu šķirošanas nepieciešamība.
    18. Ekonomiskie resursi un ekonomikas pamatproblēmas.
    19. Komercdarbības veidi.
    20. Biznesa plāna loma uzņēmējdarbībā.
    21. Plānošanas un lēmumu pieņemšanas principi.
    22. Darbinieka motivēšanas un talantu attīstīšanas nozīme darba kvalitātes paaugstināšanā.
    Lietošanas līmenī:
    1. Laika plānošana.
    2. Valsts valoda.
    3. Svešvaloda.
    4. Starpkultūru mijiedarbība.
    5. Laika plānošanas paņēmieni.
    6. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni.
    7. Lietišķās komunikācijas process.
    8. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    9. Darbs ar biroja tehniku.
    10. Informācijas sistēmu drošība.
    11. Datoru drošības programmas.
    12. Darba vides riska faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    13. Normatīvie akti darba aizsardzības jomā.
    14. Elektrodrošības noteikumi.
    15. Drošības signāli un zīmes.
    16. Darba aizsardzības līdzekļi un to pielietošana.
    17. Individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu lietošanas prasības.
    18. Droši un ergonomiski darba paņēmieni.
    19. Pirmā palīdzība.
    20. Rīcība ārkārtas situācijā.
    21. Rēķināšana.
    22. Mērvienības un formas.
    23. Matemātikas metodes un instrumenti.
    24. Uzņēmuma darba organizācija.
    25. Darbu secības plānošana.
    26. Tirgzinības pamati.
    27. Mācīšanās stratēģijas.
    28. Pašvērtējuma principi.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes:
    1. Novērtēt darba vidi.
    2. Atbildīgi izvērtēt resursu pieejamību.
    3. Apzināt tehnoloģiskā aprīkojuma, inventāra atbilstību darba uzdevumam.
    4. Informēt atbildīgo darbinieku par iekārtas tehniskajām nepilnībām.
    5. Ievērot personīgās higiēnas prasības.
    6. Ievērot personālhigiēnas prasības.
    7. Lietot darbā individuālos aizsardzības līdzekļus, t.sk. aizsargtērpu.
    8. Veikt regulāru veselības stāvokļa pārbaudi.
    9. Ievērot telpu, iekārtu un ražošanas higiēnas prasības.
    10. Analizēt saņemto uzdevumu kopā ar konditoru un kolēģiem.
    11. Noskaidrot darba uzdevuma saturu un izpildes termiņus.
    12. Veikt darbus ievērojot konditora norādījumus.
    13. Veikt profesionālos darba uzdevumus, ievērojot racionālu laika sadalījumu.
    14. Izvērtēt konditorejas izstrādājumu receptūru un tehnoloģisko karšu saturu.
    15. Precīzi ievērot konditorejas izstrādājumu tehnoloģiskos procesus un to secību.
    16. Izvērtēt izejvielas un produktus, izmantojot sensorās vērtēšanas metodes.
    17. Ievērot izejvielu un produktu pieņemšanas kritērijus.
    18. Sagatavot mērinstrumentus darba procesam.
    19. Precīzi svērt un dozēt produktus un izejvielas, ievērojot receptūras.
    20. Sagatavot pirmapstrādes tehnoloģiskās iekārtas un aprīkojumu darba procesam.
    21. Ievērot tehnoloģisko karšu norādījumus.
    22. Veikt izejvielu pirmapstrādi atbilstoši darba uzdevumam.
    23. Atbildīgi ievērot higiēnas prasības veicot pirmapstrādi.
    24. Ievērot izejvielu uzglabāšanas režīmus.
    25. Kontrolēt produktu un izejvielu kvalitāti pirmapstrādes laikā.
    26. Novērtēt sensori izejvielu raksturojošās īpašības un kvalitātes rādītājus pēc noteiktiem kritērijiem.
    27. Informēt atbildīgo darbinieku par neatbilstību izejvielu kvalitātes prasībās.
    28. Sagatavot ražošanai izejvielas, produktus, piedevas un materiālus atbilstoši konditora norādījumiem.
    29. Gatavot starpproduktus.
    30. Ievērot sagatavoto izejvielu un starpproduktu uzglabāšanas prasības un nosacījumus.
    31. Apzināt tehnoloģisko iekārtu, aprīkojuma un piederumu atbilstību maizes veidam un specifikai.
    32. Sagatavot specifisko aprīkojumu un piederumus.
    33. Veikt tehnoloģisko iekārtu, aprīkojuma un inventāra ikdienas apkopi.
    34. Noteikt izejvielu, produktu un piedevu atbilstību, ievērojot tehnoloģisko instrukciju norādījumus.
    35. Precīzi sagatavot izejvielu, produktu un piedevu apjomu atbilstoši receptūrai.
    36. Izvēlēties mīklām atbilstošās pamata un papildus izejvielas:
    ̶ rudzu maizei;
    ̶ kviešu maizei;
    ̶ jaukto miltu maizei;
    ̶ speciālai/īpašai maizei (griķu, kukurūzas u.c.).
    37. Gatavot plaucējumus, iejavas un ieraugus.
    38. Gatavot mīklas dažādos veidos/paņēmienos atbilstoši receptūrai.
    39. Apstrādāt dažādas mīklas.
    40. Veidot dažādu miltu maizes mīklu izstrādājumus.
    41. Veidot dažādu mīklu starpproduktus.
    42. Izvērtēt ražošanas procesu tehnoloģiskās norises.
    43. Ievērot tehnoloģiskajā kartē atbilstošo/noteikto cepšanas režīmu.
    44. Uzraudzīt un nodrošināt atbilstošo cepšanas režīmu atbilstoši maizes veidam un izstrādājumam.
    45. Sekot mīklu un starpproduktu kvalitātes rādītāju izmaiņām cepšanas laikā.
    46. Apstrādāt gatavos izstrādājumus pēc cepšanas/termiskās apstrādes.
    47. Noformēt gatavos izstrādājumus (maize, cepumi, smalkmaizītes, kliņģeri, u.c).
    48. Rūpīgi veikt pēcapstrādi.
    49. Novērtēt izstrādājumu kvalitātes rādītājus sadarbībā ar konditoru.
    50. Gatavot mīklas ar dažādiem paņēmieniem:
    ̶ bez rauga mīklas;
    ̶ rauga mīklas;
    ̶ smilšu mīklas;
    ̶ mīklas bez glutēna;
    ̶ plaucētās mīklas;
    ̶ biskvīta mīklas;
    ̶ piparkūku mīklas u.c..
    51. Ievērot dažādu mīklu gatavošanas tehnoloģiskos procesus.
    52. Rūpīgi izvērtēt mīklu kvalitātes radītājus.
    53. Veidot dažādu mīklu starpproduktus.
    54. Gatavot, ievērojot receptūru:
    ̶ sāļos apdares krēmus un pildījumus, masas;
    ̶ šokolādes apdares krēmus un pildījumus, masas;
    – cukura apdares materiālus;
    ̶ sauso izejvielu pildījumus, krēmus;
    ̶ olbaltuma krēmus un pildījumus, masas;
    ̶ piena produktu krēmus un pildījumus, masas.
    55. Precīzi ievērot gatavo apdares materiālu, pildījumu un krēmu uzglabāšanas režīmus un termiņus.
    56. Lietot tehnoloģisko aprīkojumu un/vai inventāru atbilstoši uzdevumam.
    57. Veidot starpproduktus.
    58. Vizuāli novērtēt starpproduktu gatavību cepšanai.
    59. Apstrādāt starpproduktus pirms termiskās apstrādes.
    60. Precīzi pielāgot temperatūras režīmu atbilstoši starpproduktu un mīklas veidam.
    61. Apstrādāt gatavos izstrādājumus pēc termiskās apstrādes.
    62. Sensori novērtēt gatavos izstrādājumus.
    63. Piemērot izstrādājuma veidam atbilstošus materiālus un izejvielas.
    64. Atbildīgi izvēlēties izstrādājuma noformēšanai atbilstošu krāsvielu.
    65. Lasīt tehnoloģisko dokumentāciju un/vai receptūru.
    66. Precīzi ievērot tehnoloģiskās dokumentācijas un/vai receptūru prasības.
    67. Sagatavot tehnoloģiskās iekārtas, aprīkojumu un inventāru deserta gatavošanai.
    68. Nodrošināt atbilstošu temperatūras un laika režīmus tehnoloģiskajās iekārtās.
    69. Atbildīgi izvēlēties atbilstošās izejvielas un materiālus dažādiem desertiem.
    70. Piemērot atbilstošos desertu noformēšanas materiālus.
    71. Izvēlēties atbilstošu apstrādes veidu desertu gatavošanai:
    ̶ ar termisko apstrādi;
    ̶ bez termiskās apstrādes;
    ̶ saldētajiem desertiem;
    ̶ specializētajiem desertiem;
    – Latvijas klasiskiem desertiem;
    ̶ pasaules klasiskie desertiem.
    72. Precīzi gatavot desertu atbilstoši receptūras nosacījumiem pēc konditora norādījumiem.
    73. Izvēlēties iepakojumu veidus starpproduktu un gatavo izstrādājumu uzglabāšanai.
    74. Precīzi ievērot iepakojamā materiāla marķējumu un higiēnas prasības tā lietošanai.
    75. Sagatavot starpproduktus un gatavos izstrādājumus iepakošanai vakuumā vai speciālajos iepakojumos.
    76. Pārbaudīt iepakojamā materiāla atbilstību paredzētajam pielietojumam.
    77. Iepakot produktu atbilstoši tehnoloģiskai instrukcijai un iekārtu ekspluatācijas instrukcijai.
    78. Piemērot katram starpproduktam un gatavajam izstrādājumam atbilstošo sasaldēšanas režīmus.
    79. Kontrolēt sasaldēšanas temperatūru starpproduktu un gatavo izstrādājumu uzglabāšanas laikā atbilstoši kritērijiem.
    80. Ievērot gatavo izstrādājumu un starpproduktu saldēšanas prasības.
    81. Kontrolēt saldēto starpproduktu un gatavo izstrādājumu uzglabāšanas temperatūras režīmu un laiku.
    82. Komplektēt gatavos izstrādājumus atbilstoši pasūtījumiem.
    83. Nodot uzglabāšanai noliktavās vai realizācijai.
    84. Ievērot gatavo izstrādājumu un starpproduktu uzglabāšanas temperatūru un termiņu.
    85. Ievērot marķējumu un tā informāciju uzglabāšanā.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Plānot darbus atbilstoši dienas plānam.
    2. Veikt darbus, ievērojot racionālu laika sadalījumu.
    3. Sazināties valsts valodā.
    4. Sazināties mutiski un rakstiski svešvalodā.
    5. Lietot profesionālo terminoloģiju vismaz vienā svešvalodā.
    6. Sadarboties komandā apzinoties savu atbildību kopējā uzdevuma veikšanā.
    7. Efektīvi sadarboties dažādās vidēs un situācijās, veicot profesionālos pienākumus.
    8. Kritiski un radoši domāt.
    9. Racionāli plānot savu un komandas laiku.
    10. Identificēt stresa rašanās cēloņus.
    11. Lietot datoru un biroja tehniku.
    12. Mērķtiecīgi apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotāko risinājumu.
    13. Atbildīgi apmainīties ar informāciju.
    14. Patstāvīgi sagatavot profesionālos dokumentus un organizēt to plūsmu, izmantojot lietojumprogrammas.
    15. Atrast nepieciešamo informāciju interneta resursos, datu nesējos.
    16. Izvērtēt kritiski informācijas ticamību.
    17. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasībām.
    18. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    19. Ievērot darba likumdošanas prasības.
    20. Ievērot uzņēmuma darba iekšējās kārtības noteikumus.
    21. Pielietot ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektrodrošība noteikumus, veicot konditora pienākumus.
    22. Pielietot ugunsdrošības aizsardzības līdzekļus.
    23. Ievērot ergonomikas prasības darba vietas iekārtošanā.
    24. Sagatavot darba vietu drošai darba veikšanai.
    25. Pielietot ABC-shēmu viskritiskāko stāvokļu novēršanai, dzīvības saglabāšanai un uzturēšanai.
    26. Sniegt pirmo palīdzību aroda negadījumos.
    27. Pielietot matemātiskos aprēķinus izejvielu uzskaitē.
    28. Veidot tehnoloģiskās kartes, matemātiski pamatojot aprēķinus.
    29. Kritiski un radoši domāt.
    30. Personīgi iesaistīties jaunu ideju radīšanā, izrādot iniciatīvu.
    31. Argumentēti definēt prioritātes.
    32. Efektīvi plānot resursus.
    33. Izvērtēt ekonomiskos riskus.
    34. Pieņemt lēmumus par problēmu risinājumu konkrētās situācijās.
    35. Izvērtēt profesionālo pieredzi un savas karjeras izaugsmes iespējas.
    36. Kritiski izvērtēt un izmantot iegūto informāciju profesionālajā darbībā.
    37. Pielietot dažādas mācīšanās stratēģijas.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences:
    1. Spēja izvērtēt un veikt savu darba uzdevumu, nodrošinot saistītos resursu racionālu izmantošanu.
    2. Spēja atbildīgi apzināt tehnoloģisko iekārtu, aprīkojuma un inventāra gatavību ražošanas procesiem.
    3. Spēja ievērot personīgās higiēnas un personālhigiēnas prasības ražošanas procesos, atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    4. Spēja atbildīgi sadarboties ar konditoru darba un laika plānošanā uzdevumu izpildei.
    5. Spēja precīzi ievērot tehnoloģiskās dokumentācijas prasība un tehnoloģisko procesu secību.
    6. Spēja pieņemt izejvielas atbilstoši norādījumiem.
    7. Spēja precīzi svērt un dozēt produktus un izejvielas, ievērojot receptūru nosacījumus.
    8. Spēja veikt produktu un izejvielu pirmapstrādi atbilstoši darba uzdevumam.
    9. Spēja ievērot un kontrolēt katras produktu grupas uzglabāšanas režīmus un kvalitāti dažādos termiņos.
    10. Spēja izvērtēt izejvielu un produktu kvalitāti, izmantojot sensorās vērtēšanas metodes.
    11. Spēja sagatavot izejvielas un produktus ražošanas procesam atbilstoši darba uzdevumam.
    12. Spēja sagatavot tehnoloģiskās iekārtas, aprīkojumu un piederumus atbilstošā maizes veida cepšanai.
    13. Spēja precīzi sagatavot izejvielas, produktus, materiālus un piedevas atbilstoši maizes veidam.
    14. Spēja gatavot dažādu miltu maizes mīklas, ievērojot receptūras nosacījumus un konditora norādījumus.
    15. Spēja pēc konditora norādījumiem veidot dažādas sarežģītības izstrādājumus.
    16. Spēja piemērot un nodrošināt katram maizes un tās izstrādājuma veidam atbilstošo cepšanas režīmu.
    17. Spēja apstrādāt un noformēt gatavos maizes izstrādājumus, novērtējot izstrādājumu kvalitāti.
    18. Spēja gatavot dažādas mīklas, atbilstoši receptūrai un tehnoloģiskajai instrukcijai.
    19. Spēja veidot dažādu mīklu starpproduktus un izvērtēt mīklas kvalitātes rādītājus sadarbībā ar konditoru.
    20. Spēja gatavot dažādus apdares krēmus un pildījumus un precīzi ievērot gatavo izstrādājumu uzglabāšanas prasības.
    21. Spēja sagatavot starpproduktus termiskajai apstrādei.
    22. Spēja cept dažādu mīklu gatavos izstrādājumus atbilstoši konkrētā izstrādājuma prasībām.
    23. Spēja sagatavot konditorejas izstrādājumu noformēšanā dažādus izmantojamos materiālus.
    24. Spēja piemērot tehnoloģiskās iekārtas un aprīkojumu dažādu desertu gatavošanai, precīzi ievērojot tehnoloģiskās dokumentācijas prasības.
    25. Spēja sagatavot lietošanai tehnoloģiskās iekārtas un aprīkojumu ražošanai atbilstoši deserta veidam.
    26. Spēja atbildīgi sagatavot dažādu desertu gatavošanai produktus, izejvielas un materiālus.
    27. Spēja gatavot un noformēt desertus, ievērojot receptūras nosacījumus un konditora norādījumus.
    28. Spēja sagatavot atbilstošo iepakojumu un materiālu, precīzi ievērojot higiēnas prasības.
    29. Spēja iepakot uzglabāšanai vakuumā un speciālajos iepakojumos starpproduktus un gatavos izstrādājumus.
    30. Spēja sasaldēt un saldēt starpproduktus un gatavos konditorejas izstrādājumus.
    31. Spēja sagatavot pasūtījumu un nodrošināt gatavo izstrādājumu un starpproduktu nodošanu noliktavā vai realizācijai.
    32. Spēja nodrošināt gatavo izstrādājumu un starpproduktu uzglabāšanas režīmus un termiņus, kontrolējot to kvalitāti uzglabāšanas laikā.
    VISPĀRĒJĀS kompetences:
    1. Spēja sadarboties ar kolēģiem darbu plānošanā un izpildē.
    2. Spēja izteikt un interpretēt jēdzienus, domas, faktus un viedokli gan mutiski, gan rakstiski.
    3. Spēja sazināties vismaz vienā svešvalodā.
    4. Spēja efektīvi iesaistīties komandas darbā, ievērojot profesionālās ētikas un komunikācijas principus.
    5. Spēja pārliecinoši un droši izvēlēties un lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas profesionālo darba uzdevuma veikšanai.
    6. Spēja ievērot darba tiesību, darba, vides, ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektrodrošības noteikumus, ievērojot normatīvo aktu prasības.
    7. Spēja noteikt darba vides apstākļu kaitīgo ietekmi uz veselību.
    8. Spēja sniegt pirmo palīdzību un rīkoties ārkārtas situācijā.
    9. Spēja pielietot matemātiskos aprēķinus darba uzdevuma veikšanai.
    10. Spēja radīt jaunas idejas un pieņemt pamatotus lēmumus konkrētās situācijās savas profesionālās darbības jomā.
    11. Spēja plānot un pieņemt lēmumus savas profesionālās karjeras veidošanā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
No 15 gadu vecuma, sekmju izraksts par daļēji apgūtu pamatizglītību VAI Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām) vai Formāls (caur ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procesu, kārtojot kvalifikācijas eksāmenu profesijā)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 480 vai ne mazāk kā 640 stundas

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Sociālās integrācijas valsts aģentūras Jūrmalas profesionālā vidusskola

- Profesionālās izglītības kompetences centrs "Liepājas Valsts tehnikums"

- Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums"

- Valmieras tehnikums

Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde:

- SIA "DIJA" Mācību centrs

- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latgales mācību centrs"

- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību mācību centrs "AUSTRUMVIDZEME"

- Mācību centrs "FIBRA"

Izdevējiestādes:

- Mācību centrs "BUTS"

- Liepājas Valsts tehnikums

- Jūrmalas profesionālā vidusskola

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Individuālie pakalpojumi (81)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Viesnīcu un restorānu serviss (811)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Pamatizglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 06.02.2024

Ievietots: 02.05.2019