Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

2

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Mācīšanās rezultātus veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu: Profesiju standartu reģistrs

Manikīra un pedikīra speciālists

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. komercdarbības pamati;
    1.2. patērētāju tiesības;
    1.3. lietvedības pamati;
    1.4. komersanta darba organizācija;
    1.5. grāmatvedības pamati.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. manikīra un pedikīra procedūras vēsture;
    2.2. nagu un ādas uzbūve;
    2.3. nagu formas un to veidošana;
    2.4. vīles, to veidi;
    2.5. nagu lakas un to sastāvdaļas, funkcijas;
    2.6. roku un kāju profesionālā kosmētika;
    2.7. roku un kāju kosmētiskās masāžas indikācijas un kontrindikācijas;
    2.8. krāsu mācība;
    2.9. profesionālie termini valsts valodā un vismaz vienā svešvalodā.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. manikīra darba tehnoloģijas (klasiskās apstrādes tehnika, sausās apstrādes tehnika, SPA tehnika);
    3.2. pedikīra darba tehnoloģijas (klasiskās apstrādes tehnika, sausās apstrādes tehnika, SPA tehnika);
    3.3. instrumentu un aparatūras izvēle un pielietošana manikīra un pedikīra procedūrā;
    3.4. profesionālās kosmētikas izvēle un pielietošana manikīra un pedikīra procedūrā;
    3.5. nagu formas veidošana, nagu vīlēšana un pulēšana manikīra un pedikīra procedūrā;
    3.6. nagu lakošanas veidi ar dažādām nagu lakām;
    3.7. nagu dizaina pamatprincipi;
    3.8. kosmētiskās masāžas procedūras rokām un kājām;
    3.9. pirmā palīdzība;
    3.10. informācijas tehnoloģiju izmantošana;
    3.11. rīcība ugunsgrēka gadījumā;
    3.12. darba vides organizēšana;
    3.13. uz klientu orientēta saskarsme;
    3.14. profesionālās un vispārīgās ētikas principi;
    3.15. valsts valoda;
    3.16. viena svešvaloda profesionālās saziņas līmenī;
    3.17. darba aizsardzība;
    3.18. ugunsdrošības, elektrodrošības un civilās aizsardzības noteikumi;
    3.19. darba tiesiskās attiecības;
    3.20. vides aizsardzība.

  • Prasmes

    1. Diferencēt roku un kāju ādas, nagu veselības stāvokli, nagu tipu un struktūru, atpazīt roku un kāju ādas un nagu izmaiņas un ieteikt klientam problēmu risināt pie atbilstoša speciālista – podologa vai dermatologa.
    2. Izvēlēties, sagatavot un lietot dezinfekcijas līdzekļus, ievērot to lietošanas instrukcijas, tīrīt, dezinficēt un sterilizēt instrumentus, piederumus, aparatūru.
    3. Izvēlēties darba procesam atbilstošus instrumentus, piederumus, aparatūru un atbilstošus profesionālos roku un kāju kopšanas līdzekļus, ievērot to lietošanas un glabāšanas noteikumus.
    4. Aprēķināt un dozēt nepieciešamo roku un kāju kopšanas profesionālās kosmētikas daudzumu.
    5. Ieteikt klientam roku un kāju kopšanas līdzekļus lietošanai mājas apstākļos, lai uzturētu procedūras rezultātu.
    6. Izveidot nagu formu atbilstoši roku kopskatam vai klienta vēlmēm.
    7. Lietot pamattehnoloģijas manikīra un pedikīra procedūrā (klasisko, sausās apstrādes un SPA apstrādes tehniku).
    8. Lietot nagu standziņas vai šķērītes, apstrādājot nagu kutikulas zonu, neievainojot audus.
    9. Nolakot nagus, pārzināt lakošanas tehnikas un lietot dažādu veidu nagu lakas.
    10. Veikt nagu dizainu.
    11. Izvēlēties un veikt kosmētiskās masāžas procedūras.
    12. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un elektrodrošības normatīvo aktu prasības.
    13. Ievērot patērētāju tiesības.
    14. Sniegt pirmo palīdzību.
    15. Organizēt darba vidi, veikt epidemioloģiskās drošības pasākumus.
    16. Ievērot personīgo higiēnu.
    17. Ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības un saudzēt apkārtējo vidi.
    18. Lietot individuālos aizsardzības līdzekļus.
    18. Plānot un organizēt savu darbu, uzņemties atbildību par sava darba rezultātiem.
    20. Atrast, atlasīt un izmantot informāciju un veidot dokumentāciju darba procesu nodrošināšanai.
    21. Elastīgi risināt problēmjautājumus.
    22. Pārvaldīt valsts valodu.
    23. Pārvaldīt vienu svešvalodu profesionālās saziņas līmenī.
    24. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.
    25. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    26. Ievērot profesionālos un vispārīgos ētikas principus.
    27. Lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.

  • Kompetences

    1. Spēja organizēt un sakopt darba vidi atbilstoši veicamajam procesam, plānot tehnoloģiskā procesa darbu secību, nodrošinot klientu drošu apkalpošanu visu darba procesu laikā.
    2. Spēja diferencēt roku un kāju ādas, nagu veselības stāvokli, novērtēt to struktūru, izvēlēties un lietot atbilstošu darba tehnoloģiju un profesionālo kosmētiku.
    3. Spēja atbilstoši veicamajam darbam izvēlēties darba instrumentus, piederumus un aparatūru, darba apģērbu un individuālos aizsardzības līdzekļus.
    4. Spēja sazināties un sadarboties, veidot pozitīvu saskarsmi, elastīgi risināt problēmsituācijas.
    5. Spēja precīzi izvēlēties un lietot dezinfekcijas līdzekļus un sterilizācijas aparatūru atbilstoši lietošanas instrukcijām un epidemioloģiskās drošības prasībām.
    6. Spēja precīzi ievērot profesionālās roku un kāju kopšanas kosmētikas lietošanas un glabāšanas instrukcijas.
    7. Spēja radoši veikt manikīra un pedikīra procedūras, kā arī pārzināt modes tendences, veidojot nagu formu un veicot nagu dizainu.
    8. Spēja izvēlēties un lietot dažādas manikīra un pedikīra apstrādes tehnoloģijas veselas roku un kāju ādas, nagu apstrādē.
    9. Spēja veikt manikīra un pedikīra procedūru, izmantojot atbilstošus roku un kāju kopšanas profesionālos līdzekļus, ieteikt klientiem atbilstošus līdzekļus roku un kāju kopšanai mājas apstākļos.
    10. Spēja veikt kosmētisko roku un kāju masāžu.
    11. Spēja ievērot darba aizsardzības, elektrodrošības un ugunsdrošības normatīvo aktu prasības darba vidē un atbilstoši reaģēt, izvēlēties un lietot drošus darba paņēmienus.
    12. Spēja ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības un veikt darba pienākumus, nekaitējot videi.
    13. Spēja pilnveidot kvalifikāciju atbilstoši nozares attīstībai un darba tirgus pieprasījumam, regulāri un patstāvīgi iepazīstoties ar jaunākajiem materiāliem, instrumentiem, tehnoloģijām un darba paņēmieniem.
    14. Spēja sazināties valsts valodā un vienā svešvalodā.
    15. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    16. Spēja veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātiem.
    17. Spēja ievērot profesionālās un vispārīgās ētikas principus.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)/
Formāls (ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procedūras ietvaros)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1 gads

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

Izdevējiestādes:

- Rīgas Stila un modes tehnikums

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Individuālie pakalpojumi (81)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Skaistumkopšanas pakalpojumi (815)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 09.05.2023

Ievietots: 07.05.2016